Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tiramy skrev:

Var ikke for å spekulere, men når det er pizza inkludert så er min erfaring at trampolineparken lager den selv og ikke bestiller fra pizzabakeren 😊

Ok. Jeg var ikke klar over at de laget selv. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Asti skrev:

Hva tenker du ikke stemmer med

?

Etterlyser du dokumentasjon på påstandene til Anne Brith, eller kun ovenfor Brita? Til informasjon har Adina lagt ut dokumentasjon på mailen Brita sendte. AB har ikke lagt ut noe. Slik at hvis man skal tenke troverdighet, så scorer Brita høyere enn Anne Brith i denne saken. 

Tilføyelse: Viktig: Anne Brith ble gitt mulighet til imøtegåelse av innlegget der Brita kom med sin versjon....  Anne Brith har også i ettertid fått mulighet til å komme med sin side av saken, men det er helt stille derfra. Vi kan derfor gå ut fra at det som står i innleggene på BOTB stemmer.

@Gisse jeg svarte deg, men det ser ut til at du ikke har fått det med deg. Siterer derfor meg selv. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Jeg har også hørt rykter om det. Men vet ikke om det stemmer.

Det er så mange rykter. Savner at AB legger fram dokumentasjon på hets og sjikane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at Anne Brith sendte mail til BOTB som inneholdt personopplysninger til Brita. Er det brudd på GDPR?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Ironisk at AB gjør narr av denne bakeren for å løpt til VG og sladret. Vi alle kan jo bare forestille oss hva hun selv hadde gjort om hun hadde bakt en like stor bestilling omtrent gratis for litt omtale, som ikke ble fulgt opp.. Selvinnsikt er ikke allemannseie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Jeg har sett på AB sin insta nå, og hun er virklig flink til å bake og pynte kaker. Det kan ingen ta fra henne, og jeg hadde ikke fått til halvparten av det bakverket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Macimba skrev:

Jeg har sett på AB sin insta nå, og hun er virklig flink til å bake og pynte kaker. Det kan ingen ta fra henne, og jeg hadde ikke fått til halvparten av det bakverket 

Mulig det. For min del er det bare kaker i pastell som ser ut som de smaker  nøyaktig det samme. En og annen gulrotkake her og der, men ellers går det i mint og lyserosa sukkerpasta (som for øvrig smaker heslig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 timer siden, Macimba skrev:

Jeg er enig og det er imponerende, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tiramy skrev:

Var ikke for å spekulere, men når det er pizza inkludert så er min erfaring at trampolineparken lager den selv og ikke bestiller fra pizzabakeren 😊

Har tidligere sett Pizzabakeren levere til bursdagsselskap i Trampolineparken. Tror ikke det har noe med AB å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
10 timer siden, Gisse skrev:

Det er fler her inne som er mer oppdatert en meg, selvom jeg har prøvd å lese både her og på botb... Men jeg lurer fremdeles litt på dette med alle bevisene mot AB, spesielt Dette med telefonsamtalen med "Brita" en ting er att det er beviselig at AB ringte henne, men det virker som om innholdet i samtalen har blitt en sannhet, men foreligger det noe bevis på toneleie, trusler og videre innhold i samtalen?  Og hvilke bevis foreligger ift falske Konkurranser? 

Det blir feil å skjære  KG debattanter under en kam, for jeg ser att noen virker til å ha en genuin agenda det de kjempet for bloggerbarns rettigheter, merking av reklame osv, men så virker det som andre er mest opptatt av at AB og andre bloggere skal mislykkes fordi de fortjener ikke bedre, "hevn" osv. 

Jeg tenker att den første gruppa med de av oss som vil skape endring, gjør lurt i uavhengig av hvorvidt f.eks AB ber om unnskyldning hever oss over det og fokuserer på her og nå + fremtiden. vi må gi positiv oppmerksomhet på hva vi vil ha mer av. 

Så vidt jeg har fått med meg har ikke ABD brukt barna i reklame eller utlevert barna i det siste, kanskje det er tilfeldig? Kanskje det er forbigående.. men for oss som virkelig ønsker et fokus på eksponering av barn så er det et skritt i riktig retning! Det samme ift merking av reklame... 

Hvis vi er opptatt av bloggerbarnas ve og vel så vil vi jo att bloggermammaene/pappaene skal kunne livnære seg, men ikke på barna/umerket reklame... Hva hjelper det da om man skal ødelegge for for at f.eks AB ikke skal kunne fortsette den ren bakeblogg eller skrive sponsede innlegg om rynke krem.  Ta heller kontakt med alle på samarbeids listen hennes som støtter eksponering av barn eller som det blir reklamert for uten lovelig merking, eller ta kontakt med managementet bak... Med fokus på målet vårt og endring en på straff, boikott, hevn, "det er fortjent" osv... Vi ønsker jo å vise henne og andre bloggere at man kan blogge uten å bryte både etiske og skrevne lover og regler. Vi har heldigvis flere eksempler på bloggere som får til dette, la oss fremme fler av de! 

Jeg må i innrømme at jeg ikke skjønner helt hvordan det skal endre noe «å gi positiv oppmerksomhet til det vi vi ha mer av». Bloggere inkludert AB får massevis av positiv oppmerksomhet, uten at det gjør at de slutter med det som er kritikkverdig.

Det er et velkjent argument fra bloggforsvarere da, at hvis man ikke liker det man leser, så burde man bare slutte å lese bloggen. Ditt argument er i samme leia, men det vil heller ikke føre til endringer. Det er ikke barn vi har med å gjøre, der positiv forsterkning kan ha en effekt. Som sagt, bloggerne får allerede positiv oppmerksomhet i massevis. 

Jeg håper derfor du kan utdype hvordan du ser for deg dette gjort i praksis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tiramy skrev:

Det gjør definitivt ikke alle stedene.
VI hadde bursdag på RUSH en gang og det var inkl pizza - men de laget den ikke selv. De fikk den levert fra den nærmeste pizzasjappa. (Riktignok ikke Pizzabakeren, men en lokal en.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Macimba skrev:

Og derfor burde hun holde seg til nettopp dette. Hun er nok både en flink baker og en koselig person, ingen forsøker å ta det fra henne. Problemet er bare at hun er så mye mer. Hun er ufyselig i sin omgang med sannheten. Hun turer fram som en liten løpsk traktor. Tramper på folk og på fe. Og da kommer dessverre bakingen i siste rekke, om ikke enda lengre bak. Det hjelper ikke å om genseren matcher kaka om alt har en bismak av løgn og trusler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, terteskjell skrev:

Nok en gang ser AB seg nødt til og stenge for kommentarer på snapchat. Hun har mange ganger bortpriorotert barna for å svare lesere som sier de trenger hjelp.

Bortprioriterer barna sine?

"Når noen sier de ikke har lyst til å leve mer, eller de forteller meg på melding at de blir mobbet, så setter jeg meg ned og bortprioritere egne barn og gjøremål. Med fokus: å hjelpe en jeg tror hun er i knipe."

Hva får Anne Brith til å tro at hun har kompetanse til å hjelpe fremmede mennesker med selvmordstanker? Har hun en utdannelse hun ikke har nevnt? Det hun driver med kan være direkte farlig!

Her burde hun lære av Kvinneguiden, ikke lek hobbypsykolog, men henvis til rette instans. Det tar 10 sekunder å skrive den setningen, og så kan hun gå tilbake til og være mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har opprettet en ny FB profil ser jeg, med bare noen og 60 venner. Spørs om hun har innsett at hun må ha noe litt mer personlih for å beskytte barna og seg selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Flettfrid skrev:

Hun har opprettet en ny FB profil ser jeg, med bare noen og 60 venner. Spørs om hun har innsett at hun må ha noe litt mer personlih for å beskytte barna og seg selv.

Da sletter hun forhåpentligvis alt hun tidligere har lagt ut av bilder som hører til privatlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bue skrev:

"Når noen sier de ikke har lyst til å leve mer, eller de forteller meg på melding at de blir mobbet, så setter jeg meg ned og bortprioritere egne barn og gjøremål. Med fokus: å hjelpe en jeg tror hun er i knipe."

Hva får Anne Brith til å tro at hun har kompetanse til å hjelpe fremmede mennesker med selvmordstanker? Har hun en utdannelse hun ikke har nevnt? Det hun driver med kan være direkte farlig!

Her burde hun lære av Kvinneguiden, ikke lek hobbypsykolog, men henvis til rette instans. Det tar 10 sekunder å skrive den setningen, og så kan hun gå tilbake til og være mamma.

Det der er garantert oppspinn for å sette seg i et godt lys som « mor hjertego’»

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...