Carmen67 Skrevet 12. mars #3421 Del Skrevet 12. mars Salmonella skrev (1 time siden): Følger dere henne fordi dere finner glede i å prate dritt/rakke ned på henne? Hun driver jo ikke noe A/S, hun har ikke noe kommersielt innhold så ikke prøv å gjem "kritikken" bak at hun er en influencer for selv om hun kanskje ønsker å være det så er hun ikke en influencer. Det er jo tydelig at dette er en person med mentale utfordringer (ingen spekulasjon, hun sier jo det selv) Denne tråden er jo bare en slarvetråd. Feil! InstaHeidi har tusenvis av følgere og hun er en influenser selv om hun ikke har samarbeid. Hun påvirker følgerne sine ved å dele sine erfaringer og konklusjoner. Spesielt innenfor psykisk helse har hun gitt mange dårlige råd der hennes anekdotiske bevis blir en sannhet. Hun outer familiemedlemmer, kjæreste og «sviger»familie. Reisebrevene, hotellene ja tom borettslaget der hun bor får kritikk som regnes som offentlig med så mange følgere. Hun har like mange følgere som en mellomstor avis! Noe annet er alt som ligger mellom linjene i alt det hun sier, men der det er enkelt å forstå konturene. Bla sin far, eks og barn. Hadde jeg hadde en mor som drev på slik hadde jeg blitt rasende forbannet! Du kaller det en slarvetråd, og noen ganger går spekulasjonene vilt ( feks da Toms far døde), men stort sett er kommentarene basert på Heidis egne ord. 7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet 12. mars #3422 Del Skrevet 12. mars Carmen67 skrev (6 minutter siden): Feil! InstaHeidi har tusenvis av følgere og hun er en influenser selv om hun ikke har samarbeid. Hun påvirker følgerne sine ved å dele sine erfaringer og konklusjoner. Spesielt innenfor psykisk helse har hun gitt mange dårlige råd der hennes anekdotiske bevis blir en sannhet. Hun outer familiemedlemmer, kjæreste og «sviger»familie. Reisebrevene, hotellene ja tom borettslaget der hun bor får kritikk som regnes som offentlig med så mange følgere. Hun har like mange følgere som en mellomstor avis! Noe annet er alt som ligger mellom linjene i alt det hun sier, men der det er enkelt å forstå konturene. Bla sin far, eks og barn. Hadde jeg hadde en mor som drev på slik hadde jeg blitt rasende forbannet! Du kaller det en slarvetråd, og noen ganger går spekulasjonene vilt ( feks da Toms far døde), men stort sett er kommentarene basert på Heidis egne ord. Jeg er SÅ enig med deg! Takk for at du setter så gode ord på «saken». 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 12. mars #3423 Del Skrevet 12. mars Salmonella skrev (5 timer siden): Følger dere henne fordi dere finner glede i å prate dritt/rakke ned på henne? Hun driver jo ikke noe A/S, hun har ikke noe kommersielt innhold så ikke prøv å gjem "kritikken" bak at hun er en influencer for selv om hun kanskje ønsker å være det så er hun ikke en influencer. Det er jo tydelig at dette er en person med mentale utfordringer (ingen spekulasjon, hun sier jo det selv) Denne tråden er jo bare en slarvetråd. 👏👏👏 til kommentaren din👏👏👏 Helt enig. Denne tråden er en slarvetråd fra ende til annen. De som rakker ned på instaheidi unnskylder seg med at så lenge hun har en offentlig profil med mange følgere har de «retten» på sin side og ytre seg kritisk/negativt om henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 12. mars #3424 Del Skrevet 12. mars Carmen67 skrev (4 timer siden): Feil! InstaHeidi har tusenvis av følgere og hun er en influenser selv om hun ikke har samarbeid. Hun påvirker følgerne sine ved å dele sine erfaringer og konklusjoner. Spesielt innenfor psykisk helse har hun gitt mange dårlige råd der hennes anekdotiske bevis blir en sannhet. Hun outer familiemedlemmer, kjæreste og «sviger»familie. Reisebrevene, hotellene ja tom borettslaget der hun bor får kritikk som regnes som offentlig med så mange følgere. Hun har like mange følgere som en mellomstor avis! Noe annet er alt som ligger mellom linjene i alt det hun sier, men der det er enkelt å forstå konturene. Bla sin far, eks og barn. Hadde jeg hadde en mor som drev på slik hadde jeg blitt rasende forbannet! Du kaller det en slarvetråd, og noen ganger går spekulasjonene vilt ( feks da Toms far døde), men stort sett er kommentarene basert på Heidis egne ord. Desto større grunn til å ikke kaste bensin på bålet tenker jeg.. Ikke at du spør om dette men jeg sier det allikevel; jeg tror ikke InstaHeidi har godt av å poste disse snappene. Både med tanke på seg selv og sine nærmeste. Noen burde sette grenser for henne for det er så tydelig at hun ikke ser dem selv. Derfor tenker jeg at VI som medmenneske burde holde oss gode for å sitte her å latterliggjøre henne når det er så tydelig at dette er en person som ikke er stabil mentalt sett. Altså seriøst; folk sitter her å ler og gjør narr av en person som så tydelig ikke har det bra. Det er helt sykt spør du meg. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 12. mars #3425 Del Skrevet 12. mars Salmonella skrev (19 minutter siden): Desto større grunn til å ikke kaste bensin på bålet tenker jeg.. Ikke at du spør om dette men jeg sier det allikevel; jeg tror ikke InstaHeidi har godt av å poste disse snappene. Både med tanke på seg selv og sine nærmeste. Noen burde sette grenser for henne for det er så tydelig at hun ikke ser dem selv. Derfor tenker jeg at VI som medmenneske burde holde oss gode for å sitte her å latterliggjøre henne når det er så tydelig at dette er en person som ikke er stabil mentalt sett. Altså seriøst; folk sitter her å ler og gjør narr av en person som så tydelig ikke har det bra. Det er helt sykt spør du meg. Jeg er helt enig med deg i dette, men ser samtidig at det er et dilemma. Men å frede henne er heller ikke greit. En forklaring blir aldri en unnskyldning. Hun har en offentlig profil tross alt og er påvirker. Det ansvaret kan man ikke ta fra henne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 13. mars #3426 Del Skrevet 13. mars Carmen67 skrev (9 timer siden): Jeg er helt enig med deg i dette, men ser samtidig at det er et dilemma. Men å frede henne er heller ikke greit. En forklaring blir aldri en unnskyldning. Hun har en offentlig profil tross alt og er påvirker. Det ansvaret kan man ikke ta fra henne. Jeg forstår godt at det hele blir et dilemma for jeg er enig i at hun på en måte er en offentlig person. Eller, hun har en offentlig profil som du skriver. For meg er hun ingen influencer . Begrepet influencer blir vel som regel brukt om noen som har en kommersiell konto/profil. Jeg mener ikke at hun skal fredes, det handler mye om hvordan kritikken fremlegges. Du kan jo ikke benekte at det er mye latterliggjøring i denne tråden. Det hun tar opp på profilen sin er jo etter min mening svært private ting. Jeg er for åpenhet rundt psykisk helse men da må det nesten være under forutsetningen at man har kontroll på dette om du forstår meg. At man kan lære følgerne sine noe, at følgerne kan kjenne seg igjen i det de ser. Mye av "kritikken" her er jo ikke av bekymring men for å undergrave henne, det er det jeg har irritert meg over lenge. InstaHeidi bruker (dessverre?) ofte sin SOME som en personlig dagbok som ligger ute for spott og spe fra andre folk. Og jeg synes at KG på moderatorfronten egentlig burde ha skjerpet inn reglene her. Reglene gjelder så lenge du er har en offentlig profil, en kategori hvor InstaHeidi havner. Samtidig så kan jo alle skrive under på at det er noe med den profilen som ikke stemmer helt..Når det i tillegg er så tydelig at det er mye personlige drama (i mangel av bedre formulering) rundt denne personen synes jeg vi som medmennesker burde tenke oss om en ekstra gang før vi poster hånligheter om at hun sitter å sipper etc etc. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet 13. mars #3427 Del Skrevet 13. mars Salmonella skrev (4 timer siden): Jeg forstår godt at det hele blir et dilemma for jeg er enig i at hun på en måte er en offentlig person. Eller, hun har en offentlig profil som du skriver. For meg er hun ingen influencer . Begrepet influencer blir vel som regel brukt om noen som har en kommersiell konto/profil. Jeg mener ikke at hun skal fredes, det handler mye om hvordan kritikken fremlegges. Du kan jo ikke benekte at det er mye latterliggjøring i denne tråden. Det hun tar opp på profilen sin er jo etter min mening svært private ting. Jeg er for åpenhet rundt psykisk helse men da må det nesten være under forutsetningen at man har kontroll på dette om du forstår meg. At man kan lære følgerne sine noe, at følgerne kan kjenne seg igjen i det de ser. Mye av "kritikken" her er jo ikke av bekymring men for å undergrave henne, det er det jeg har irritert meg over lenge. InstaHeidi bruker (dessverre?) ofte sin SOME som en personlig dagbok som ligger ute for