Gjest Asti Skrevet 4. november 2018 #161 Del Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, Tiramy skrev: Var ikke for å spekulere, men når det er pizza inkludert så er min erfaring at trampolineparken lager den selv og ikke bestiller fra pizzabakeren 😊 Ok. Jeg var ikke klar over at de laget selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. november 2018 #162 Del Skrevet 4. november 2018 1 time siden, Asti skrev: Hva tenker du ikke stemmer med historien til Brita: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/19/nar-trollet-kommer-ut-i-lyset/ historien til Annebrith: https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/nar-trollene-kommer-ut-i-lyset-6568474133 ? Etterlyser du dokumentasjon på påstandene til Anne Brith, eller kun ovenfor Brita? Til informasjon har Adina lagt ut dokumentasjon på mailen Brita sendte. AB har ikke lagt ut noe. Slik at hvis man skal tenke troverdighet, så scorer Brita høyere enn Anne Brith i denne saken. Tilføyelse: Viktig: Anne Brith ble gitt mulighet til imøtegåelse av innlegget der Brita kom med sin versjon.... Anne Brith har også i ettertid fått mulighet til å komme med sin side av saken, men det er helt stille derfra. Vi kan derfor gå ut fra at det som står i innleggene på BOTB stemmer. @Gisse jeg svarte deg, men det ser ut til at du ikke har fått det med deg. Siterer derfor meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 4. november 2018 #163 Del Skrevet 4. november 2018 1 time siden, formula skrev: Jeg har også hørt rykter om det. Men vet ikke om det stemmer. Det er så mange rykter. Savner at AB legger fram dokumentasjon på hets og sjikane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. november 2018 #164 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har forstått det slik at Anne Brith sendte mail til BOTB som inneholdt personopplysninger til Brita. Er det brudd på GDPR? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 4. november 2018 #165 Del Skrevet 4. november 2018 Ironisk at AB gjør narr av denne bakeren for å løpt til VG og sladret. Vi alle kan jo bare forestille oss hva hun selv hadde gjort om hun hadde bakt en like stor bestilling omtrent gratis for litt omtale, som ikke ble fulgt opp.. Selvinnsikt er ikke allemannseie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 4. november 2018 #166 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har sett på AB sin insta nå, og hun er virklig flink til å bake og pynte kaker. Det kan ingen ta fra henne, og jeg hadde ikke fått til halvparten av det bakverket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 5. november 2018 #167 Del Skrevet 5. november 2018 5 timer siden, Macimba skrev: Jeg har sett på AB sin insta nå, og hun er virklig flink til å bake og pynte kaker. Det kan ingen ta fra henne, og jeg hadde ikke fått til halvparten av det bakverket Mulig det. For min del er det bare kaker i pastell som ser ut som de smaker nøyaktig det samme. En og annen gulrotkake her og der, men ellers går det i mint og lyserosa sukkerpasta (som for øvrig smaker heslig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 5. november 2018 #168 Del Skrevet 5. november 2018 5 timer siden, Macimba skrev: Jeg har sett på AB sin insta nå, og hun er virklig flink til å bake og pynte kaker. Det kan ingen ta fra henne, og jeg hadde ikke fått til halvparten av det bakverket Jeg er enig og det er imponerende, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 5. november 2018 #169 Del Skrevet 5. november 2018 7 timer siden, Tiramy skrev: Var ikke for å spekulere, men når det er pizza inkludert så er min erfaring at trampolineparken lager den selv og ikke bestiller fra pizzabakeren 😊 Har tidligere sett Pizzabakeren levere til bursdagsselskap i Trampolineparken. Tror ikke det har noe med AB å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 5. november 2018 #170 Del Skrevet 5. november 2018 10 timer siden, Gisse skrev: Det er fler her inne som er mer oppdatert en meg, selvom jeg har prøvd å lese både her og på botb... Men jeg lurer fremdeles litt på dette med alle bevisene mot AB, spesielt Dette med telefonsamtalen med "Brita" en ting er att det er beviselig at AB ringte henne, men det virker som om innholdet i samtalen har blitt en sannhet, men foreligger det noe bevis på toneleie, trusler og videre innhold i samtalen? Og hvilke bevis foreligger ift falske Konkurranser? Det blir feil å skjære KG debattanter under en kam, for jeg ser att noen virker til å ha en genuin agenda det de kjempet for bloggerbarns rettigheter, merking av reklame osv, men så virker det som andre er mest opptatt av at AB og andre bloggere skal mislykkes fordi de fortjener ikke bedre, "hevn" osv. Jeg