Gå til innhold

Til de anonyme her inne


Nooni

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nooni skrev:

Jovisst generaliserer jeg. 

Men den tar jeg. Er du kreftsyk og ligger for døden, og ønsker å skrive anonymt (ikke med brukernavn) fordi du ikke har snakket med familien ..... Vel. De fleste som skriver anonymt her inne er ikke i en slik krise, selv om de opplever det sånn fordi kjæresten ikke ringte i går. 

Jeg er ufin i min kommentar ovenfor, og erkjenner det, men jeg er irritert på dere som er så jævla feig men forsøker å skjule der bak "veldig gode grunner". Gå i dere selv. 

Gå heller i deg selv før du ber en gruppe med folk til å gjøre det. Du får være så ufin som bare det. Det gir hvertfall ikke noe god inntrykk av deg. Og færre vil ta deg seriøst med tiden om du skal kjøre den lina. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er det skremmende, er at folk har så lav tech-forståelse at å bruke AB gjør at de føler det er ok å diskutere ting med mulige identifiserende faktorer. Om du ikke kunne sett foruminnlegget ditt på trykk med fullt navn i avisa, ikke publiser det. 

Hvor mange av dere har egentlig Passord som passord? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Chantielle skrev:

Du sier at det er det samme for deg,du forholder deg til det som skrives,fint. Jeg forstår ikke ditt behov for å være så nedadlatende og ufin mot de som skriver som AB. Er vel bare å gi blaffen i det da,siden du forholder deg til hva som skrives.

Hmm ... jeg reagerer ikke på AB i det generelle. Jeg reagerer på mengden av dem og at man bruker AB også når man svarer "ok". På meg virker det som man har en allergi på å fremstå som en identitet. Det handler ikke om at jeg ikke har forståelse for at noen vil stille spm om utroskap, uønsket graviditet eller kjønnssykdommer. don anonym. Det forstår jeg. Men det er ikke sånn KG er. På KG skriver de fleste anonymt. De færreste har mot til å stå i seg selv i det generelle.

Nedlatende? Ok. Ikke problem for meg at du syns det. 

 

Endret av Nooni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nooni skrev:

Hmm ... jeg reagerer ikke på AB i det generelle. Jeg reagerer på mengden av dem og at man bruker AB også når man svarer "ok". På meg virker det som man har en allergi på å fremstå som en identitet. Det handler ikke om at jeg ikke har forståelse for at noen vil stille spm om utroskap, uønsket graviditet eller kjønnsykdommer. Det forstår jeg. Men det er ikke sånn KG er. På KG skriver de fleste anonymt. De færreste har mot til å stå i seg selv i det generelle.

Nedlatende? Ok. Ikke problem for meg at du syns det. 

 

Iflg retningslinjene :" Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen."

Slik jeg har forstått det så kan man ikke bruke både AB og nicket sitt i samme tråd.  Så har man startet ut som AB,så må man fortsatt skrive som AB i den tråden...selv om man kun  svarer 'ok'. Man får 'arrestere' meg her,dersom jeg har misforstått. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Uglesjel skrev:

Gå heller i deg selv før du ber en gruppe med folk til å gjøre det. Du får være så ufin som bare det. Det gir hvertfall ikke noe god inntrykk av deg. Og færre vil ta deg seriøst med tiden om du skal kjøre den lina. 

Det er hele poenget - jeg må be en gruppe om å gå i seg selv, fordi jeg vet ikke hvem du er når dere skriver anonymt. 

Du må gjerne true meg med at du ikke vil ha noe med meg å gjøre fordi du ikke har noe godt inntrykk av meg nå (påføre meg skam). Det er helt greit det Uglesjel. Det positive med deg er at du skriver dette under nicket ditt "uglesjel" - det er bra det. Det er ikke verdens undergang at vi ikke blir venner. Vi kjenner ikke hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
10 minutter siden, LukeDanes skrev:

Det som er det skremmende, er at folk har så lav tech-forståelse at å bruke AB gjør at de føler det er ok å diskutere ting med mulige identifiserende faktorer. Om du ikke kunne sett foruminnlegget ditt på trykk med fullt navn i avisa, ikke publiser det. 

Hvor mange av dere har egentlig Passord som passord? 

Jeg tror de fleste legger i fra seg spor her som de ikke ønsker skal komme ut med fullt navn. Om det er kjæresteforhold, seksualitet eller psykisk helse så skjønner jeg at ikke alle vil at alle skal vite det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nooni skrev:

Problemet mitt er at folk er feig og ikke tør stå for det de skriver. Inkludert deg. 

Det er ikke lov å skrive nedsettende om anonym bruker.

Tråden er rapportert.

Anonymkode: f3583...3dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nooni skrev:

Det er hele poenget - jeg må be en gruppe om å gå i seg selv, fordi jeg vet ikke hvem du er når dere skriver anonymt. 

Du må gjerne true meg med at du ikke vil ha noe med meg å gjøre fordi du ikke har noe godt inntrykk av meg nå (påføre meg skam). Det er helt greit det Uglesjel. Det positive med deg er at du skriver dette under nicket ditt "uglesjel" - det er bra det. Det er ikke verdens undergang at vi ikke blir venner. Vi kjenner ikke hverandre. 

