Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Isild skrev:

Jeg har ikke sett dette før du påpeker det nå. Det ser litt merkelig ut ja. I et tilsynelatende ganske "dødt" selskap, så var det en veldig stor ledelse og mange ansatte. Daglig leder, Manager, Teknisk sjef, Sjef marked og media, Salgsansvarlig og ytterligere 3 konsulenter. Ut i fra de fjonge titlene og antallet i ledelsen så skulle man tro det er stor aktivitet og drift i dette selskapet? Noen som vet om de er i vekst? Hørt noe om de? Hvor er alle influencerne som er tilknyttet dette ? 

Jeg får litt inntrykk av at det skal SE stort, vellykket og profft ut, men det ser for meg bare "leker konsern" ut med alle de pompøse titlene. 

Her treffer du spikeren på hodet. Er jo det samme med AB som maste i vei om holdingselskapet sitt. Anne Brith Holding AS eier et selskap: Influencer Program AS.

Anne-Brith AS er AB selv eneste aksjonær i.

Blogghuset AS er det AB selv som eier 33% av aksjene i.

Bake AS (inaktivt) var det AB selv som eide 25% av aksjene i.

Det er konsernet sitt det.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Isild skrev:

Jeg har ikke sett dette før du påpeker det nå. Det ser litt merkelig ut ja. I et tilsynelatende ganske "dødt" selskap, så var det en veldig stor ledelse og mange ansatte. Daglig leder, Manager, Teknisk sjef, Sjef marked og media, Salgsansvarlig og ytterligere 3 konsulenter. Ut i fra de fjonge titlene og antallet i ledelsen så skulle man tro det er stor aktivitet og drift i dette selskapet? Noen som vet om de er i vekst? Hørt noe om de? Hvor er alle influencerne som er tilknyttet dette ? 

Jeg får litt inntrykk av at det skal SE stort, vellykket og profft ut, men det ser for meg bare "leker konsern" ut med alle de pompøse titlene. 

Bligghuset er ikke registrert i AA-registeret, da har det vel heller ingen ansatte?

»Arbeidsgiver er pliktig til å rapportere alle sine arbeidstakere til registeret via a-ordningen. Aa-registeret skal gi en oversikt over hvilke arbeidstakere som er ansatt hos den enkelte arbeidsgiver på virksomhetsnivå (underenhet). Det inneholder også informasjon om det enkelte arbeidsforhold.»

https://www.nav.no/no/bedrift/tjenester-og-skjemaer/aa-registeret-og-a-meldingen

Endret av Ellenn
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Ellevill said:

Alt som gjøres er så slurvete. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke isteden fokuserer på å gjøre færre ting bra? Hun er fantastisk til å bake og pynte, det er så synd at hun ikke fortsatte med det!

Jeg sitter for tiden med en iPhone6 med knust skjerm, men gikk inn på blogghuset.no for å se. Men  altså med forbehold om at det jeg klarer å se på denne skjermen er korrekt: nettsiden er ikke HTTPS, og den er heller ikke optimalisert for mobilskjerm.

Jeg sjekket siden fra min mobil og den er lite tilpasset mobilskjermen, ja. Svippet også innom listen over ansatte og stusset litt over at de ikke står oppført med etternavn. Hele siden virket som en "under utvikling" side. Firmaet har da vært en stund? 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Definitivt ikke tillitsvekkende hjemmeside, nei. Jeg skjønte ikke de videoene, i alle fall ikke den hvor man ser en av sjefene bli «fångad av en stormvind». 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pust skrev:

Oi. Definitivt ikke tillitsvekkende hjemmeside, nei. Jeg skjønte ikke de videoene, i alle fall ikke den hvor man ser en av sjefene bli «fångad av en stormvind». 

Fångad av en stormvind 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Stormvind.. 

Presentasjonsvideoen er litt håpløs. Usikker på om Frk Eriksen skal spille gøyal. Det eneste jeg egentlig klarer å tenke på er at hun er voldsdømt to ganger. Selvsagt skal man ikke bruke fortiden imot noen, men noe som skjedde for kun kort tid siden er ikke fortid for meg - ennå. De bruker "Troverdighet" som et ord om seg selv, og jeg klarer ikke helt å stole på henne riktig ennå. Folk som ikke har kontroll på seg selv og blir fysisk utagerende gjør meg redd rett og slett. 

(Legger til denne linken, hvor hun selv har stått frem: https://www.dagbladet.no/kjendis/star-fram---jeg-beklager/72247284)

AB blir promotert med forkle og kaker. Det er vel igrunn ikke det det går i lenger, så jeg forstår ikke helt hvorfor de viser hva hun drev med FØR. Troverdighet er forøvrig ikke det første som slår meg når jeg tenker på AB heller, det er mer side opp og side ned på Google om at hun har anmeldt folk, blitt anmeldt, uthenging av uskyldige i bok om hat, oppringing av arbeidsgiver til en kritiker, uthenging av uskyldige nysgjerrige som har sjekket skattelister, forsøkt på hacking, konkurser, og nå sist svindelanklager. 

Igjen - skal ikke bruke noens fortid imot de, men det er vel fortsatt nåtid noe av dette. Dette er også ting som faktisk gjør meg redd. 

Hun som er i "vinden" der kjenner jeg ikke til annet enn at hun virker som en snill person og en lojal venn. Hørte et par halve episoder av podcasten der det hørtes ut som hun intervjuet AB. Skrytet hang løst og støtten var stødig. Utover det ser det ut til at hun har hell både i kjærlighet og forretninger - og ikke virker det som hun vrenger ut om privatlivet sitt heller (har kun sett litt på Instagrammen hennes) 

Endret av Isild
La til en link
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo tragisk, det er bare trist. Og opprørende for alle som er kastet blår i øynene på.

Håper hun har noe å gjøre som gir inntekt i disse dager. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. 

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette, samt kommentar til moderering. Dersom man har spørsmål til moderering kan dette tas på PM til meg eller på Ris og Ros Rampelyset.

Sol, admin

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet så vidt innom IG-kontoen til blogghuset. Det ser ikke ut som "Tinas Treningsblogg" er en av profilene lenger. Bildet er iallefall ikke der. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Isild skrev:

Tittet så vidt innom IG-kontoen til blogghuset. Det ser ikke ut som "Tinas Treningsblogg" er en av profilene lenger. Bildet er iallefall ikke der. 

Ja da har den forsvunnet nylig. Tynnes ut gitt. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Zenhouse skrev:

Ja da har den forsvunnet nylig. Tynnes ut gitt. 

Hun var vel en av de litt "større" profilene de fikk signert, så det tar ikke akkurat av nei. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 28.3.2020 den 21.34, Halle-Palle skrev:

Er ABD helt borte fra ‘rampelyset’ nå? I alle kanaler? Hva lever hun av da?

Det lurer jeg og på. Hvordan i alle dager skal hun kunne betale regningene sine? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Grennellik skrev:

Det lurer jeg og på. Hvordan i alle dager skal hun kunne betale regningene sine? 

Hun er vel ansatt i alle sine As og har dermed rettigheter i henhold til NAV - så sikkert permittert...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
3 timer siden, xinnia skrev:

Hun er vel ansatt i alle sine As og har dermed rettigheter i henhold til NAV - så sikkert permittert...

Ansettelse er vel ikke nok til å utløse rettigheter, du må ha hatt inntekt også, så vidt jeg vet. Men er jo mulig hun ligger over minstekravet av inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kritt skrev:

Ansettelse er vel ikke nok til å utløse rettigheter, du må ha hatt inntekt også, så vidt jeg vet. Men er jo mulig hun ligger over minstekravet av inntekt.

Man må ha hatt minimum 0,75G i løpet av de siste 12 månedene, evt 2,25G i løpet av de siste 36 månedene for å få dagpenger. Pr 1/5-2019 var 1G 99858kr, slik at man da må ha tjent minimum 74893,5/ 224680,5 for å kvalifisere til dagpenger som vanlig lønnsmottaker. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...