Gå til innhold

Til de anonyme her inne


Nooni

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nooni skrev:

Jaja. Jeg har et godt liv, ikke tenkt på meg. 

Det som uroer meg er at så mange har problemer med å vise hvem de er. 

Hvis du noensinne tenker å skrive innlegg på samliv og seksualitet/familie, barn eller lignende, ber jeg deg om å ta en refleksjon rundt dette før du eventuelt skriver et innlegg der. Det sparer oss andre for mye frivillig arbeid. 

hva slags frivilligarbeid?

Anonymkode: db48d...b91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, man er anonym, men om man skriver for mye om seg selv under brukernavn så risikerer man at folk kjenner en igjen i det virkelige liv. Derfor foretrekker mange å huke av på anonymknappen 

Ja og hvorfor det? 

I et samfunn som "hyller åpenhet og bekjempe tabu". 

Vi snakker ikke om at vi da skal kunne få vite navnet ditt, men du er altså redd for at vi skal trekke paralleller til BRUKERNAVNET ditt. Du er altså bekymret for ryktet for brukernavnet ditt? Er det bare meg som tenker at det kanskje er på tide å logge av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nooni skrev:
Sitat
 
  5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, man er anonym, men om man skriver for mye om seg selv under brukernavn så risikerer man at folk kjenner en igjen i det virkelige liv. Derfor foretrekker mange å huke av på anonymknappen 

 

Ja og hvorfor det? 

I et samfunn som "hyller åpenhet og bekjempe tabu". 

Vi snakker ikke om at vi da skal kunne få vite navnet ditt, men du er altså redd for at vi skal trekke paralleller til BRUKERNAVNET ditt. Du er altså bekymret for ryktet for brukernavnet ditt? Er det bare meg som tenker at det kanskje er på tide å logge av? 

Leste du det du svarte på?

Anonymkode: db48d...b91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nooni skrev:

Ja og hvorfor det? 

I et samfunn som "hyller åpenhet og bekjempe tabu". 

Vi snakker ikke om at vi da skal kunne få vite navnet ditt, men du er altså redd for at vi skal trekke paralleller til BRUKERNAVNET ditt. Du er altså bekymret for ryktet for brukernavnet ditt? Er det bare meg som tenker at det kanskje er på tide å logge av? 

Neida, jeg tenker også at du burde logge av.

Anonymkode: 1d38a...ff6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøyaktig hva med denne informasjonen var det som var oppløftende?

Anonymkode: f8864...4ae

At den var 100%. Vel, mitt anslag var bare et følelsesmessig estimat. Såh ... vel, at man må være medlem for å skrive anonymt betyr bare at jeg kjenner målgruppen min bedre i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det.

Anonymkode: 76bcc...3e2

Mulig. Men det er du som har problemet. Det er du som er feig. Ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, Nooni skrev:

Ja og hvorfor det? 

I et samfunn som "hyller åpenhet og bekjempe tabu". 

Vi snakker ikke om at vi da skal kunne få vite navnet ditt, men du er altså redd for at vi skal trekke paralleller til BRUKERNAVNET ditt. Du er altså bekymret for ryktet for brukernavnet ditt? Er det bare meg som tenker at det kanskje er på tide å logge av? 

Nei. Jeg sa at hvis jeg publiserer for mye under brukernavn så kan folk finne ut hvem jeg er i det virkelige liv fordi de kjenner meg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såh, det tenker du ja... Det finnes mange grunner til å poste som anomymbruker

Anonymkode: db48d...b91

Mange grunner til at man er anonym, helt enig. Men så er det også fint å skjule seg bak. 

Problemet er at de færreste tør stå i seg selv - selv med et anonymet brukernavn. DET er grunn til bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% av innholdet jeg poster, handler enten om utfordringer rundt barnet mitt, mitt seksualliv, min helse eller min økonomi. Dette er informasjon jeg ikke ønsker skal knyttes sammen. Så enkelt.

Du bekymrer deg for feil ting. Oversharing under fullt navn på blant annet Facebook, er et langt større problem enn at jeg haker av for anonym når jeg beskriver hemorroidene mine eller jentungens diagnoser.

Anonymkode: 6ef5c...9e6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Nooni skrev:

Mange grunner til at man er anonym, helt enig. Men så er det også fint å skjule seg bak. 

Problemet er at de færreste tør stå i seg selv - selv med et anonymet brukernavn. DET er grunn til bekymring. 

Jeg skriver mye under brukernavn, og skulle gjerne mange ganger likt å se hvem jeg diskuterer med, samtidig forstår jeg hvorfor folk er anonyme. Skriver man noe som andre reagerer på, forfølges dette inn i andre tråder. Skriver man om noe vanskelig gjentatte ganger, så blir man beskyldt for å syte. Osv osv. Da er det lettere å poste anonymt da ingen har mulighet til å kritisere brukeren i hver tråd grunnet en upopulær mening personen f.eks har hatt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nooni skrev:

Problemet er at de færreste tør stå i seg selv - selv med et anonymet brukernavn

Mange poster med anonymbruker av den enkle grunn at det finnes forumtroll herinne som bruker ting som man har skrevet tidligere mot en og drar opp gammel informasjon i nye tråder.

Anonymkode: db48d...b91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du det du svarte på?

Anonymkode: db48d...b91

Klart jeg gjorde. Men dette handler om at du gjør deg opp noen tanker om helheten, ikke om at noen kan "finne deg".. Spørsmålet er NÅR du trykker anonym og hvor grensen din er, det handler ikke om min forståelse for at noen bruker denne funksjonen. Jeg bare leser gjennom tråder og svarene som egentlig er ingenting - og folk er anonyme. Eller de mener noe, uten å utlevere seg selv. Det er jo disse jeg sikter til, ikke andre som er i svær sårbare situasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nooni skrev:

Mange grunner til at man er anonym, helt enig. Men så er det også fint å skjule seg bak. 

Problemet er at de færreste tør stå i seg selv - selv med et anonymet brukernavn. DET er grunn til bekymring. 

Ikke bekymre deg så mye over ting du ikke får gjort noe med. Anonymknappen er her for en grunn. Klart noen benytter seg av det når det tross alt er et valg. Hvis det plager deg så mye bør du vel heller ta det opp med admin? Ikke at det hjelper så mye da det er tatt opp tusen ganger før. 

Fredagsklem fra en anonym ❤

Anonymkode: 721c0...5f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nooni skrev:

Klart jeg gjorde. Men dette handler om at du gjør deg opp noen tanker om helheten, ikke om at noen kan "finne deg".. Spørsmålet er NÅR du trykker anonym og hvor grensen din er, det handler ikke om min forståelse for at noen bruker denne funksjonen. Jeg bare leser gjennom tråder og svarene som egentlig er ingenting - og folk er anonyme. Eller de mener noe, uten å utlevere seg selv. Det er jo disse jeg sikter til, ikke andre som er i svær sårbare situasjoner. 

Jeg poster som anonymbruker ALLTID, selv om jeg "bare" svarer i en tråd om jeg liker bananer.

Det som er, er at når man skriver med brukernavn og legger igjen informasjon om kjæledyr, samboer, yrke, bosted, stjernetegn, yndlingsmat osv, så skal det plutselig ikke så mye til for å finne ut hvem man er IRL dersom noen som kjenner personen har lest all informasjonen som denne brukeren har lagt igjen frivillig på forumen.

Anonymkode: db48d...b91

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg poster som anonymbruker ALLTID, selv om jeg "bare" svarer i en tråd om jeg liker bananer.

Det som er, er at når man skriver med brukernavn og legger igjen informasjon om kjæledyr, samboer, yrke, bosted, stjernetegn, yndlingsmat osv, så skal det plutselig ikke så mye til for å finne ut hvem man er IRL dersom noen som kjenner personen har lest all informasjonen som denne brukeren har lagt igjen frivillig på forumen.

Anonymkode: db48d...b91

PS. SUNN FORNUFT, heter det :) 

Anonymkode: db48d...b91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NETTVETT mao :) å poste som anonymbruker

Anonymkode: db48d...b91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er NETTVETT mao :) å poste som anonymbruker

Anonymkode: db48d...b91

Enig, men samtidig er man aldri helt anonym, da admin har tilgang til f.eks e-post-adresse. Man kan spores opp, så man bør aldri skrive noe om man er livredd for at noen skal finne det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Enig, men samtidig er man aldri helt anonym, da admin har tilgang til f.eks e-post-adresse. Man kan spores opp, så man bør aldri skrive noe om man er livredd for at noen skal finne det ut. 

Det har du rett i :)  I tillegg har flere brukere på KG nevnt at med nok kunnskap og ferdigheter så kan brukere finne IP-adresser og annen informasjon om innlegg som er postet på KG.

Anonymkode: db48d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del bruker jeg anonymknappen hver gang jeg ikke er sikker på at jeg får mange likes. Ja jeg er en like-whore :Knegg:.

Anonymkode: 4040c...eaf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del bruker jeg anonymknappen hver gang jeg ikke er sikker på at jeg får mange likes. Ja jeg er en like-whore :Knegg:.

Anonymkode: 4040c...eaf

Haha, er noen ganger jeg poster anonymt og angrer fordi innlegget fikk for mange likes 😅 Skulle heller hatt de like-ene på brukernavnet mitt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...