Gå til innhold

Briller - hvor er dere fornøyde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er dere fornøyde med å bruke? 

Både jeg og barna trenger briller nå. 

Anonymkode: 8f93f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, C8H10N4O2 skrev:

https://www.coptikk.no/Vaare-Butikker/More-og-Romsdal/Moa-Optikk

 

Optiker, Lillian. Har gått her i mange år. Da jeg en periode bodde sånn til at jeg måtte gå et annet sted var jeg overhode ikke fornøyd.

Tusen takk for svar 👍

Ser nermeste er 47 km her i fra så vi må nok gå for noen andre. 

Anonymkode: 8f93f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👍

 

 

Anonymkode: 68c0e...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal si hvor du bor? Jeg er fornyd med MON optikk på Galleriet i Bergen, men bor du i Bodø eller Trysil så blir det litt langt unna. 

Anonymkode: 651ab...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille. 

Men bør vel sjekke unga ett annet sted først...

Kjøper to, bytter, så det blir rett styrke på begge æua. Billig og ¨bra¨ ...

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Nille. 

Men bør vel sjekke unga ett annet sted først...

Kjøper to, bytter, så det blir rett styrke på begge æua. Billig og ¨bra¨ ...

a.

Du har ikke lov til å kjøre vil med briller fra nille, det står i veitrafikk loven at briller med dårlig optikk ikke skal brukes. 

Til ts, hvor bor du i landet? Vet veldig mange er fornøyd med Hansson Tårnåsen. Men da må du bo i nærheten av kolbotn.

Anonymkode: 2f785...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synsam. Har brilleabbonnement. Da får man tre par briller (et kan være solbriller) til en fast sum i måneden. Summen varierer ut fra hvilke innfatninger og glass du velger. Du binder deg for to år, kan bytte en brille i året, og binder deg da for to nye år. Prisen inkluderer årlig synsjekk, brilleforsikring og bytte av glass hvis det er nødvendig. Her i huset betaler vi fra 199 til 349 i måneden for abonnementene våre. Og likevel sparer vi på det i lengden etter som synet fort endrer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jadzia skrev:

Synsam. Har brilleabbonnement. Da får man tre par briller (et kan være solbriller) til en fast sum i måneden. Summen varierer ut fra hvilke innfatninger og glass du velger. Du binder deg for to år, kan bytte en brille i året, og binder deg da for to nye år. Prisen inkluderer årlig synsjekk, brilleforsikring og bytte av glass hvis det er nødvendig. Her i huset betaler vi fra 199 til 349 i måneden for abonnementene våre. Og likevel sparer vi på det i lengden etter som synet fort endrer seg. 

Du binder deg for ert nytt år ved bytte av innfatning, god løsning for mange. Har det selv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke lov til å kjøre vil med briller fra nille, det står i veitrafikk loven at briller med dårlig optikk ikke skal brukes.

DUMMESTE JEG HAR HØRT... Tror du er en  l ø g n e r . og Optiker jeg...

Leser jeg skilt på gitt avstand, -består test...  ... -Serr. kaller deg ikke IDIOT, -Bare en løgner... MODIGE Anonym... 

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sliten&kjørt51 skrev:

DUMMESTE JEG HAR HØRT... Tror du er en  l ø g n e r . og Optiker jeg...

Leser jeg skilt på gitt avstand, -består test...  ... -Serr. kaller deg ikke IDIOT, -Bare en løgner... MODIGE Anonym... 

a.

Absolutt ikke optiker😉 men jobber med optikk. Fant ikke lenken nå fordi jeg er utenlands og mye annet dukker opp. Men skal finne den for deg. Årsaken er at optikken i billig glassene kan forvrenge bildet du ser, det kan være potensielt farlig, i en ulykke kan det gi deg skylden, fordi du kjører på ulovlig vis. Kurs har vi hatt med øyeleger og norges optikerforbund. Jeg er for billige løsninger, men til rett bruk. Bilkjøring et ikke rett bruk av en ferdig brille.

Du står fritt til å ta dine egne valg, men i en politikontroll kan du bli tatt fordi de er veldig oppmerksomme på det. Jeg har kun informert om kunnskap jeg sitter på, og som helsepersonell føler jeg det som en plikt. 

Håper for din del at du ikke havner i en trafikk ulykke. Når det er sagt har specsavers ofte 2 for 1. Og nei, jeg jobber ikke for specsavers

Anonymkode: 2f785...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har ikke lov til å kjøre vil med briller fra nille, det står i veitrafikk loven at briller med dårlig optikk ikke skal brukes. 

Til ts, hvor bor du i landet? Vet veldig mange er fornøyd med Hansson Tårnåsen. Men da må du bo i nærheten av kolbotn.

Anonymkode: 2f785...726

Hæ ? Jeg er blitt anbefalt av optiker å kjøpe på Nille.

Anonymkode: a8228...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ ? Jeg er blitt anbefalt av optiker å kjøpe på Nille.

Anonymkode: a8228...c30

Til lesing ja, men til bilkjøring er det ikke lov. Hverken øyeleger eller optikere i vårt distrikt tør å anbefale det etter at politiet er på dem. 

Anonymkode: 2f785...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Til lesing ja, men til bilkjøring er det ikke lov. Hverken øyeleger eller optikere i vårt distrikt tør å anbefale det etter at politiet er på dem. 

Anonymkode: 2f785...726

Nei, til bilkjøring. Både til ekstrabrillen som ligger i bilen og brillene jeg måtte ha som gravid.

Anonymkode: a8228...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, til bilkjøring. Både til ekstrabrillen som ligger i bilen og brillene jeg måtte ha som gravid.

Anonymkode: a8228...c30

Da har optiker feil informert deg. Som sagt, vi innen optikk får ikke gjort annet enn å informere, og i våre ferdigbriller ligger det med informasjon om akkurat dette. 

Anonymkode: 2f785...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette varierer etter betjening faktisk. Jeg velger utifra hvem som er flinke og opptatt av både komfort og utseende. Min optiker sendte meg hjem tre ganger sist fordi jeg ikke fant en brille jeg likte, og da ønsket de ikke at jeg kjøpte heller. Da jeg til slutt fant fikk jeg topp service. Dét er god optiker for meg.

Anonymkode: da5c6...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har optiker feil informert deg. Som sagt, vi innen optikk får ikke gjort annet enn å informere, og i våre ferdigbriller ligger det med informasjon om akkurat dette. 

Anonymkode: 2f785...726

Ja, sier ikke at du lyver, men hvordan skal vi vite hvem som har rett? 

Anonymkode: a8228...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sier ikke at du lyver, men hvordan skal vi vite hvem som har rett? 

Anonymkode: a8228...c30

I følge loven skal det ikke brukes pga optikken i glassene kan forvrenge bildet. Som jeg skrev over er jeg fortiden i utlandet, og lenken jeg pleier å bruke for å vise dokumentasjon ligger på pc hjemme. Jeg legger det ut når jeg er hjemme igjen i løpet av helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...