Gå til innhold

Til de anonyme her inne


Nooni

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Nooni skrev:

Jeg tenker jeg er her, argumenterende og alene - fortsatt stående på beina mot de fleste anonyme som gir meg pepper. Hvis du tror at hersketeknikken din  "ingen vil ta deg seriøst med tiden", skal stille meg, så tar du feil.

Tiden får vise Anonyme Uglesjel. 

 

Jeg er like så anonym som deg Nooni. Så ikke snakk så høyt. Og bruk de rette ordene for få en mer treffende poeng, enn det du leverte nå. Jeg ga deg ikke noe "hersketeknikk". Så gjerne prøv på nytt. Om du gidder......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Påkrevd skrev:

Det er nå én ting, men mange av disse anonyme skriver samtidig detaljert og grundig om andre mennesker. Kolleger, familie, naboer, som da selvfølgelig kan bli gjenkjent. Skulle man skuet litt lenger frem enn sin egen nese, kanskje?

Ikke minst så blir mye screen inn til face grupper. Så da vil folk hverfall ikke vudere og skrive med sitt Nick etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, Påkrevd skrev:

Det er nå én ting, men mange av disse anonyme skriver samtidig detaljert og grundig om andre mennesker. Kolleger, familie, naboer, som da selvfølgelig kan bli gjenkjent. Skulle man skuet litt lenger frem enn sin egen nese, kanskje?

Det er så sant. Jeg tenker og grubler stadig på at jeg må være forsiktig med hva jeg legger ut. Jeg har blitt flinkere til å ikke dele altfor mye, men jeg øver fortsatt. Jeg prøver å tenke hva jeg vil få ut av å publisere et innlegg, om jeg tror jeg vil få noe hjelp eller om problemene fortsatt kommer til å være de samme i etterkant. Likevel er det nok en del jeg publiserer, selv om jeg vet at jeg ikke vil finne noen løsninger, fordi jeg søker etter andre med lignende erfaringer. Noen ganger hjelper det bare å høre at man ikke er alene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å høre at det plager deg når andre bruker anonymknappen. Har du vurdert å finne ut hvorfor det er et problem for deg? Det kan jo bunne i mange ting, du finner garantert noen som kan hjelpe deg med det :) 

Ønsker deg en god dag videre :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nooni skrev:

Jeg tenker jeg er her, argumenterende og alene - fortsatt stående på beina mot de fleste anonyme som gir meg pepper. Hvis du tror at hersketeknikken din  "ingen vil ta deg seriøst med tiden", skal stille meg, så tar du feil.

Tiden får vise Anonyme Uglesjel. 

 

Slett ikke alene, @Nooni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er så sant. Jeg tenker og grubler stadig på at jeg må være forsiktig med hva jeg legger ut. Jeg har blitt flinkere til å ikke dele altfor mye, men jeg øver fortsatt. Jeg prøver å tenke hva jeg vil få ut av å publisere et innlegg, om jeg tror jeg vil få noe hjelp eller om problemene fortsatt kommer til å være de samme i etterkant. Likevel er det nok en del jeg publiserer, selv om jeg vet at jeg ikke vil finne noen løsninger, fordi jeg søker etter andre med lignende erfaringer. Noen ganger hjelper det bare å høre at man ikke er alene. 

 

Derfor er det bedre og delta i debatter enn å starten en. For når man ser hvor detaljert mange innpp her er. Så kan man være glad og at man ikke er den som må stå til ansvaret for den,de, sem som skulle få det servert til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Derfor er det bedre og delta i debatter enn å starten en. For når man ser hvor detaljert mange innpp her er. Så kan man være glad og at man ikke er den som må stå til ansvaret for den,de, sem som skulle få det servert til seg.

Sant. Jeg skriver generelt svært lite om andre mennesker, mest om meg selv og egen psykisk helse. Likevel ønsker jeg ikke å bli gjenkjent, så prøver å moderere antall innlegg og heller få ut trykket jeg har inni meg på andre måter; ved å skrive dagbok f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såh, det tenker du ja... Det finnes mange grunner til å poste som anomymbruker

Anonymkode: db48d...b91

Men å skrive at det er mange grunner til å poste som anonym er kanskje ikke en av dem, eller? Konsekvensene er neppe katastrofale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Påkrevd skrev:

Men å skrive at det er mange grunner til å poste som anonym er kanskje ikke en av dem, eller? Konsekvensene er neppe katastrofale. 

Du har rett i at det neppe er katastrofale følger, eller i hvert fall er det nok sjelden at det får katastrofale følger for noen å poste  mange innlegg med brukernavn. Men det er flere følger som kan være ubehagelige nok, som feks stalking og ekle kommentarer fra enkeltbrukere som samler på informasjon om enkelte brukere.

Anonymkode: db48d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at det neppe er katastrofale følger, eller i hvert fall er det nok sjelden at det får katastrofale følger for noen å poste  mange innlegg med brukernavn. Men det er flere følger som kan være ubehagelige nok, som feks stalking og ekle kommentarer fra enkeltbrukere som samler på informasjon om enkelte brukere.

Anonymkode: db48d...b91

Ja, og da så godt som alltid kommentarer fra anonyme brukere, selvsagt🤷🏻‍♂️

Mesteparten av de tilfellene ville forsvunnet hvis alle skrev med brukernavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng gjennom dette er ikke at jeg ønsker å frata folk retten til i være anonyme. Jo, du kan bare kaste KGs retninglinjer etter meg, men hvis vi skal få til et godt klima her inne så tenker jeg hvert fall om at det handler om en følelse av hvem vi er og hva vi har felles. Da er det fint å stå stødig gjennom en brukernavn. 

Det er hvert fall viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nooni skrev:

Mitt poeng gjennom dette er ikke at jeg ønsker å frata folk retten til i være anonyme. Jo, du kan bare kaste KGs retninglinjer etter meg, men hvis vi skal få til et godt klima her inne så tenker jeg hvert fall om at det handler om en følelse av hvem vi er og hva vi har felles. Da er det fint å stå stødig gjennom en brukernavn. 

Det er hvert fall viktig for meg.

Hvordan skulle det hjelpe? Tror du virkelig at klimaet her ville blitt bedre om anonymknappen ble fjernet? Selv om man står fram med brukernavn er man likevel anonym. I alle fall for andre brukere..

Poenget er at selv vi som skriver "uanonymt" er anonyme.  

Selv er jeg ganske aktiv her på Kg. Når jeg svarer på, eller opprettet en tråd som omhandler sensitive temaer...Ja, da er jeg anonym. 

Jeg har også sett tråder og svar som er blitt publisert andre steder og det synes jeg ikke noe om. Derfor svarer jeg i 98% av alle tråder som anonym. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste forskjellen mellom Kvinneguiden og andre debatt-forum, er jo nettopp denne funksjonen for "Anonym Bruker" her. 

Dersom hele denne funksjonen forsvinner for godt. Hvorfor skal folk egentlig gidde å henge her da?  

Anonymkode: b2ae6...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presterte å stave brukernavnet mitt feil 😂 Er såpass nøye med hvordan jeg ordlegger meg, at skammen tar meg hver gang jeg logger inn. Pinlig. 

Er her så sjeldent, at de få gangene det skjer, er jeg derfor AB 🙈

Anonymkode: 27aa1...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi enkelte av oss har møtt folk via kg og planlegger å gjøre det igjen? Og at hvis vi skal poste alt under bruker kan folk sette sammen info og kjenne oss igjen i det virkelige liv? 

Alle bruker ikke ab for å mobbe andre her inne... 

Anonymkode: 48a27...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...