Gå til innhold

På toalett på jobb og offentlige toaletter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tørker du av vasken med et papir når du har vaska og tørka deg på toalett på jobb eller andre toalett du deler med andre? Hvis alle gjorde det ville alle få en mer positiv opplevelse og jeg forbauser meg over at folk ikke gidder. 

Anonymkode: 90f1d...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryr meg mer om at folk ikke bruker toalettbørsten. Opplever grisete toaletter hver dag på jobben min.

Anonymkode: 9e419...ec1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tørker du av vasken med et papir når du har vaska og tørka deg på toalett på jobb eller andre toalett du deler med andre? Hvis alle gjorde det ville alle få en mer positiv opplevelse og jeg forbauser meg over at folk ikke gidder. 

Anonymkode: 90f1d...d43

Tørke av vasken, hvorfor det? Spiller det noen rolle for nestemann om vasken er våt? Tørke av (og i) toalettet ved behov derimot, burde være en selvfølge. 

Anonymkode: 405af...2c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Og nå forstår jeg plutselig hvorfor det så ofte ligger irriterende rester av tørkepapir nede i avløpet på vasken på offentlige toaletter. 

Søler jeg på benken RUNDT vasken tørker jeg etter meg. Men nedi vasken - nei. Det er ikke ubehagelig eller udelikat at det er rester av vann i en håndvask. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med (eller i) vasken som gjør det nødvendig å tørke av den etter bruk? Den blir ikke skitten av at man vasker hendene der, og de fleste steder blir den uansett vasket minst en gang om dagen. Det sløses nok med tørkepapir som det er.

Dobørste kan derimot mange bli flinkere til å bruke...

Endret av Daria
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid renere etter meg enn da jeg kom inn iallefall. Det med å tørke over vasker har med at renholdet ofte er dårlig, så det ligger ofte støv og sånt som man tørker bort. Spesielt på jobb gjør jeg dette. Eller støv på toppen av toalett, dorullholder etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg mer om at folk ikke bruker toalettbørsten. Opplever grisete toaletter hver dag på jobben min.

Anonymkode: 9e419...ec1

Om det er grisete NEDI toalettet, spiller ingen rolle. På en utedo er det jo konstant dritt nedi. Dritt på toalettringen derimot, det er noe annet, den er man i kontakt med.

Anonymkode: 5d22b...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørke av vasken, hvorfor det? Spiller det noen rolle for nestemann om vasken er våt? Tørke av (og i) toalettet ved behov derimot, burde være en selvfølge. 

Anonymkode: 405af...2c2

Fordi man kan tenke på hvordan man selv liker at det ser ut. Ser mer innbydende ut med en tørr vask og blank kran. TS

Anonymkode: 90f1d...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er grisete NEDI toalettet, spiller ingen rolle. På en utedo er det jo konstant dritt nedi. Dritt på toalettringen derimot, det er noe annet, den er man i kontakt med.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Det er ikke greit å etterlate seg dritt i do, men ser jo at mange gir blaffen. Det er ingen som må stå med dobørste nedi en utedo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man kan tenke på hvordan man selv liker at det ser ut. Ser mer innbydende ut med en tørr vask og blank kran. TS

Anonymkode: 90f1d...d43

At noe ser innbydende ut, er ikke bra nok begrunnelse. Du må også kunne påvise reelle fordeler, slik som mindre fare for smitte. Og det kan du ikke, en våt vask kan være like rein som en som er tørket. Du er vel heller aldri i kontakt med vasken? Bare ev. krana, om den ikke opereres med albuen.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier heller å skru på vasken før jeg tisser.

Anonymkode: 66124...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At noe ser innbydende ut, er ikke bra nok begrunnelse. Du må også kunne påvise reelle fordeler, slik som mindre fare for smitte. Og det kan du ikke, en våt vask kan være like rein som en som er tørket. Du er vel heller aldri i kontakt med vasken? Bare ev. krana, om den ikke opereres med albuen.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Selvsagt er det også mindre fare for smitte om vasken er tørr. Bakterier gror bedre i fuktige omgivelser. 

Anonymkode: 90f1d...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det er grisete NEDI toalettet, spiller ingen rolle. På en utedo er det jo konstant dritt nedi. Dritt på toalettringen derimot, det er noe annet, den er man i kontakt med.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Æsj! Det spruter jo vann opp fra do når man skyller ned. Ønsker ikke å bli dusjet med andres E.coli.

Anonymkode: 563ee...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det også mindre fare for smitte om vasken er tørr. Bakterier gror bedre i fuktige omgivelser.

Bakterier trivs ikke i reint vann. Vi bruker tvertimot vann til å vaske bakterier samt mat for dem bort. Bortsett fra det, er du overhodet i kontakt med vasken? Er du ikke det, er jo vaskens tilstand komplett likegyldig.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Æsj! Det spruter jo vann opp fra do når man skyller ned. Ønsker ikke å bli dusjet med andres E.coli.

Anonymkode: 563ee...1cf

Gjør det det også når man tar ned lokket før man skyller ned?

Anonymkode: ccfa4...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Æsj! Det spruter jo vann opp fra do når man skyller ned. Ønsker ikke å bli dusjet med andres E.coli.

Har jeg aldri sett. Men legg på lokket da, om du er hysterisk!

Anonymkode: 5d22b...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bakterier trivs ikke i reint vann. Vi bruker tvertimot vann til å vaske bakterier samt mat for dem bort. Bortsett fra det, er du overhodet i kontakt med vasken? Er du ikke det, er jo vaskens tilstand komplett likegyldig.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Det er jo ikke rent vann som blir liggende. Det spruter alltid litt såpe og slik når man vasker seg. Og så tar mange i vasken, smuss og lo faller fra klær osv. Og da blir det grobunn for bakterier. 

Anonymkode: 90f1d...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi man kan tenke på hvordan man selv liker at det ser ut. Ser mer innbydende ut med en tørr vask og blank kran. TS

Anonymkode: 90f1d...d43

Dette kan jeg trygt si at jeg bryr meg absolutt null om, har aldri viet det en tanke i hele mitt liv om vasken har vært tørr eller ikke. Har du med deg eget papir til de mange toalettene som bare har håndtørkere også?

Anonymkode: 405af...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Om det er grisete NEDI toalettet, spiller ingen rolle. På en utedo er det jo konstant dritt nedi. Dritt på toalettringen derimot, det er noe annet, den er man i kontakt med.

Anonymkode: 5d22b...ba8

Det er rett og slett uhøflig å etterlate doen grisete når det skal 10-15 kolleger innom samme toalett i løpet av dagen.

Anonymkode: 9e419...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker vasken med papir? HÆÆÆÆ?! Hvem gjør sånt?

Det har jeg aldri noensinne tenkt over. Og hadde aldri noensinne lagt merke til deg om personen forran meg hadde gjort det? Det har jo ingenting å si om det er noen vanndråper i vasken, vell? 

Anonymkode: b5da5...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...