Gå til innhold

Spaghetti ala Capri?


liseliselise

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om denne hermetikk boksen? Grunnen til at jeg spiser den er at den koster 24 kroner, så spiser jeg halvparten til middag og resten middag neste dag. Fungerer fint for det blir ca 400 kcal hver middag.  Den er rett og slett bedre enn det jeg ellers klarer å lage til middag for 12 kroner. Grei måte å få ned matbudsjettet på innimellom.

F.eks et alternativ er å spise en grandis, men den har 1200 kcal for hele pizzaen, og jeg synes det er vanskelig å spise den over 2 dager. 

Evt. Hva spiser dere når dere vil kutte i matbudsjettet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det smaker helt grusomt, men bortsett fra det er det sikkert greit? 

Klarer du å lage lapskaus? Lager du stor kjele kan du fryse ned, og da blir det veldig billig "per dag". 

Anonymkode: 3b0b3...06f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det smaker helt grusomt, men bortsett fra det er det sikkert greit? 

Klarer du å lage lapskaus? Lager du stor kjele kan du fryse ned, og da blir det veldig billig "per dag". 

Anonymkode: 3b0b3...06f

Så enig.   Den er fæl.

Enig igjen...hjemmelaget lapskaus er så mye bedre. Og det blir billigere i lengden å lage kjempekjeler til 2-3 middager + mye til frysing.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spiser vi mat laget fra bunnen. Vi bruker gode og sunne råvarer men kutter ned på kjøttet og dropper dyrt tilbehør og dilldall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiser jeg ca en gang i året, fordi jeg tror jeg har lyst på det. Etter tre munnfuller lover jeg meg selv å aldri kjøpe dette «muk’et» igjen🤢 Meeen.. sånn ca ett år senere har det en lei tendens til å gjenta seg😅

Anonymkode: f6efd...950

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som den er blitt så billig har det blitt noen bokser. Mener jeg betalte 21 kr på Kiwi i dag. Tenker koke noe makaroni og ha i, synes det kanskje er litt mye saus i den? 

Anonymkode: 14f7c...7ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To grillpølser skåret i biter, stekt og servert med en halv boks bønner i tomatsaus overgår den nevnte spaghettirettene både med tanke på smak og økonomi. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg bare smakt en gang, da jeg fikk det servert av noen venner i barndommen. Aldri igjen! 🤮

Anonymkode: b5f0c...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal leve billigere enn det spiser jeg suppe. Ertersuppe, grønnsaksuppe, løksuppe, blomkålsuppe, bønnesuppe, tomatsuppe, potetsuppe, soppsuppe, rødbetesuppe... Det er bare å bruke fantasien :) 

Billigere, sunnere og bedre :) 

Anonymkode: cda74...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, må vel innrømme at den til tider er min guilty pleasure🙈Jeg synes faktisk den er veldig god, Spesielt når jeg kom hjem fra 12 timer skift og fant en gjenglemt boks i skapet, den har aldri smakt så godt

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de rare menneskene som faktisk liker det 😂 men jeg kjøper det utrolig sjeldent

Anonymkode: 14613...cca

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg spiste mye av det som barn, men nå kan jeg ikke fordra det. Ernæringsmessig er den vel omtrent lik som en Grandiosa. Overhodet ingen krise å ty til iblandt hvis du synes det smaker greit og du ønsker å få ned matbudsjettet. Jeg foretrekker nudler, pasta eller vanlig brødmat, men det er jo smak og behag😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg skal innrømme at dette har vært "nødrasjon" for mitt vedkommende også. Som flere her sier - jeg tror den er god, og så ... er den ikke så god likevel.

Men enæringsmessig er det bånn i bøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, Spaghetti ala Capri bringer mange gode minner fra barndommen. Søster og jeg stod for matlagingen siden foreldrene våres ikke alltid rakk hjem fra jobb og vi måtte ha i oss noe før trening m.m.. Da var SaC en av løsningene.. 

Det er som de andre sier, man husker at den var god fra barndommen så man kjøper selvfølgelig 1 boks eller 2 i året - for å få bekreftet at det ikke var så godt likevel. 

Det har jeg gjort i alle år etter at jeg flyttet hjemmefra, eller etter militæret var det vel. 

Og det er 22 år siden 😂

Anonymkode: ec4b8...986

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttemat. Husker den fra ungdomstiden da vi var jordbærjenter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå i alle fall flere som har denne retten som guilty pleasure. Det er Norges mest solgte hermetikk-rett...

Anonymkode: f6aac...454

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser heller en bolle med plain ris enn det skvipet der. Sleng oppi en boks med bønner, linser eller kikerter om du har penger til det.

Anonymkode: 77b98...57a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den andre varianten jeg, den med bare kjøttboller oppi. Spaghetti a la Napoli? Rød boks? Tror ikke den finnes lenger. 

Anonymkode: 2ffad...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke smakt siden speiderturer på åttitallet. :fnise: Jeg husker det som ok turmat med litt funky smak, men ikke direkte uspiselig eller vondt. Jeg unngikk de små, hvite pølsene da. 

Hi har jo et godt poeng angående økonomi. Hvordan spise middag til 12 kroner? Jeg lager også stort sett alt fra bunnen, men ref en annen tråd her inne, det er ikke alltid billigere, altså. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte den andre varianten jeg, den med bare kjøttboller oppi. Spaghetti a la Napoli? Rød boks? Tror ikke den finnes lenger. 

Anonymkode: 2ffad...d32

Spagetti Rimini 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...