Populært innlegg Felis Skrevet 21. februar 2020 Populært innlegg #11541 Skrevet 21. februar 2020 Jeg fatter ikke at noen vil reklamere i hennes kanaler nå! Det må jo ha helt motsatt effekt? Ikke klarer hun å få de publisert i henhold til avtale heller. Lørdag er ikke før i morgen. Det der var slurvete. Med det samme hun er i gang, så kan hun kanskje tigge om en sterilisering til kattungen hun lar være ute? Eller skal hun livnære seg på å selge kattunger fremover? 74
nomore82 Skrevet 21. februar 2020 #11542 Skrevet 21. februar 2020 2 timer siden, Justlooking skrev: Hva dreide det seg om? Er bilde av noe som ser ut til å være en PC med masse neonlys i, med tekst om hvor ille det som har skjedd er på en lørdag, og om noen kan hjelpe så send meldig asap. Med teksten multicom.no og reklametagg nederst. 15
Populært innlegg Felis Skrevet 21. februar 2020 Populært innlegg #11543 Skrevet 21. februar 2020 22 minutter siden, nomore82 skrev: Er bilde av noe som ser ut til å være en PC med masse neonlys i, med tekst om hvor ille det som har skjedd er på en lørdag, og om noen kan hjelpe så send meldig asap. Med teksten multicom.no og reklametagg nederst. Vanlig fremgangsmetode er at Anne Brith har en eller annen krise/mangler noe/trenger råd. Så legger hun ut dette på some. «Noen som vet?/noen som kan skaffe?/kan noen anbefale?». Firmaet hun skal reklamere for kommer til unnsetning og Anne Brith takker dem overstrømmende på some, tagger firmaet og på dette stadiet merker hun det som reklame. Anne Brith er faktisk ganske flink til å merke. (Hvem har vel glemt den sommeren hun merket alt som reklame for Gant, og så hadde de ikke samarbeid engang) Denne gangen trengte nok den kommende profesjonelle gameren nytt skjermkort. Anne Brith gjør en avtale med et firma som liksom skal komme henne til unnsetning. Men så snublet hun i dagene. Det kan skje den beste, særlig når dagene er ganske monotone. Jeg antar det er monotont å sitte stille i båten. Nå som tabben er gjort, skynder Anne Brith seg å merke innlegget med reklame. For hun er tross alt ganske flink til å merke. Ikke ironi, hun er bedre enn de fleste. 75
BuffaloDuck Skrevet 21. februar 2020 #11544 Skrevet 21. februar 2020 1 hour ago, Felis said: Jeg fatter ikke at noen vil reklamere i hennes kanaler nå! Det må jo ha helt motsatt effekt? Ikke klarer hun å få de publisert i henhold til avtale heller. Lørdag er ikke før i morgen. Det der var slurvete. Mistenker at det er mange slike firmaer som ikke "gjør leksene" sine. Om de får email fra personer som kan vise til så og så mange lesertall/klikk/visninger i den og den målgruppen så ser jeg for meg at marketing-ansvarlig tenker "nei så flott, dette var jo imponerende". Uten å google noe som helst. 35
Populært innlegg Fruktninja Skrevet 21. februar 2020 Populært innlegg #11545 Skrevet 21. februar 2020 1 time siden, BuffaloDuck skrev: Mistenker at det er mange slike firmaer som ikke "gjør leksene" sine. Om de får email fra personer som kan vise til så og så mange lesertall/klikk/visninger i den og den målgruppen så ser jeg for meg at marketing-ansvarlig tenker "nei så flott, dette var jo imponerende". Uten å google noe som helst. I min bedrift så har vi en del spons av bedrifter og personer, og det er meg, daglig leder og eier av bedriften som håndterer dette... og noe av det første vi sjekker på Google er «navn på bedrift» + kritikk (og lignede søkefraser). Og uten å nevne navn- vi har avslått flere som har spurt oss og begrunnet med at vi ikke ønsker å assosiere oss med vedkommendes profil, da det ikke er slik at all reklame er god reklame. Se bare på kritikken SE har fått på EF reklamen, eller når Mat fra Bunnen la ut reklame uten å nevne hva det var reklame for. Begge deler hadde falt igjennom hos oss... 50
Gjest pop up bruker Skrevet 21. februar 2020 #11546 Skrevet 21. februar 2020 1 time siden, Fruktninja skrev: I min bedrift så har vi en del spons av bedrifter og personer, og det er meg, daglig leder og eier av bedriften som håndterer dette... og noe av det første vi sjekker på Google er «navn på bedrift» + kritikk (og lignede søkefraser). Og uten å nevne navn- vi har avslått flere som har spurt oss og begrunnet med at vi ikke ønsker å assosiere oss med vedkommendes profil, da det ikke er slik at all reklame er god reklame. Se bare på kritikken SE har fått på EF reklamen, eller når Mat fra Bunnen la ut reklame uten å nevne hva det var reklame for. Begge deler hadde falt igjennom hos oss... Jeg tror svært få gjør som dere gjorde/gjør. Det er mange historier om bedrifter so har bommet med valg av influensere som annonseplass. Desverre for dem. Jeg håper bransjen får et mer bevisst forhold, og lager gode kontrakter hvor det klart fremstår hva de forventer. Og om ikke, nei da kan man likså godt skylde på bedriften som søkte reklameplassem. På et tidspunkt må de også faktisk holdes til ansvar.
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11547 Skrevet 22. februar 2020 På 14.2.2020 den 1.18, absinthia skrev: Vel.. nå har Anne Brith fått muligheten til å skaffe seg en ganske vanlig jobb, sette tæring etter næring og putte litt på aksjesparekonto hver måned. Antagelig vil det bli et betydelig mer fredfullt liv enn all denne streben etter å ligge på topplista/bli kjendis/ rik og alt dramaet det har medført. Jeg håper virkelig at hun griper den muligheten for alt den er verd, for sin egen og familiens del. Spør hvem som vil ansette henne. Jeg hadde ikke gjort det, selv om hun skulle vært kvalifisert, med bakgrunn i hva som kommer opp med et enkelt søk. 36
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11548 Skrevet 22. februar 2020 På 14.2.2020 den 11.12, Pust skrev: Jeg lurer litt på om noen (AB) kan føle seg fristilt fra ansvar når man oppretter et AS? At man tror at uansett hvordan man herjer og tuller med penger og regnskap, så går det inn under AS-et og man er selv fritatt og kan beholde bil og hus? I teorien kan en det siden et AS er en egen juridisk enhet. 4
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11549 Skrevet 22. februar 2020 På 14.2.2020 den 16.59, Morradi skrev: Noen har vært innom FB-sida til Tjuvstart med Kjell-Ola Kleiven og stilt han spørsmål om podkasten. Hva tenker vi om svaret hans? (Kommentarene er under linken til poden med ABD) Svaret er som forventet, hadde nok svart noe slikt om jeg var i hans sko. 3
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11550 Skrevet 22. februar 2020 På 14.2.2020 den 23.29, fotballjenta skrev: Det står også at forbrukertilsynet tidligere har gitt bøter opptil en million. Dette er det forbrukertilsynet selv som sier til avisen, så da er det jo nærliggende å tro at dette kan skje Anne Brith Influenserprogram også. Så hvordan er utsiktene nå? Millionbot og fengselsstraff for skattefusk? Er vel AS'et som får straffen så da er det bare å slå seg konkurs 1
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11551 Skrevet 22. februar 2020 På 15.2.2020 den 0.16, Fjugur skrev: slike bøter står vel gjerne i forhold til inntekt, og den er vel ikke så høy (på papiret) der i gården Er AS'et sin inntekt ikke styreleders/daglig leders. Skal utrolig mye til for at de kan gå på henne personlig. Det er fordelen og ulempen med AS som selskapsform. 3
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11552 Skrevet 22. februar 2020 På 15.2.2020 den 0.43, Miss.Wildfox skrev: Nå tar du det ut av sammenheng. Vi diskuterer ikke utseende til Anne Brith. For mitt vedkommende var det en kommentar til at ABD ikke var interresant for Kristin Gjelsvik å ta opp, med hentydning til at hun fokuserer mer på kroppspress enn svindel i så måte når det kommer til uetisk forretningsdrift og påvirkning. Det er forskjell på å ta opp at ABD har tydd til plastisk kirurgi, som hun selv er åpen om, og debattere hvordan kroppen hennes ser ut. Når det er sagt er det merkelig hvordan SE blir sosialt lynsjet for sine operasjoner fordi hun er så åpen om det, mens de som som holder en lav profil om plastisk kirurgi slipper unna. Er det greit sålenge man er middelaldrende og ikke snakker aktivt om det? Det er greit så lenge en ikke romantiserer det, og fremstiller det som en nødvendighet. 1
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11553 Skrevet 22. februar 2020 På 18.2.2020 den 17.51, lillesnøfnugg skrev: Er det ikke et sted man kan klage inn Bloggerne og Tv2? Tenker da på VVP i forbindelse med ABD og de mindreårige? PFU 8
Pust Skrevet 22. februar 2020 #11554 Skrevet 22. februar 2020 6 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Er AS'et sin inntekt ikke styreleders/daglig leders. Skal utrolig mye til for at de kan gå på henne personlig. Det er fordelen og ulempen med AS som selskapsform. Man er ikke helt fristilt fra ansvar, selv om noen tror det. «Aksjeloven § 17-1 sier at selskapet, aksjeeier eller andre kan kreve at daglig leder, styremedlem, medlem av bedriftsforsamlingen, gransker eller aksjeeier erstatter skade som de i nevnte egenskap forsettelig eller uaktsomt har voldt vedkommende.» «I mindre aksjeselskaper vil det ofte bare være en aksjonær som eier alle aksjene. Han vil dermed både være styreformann, daglig leder og aksjonær. Går selskapet dårlig eller ikke klarer å gjøre opp for seg, vil det ofte skyldes at han på en eller annen måte har vært uaktsom.» https://advokat.no/kompetanseomraader/bedrifter-og-organisasjoner/selskapsrett/kan-en-aksjonaer-bli-personlig-ansvarlig/ 25
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11555 Skrevet 22. februar 2020 På 18.2.2020 den 23.44, MaleficentAurora skrev: Er fullstendig klar over. Hun ville ikke ha blitt anklaget for svindel om det ikke sannhet i det. En kan bli anklaget for både svindel m.m uten at det er en sannhet i det. (Selv om magefølelsen og alle bevis som er lagt frem tilsier at hun/firmaet er skyldig) Så er enig at det later til at ballen er lagt død, men en avventer nok FT svaret og evt dom. 8
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11556 Skrevet 22. februar 2020 På 19.2.2020 den 5.47, MarianneE skrev: Nå er det jo ingen av oss som skal stå for resultatet fra FT (men hva vet vel jeg?) men kan hun bli dømt til å betale tilbake kursavgiften tro? Hun personlig vil nok slippe unna. Firmaet vil trolig bli idømt en straff, men da er det bare å slå det konkurs. 12
Fru Uperfekt Skrevet 22. februar 2020 #11557 Skrevet 22. februar 2020 1 time siden, Pust skrev: Man er ikke helt fristilt fra ansvar, selv om noen tror det. «Aksjeloven § 17-1 sier at selskapet, aksjeeier eller andre kan kreve at daglig leder, styremedlem, medlem av bedriftsforsamlingen, gransker eller aksjeeier erstatter skade som de i nevnte egenskap forsettelig eller uaktsomt har voldt vedkommende.» «I mindre aksjeselskaper vil det ofte bare være en aksjonær som eier alle aksjene. Han vil dermed både være styreformann, daglig leder og aksjonær. Går selskapet dårlig eller ikke klarer å gjøre opp for seg, vil det ofte skyldes at han på en eller annen måte har vært uaktsom.» https://advokat.no/kompetanseomraader/bedrifter-og-organisasjoner/selskapsrett/kan-en-aksjonaer-bli-personlig-ansvarlig/ Ikke helt, nei, men det skal way mye mer til for at de går på henne personlig. (Selv om det jo har forekommet og forekommer at en går etter styret) Er bare å se på vanlig praksis. Men om MA m.fl går sammen har de en sjanse for å få henne til å bli personlig ansvarlig Den saken du referer til er et offentlig krav og de er nøye på å få pengene sine. 6
Pust Skrevet 22. februar 2020 #11558 Skrevet 22. februar 2020 (endret) På 22.2.2020 den 13.18, Fru Uperfekt skrev: Ikke helt, nei, men det skal way mye mer til for at de går på henne personlig. (Selv om det jo har forekommet og forekommer at en går etter styret) Er bare å se på vanlig praksis. Men om MA m.fl går sammen har de en sjanse for å få henne til å bli personlig ansvarlig Den saken du referer til er et offentlig krav og de er nøye på å få pengene sine. Den saken er kun eksempel på hva som kan skje om man tror seg fritatt for personlig ansvar når man oppretterAS. Endret 28. februar 2020 av Pust 5
Populært innlegg yamask Skrevet 22. februar 2020 Populært innlegg #11559 Skrevet 22. februar 2020 Syns faktisk det er ganske ille om hun slipper unna. Hun har tross alt, visstnok, tatt betalt via Vipps til egen konto (både kursavgift og den Tromsøturen), samt drevet med ekstrem falsk markedsføring (kun én plass igjen - skyndt deg!!). Hun har blanda kortene hva gjelder privatperson og firmaer ved flere anledninger. Heldigvis så er nok omdømmet hennes fra nå av rimelig svekket. 76
Aidensfield Skrevet 22. februar 2020 #11560 Skrevet 22. februar 2020 12 minutter siden, fotballjenta skrev: Syns faktisk det er ganske ille om hun slipper unna. Hun har tross alt, visstnok, tatt betalt via Vipps til egen konto (både kursavgift og den Tromsøturen), samt drevet med ekstrem falsk markedsføring (kun én plass igjen - skyndt deg!!). Hun har blanda kortene hva gjelder privatperson og firmaer ved flere anledninger. Heldigvis så er nok omdømmet hennes fra nå av rimelig svekket. Er redd dette bare koker bort å hun kan fortsette som før😔 16
Fremhevede innlegg