Hvorfor i all verden skal jeg true deg?🤦‍♀️ skammen påfører du selv. Ingen treng og gjøre det for deg🤪

Sier kun at du har ingenting med hva folk velger innpå her. La dem få styre på, å så passer du på deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å skrive nedsettende om anonym bruker.

Tråden er rapportert.

Anonymkode: f3583...3dc

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nooni skrev:

:) 

Finn deg heller et forum som passer dine kriterier, istedenfor å gneldre om ting som er tatt opp tusen ganger her inne.

Anonymkode: f3583...3dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kanskje ikke tenker på er at noen av oss kjenner andre utenfor Kg som vet hva ens brukernavn er her inne. Det er ikke alt en vil skrive om av hensyn til det alene. En annen ting er at når en svarer på et mer alvorlig tema under brukernavn, så kommer visse inn og er uenig i det en skrive kun fordi en er den en er. De er altså mest opptatt av å motsi eller være uenig med en, fremfor å ville hjelpe trådstarter. Da er det bedre å svare som anonym av hensyn til den som skriver innlegg.

Det er ikke alle som er like genuint opptatt av å ville hjelpe, det er mennesker her inne som ikke er så hyggelige. Det har du sikkert sett selv. 

Jeg skriver veldig sjelden som anonym, men gjør det noen ganger av nevnte grunner. Jeg forstår at det kan oppleves litt usikkert at en ikke vet hvem som skriver hva når. Men håper du ser problemene jeg skisserte ved å bruke brukernavn i alle tråder. 

Anonymkode: c133a...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tror de fleste legger i fra seg spor her som de ikke ønsker skal komme ut med fullt navn. Om det er kjæresteforhold, seksualitet eller psykisk helse så skjønner jeg at ikke alle vil at alle skal vite det. 

Jeg har forståelse for vern om privatlivet. Men ønsker du å verne privatlivet såpass, så ikke diskuter det med fremmede på Internett uansett hvor anonym du tror du er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, LukeDanes skrev:

Jeg har forståelse for vern om privatlivet. Men ønsker du å verne privatlivet såpass, så ikke diskuter det med fremmede på Internett uansett hvor anonym du tror du er. 

På KG er det lov å diskutere som AB 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at Luke Danes tenker på det som @Katten.2.0 skriver i sitt signaturfelt: "Du er IKKE anonym som AB."

Anonymkode: db48d...b91

Sant nok. Det er verdt å tenke over at det ikke er lurt å publisere for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

På KG er det lov å diskutere som AB 

Og noe annet er det ingen som har påstått. 

Men det hele gjør #nohate til symbolpolitikk. 

For som Nooni er inne på, så er det bøtter av tråder hvor OP får tyn, trakassering eller så øra flagrer av brukere her inne som ikke tør stå for sine meningers mot. Det er skammelig å se hvordan mennesker tillater seg å svare noen som ber om råd eller hjelp når de av en eller annen grunn har det vanskelig. Et annet problem er som skissert lengre opp, at AB skaper et hierarki hvor enkelte brukere føler seg nødt til å være AB for å unngå at brukere de ikke er dus med skal forsure tråden deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

For min del bruker jeg anonymknappen hver gang jeg ikke er sikker på at jeg får mange likes. Ja jeg er en like-whore :Knegg:.

Anonymkode: 4040c...eaf

:skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, LukeDanes skrev:

Og noe annet er det ingen som har påstått. 

Men det hele gjør #nohate til symbolpolitikk. 

For som Nooni er inne på, så er det bøtter av tråder hvor OP får tyn, trakassering eller så øra flagrer av brukere her inne som ikke tør stå for sine meningers mot. Det er skammelig å se hvordan mennesker tillater seg å svare noen som ber om råd eller hjelp når de av en eller annen grunn har det vanskelig. Et annet problem er som skissert lengre opp, at AB skaper et hierarki hvor enkelte brukere føler seg nødt til å være AB for å unngå at brukere de ikke er dus med skal forsure tråden deres. 

Ja, jeg synes heller ikke noe om at folk bruker AB til å skrive stygge ting om andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, man er anonym, men om man skriver for mye om seg selv under brukernavn så risikerer man at folk kjenner en igjen i det virkelige liv. Derfor foretrekker mange å huke av på anonymknappen 

Det er nå én ting, men mange av disse anonyme skriver samtidig detaljert og grundig om andre mennesker. Kolleger, familie, naboer, som da selvfølgelig kan bli gjenkjent. Skulle man skuet litt lenger frem enn sin egen nese, kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Uglesjel skrev:

Gå heller i deg selv før du ber en gruppe med folk til å gjøre det. Du får være så ufin som bare det. Det gir hvertfall ikke noe god inntrykk av deg. Og færre vil ta deg seriøst med tiden om du skal kjøre den lina. 

Jeg tenker jeg er her, argumenterende og alene - fortsatt stående på beina mot de fleste anonyme som gir meg pepper. Hvis du tror at hersketeknikken din  "ingen vil ta deg seriøst med tiden", skal stille meg, så tar du feil.

Tiden får vise Anonyme Uglesjel. 

 

Endret av Nooni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...