Gå til innhold

Spaghetti ala Capri?


liseliselise

Anbefalte innlegg

Smaken står noe tilbake for det som er å foretrekke.

Men det er greie bokser å ha til et nødsfall, det er det.

Anonymkode: 1fb51...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er hverdagsmiddag ville det være lurt å tilføye noe grønnsaker også, fiber, mineraler,vitaminer osv. Kok opp brokkoli og blomkål, eller kjøp wokmix, tilsett løk, sopp,paprika eller noe i pastaen. Kanskje også spise litt mer protein ved siden av - et egg, litt skinke,noe med litt bedre byggeklosser i 

 

Er ofte mye salt og lite fiber i slike matvarer,dessverre. Men om kostholdet ellers har bedre innhold så er det ikke så farlige.men om du ellers spiser lite næringsrikt og varier så er ikke dette så bra for deg på sikt.

Andre billige råvarer som havregryn og egg kommer du langt med - omelett, pannekaker,havregrøt osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lasagne er drøy mat jeg. Det koster vel rundt 50 kr med Toro-pakke og svinekjøttdeig, men så har man i mange dager og mye bedre enn den hermetikkboksen.

Lapskausblanding med oppkutta grillpølser er også godt. Det koster vel rundt 25 kr om man bruker halvparten av posen og pølsene, og da har man også i minst et par dager som enslig.

Anonymkode: 0d7bd...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lill3My skrev:

Hvis dette er hverdagsmiddag ville det være lurt å tilføye noe grønnsaker også, fiber, mineraler,vitaminer osv. Kok opp brokkoli og blomkål, eller kjøp wokmix, tilsett løk, sopp,paprika eller noe i pastaen. Kanskje også spise litt mer protein ved siden av - et egg, litt skinke,noe med litt bedre byggeklosser i 

 

Er ofte mye salt og lite fiber i slike matvarer,dessverre. Men om kostholdet ellers har bedre innhold så er det ikke så farlige.men om du ellers spiser lite næringsrikt og varier så er ikke dette så bra for deg på sikt.

Andre billige råvarer som havregryn og egg kommer du langt med - omelett, pannekaker,havregrøt osv

Åh herregud, her kom frøken ernæringsfysiolog som bare måtte. Tror du virkelig de som spiser Spaghetti ala Capri eller andre lignende middager er så opptatt av å ikke få i seg nok grønnsaker, fiber, mineraler, vitaminer osv..? 

Det gjør de faktisk ikke, så hvorfor kaste bort tiden og blekk. 

Anonymkode: ec4b8...986

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sånn bløt overkokt pasta. Like enkelt å koke spagetti, ha i tomatsaus og eventuelt noen pølsebiter. 

Anonymkode: 1ac22...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minner meg om barndommen min, husker jeg og søsteren min elsket å få det til middag og kranglet om de få pølsebitene. Mamma og pappa synes det var helt grusomt. Nå har jeg blitt voksen selv og smakte det for et par år siden.. Det var ikke så godt som jeg husker fra barndommen nei.. 😂 

Anonymkode: 55bb4...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så vidt smakt det en gang. Det var ingen høydare for å si det sånn. Aldri kjøpt det selv. 

Anonymkode: 07249...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er rart er at bollene og pølsene oppi der smaker forskjellig, når de er laget av det eksakt samme MUK'et....

Jeg pleier (pleide) nemlig alltid å plukke ut "pølsene" og bare spise "kjøttbollene", for pølsene syns jeg ikke var noe gode 😂

Anonymkode: 9e608...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 17.18, liseliselise skrev:

Hva mener dere om denne hermetikk boksen? Grunnen til at jeg spiser den er at den koster 24 kroner, så spiser jeg halvparten til middag og resten middag neste dag. Fungerer fint for det blir ca 400 kcal hver middag.  Den er rett og slett bedre enn det jeg ellers klarer å lage til middag for 12 kroner. Grei måte å få ned matbudsjettet på innimellom.

F.eks et alternativ er å spise en grandis, men den har 1200 kcal for hele pizzaen, og jeg synes det er vanskelig å spise den over 2 dager. 

Evt. Hva spiser dere når dere vil kutte i matbudsjettet?

Jeg er en av de som syns at a la capri faktisk er godt, men spiser det så og si aldri. Var livretten min som barn! Ville heller prøvd å lage hjemmelaget versjon! Det trenger ikke være så dyrt :) 

Å leve på a la capri og grandis er dyrt. Lag heller hjemmelaget mat. 

Anonymkode: 50961...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Liker ikke sånn bløt overkokt pasta. Like enkelt å koke spagetti, ha i tomatsaus og eventuelt noen pølsebiter. 

Anonymkode: 1ac22...e78

Det er ikke like enkelt i en krisesituasjon, der du ikke har vann i springen eller strøm på komfyren, og ikke har vært forutseende nok til å ha alternative oppvarmingsmuligheter eller rikelig med drikkevann tilgjengelig på flasker.

Anonymkode: 1fb51...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten flaut å innrømme det, men det er min absolutte favoritt-rett. Serveres med fersk loff og smør. HØYDARE.

Anonymkode: 81c58...1b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nesten flaut å innrømme det, men det er min absolutte favoritt-rett. Serveres med fersk loff og smør. HØYDARE.

Anonymkode: 81c58...1b1

Det er noe sånn comfort food-aktig over det, ja, guilty pleasure :fnise:

Anonymkode: 9e608...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.6.2019 den 17.30, Jerry Lee skrev:

Så enig.   Den er fæl.

Enig igjen...hjemmelaget lapskaus er så mye bedre. Og det blir billigere i lengden å lage kjempekjeler til 2-3 middager + mye til frysing.

:Nikke:

Billig, men ikke 12,- pr. middag. Jeg lager normalt ca. 12kg lapskaus, det er 20 porsjoner á 600g. Prisen havner på omkring 500,-, altså ca. 25,- pr. porsjon. Da med ca. 2kg oksjekjøtt i. Det egner seg topp til frysing ja, jeg fryser det i porsjonspakninger, i vanlige 3L fryseposer som klemmes flate så de er enkle å stable og tine. Etter 12 minutter i mikroen er lapsausen akkurat like god som nylaget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste det ofte som barn og prøvde det i voksen alder. Smakte som om noen hadde overkokt pasta og tømt over i tomatsuppe. Pølsene og bollene smakte ingen verdens ting og jeg ga opp etter 2 biter.

Det må da være mye billigere (og bedre) å koke pasta, en saus av hakkede tomater (med en liten dasj tomatpure eller ketchup og litt løk/hvitløk og godt krydder. Kjøttboller lager du rimelig og enkelt av litt kjøttdeig. Eller bare kutt opp noen pølser eller annet kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de rare menneskene som faktisk liker det 😂 men jeg kjøper det utrolig sjeldent

Anonymkode: 14613...cca

Jeg liker den også, den har fulgt meg fra barndommen, på vei hjem fra fuktige byturer som et alternativ til kebaben, og det hender innimellom at jeg tar det til middag den dag i dag dersom fantasien ikke er på min side. Dog er det ikke førstevalget lenger. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er noe av der verste jeg har smakt 

Anonymkode: 24d71...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg 😋. Barndomsminner 😍. Ikke ofte jeg spiser det men.. 2-3 ganger året kanskje😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...