spott og spe fra andre folk. Og jeg synes at KG på moderatorfronten egentlig burde ha skjerpet inn reglene her. Reglene gjelder så lenge du er har en offentlig profil, en kategori hvor InstaHeidi havner. Samtidig så kan jo alle skrive under på at det er noe med den profilen som ikke stemmer helt..Når det i tillegg er så tydelig at det er mye personlige drama (i mangel av bedre formulering) rundt denne personen synes jeg vi som medmennesker burde tenke oss om en ekstra gang før vi poster hånligheter om at hun sitter å sipper etc etc. Ja, det synes du, og du har gode poenger. Men så lenge man holder seg innenfor reglene i KG er det opp til hver enkelt å kunne ytre det man måtte ønske. Det gjør Instaheidi, og det kan vi andre også gjøre. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 13. mars #3428 Del Skrevet 13. mars Salmonella skrev (5 timer siden): Jeg forstår godt at det hele blir et dilemma for jeg er enig i at hun på en måte er en offentlig person. Eller, hun har en offentlig profil som du skriver. For meg er hun ingen influencer . Begrepet influencer blir vel som regel brukt om noen som har en kommersiell konto/profil. Jeg mener ikke at hun skal fredes, det handler mye om hvordan kritikken fremlegges. Du kan jo ikke benekte at det er mye latterliggjøring i denne tråden. Det hun tar opp på profilen sin er jo etter min mening svært private ting. Jeg er for åpenhet rundt psykisk helse men da må det nesten være under forutsetningen at man har kontroll på dette om du forstår meg. At man kan lære følgerne sine noe, at følgerne kan kjenne seg igjen i det de ser. Mye av "kritikken" her er jo ikke av bekymring men for å undergrave henne, det er det jeg har irritert meg over lenge. InstaHeidi bruker (dessverre?) ofte sin SOME som en personlig dagbok som ligger ute for spott og spe fra andre folk. Og jeg synes at KG på moderatorfronten egentlig burde ha skjerpet inn reglene her. Reglene gjelder så lenge du er har en offentlig profil, en kategori hvor InstaHeidi havner. Samtidig så kan jo alle skrive under på at det er noe med den profilen som ikke stemmer helt..Når det i tillegg er så tydelig at det er mye personlige drama (i mangel av bedre formulering) rundt denne personen synes jeg vi som medmennesker burde tenke oss om en ekstra gang før vi poster hånligheter om at hun sitter å sipper etc etc. Rent medmenneskelig er jeg helt enig med deg! Jeg klarer bare ikke å la være å tenke på alle som sliter med dårlig psykisk helse og som blir inspirert av slike kontoer der livsmestring totalt glimrer med sitt fravær. Du legger frem gode poenger! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. mars #3429 Del Skrevet 13. mars Salmonella skrev (5 timer siden): Jeg forstår godt at det hele blir et dilemma for jeg er enig i at hun på en måte er en offentlig person. Eller, hun har en offentlig profil som du skriver. For meg er hun ingen influencer . Begrepet influencer blir vel som regel brukt om noen som har en kommersiell konto/profil. Jeg mener ikke at hun skal fredes, det handler mye om hvordan kritikken fremlegges. Du kan jo ikke benekte at det er mye latterliggjøring i denne tråden. Det hun tar opp på profilen sin er jo etter min mening svært private ting. Jeg er for åpenhet rundt psykisk helse men da må det nesten være under forutsetningen at man har kontroll på dette om du forstår meg. At man kan lære følgerne sine noe, at følgerne kan kjenne seg igjen i det de ser. Mye av "kritikken" her er jo ikke av bekymring men for å undergrave henne, det er det jeg har irritert meg over lenge. InstaHeidi bruker (dessverre?) ofte sin SOME som en personlig dagbok som ligger ute for spott og spe fra andre folk. Og jeg synes at KG på moderatorfronten egentlig burde ha skjerpet inn reglene her. Reglene gjelder så lenge du er har en offentlig profil, en kategori hvor InstaHeidi havner. Samtidig så kan jo alle skrive under på at det er noe med den profilen som ikke stemmer helt..Når det i tillegg er så tydelig at det er mye personlige drama (i mangel av bedre formulering) rundt denne personen synes jeg vi som medmennesker burde tenke oss om en ekstra gang før vi poster hånligheter om at hun sitter å sipper etc etc. Dette støtter jeg deg i. Sitter med en følelse at noen her inne latterliggjør, håner og pirker på det hun gjør og sier. Jeg får vondt av henne når jeg har lest flere hånlige kommentarer rundt henne som person. I mine øyne er hun ingen influencer men en person med mange følgere på instagram og snap. Hun ble jo kjent gjennom Charterfeber men er ingen influencer. Hun tar opp noen fine temaer om psykiske lidelser som er interessant og se og lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrolle Skrevet 13. mars #3430 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (1 time siden): Dette støtter jeg deg i. Sitter med en følelse at noen her inne latterliggjør, håner og pirker på det hun gjør og sier. Jeg får vondt av henne når jeg har lest flere hånlige kommentarer rundt henne som person. I mine øyne er hun ingen influencer men en person med mange følgere på instagram og snap. Hun ble jo kjent gjennom Charterfeber men er ingen influencer. Hun tar opp noen fine temaer om psykiske lidelser som er interessant og se og lese. Heidi ble kjent som InstaHeidi lenge før sin deltagelse i Charterfeber. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. mars #3431 Del Skrevet 13. mars Skogstrolle skrev (9 minutter siden): Heidi ble kjent som InstaHeidi lenge før sin deltagelse i Charterfeber. Jeg følger instagrammen hennes og synes den er koselig å følge med på ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet 13. mars #3432 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg følger instagrammen hennes og synes den er koselig å følge med på ❤️ Som jeg har sagt før, du aner ikke hva du snakker om. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 13. mars #3433 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg følger instagrammen hennes og synes den er koselig å følge med på ❤️ Heidi på Instagram og snapchat er som Dr,. Jekyll og Mr. Hyde, kan ikke sammenlignes. Men dette har du jo fått fortalt før. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. mars #3434 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg følger instagrammen hennes og synes den er koselig å følge med på ❤️ Hvis du bare følger henne på instagram, aner du veldig lite om henne faktisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. mars #3435 Del Skrevet 13. mars loffen skrev (16 minutter siden): Hvis du bare følger henne på instagram, aner du veldig lite om henne faktisk. Jeg har sett henne på snap også, men velger å følge henne på instagram for det meste siden det er på instagram jeg er aktiv. Om jeg velger og følge henne på instagram eller på snap så har jeg like stor rett til å si min mening om henne jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. mars #3436 Del Skrevet 13. mars panzerpølsa skrev (27 minutter siden): Heidi på Instagram og snapchat er som Dr,. Jekyll og Mr. Hyde, kan ikke sammenlignes. Men dette har du jo fått fortalt før. Det spiller ingen rolle for meg. Jeg har sett noen snapper av henne men følger henne ikke. Synes likevel at mange er temmelig ufine og stygge mot henne i denne tråden. Jeg ser ikke på henne som en influencer på lik linje med de andre. Hun har en offentlig snap og insta med mange følgere. Dermed blir kritikken mot instaheidi mer personlig rettet mot henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cHg Skrevet 13. mars #3437 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (7 minutter siden): Det spiller ingen rolle for meg. Jeg har sett noen snapper av henne men følger henne ikke. Synes likevel at mange er temmelig ufine og stygge mot henne i denne tråden. Jeg ser ikke på henne som en influencer på lik linje med de andre. Hun har en offentlig snap og insta med mange følgere. Dermed blir kritikken mot instaheidi mer personlig rettet mot henne. Egentlig ganske enig her. Rampelysforumet burde ha som en regel at det kun er kommersielle influensere som kan diskuteres her inne. Vi bør holde oss til bedrifter og ikke privatpersoner her. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. mars #3438 Del Skrevet 13. mars cHg skrev (8 minutter siden): Egentlig ganske enig her. Rampelysforumet burde ha som en regel at det kun er kommersielle influensere som kan diskuteres her inne. Vi bør holde oss til bedrifter og ikke privatpersoner her. Helt enig. Det er stor forskjell på f.eks. SE, Kristin Gjeldsvik og andre store influencere som har en bedriftssnap i ryggen som gir dem inntekter ut fra reklamer og annonser og på instaheidi som er en offentlig enkeltsnapper med mange følgere uten en eneste reklame. Jeg mener det er på sin plass at de store influencerne må få kritikk når de markedsfører f.eks markedsfører reklamer feil. Når instaheidi får kritikk går det mer på personligheten hennes og måten hun oppfører seg på. Hun har fått kritikk på måten hun er sminket og for at hun har for mye restylane i leppene. Slike kommentarer synes jeg ikke hører hjemme, og jeg reagere på det. Jeg har sett at noen kritiserer henne for at hun blir glad når hun og kjæresten reiser på turer. Hun bruker av sine egne penger til og reise og er det noe som gjør henne godt bør hun få lov til og være glad 😊 Så denne tråden synes jeg mange av kommentarene går på instaheidi som person og det synes jeg er trist. Da blir det så gjennomsiktig at det er personlig mot selve personen. Siden hun ikke har reklamer kan ingen kritisere henne for det. Da blir det og kritisere henne for personen hun er. Jeg sammenlikner instaheidi sin snap med hvilken som helst vanlig snapper på lik linje med oss som også har vanlig snap uten reklameavbrudd. Instaheidi har flere følgere enn oss andre som har en snap som vi oppdaterer med bilder og videoer nå og da for våre nærmeste familie og venner. Mange av oss følger jo noen reklamefinansierte influencere i tillegg, men de er snapfølgere og ikke snapvenner. KG bør inn med noen nye regler på dette her. Jeg blir lei meg når Instaheidi får kritikk som person og jeg synes synd på henne til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 13. mars #3439 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (35 minutter siden): Helt enig. Det er stor forskjell på f.eks. SE, Kristin Gjeldsvik og andre store influencere som har en bedriftssnap i ryggen som gir dem inntekter ut fra reklamer og annonser og på instaheidi som er en offentlig enkeltsnapper med mange følgere uten en eneste reklame. Jeg mener det er på sin plass at de store influencerne må få kritikk når de markedsfører f.eks markedsfører reklamer feil. Når instaheidi får kritikk går det mer på personligheten hennes og måten hun oppfører seg på. Hun har fått kritikk på måten hun er sminket og for at hun har for mye restylane i leppene. Slike kommentarer synes jeg ikke hører hjemme, og jeg reagere på det. Jeg har sett at noen kritiserer henne for at hun blir glad når hun og kjæresten reiser på turer. Hun bruker av sine egne penger til og reise og er det noe som gjør henne godt bør hun få lov til og være glad 😊 Så denne tråden synes jeg mange av kommentarene går på instaheidi som person og det synes jeg er trist. Da blir det så gjennomsiktig at det er personlig mot selve personen. Siden hun ikke har reklamer kan ingen kritisere henne for det. Da blir det og kritisere henne for personen hun er. Jeg sammenlikner instaheidi sin snap med hvilken som helst vanlig snapper på lik linje med oss som også har vanlig snap uten reklameavbrudd. Instaheidi har flere følgere enn oss andre som har en snap som vi oppdaterer med bilder og videoer nå og da for våre nærmeste familie og venner. Mange av oss følger jo noen reklamefinansierte influencere i tillegg, men de er snapfølgere og ikke snapvenner. KG bør inn med noen nye regler på dette her. Jeg blir lei meg når Instaheidi får kritikk som person og jeg synes synd på henne til tider. Du kan ikke skille mellom å være en kommersiell influenser og en offentlig påvirker. Du kan heller ikke sammenligne en privat snap der man deler med familie og venner med en offentlig konto slik som Heidi har. Det du skriver er selvmotsigende og ulogisk. Da forsvinner litt av den saklige kritikken din som gjelder utseende og latterliggjøring. Men det som kommer ut av Heidis munn må hun 100% stå inne for. Det er ikke å gå på henne som person. At du synes synd på henne er greit nok, men egentlig litt nedverdigende overfor Heidi som selv velger å stå for sine meninger. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 13. mars #3440 Del Skrevet 13. mars Heartgirl skrev (1 time siden): Jeg har sett henne på snap også, men velger å følge henne på instagram for det meste siden det er på instagram jeg er aktiv. Om jeg velger og følge henne på instagram eller på snap så har jeg like stor rett til å si min mening om henne jeg også. Selvfølgelig kan du si din mening. Men det virker som du forsvarer hennes snap basert på hvordan du «kjenner» henne på Instagram. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå