Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Keikolina
2 minutter siden, this_is_she skrev:

Kaller hun ser seriøst Norges største tv-personlighet? 😶

Jeg hadde ikke visst om henne om det ikke hadde vært for kg. Kjenner ingen som vet hvem hun er heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, nomore82 skrev:

40C5F40A-69C2-4C6E-88E9-515DD2C5E650.thumb.png.604726743df2d698af1077a800d611ce.png

Litt av en storselger. Google visste ikke hva jeg tenkte på, og det er mildt sagt uvanlig...

Google har skjønt det, og det er bra 🤣

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Isild skrev:

"....en av Norges største bloggere og TV-profiler"  https://www.influencerprogram.no/

Videre står det også at boken var en bestselger, at hun har over en halv million følgere pr uke og er medeier i 9 ulike AS og prosjekter. 

Fantastiske prestasjoner og for en kjendisstatus! 

Merkelig da at de aller færreste (utenom de av oss som følger med litt på influencerbransjen) har hørt om henne :ironi:

Som alltid, grandiøst høye tanker om seg selv, og svært langt unna virkeligheten. Hadde vært flau..

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
18 timer siden, Isild skrev:

"....en av Norges største bloggere og TV-profiler"  https://www.influencerprogram.no/

Videre står det også at boken var en bestselger, at hun har over en halv million følgere pr uke og er medeier i 9 ulike AS og prosjekter. 

Fantastiske prestasjoner og for en kjendisstatus! 

Merkelig da at de aller færreste (utenom de av oss som følger med litt på influencerbransjen) har hørt om henne :ironi:

Håper Forbrukertilsynet er tipset om denne markedsføringen av ABIP-kurset, slik at de får sjekket ut om dette er villedende markedsføring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Hva har skjedd med Blogghuset, mon tro? Der er det ingen influencere i stallen lengre. Det er heller ingen informasjon om noe som helst. Unnskyld hvis dette har vært omtalt her før. Jeg har ikke lest meg opp på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, spaniasol skrev:

Hva har skjedd med Blogghuset, mon tro? Der er det ingen influencere i stallen lengre. Det er heller ingen informasjon om noe som helst. Unnskyld hvis dette har vært omtalt her før. Jeg har ikke lest meg opp på tråden.

Sjekket raskt på Blogghusets Instagram nå, og der ligger influencerne. Det ser derimot ut som om det har blitt noen færre enn det var. Men `Tinas Treningsblogg` m.f ligger der fortsatt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har forsvunnet fra oversikten der ja, f.eks Jonas Odden.

Var 9-10 stykk som ble profilert der tidligere.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettsiden til Blogghuset blitt ny? Øverst på siden snurrer en video hvor de viser eierne. To av eierne prøver tydeligvis å bøte på folks oppfatning etter avsløringene som har kommet de siste ukene. Isabelle Eriksen tar selfies med fansen, selfies med trutmunn og rister demonstrativt armen til en mann som jeg antar har skrevet under en avtale. Det er ingen tvil om at jenta er vennligheten selv, uten så mye som ei voldelig tann i kroppen. Ettertraktet er hun også...

Mor Sjøl er stort sett avbildet med rosa forkle og pastellfargede muffins, eller på signering av Hat-boka. Hun ser veldig søt og uskyldig ut og skriker ikke til en eneste av de tre oppmøtte.

Den andre bellaen, Isabel Rinaldi, står kun foran kamera i flotte antrekk, mens hun myser fordi ei vifte blåser henne i ansiktet.

Nederst står det: Vi heter Blogghuset, men vi jobber også med video, podcast og sosiale medier. Riktig så fengende!

Jeg har som sagt ikke sett videoen før, jeg har sjekket siden et par ganger den senere tiden, men da har den vært nede.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Imblar skrev:

Og under Kategorier:

Anne Brith er forfatter, eier av flere selskaper og programleder. 

Ønsker du å fremme tjenester som forsikring/regnskap/eiendom, messer og foredrag, er dette troverdige profiler hvor du treffer et grûndersegment.

Programleder? Hva har jeg gått glipp av? 
Og gratulerer med å føle seg troverdige. 

Programleder har jeg aldri hørt hun har vært. Kan hun sikte til podcasten som forsvant? Alle som har podcast er jo en slags radioprogramleder.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Felis skrev:

Har nettsiden til Blogghuset blitt ny? Øverst på siden snurrer en video hvor de viser eierne. To av eierne prøver tydeligvis å bøte på folks oppfatning etter avsløringene som har kommet de siste ukene. Isabelle Eriksen tar selfies med fansen, selfies med trutmunn og rister demonstrativt armen til en mann som jeg antar har skrevet under en avtale. Det er ingen tvil om at jenta er vennligheten selv, uten så mye som ei voldelig tann i kroppen. Ettertraktet er hun også...

Mor Sjøl er stort sett avbildet med rosa forkle og pastellfargede muffins, eller på signering av Hat-boka. Hun ser veldig søt og uskyldig ut og skriker ikke til en eneste av de tre oppmøtte.

Den andre bellaen, Isabel Rinaldi, står kun foran kamera i flotte antrekk, mens hun myser fordi ei vifte blåser henne i ansiktet.

Nederst står det: Vi heter Blogghuset, men vi jobber også med video, podcast og sosiale medier. Riktig så fengende!

Jeg har som sagt ikke sett videoen før, jeg har sjekket siden et par ganger den senere tiden, men da har den vært nede.

Videoen har vært der siden i fjor vår/sommer... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 20.3.2020 den 12.23, Cessa74 skrev:

Ja var det jeg mente. I utgangspunktet ble hun promotert som grunderkvinne og mentor for nye influencere med sitt ABIP kurs. TV 2 var med å filmet mye fra både samling hos henne på Sørumsand, div møter og den tromsøturen. Og flere ABIP deltagere + div sponsorer fikk beskjed av AB at dette ville komme på TV2.. Så kom sannheten frem, og TV2 mottok en shitstorm om at de ikke kunne bruke noe av det som hadde med ABIP å gjøre. Derfor måtte TV2 droppe veldig mye av det de egentlig skulle sende. Og da fikk jo ikke sponsorer sin del av avtalen.  Og derfor blir det lite igjen å vise av AB i Bloggerene. Og hun har ingenting der å gjøre heller.. Så hun er forhåpentligvis ikke med i flere sesonger videre heller.

Mette Ask skrev også at de hadde filmet at hun skrev "kontrakt" med Blogghuset i forbindelse med ABIP workshopen hjemme hos AB (den virkelige kontrakten ble først skrevet lenge etterpå) og at hun ble forespeilet at det skulle følges opp med mer filming under Tromsøturen, uten at det skjedde.

"Tidligere hadde jeg nemlig vært i Oslo på et kurs hos Anne Brith og blitt filmet av bloggerene der. Før jeg reiste til Oslo ble jeg tilbudt en kontrakt i blogghuset og da vi var i Oslo skulle jeg late som om jeg fikk tilbudet der og da og takke ja, mens vi filmet. Jeg fortalte også kort om hva bloggen min gikk ut på og at jeg kanskje var blitt gravid med min mann i Tyrkia. Kontrakten fikk jeg tilsendt på mail for signering lenge etter vi filmet på trappen. "

"I tillegg til lovnader om å bli filmet i Tromsø, var det også snakk om rødløper fest, mulighet for profilering av egne kanaler, presse og mye mer jeg ikke kommer på nå."

"Ikke ble jeg filmet som jeg ble lovet av Anne Brith, da de valgte å filme en annen som gjorde mer ut av seg enn meg. Ikke ble det noe presse, ikke ga kursene meg noe..."

Klippet herfra: https://metteask.blogg.no/ut-av-abip-del-2.html

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Ellevill skrev:

Alt som gjøres er så slurvete. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke isteden fokuserer på å gjøre færre ting bra? Hun er fantastisk til å bake og pynte, det er så synd at hun ikke fortsatte med det!

Jeg sitter for tiden med en iPhone6 med knust skjerm, men gikk inn på blogghuset.no for å se. Men  altså med forbehold om at det jeg klarer å se på denne skjermen er korrekt: nettsiden er ikke HTTPS, og den er heller ikke optimalisert for mobilskjerm. Den ses som en smal spalte. Stusser også over det store antallet ansatte, og snodige titler som Daglig leder og Manager. Snodig i den forstand at dette bittelille selskapet ikke trenger så stor ledelse, de har jo faktisk en salgssjef også, hva er forskjell på DL og manager, og hvorfor blande norske og engelske titler? Videoen var helt merkelig, og slogan var ikke særlig selgende. Til å være et blogghus, var dette dårlig presentert og teknisk sett dårlig løst. En ting var om det feks hadde vært et regnskapsbyrå, som jo hverken bør være flinke med tekst, bilder eller det å lage digitale løsninger. 

Jeg har ikke sett dette før du påpeker det nå. Det ser litt merkelig ut ja. I et tilsynelatende ganske "dødt" selskap, så var det en veldig stor ledelse og mange ansatte. Daglig leder, Manager, Teknisk sjef, Sjef marked og media, Salgsansvarlig og ytterligere 3 konsulenter. Ut i fra de fjonge titlene og antallet i ledelsen så skulle man tro det er stor aktivitet og drift i dette selskapet? Noen som vet om de er i vekst? Hørt noe om de? Hvor er alle influencerne som er tilknyttet dette ? 

Jeg får litt inntrykk av at det skal SE stort, vellykket og profft ut, men det ser for meg bare "leker konsern" ut med alle de pompøse titlene. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...