Gå til innhold

Fryst ørret i kjøleskap i over et døgn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal være bortreist i litt over et døgn, og ønsker å komme hjem til tint ørret som kan slenges i ovnen. Det er disse klassiske fryste loinsene, altså 4 fileer som er kjøpt fryst. Kan ørreten ligge i kjøleskapet såpass lenge? Reiser vel i fem tiden i dag og er hjemme igjen i seks-syv tiden i morgen kveld. Altså litt over 24 timer. 

Anonymkode: f4e60...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går bra det.   Om du la den rett fra fryser til kjøleskap.

Blir kun tiden den trenger på å tine.

:Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger dem alltid til tining i kjøleskapet på ettermiddagen dagen før det skal brukes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Bør den ligge inni originalemballasjen som er vakuumpakket, eller bør den flyttes til en sånn fruktpose eller noe? Helt grønn på dette, pleier alltid å tine fryste ting om morgenen som skal brukes på ettermiddagen, aldri natten over :P 

Anonymkode: f4e60...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar! Bør den ligge inni originalemballasjen som er vakuumpakket, eller bør den flyttes til en sånn fruktpose eller noe? Helt grønn på dette, pleier alltid å tine fryste ting om morgenen som skal brukes på ettermiddagen, aldri natten over :P 

Anonymkode: f4e60...187

La de ligge i pakken :) 

Anonymkode: 3b22b...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar! Bør den ligge inni originalemballasjen som er vakuumpakket, eller bør den flyttes til en sånn fruktpose eller noe? Helt grønn på dette, pleier alltid å tine fryste ting om morgenen som skal brukes på ettermiddagen, aldri natten over :P 

Anonymkode: f4e60...187

Bare la den ligge slik den er. Går så bra. Når du skal forberede den vil den fortsatt ha lavere temperatur enn kjøleskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, men du kan ha pakken med fisk i en form med isbiter i tilfelle du blir forsinket. Mitt kjøleskap er kaldt, men jeg merker at temperaturen har steget (eldre skap) litt, og da ville jeg brukt is eller lagt inn par flasker med frossent vann som ekstra avkjøling. Du kan salte fisken lett, det gjør at fisken tiner raskere, men bevarer samtidig holdbarheten bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...