Gå til innhold

Insta Heidi

galmamma

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (12 minutter siden):

Det har du rett i.

Alle må vi vise hensyn til folk rundt oss for vi aner ikke om han eller hun er i risikosonen. Korona kan få alvorlige konsekvenser for dem med underliggende sykdommer. 

Dessverre hører man fra mange som mener at korona ikke er så farlig. 

Hvordan skal man vise hensyn, når det ikke er anbefalt å teste seg? Da vet man jo ikke om man har covid. 

Så hensynet man skal vise er å holde seg hjemme når man er skikkelig syk, og det gjelder jo om det er covid eller ikke. 

Det handler jo ikke om folk mener covid er farlig eller ikke, det handler om å forholde seg til FHI sine retningslinjer. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eevie skrev (På 15.11.2023 den 16.00):

Ikke for alle som har alvorlige underliggende sykdommer osv. Corona kan være livstruende for veldig mange og j vet av egen erfaring at d bare er grusomt når corona rammer allerede syke folk. Den redselen unner j ingen! Derfor syns j bl.a ikke noe om hennes skjødesløse holdninger til corona generelt. Dessuten,hun som mener hun vet bedre om d meste? Og hun snakker om  medlidenhet og omtanke når hun er langt nede isv. Da er d greit og vise d sjøl også,for hun er fader mg ikke nådig i hva hun sier når hun er»høyt oppe»!

Det er meg meg meg det går i ! Alle andre er så dumme og har så liten forståelse og ju naim it og bla bla bla . Jeg skal på tur det er gullegodt ja!!  Bryr meg ikke om noen andre enn meg selv!!! Ingen liker meg og det skjønner jeg ikke bære av nei! Ju naim it !!!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyRitu skrev (57 minutter siden):

Det er meg meg meg det går i ! Alle andre er så dumme og har så liten forståelse og ju naim it og bla bla bla . Jeg skal på tur det er gullegodt ja!!  Bryr meg ikke om noen andre enn meg selv!!! Ingen liker meg og det skjønner jeg ikke bære av nei! Ju naim it !!!

Lurer på hvor mange ferieturer hun har hvert år. Ut fra det som står på forumet her, er det omtrent annenhver mnd? Virker som det er alt fra Danmark (naturlig nok, men unormalt sjelden) og så «syden» i ett sett.

De gangene jeg kikker innom henne (følger ikke fast), så får jeg inntrykk av at det enten er glede pga ferie, så klaging på alt fra frokost og rommet til prisnivå (ironisk mht hvor ofte de reiser, det koster mer enn lokalt prisnivå), og så påfølgende nedtur når hun kommer hjem og full fortvilelse for alt fra tilbakemeldinger fra følgere, skrubbsår, bilen, reality-tv, interiør og små «stikk» til Tom.

Av det jeg har sett så drukner det i «ju neim it», «nok om det», latter, gråt og alle de andre vanlige uttrykkene. Syns dette går igjen hver gang, selv om jeg bare er innom max 1 gang i uken.

Det er av ren nysgjerrighet at jeg lurer på antall ferier, det er jo ikke noe galt i å reise på ferie, men hyppigheten er fascinerende. Virker som om hun har problemer med hverdager?

Stusser også på den tilsynelatende mangel på glede og takknemlighet både underveis og i ettertid (med forbehold om at jeg ikke følger fast, jeg kan jo ha gått glipp av det). Virker ikke som om hun genuint setter pris på verken nuet eller minnene i etterkant.

Med tanke på hvor lett hun blir stresset av det jeg vil kalle «småting», så virker det litt merkelig at hun på toppen av alt så ofte utsetter seg stresset med pakking, flytur og generelt skifte i omgivelser.

For meg fremstår det som om miljøskifte (forholde seg til nye mennesker, ukjente steder, reise generelt) trigger stresset og irritasjonen hennes ekstra. At det er mer det å vite at hun skal reise som gir opptur enn selve reisen.

Beklager at jeg babler litt, men syns det er så utrolig mange selvmotsigelser og at hun konstant har behov for å reise bort, selv om det tilsynelatende skaper mer stress. Har sett henne snakke om dårlig økonomi, så regner med at det stort sett er Tom som spanderer (?), og sånn sett er hun jo meget privilegert.

Nå vises selvfølgelig ikke alt på snap, men det virker som det er dype daler og høye topper, utløst av hverdagsutfordringer.

Hvor mange turer de reiser på hvert år- er det noen som har et estimat? Er det så ofte som det fremstår for meg? Og er det andre som legger merke til stress, misnøye, konstant små «katastrofer» og manglende evne til å koble ut og nyte underveis? Lurer egentlig bare på om dere andre også reagerer på selvmotsigelsene og svingningene - og at feriene fremstår som stress. Det virker så kontraproduktivt sett utenfra.

Når alt det er sagt, så er det, etter min mening, veldig, veldig, deilig å komme seg bort på denne tiden på året, men ikke hvis turene genererer så mye ekstra stress?

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (9 timer siden):

Lurer på hvor mange ferieturer hun har hvert år. Ut fra det som står på forumet her, er det omtrent annenhver mnd? Virker som det er alt fra Danmark (naturlig nok, men unormalt sjelden) og så «syden» i ett sett.

De gangene jeg kikker innom henne (følger ikke fast), så får jeg inntrykk av at det enten er glede pga ferie, så klaging på alt fra frokost og rommet til prisnivå (ironisk mht hvor ofte de reiser, det koster mer enn lokalt prisnivå), og så påfølgende nedtur når hun kommer hjem og full fortvilelse for alt fra tilbakemeldinger fra følgere, skrubbsår, bilen, reality-tv, interiør og små «stikk» til Tom.

Av det jeg har sett så drukner det i «ju neim it», «nok om det», latter, gråt og alle de andre vanlige uttrykkene. Syns dette går igjen hver gang, selv om jeg bare er innom max 1 gang i uken.

Det er av ren nysgjerrighet at jeg lurer på antall ferier, det er jo ikke noe galt i å reise på ferie, men hyppigheten er fascinerende. Virker som om hun har problemer med hverdager?

Stusser også på den tilsynelatende mangel på glede og takknemlighet både underveis og i ettertid (med forbehold om at jeg ikke følger fast, jeg kan jo ha gått glipp av det). Virker ikke som om hun genuint setter pris på verken nuet eller minnene i etterkant.

Med tanke på hvor lett hun blir stresset av det jeg vil kalle «småting», så virker det litt merkelig at hun på toppen av alt så ofte utsetter seg stresset med pakking, flytur og generelt skifte i omgivelser.

For meg fremstår det som om miljøskifte (forholde seg til nye mennesker, ukjente steder, reise generelt) trigger stresset og irritasjonen hennes ekstra. At det er mer det å vite at hun skal reise som gir opptur enn selve reisen.

Beklager at jeg babler litt, men syns det er så utrolig mange selvmotsigelser og at hun konstant har behov for å reise bort, selv om det tilsynelatende skaper mer stress. Har sett henne snakke om dårlig økonomi, så regner med at det stort sett er Tom som spanderer (?), og sånn sett er hun jo meget privilegert.

Nå vises selvfølgelig ikke alt på snap, men det virker som det er dype daler og høye topper, utløst av hverdagsutfordringer.

Hvor mange turer de reiser på hvert år- er det noen som har et estimat? Er det så ofte som det fremstår for meg? Og er det andre som legger merke til stress, misnøye, konstant små «katastrofer» og manglende evne til å koble ut og nyte underveis? Lurer egentlig bare på om dere andre også reagerer på selvmotsigelsene og svingningene - og at feriene fremstår som stress. Det virker så kontraproduktivt sett utenfra.

Når alt det er sagt, så er det, etter min mening, veldig, veldig, deilig å komme seg bort på denne tiden på året, men ikke hvis turene genererer så mye ekstra stress?

Det du skriver her,oppsummerer alt så bra. Nei,hun er aldri fornøyd,uansett om hun er hjemme eller på ferie,m eller uten Tom. Som ser like utilpass ut hver gang hun filmer det»naturlige»gjensynet m hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (12 timer siden):

Altså IH lever jo på mange måter det livet mange kommende og eksisterende pensjonister drømmer om etter 40-55 år i arbeidslivet (hun er ufør), det å ha råd til å reise noen ganger i året og å nyte, samtidig som det er nok penger til å betale regninger. Jeg liker å følge Heidi og Tom på tur, det er en guilty pleasure for meg og synes til tider IH er god på å dokumentere, men hun er også til tider et sutrehue og virker noe utakknemlig. Hun kommer stadigvekk med stikkere til Tom og har en tendens til å skravle løs om hendelser Tom virker ukomfortabel med. Men han holder stand med henne så noe må da holde han der!? 

Endret av K_mb
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kanskje overhysterisk for bakterier, men syns det er veldig merkelig å pakke med seg kylling som er en kjølevare i kofferten når hun skal reise i flere timer. Den kyllingen må jo ha blitt varm på turen 🫣 Hadde ikke ville spist den  😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_1990 skrev (5 timer siden):

Nå er jeg kanskje overhysterisk for bakterier, men syns det er veldig merkelig å pakke med seg kylling som er en kjølevare i kofferten når hun skal reise i flere timer. Den kyllingen må jo ha blitt varm på turen 🫣 Hadde ikke ville spist den  😂

Ville ikke vært så bekymret for kyllingen, mer for de neglene( klørn) som hun roter rundt i maten og andre ting med🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må flire av henne 🙊 Hun sier hele tiden at hun har sååå god tid til å google hoteller og  at hun vet best og nå har hun tydeligvis bestilt et sted hun vet er «bobbob». Og bare vent! Hun kommer til å klage uansett 😅 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (18 minutter siden):

Må flire av henne 🙊 Hun sier hele tiden at hun har sååå god tid til å google hoteller og  at hun vet best og nå har hun tydeligvis bestilt et sted hun vet er «bobbob». Og bare vent! Hun kommer til å klage uansett 😅 

Kan ikke forvente et 5-stjerners hotell hvis man ikke er villig til å bla opp det det koster ☺️

Nå så jeg snap fra resepsjonsområdet, og det ser da ut som det er et flott hotell ☺️

Endret av Skogstrolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (3 timer siden):

Hun var visst fornøyd...wow 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippsi skrev (38 minutter siden):

Hun var visst fornøyd...wow 😅

Nå ble jeg overrasket  😅 Blir spennende i morgen da om frokosten står til forventingene 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (3 timer siden):

Herrefred den filmingen hennes🙈..oppi trynet til folk.. roper og skravler inne på en overfylt kafé..🙄 

Eier ikke folkeskikk!! Synes synd i nærmeste familie . Kan ikke være enkelt å være vitne til.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (3 timer siden):

Herrefred den filmingen hennes🙈..oppi trynet til folk.. roper og skravler inne på en overfylt kafé..🙄 

Hun har MCS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Main Character Syndrome.

Tror ikke det er tillatt å antyde slikt her men, ja, noe i den gata må det være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Sky skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det er tillatt å antyde slikt her men, ja, noe i den gata må det være.

Det betyr bare at man har behov for å være midtpunktet. Det er ingen sykdom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...