AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Ja.. Jeg har prestert å bli småbetatt av daten. Han er helt fantastisk på utrolig mange områder, omsorgsfull, sexen er perfekt, interesser og holdninger og verdier matcher og vi har de samme ambisjonene og alt det der. Men så viser det seg at han røyker mye marihuana, i perioder nesten daglig. Han drikker ikke alkohol, og han er åpen om røykingen, så jeg tror ikke han er noe potensiell bruker av tyngre ting enn det.. Men jeg er så innmari usikker på om det er noe jeg kunne levd med? Pr nå er det egentlig et nei, fordi det er så ofte, og ikke bare en og annen gang. Og det ligger jo ikke akkurat ann til å bli legalisert i Norge enda, såvidt jeg har forstått? Bryte eller se ann litt til, og risikere å bli skikkelig forelsket? Anonymkode: 6f3cb...78e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Nei, hvis du ikke selv er en marihuanarøyker synes jeg du skal avslutte. Anonymkode: ab486...753 16
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Dere har jo ikke samme holdninger og verdier hvis han røyker hasj daglig og du ikke syns det er ok Anonymkode: 546f2...532 17
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Det hadde vært en dealbreaker for meg hvis han ikke hadde planer om å slutte. En ting er å røyke litt i ungdommen for å teste grenser, men voksne mennesker bør vite bedre enn å ha en kriminell "hobby" som det. Avhengighet er en uting. Anonymkode: 58c73...6a3 11
Mæn40 Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Synes du burde være skeptisk. Marihuana har en tendens til å ta over hverdagen og man velger bort ting som man ikke kan kombinere med det. Hadde ihvertfall vært skeptisk om han ikke har jobb.. 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Hvis du vil deg selv vel: skygg banen og overlat han damer som røyker selv. Menn som røyker har en lei tendens til å gå etter damer som IKKE røyker fordi det er for hard kost for dem å innse at kvinner som røyker er som dem selv: ustabile, prioriterer røyking foran kjæresten, tiltaksløse, kyniske og sure som F om de ikke kan røyke. Ikke la deg lure av at menn som røyker kan virke sjarmerende, lidenskaplige og som rimelig uskyldige hippie-fjes på overflaten. Det er noe du vil erfare ikke stemmer med realitetene om du kaster bort tid på sånne. De som røyker mye er kalde og kjipe og går bare overens med andre som røyker. Og eneste grunnen til at de klarer å være venner med andre røykere er fordi de gjensidig utnytter hverandre. Greit å holde seg inne med folk de vil kunne bomme pot eller tjenester av. Folk som røyker mye er HELT JÆVLIGE folk. Man kan like gjerne bli sammen med en psykopat, som en pot-røyker. Anonymkode: a2f3d...4e1 14
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er til en viss grad enig med dere. Trenger kanskje å høre det, for det er egentlig en dealbreaker for meg og. Men, jeg klarte å bli en smule betatt før jeg oppdaget hvor ofte det var. For utenom det, er han jo perfekt. Anonymkode: 6f3cb...78e
SoWhat? Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 Datet en for ikke så lenge siden som var rastafarien. De røyker, men det er normalt i deres religion. Jeg har ikke mot at folk røyker med måte. Spesielt om det faktisk er en del av religionen deres. Men det blir vanskelig når en ikke gjør det selv. Problemet mitt er at når folk bruker ulike rusmidler, så klarer jeg ikke helt å skjønne om det er dem eller rusen som snakker. Da blir jeg bare usikker. Det gidder jeg ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 Har han jobb? Har han ambisjoner men aldri kommet i nærheten? I min jobb er jeg stadig borti mennesker som har røyket i lengre tid, og min erfaring er at de har stått på stedet hvil de siste 10 årene. Anonymkode: 1ff55...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 Å bruke rusmidler nesten daglig er veldig usunt. Å bruke rusmidler endrer din sinnstilstand, er han ikke fornøyd med tilværelsen når han er nykter da? Anonymkode: a65f5...37f 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har han jobb? Har han ambisjoner men aldri kommet i nærheten? I min jobb er jeg stadig borti mennesker som har røyket i lengre tid, og min erfaring er at de har stått på stedet hvil de siste 10 årene. Anonymkode: 1ff55...7dc Han har fast jobb, egen bolig, bachelor og snart master. Han sier det er hovedsakelig for å roe tankene i forbindelse med depresjon/søvnvansker. Jeg ser jo tydelig forskjell på når han har røyka og ikke, og han er helt åpen om at han ikke kommer til å slutte, men at det i perioder er daglig og i andre perioder kan det gå ett år i mellom. Har ingenting i mot at folk røyker en gang i året på fest, men jeg kunne ikke bodd i samme hus som det ble røkt noe som helst. Det er vell kanskje svar nok på hva jeg bør, egentlig. Anonymkode: 6f3cb...78e 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 Røykingen fucker opp hjernen og han får mye større sjanse for depresjon, psykose og schizofreni. Anonymkode: 806f8...b01 9
Christina82 Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 Ryddet for brukerdebatt og oppfordring til brudd på norsk lov, samt tilsvar til dette. Ninab82, mod 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier det er hovedsakelig for å roe tankene i forbindelse med depresjon/søvnvansker Han bruker rett og slett rusmidler for å takle livet. Marijuanaen endrer sinnsstemningen hans, og han føler kanskje at det er lettere å være stein enn nykter til tider. Det gjør han ikke til en drittsekk, men det er i mine øyne tydelig at han har et stort problem. Jeg drikker selv alkohol (med måte). Jeg gjør det for å kose meg. Hadde jeg gjort det for å takle livet hadde jeg og hatt et problem. Jeg synes du skal si til han at du ikke kan akseptere hans forhold til marijuana, og at du er nødt til å gå kun pga det. Kanskje gjør du han en tjeneste for fremtiden, mulig det gir han noe å tenke på. Anonymkode: a65f5...37f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 Med så mye røyking er det bare et tidsspørsmål før han mister jobben, dessverre. Du vil ikke stifte familie med en sånn person. Anonymkode: c26ae...3c5 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #17 Skrevet 9. juni 2019 Hold deg unna denne personen! Anonymkode: cc6c9...234 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med så mye røyking er det bare et tidsspørsmål før han mister jobben, dessverre. Du vil ikke stifte familie med en sånn person. Anonymkode: c26ae...3c5 Du skulle bare visst hvor mange jeg kjenner som røyker daglig, jobber, har familie, hus og hage. Og har røyka i flere tiår. Mange som velger en liten nattings til kvelden i stedet for et glass rødvin. Synd det ikke er legalisert.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #19 Skrevet 9. juni 2019 Jeg har selv røyket daglig tidligere, og hadde av erfaring holdt meg unna. Å røyke nå og da hadde jeg ikke hatt noe problem mef så lenge personen vat stabil, hadde jobb og fungert3 normalt i samfunnet. Har sett alt for mange ødelegge livet sitt med "harmløse" Marihuana.. Anonymkode: bda70...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #20 Skrevet 9. juni 2019 Forstår ikke hvordan det kan ødelegge andres liv, mens andre kan fungere bra med det? Synes ikke det skal legaliseres med mindre det er for pasienter med ekstrem PTSD, kreft eller lignende. Kan ikke tenke meg at et mari**** røykende samfunn ville fungert bra altså. Det er mitt synspunkt iallefall. Anonymkode: e6275...509 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå