Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, Felis skrev:

To spørsmål:

Hvem er denne deltakeren som har økt fra 700 til 7000 følgere på 8 måneder?

Og til @Revenge o'Cavatina Har hun brukt Bachelorutdanningen sin i markedsføringen av kurset?

Det er jeg usikker på, men hun bruker utdannelsen sin i markedsføringen av seg selv i ulike medier for å styrke påstanden om at "dette kan hun". Antar at "dette" innebærer all akkumulert erfaring innenfor siste tiår med sosiale medier, bedrifter, blogg og gründervirksomhet. 

På LinkedIn er denne bachelorgraden ikke oppgitt.

Tilføyelse: Spørsmålet om utdannelse er tatt opp tidligere: 

https://bloggomtoppbloggere.com/2017/12/14/juksemakere-2/

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1086950-anne-brith/page/141/

Endret av Revenge o'Cavatina
Lenker
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er jeg usikker på, men hun bruker utdannelsen sin i markedsføringen av seg selv i ulike medier for å styrke påstanden om at "dette kan hun". Antar at "dette" innebærer all akkumulert erfaring innenfor siste tiår med sosiale medier, bedrifter, blogg og gründervirksomhet. 

På LinkedIn er denne bachelorgraden ikke oppgitt.

Kan man skrive at man har en bachelorgrad hvis man ikke har det? Bør ikke dette kunne dokumenteres? Ellers er det jo en måte forfalskning av oppnådd grad? Håper ABD må vise frem papirer til Forbrukertilsynet 👍

Endret av Marioposa
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Var ikke originalprisen for kurset egentlig 14 500,-? Viser til prisen nå er 14 599,- satt ned til 9 990,-

Siterer meg selv, da jeg observerer at inne i selve programmet for, og om modulene i kurset står den originale prisen fortsatt oppført til kr. 14 500,- og ikke 14 599,- men hun opererer altså med sistnevnte pris i markedsføringen.

https://www.influencerprogram.no/influencer-program

Jeg får dessverre ikke til å skjermdumpe hele siden. Om innholdet i kurset er verdt over 10 000,- er et annet spørsmål, da det finnes mer enn nok gratis eller til en lav pris på nett om man allerede har evnet å opprette egen blogg og et eget domene.

Som Mette Ask har uttalt, mye av kurset var såpass grunnleggende at hun ikke hadde behov for kursing i det.

Endret av Revenge o'Cavatina
Feil
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinkedIn https://imgur.com/a/tQlsl1z

Reiseliv Amsterdam Businesschool  1995 - 1997

Økonomi og ledelse via Blokker 1997 - 1999

Jeg får ikke dette til å gå opp med Bachelor, det virker mer som om hun har tatt et par kurs.

Hjernen min har gått i nødmodus fordi jeg holder på med Bloggerne-recap, så hvis jeg tolker dette feil, legger jeg meg flat!

Nederlands svar på Bachelor var 4 år fra 1993 - 1998.

Higher professional education, called hoger beroepsonderwijs(HBO) is provided by hogescholen, which offer four-year degree (...)  Students who successfully complete these programs are awarded the HBO diploma (bachelor’s).

I 1998 innførte de et nytt system (Bologna Declaration) som gir Bachelor på 3 år

In 1998 the Netherlands introduced a new university bachelor’s degree (the kandidaats), requiring a minimum of three years of study.

Kilde: https://wenr.wes.org/2001/07/implementation-of-the-bologna-declaration-the-netherlands-and-greece

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Felis, oppgitt utdannelse må nødvendigvis også være tatt ved siden av jobb. Stillingsprosenter er ukjent, men når prosenten ikke er oppgitt ville jeg tatt som utgangspunkt at det dreier seg om fulltidsstillinger.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Det er selvfølgelig ikke lov å si at man har en akademisk grad eller en profesjonsutdanning hvis man ikke har det. Det har vært flere saker i media om folk som har løyet på seg utdanning. En kvinnelig toppleder måtte gå, og er blitt dømt, mener jeg å huske. Husker ikke verken navn eller hvor hun var. Nåværende Telenor-sjef puttet vel noe på cv-en sin som ikke var dokumentert. For ham fikk det ingen konsekvenser. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Felis skrev:

Hun har sagt at hun jobbet hele tiden (som flyvertinne). Det trenger ikke å bety noe, for hun kaller kattekos for jobb. Men regnestykket går ikke opp, det har du rett i.

Ifølge uttalelsene hennes til diverse medier har hun blant annet jobbet som flyvertinne i alt fra to til fire år, jobbet som selger i Hallmark fra ett til 6 år, og vært daglig leder for Blokker BV i fire år (kun på LinkedIn). Så hva hun reellt har jobbet med og hvor lenge, kommer visst an på medium men passer ikke alltid med det som er oppgitt på LinkedIn.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fotballjenta skrev:

Hun har blokkert meg på snapchat også, det samme har Wenche Larsen. Sistnevnte sendte jeg en melding her om dagen så den så jeg komme. Ikke frekk eller stygg på noe som helst måte, jeg stilte kun spørsmål ved at hun kalte det Mette driver med for kvinner som hater kvinner. For det er jo ikke det det dreier seg om i det hele tatt. 

Jeg har aldri fulgt noen av dem på IG, for jeg er selektiv på hva jeg vil ha i IG-feeden min. 

In other news, jodel sier at hun nå har slettet NY-innlegget på IG. Så nå håper hun vel at alle har glemt det. 

Jeg spurte denne dama som gikk undercover for AB ett konstruktivt spørsmål privat. Vips så var jeg blokkert hos AB

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, spaniasol skrev:

Det er selvfølgelig ikke lov å si at man har en akademisk grad eller en profesjonsutdanning hvis man ikke har det. Det har vært flere saker i media om folk som har løyet på seg utdanning. En kvinnelig toppleder måtte gå, og er blitt dømt, mener jeg å huske. Husker ikke verken navn eller hvor hun var. Nåværende Telenor-sjef puttet vel noe på cv-en sin som ikke var dokumentert. For ham fikk det ingen konsekvenser. Merkelig...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0P4o6/liv-loeberg-doemt-til-fengsel-i-14-maaneder

Var det denne du tenkte på @spaniasol?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Felis skrev:

Hvem er denne deltakeren som har økt fra 700 til 7000 følgere på 8 måneder?

Tror det er Alt_Asiatisk på insta. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun brukt denne «bachelorgraden» som markedsføring til kurset tidligere? Isåfall er det jo GROVT, om det ikke stemmer at hun har graden. Grovt uansett om hun ikke brukte det egentlig, da potensielle deltakere kunne googlet henne og sett at hun har skrevet på blogg at hun har det, pluss sagt det i et intervju. Jeg tipset Mette om det, så hun kunne ta det med Dagbladet. 

Endret av fotballjenta
Utydelig setning, endret den
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Cessa74 skrev:

Ang det at Anne Brith (og andre) blokkerer enhver person som stiller kritiske spørsmål (eller til og med bare trykker Liker på et spørsmål) -det ser jeg på som svært problematisk. Fordi sannheten kommer ikke frem. Enhver kritikk (saklig selvsagt) blir slettet og bruker blokkert. Dermed ser ingen andre (og da tenker jeg spesielt på annonsører/bedrifter/sponsorer og journalister, potensielle samarbeidspartnere og ny følgere) det riktige og hele bildet. Der er det jo bare heiarop, støttekommetarer og hjerter i fleng. INGEN kritiske eller saklige spørsmål. Og da fremvises et veldig feil bilde av vedkommende som aktør i SoMe. Rart at ingen reagerer på det??

Skulle tatt seg ut om alle bedrifter bare sletter kommentarer/spørsmål de ikke liker og deretter blokkerer brukeren -det hadde jo blitt ramaskrik og ytringsfriheten hadde blitt dratt opp. Men hvorfor ingen reagerer på at influencere som drar inn en kvart milliard i året i reklameinntekter bare kan slette og blokkere -det er veldig merkelig. Selvsagt skal man slette usaklig kommentarer -men ikke relevante spørsmål/meninger rundt hvordan influenceren/påvirkeren jobber og bedriver bedrift..

Skulle vært interesant å se listen over blokkerte personer hos AB, den listen tror jeg er veldig, veldig lang..

Akkurat det er veldig vanlig, dessverre (se feks mat fra bunnen på Facebook. Der var det en periode nok at man ble med i konkurrerende matgrupper eller var aktiv på KG så ble man blokkert «for evig og alltid»). Så snart noen ikke er helt 100%støttende til det som bedrives så er det blokkering og bort med seg. En tilsynelatende enkel måte å kvitte seg med kritikere.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fruktninja skrev:

Akkurat det er veldig vanlig, dessverre (se feks mat fra bunnen på Facebook. Der var det en periode nok at man ble med i konkurrerende matgrupper eller var aktiv på KG så ble man blokkert «for evig og alltid»). Så snart noen ikke er helt 100%støttende til det som bedrives så er det blokkering og bort med seg. En tilsynelatende enkel måte å kvitte seg med kritikere.

Ja det vet jeg utmerket godt -poenget mitt er mer mot at det ikke burde være lov/mulig hvis man er en offentlig person/bedrift som lever på reklamevirksomhet. Hva admin gjør i private grupper på FB er nå en ting, men influencere/bloggere som selger sin merkevare for penger og spons? Skal Telenor, statsministeren og andre små og store bedrifter gjøre det samme? Ville jo aldri skjedd. det er i hvertfall utrolig viktig at firmaene som ønsker å sponse/betale for reklame hos disse vet at hundrevis, kanskje tusenvis av folk er blokkert og ser absolutt nada..

Endret av Cessa74
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...