Gå til innhold

Noen som handler i bruktbutikker for å selge videre på finn eller ebay?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Følger flere folk i some som driver med dette og som tjener 10k i måneden bare på dette. Er i USA da så det er sikkert lettere å gjøre funn der kanskje. Noen som har prøvd her?

Anonymkode: 6aaa7...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ærlig talt ikke hvor lønnsomt det ville vært her, prisene i bruktbutikkene her er hårreisende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som gjør det med loppemarkeder, men de tjener bare et par tusen i måneden på det. Du må ha god peiling, mye lagringsplass og kunne vente mange måneder på å evt. få solgt (og dermed få igjen pengene). I tillegg er porto sykt dyrt i Norge og det begrenser fortjenesten en god del. 

Eksempel: du kjøper noe for 100 kr og markedet kan tenke seg å betale max 400 kr for tingen, og så går 100-150 kr av det til porto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nuith skrev:

Kjenner noen som gjør det med loppemarkeder, men de tjener bare et par tusen i måneden på det. Du må ha god peiling, mye lagringsplass og kunne vente mange måneder på å evt. få solgt (og dermed få igjen pengene). I tillegg er porto sykt dyrt i Norge og det begrenser fortjenesten en god del. 

Eksempel: du kjøper noe for 100 kr og markedet kan tenke seg å betale max 400 kr for tingen, og så går 100-150 kr av det til porto.

Porto betales vel av kjøper?

Man får større fortjeneste om man får ting gratis eller gjør noen kupp på verdifulle ting. Bruktbutikken her jeg bor er billig, så kunne nok tjent litt. Ellers er nok loppemarkeder best i så måte.

 

Anonymkode: dcf64...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2019 at 8:21 PM, AnonymBruker said:

Porto betales vel av kjøper?

Man får større fortjeneste om man får ting gratis eller gjør noen kupp på verdifulle ting. Bruktbutikken her jeg bor er billig, så kunne nok tjent litt. Ellers er nok loppemarkeder best i så måte.

 

Anonymkode: dcf64...dca

Men om kjøper ikke gidder å betale porto, så mister du salget, :) Der er det han mente, om «markedet mener det er verdt 400 kr» så er det inkludert porto.

Anonymkode: 860bb...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet loppemarkedene godt hva de har inne og setter ut på eget finloppebord med fastpriser som er omtrent likt som priser på finn. For fem år siden kunne jeg gjøre kupp i kjøkkenavdelingen, det kan jeg ikke lengre. Har fortsatt gjort et par småkupp på barneklær som er attraktive på bruktmarkedet som UCC, nøstebarn, Me Mini osv... men det hadde aldri blitt noe å leve av fortjenesten selv med loppemarked to dager i uken i 5-6 uker på høst og vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det ikke systematisk, for det krever for mye tid og for mye plass, men jeg har gjort det av og til. Bruktbutikker er blant de vanskeligste å gjøre kupp hos, men enkelte loppiser og auksjoner kan funke, særlig de som ligger litt utenfor allfarvei.

For å få det til kan man kjøpe ting som enten ikke har blitt superpopulært ennå, og ha tid til å vente mens prisene stiger, eller ting som har geografisk avhengighet: upopulært der du handler slik at du får det billig, men samlerobjekt andre steder. Typisk for det siste er kunstnere med lokal tilknytning på en annen kant av landet. Slike ting er oppkjøpere sjelden interessert i, så da er det rom for oss andre :) 

Jeg FIKK en gang et lite kunstverk på en loppis, la det ut på finn og solgte det videre samme dag for 1000 kroner. 

Anonymkode: 2894b...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Men om kjøper ikke gidder å betale porto, så mister du salget, :) Der er det han mente, om «markedet mener det er verdt 400 kr» så er det inkludert porto.

Anonymkode: 860bb...259

Jeg har aldri vært borti at det ikke er kjøperen som skal betale porto når ting skal sendes. Markedsverdien pleier vel ikke å være inkl. porto, - kan jo selges til noen som kommer og henter også 

Anonymkode: dcf64...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært borti at det ikke er kjøperen som skal betale porto når ting skal sendes. Markedsverdien pleier vel ikke å være inkl. porto, - kan jo selges til noen som kommer og henter også 

Anonymkode: dcf64...dca

Kjøperen regner ut totalkostnaden ved kjøp og frakt så dersom 400kr for et bestemt produkt er maks det kjøperen er villig til å betale så vil en gjenstand med prislapp på 400 kr eksklusivt frakt være for dyrt i kjøperens mening.

Anonymkode: d42b9...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å gjøre det med babyting. Det er utrolig mye som selges ekstremt billig her jeg bor (rett utenfor en storby), som man får mye høyere pris for om man legger det ut i byen. Eks stokke tripp trapp selges for 250-500kr her, men for 500-1500 i byen 

Anonymkode: 3c712...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...