tenker att den første gruppa med de av oss som vil skape endring, gjør lurt i uavhengig av hvorvidt f.eks AB ber om unnskyldning hever oss over det og fokuserer på her og nå + fremtiden. vi må gi positiv oppmerksomhet på hva vi vil ha mer av. Så vidt jeg har fått med meg har ikke ABD brukt barna i reklame eller utlevert barna i det siste, kanskje det er tilfeldig? Kanskje det er forbigående.. men for oss som virkelig ønsker et fokus på eksponering av barn så er det et skritt i riktig retning! Det samme ift merking av reklame... Hvis vi er opptatt av bloggerbarnas ve og vel så vil vi jo att bloggermammaene/pappaene skal kunne livnære seg, men ikke på barna/umerket reklame... Hva hjelper det da om man skal ødelegge for for at f.eks AB ikke skal kunne fortsette den ren bakeblogg eller skrive sponsede innlegg om rynke krem. Ta heller kontakt med alle på samarbeids listen hennes som støtter eksponering av barn eller som det blir reklamert for uten lovelig merking, eller ta kontakt med managementet bak... Med fokus på målet vårt og endring en på straff, boikott, hevn, "det er fortjent" osv... Vi ønsker jo å vise henne og andre bloggere at man kan blogge uten å bryte både etiske og skrevne lover og regler. Vi har heldigvis flere eksempler på bloggere som får til dette, la oss fremme fler av de! Jeg må i innrømme at jeg ikke skjønner helt hvordan det skal endre noe «å gi positiv oppmerksomhet til det vi vi ha mer av». Bloggere inkludert AB får massevis av positiv oppmerksomhet, uten at det gjør at de slutter med det som er kritikkverdig. Det er et velkjent argument fra bloggforsvarere da, at hvis man ikke liker det man leser, så burde man bare slutte å lese bloggen. Ditt argument er i samme leia, men det vil heller ikke føre til endringer. Det er ikke barn vi har med å gjøre, der positiv forsterkning kan ha en effekt. Som sagt, bloggerne får allerede positiv oppmerksomhet i massevis. Jeg håper derfor du kan utdype hvordan du ser for deg dette gjort i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg halvehimmelen Skrevet 5. november 2018 Populært innlegg #171 Del Skrevet 5. november 2018 8 timer siden, Gisse skrev: Det er jo egentlig ikke noe vi andre har noe med? Hun tok en telefonsamtale og det er mellom dem, også har det blitt en offentlig skittentøyvask? Nå tenker jeg isolert sett på denne tlf samtalen og at AB ikke ønsket å kommentere. Har det forekommet trusler eller hets den ene eller andre veien er det vel politiet sin oppgaver å avhøre og ikke oss heldigvis 😅 Jeg synes dette er litt morsomt. Bloggere deler små og store detaljer fra livene sine i åresvis, men hvis noen har en mening om eller stiller spørsmålstegn til hva som skrives, kommer svaret "det har ikke du noe med". Vel, jo. Jeg har lest blogginnlegget, og dermed har jeg noe med det å gjøre. Akkurat som om jeg har rett til å kontakte en journalist dersom jeg mener en sak er feil fremstilt, eller at jeg kan klage til en markedssjef dersom en reklame har vært upassende. Anne Brith har redaktøransvaret for sin blogg, og det er faktisk hennes ansvar å ta slike tilbakemeldinger på alvor. Men vi vet vel alle at svært få av bloggerne hadde overlevd dersom de plutselig måtte forholde seg til vær varsom-plakaten de også. Det nytter ikke rope høyt om at blogging er et legitimt yrke og en redelig bransje, men samtidig nekte å ta ansvar for både lover og regler. Det funker ikke sånn. Anne Brith slenger stadig fra seg udokumenterte påstander, og da har folk faktisk rett til å reagere. Det skal ikke være slik at bloggere skal få fripass til å skrive hva de vil, bare fordi det er deres personlige blogg og ingen har noe med hva de velger å publisere der. Det var Anne Brith selv som tok opp at hun hadde ringt disse nettrollene som har hetset og sjikanert henne, og selvfølgelig ønsker vel disse "nettrollene" muligheten til å motbevise dette. De hadde jo bare brukt sin forbrukermakt til å informere en butikk om at de ikke lenger ønsker å handle der, og da kan vi jo strengt tatt si at det hadde Anne Brith ingen verdens ting med å gjøre. Det er rett og slett for gæli at bloggere skal kunne skrive hva som helst på sine plattformer med flere tusen lesere, uten av de omtalte skal få en anledning til å komme med motsvar. Det har skjedd i årevis på så himla mange forskjellige blogger, og disse menneskene har ikke fått forsvare seg. Derfor er denne saken og BOTB så sabla viktig. Endelig hadde noen mulighet til å forsvare seg og få frem sin side, attpåtil med dokumentasjon på hva som faktisk har skjedd. Det stemte selvfølgelig ikke overens med bloggeren sin dramatiske historie, og det er nok ikke første gang det er slik. Vi har faktisk noe med det å gjøre. Man er ikke fritatt for all kritikk og ansvar fordi man "bare" skriver en personlig blogg, da må man heller skrive privat dagbok. Problemet er at ingen roser og skryter av det du skriver i dagboka. Du skal gjerne mene noe om en blogger... så lenge det er positivt. Mener du noe annet, har du ikke noe med det å gjøre. Du forstår at det blir helt feil? 108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 5. november 2018 #172 Del Skrevet 5. november 2018 @halvehimmelen 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 5. november 2018 #173 Del Skrevet 5. november 2018 10 timer siden, Tiramy skrev: Var ikke for å spekulere, men når det er pizza inkludert så er min erfaring at trampolineparken lager den selv og ikke bestiller fra pizzabakeren 😊 Det gjør definitivt ikke alle stedene. VI hadde bursdag på RUSH en gang og det var inkl pizza - men de laget den ikke selv. De fikk den levert fra den nærmeste pizzasjappa. (Riktignok ikke Pizzabakeren, men en lokal en.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 5. november 2018 #174 Del Skrevet 5. november 2018 Aldri hørt om henne 🙈🤷♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kokuyo Skrevet 5. november 2018 #175 Del Skrevet 5. november 2018 8 timer siden, Macimba skrev: Jeg har sett på AB sin insta nå, og hun er virklig flink til å bake og pynte kaker. Det kan ingen ta fra henne, og jeg hadde ikke fått til halvparten av det bakverket Og derfor burde hun holde seg til nettopp dette. Hun er nok både en flink baker og en koselig person, ingen forsøker å ta det fra henne. Problemet er bare at hun er så mye mer. Hun er ufyselig i sin omgang med sannheten. Hun turer fram som en liten løpsk traktor. Tramper på folk og på fe. Og da kommer dessverre bakingen i siste rekke, om ikke enda lengre bak. Det hjelper ikke å om genseren matcher kaka om alt har en bismak av løgn og trusler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ellatin Skrevet 5. november 2018 Populært innlegg #176 Del Skrevet 5. november 2018 Når AB er offer så er det hets, sjikane, trolling og ondskap. Når AB mobber så er det ytringsfrihet. Ikke klarer hun å se forskjell på kritikk og mobbing, hat, sjikane og trolling heller. Det hun utsetter denne bakeren for er virkelig ikke kritikk. Det er pur mobbing. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bue Skrevet 5. november 2018 #177 Del Skrevet 5. november 2018 10 timer siden, terteskjell skrev: Nok en gang ser AB seg nødt til og stenge for kommentarer på snapchat. Hun har mange ganger bortpriorotert barna for å svare lesere som sier de trenger hjelp. Bortprioriterer barna sine? "Når noen sier de ikke har lyst til å leve mer, eller de forteller meg på melding at de blir mobbet, så setter jeg meg ned og bortprioritere egne barn og gjøremål. Med fokus: å hjelpe en jeg tror hun er i knipe." Hva får Anne Brith til å tro at hun har kompetanse til å hjelpe fremmede mennesker med selvmordstanker? Har hun en utdannelse hun ikke har nevnt? Det hun driver med kan være direkte farlig! Her burde hun lære av Kvinneguiden, ikke lek hobbypsykolog, men henvis til rette instans. Det tar 10 sekunder å skrive den setningen, og så kan hun gå tilbake til og være mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 5. november 2018 #178 Del Skrevet 5. november 2018 Hun har opprettet en ny FB profil ser jeg, med bare noen og 60 venner. Spørs om hun har innsett at hun må ha noe litt mer personlih for å beskytte barna og seg selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 5. november 2018 #179 Del Skrevet 5. november 2018 9 minutter siden, Flettfrid skrev: Hun har opprettet en ny FB profil ser jeg, med bare noen og 60 venner. Spørs om hun har innsett at hun må ha noe litt mer personlih for å beskytte barna og seg selv. Da sletter hun forhåpentligvis alt hun tidligere har lagt ut av bilder som hører til privatlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 5. november 2018 #180 Del Skrevet 5. november 2018 1 time siden, bue skrev: "Når noen sier de ikke har lyst til å leve mer, eller de forteller meg på melding at de blir mobbet, så setter jeg meg ned og bortprioritere egne barn og gjøremål. Med fokus: å hjelpe en jeg tror hun er i knipe." Hva får Anne Brith til å tro at hun har kompetanse til å hjelpe fremmede mennesker med selvmordstanker? Har hun en utdannelse hun ikke har nevnt? Det hun driver med kan være direkte farlig! Her burde hun lære av Kvinneguiden, ikke lek hobbypsykolog, men henvis til rette instans. Det tar 10 sekunder å skrive den setningen, og så kan hun gå tilbake til og være mamma. Det der er garantert oppspinn for å sette seg i et godt lys som « mor hjertego’» 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg