Inocybe Skrevet 17. mars 2020 #12161 Del Skrevet 17. mars 2020 8 timer siden, Nor skrev: Ja artig skrivefeil 😂Og til dere som ikke tror AB kan være hyggelig når hun ikke dummer seg ut i Bloggerne... på seg selv kjenner man andre.... Vi vet ingenting om hvordan AB er på privaten. Det vi kan uttale oss om er hvordan hun framstår uttatt og der framstår hun som selvopptatt og kynisk utnyttende i veldig mange sammenhenger. Hun var langt fra hyggelig mot en god del av ABIPene. Det hjelper lite hun omtaler seg selv som snill og hjelpsom når hun bare kort tid før tok i mot penger fra personer med dårlig økonomi for deretter ikke følge opp hennes del av avtalen og på mest ufine vis avfeie klagene deres. Leserne forholder seg til det AB selv legger ut i SoMe og om AB skulle føle det gir feil inntrykk av henne må det være opp til AB selv å rette opp det feilaktige inntrykket. Dette har fint lite med lesernes egne personligheter å gjøre. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 17. mars 2020 #12162 Del Skrevet 17. mars 2020 Vi visste jo at denne historien var oppspinn allerede i det Anne Brith sa hun skulle hjelpe noen. Vi vet alle at den eneste Anne Svindel Brith hjelper er seg selv. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 17. mars 2020 #12163 Del Skrevet 17. mars 2020 12 timer siden, Agatha Spinatha skrev: Egenandelen er 2176 kr for 2020. Når det beløpet er nådd vil det gå på frikortet. Om denne alenemoren er ufør og har minstesats utbetalt så har hun frikort. Slipper egenandel. Men dette vet vi ikke noe om 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 17. mars 2020 #12164 Del Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Aidensfield skrev: Om denne alenemoren er ufør og har minstesats utbetalt så har hun frikort. Slipper egenandel. Men dette vet vi ikke noe om Jeg svarte på spørsmål angående egenandel og frikort. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #12165 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, Finlay skrev: Det kan jo være at hun er hyggelig på privaten. Dessverre har hun ødelagt sitt eget navn, rykte og troverdighet i alt av økonomiske saker, og det er en grunn til at folk mistenker at denne alenemoren er henne selv, og at pengene går rett i egen lomme.Synes forresten ikke måten hun har behandlet Mette Ask & co på vitner om en særlig hyggelig person heller. Flere av de som ble lurt i ABIP hadde også stram økonomi, og enda strammere ble den etter de kom i klørne på Anne Brith. Hvorfor fikk ikke de nyte godt av ABs omsorg? Kanskje sitter noen av dem i samme situasjon som denne "alenemoren" nå, nettopp pga AB! Hun lurte fra dem tusenvis, en av dem fikk slengt i fjeset “Jeg driter vel i hva som gjør deg glad”, andre fikk hyl og skrik og kjeft i telefonen. Vitner dette om en genuint hyggelig person( def. elskverdig; medgjørlig; imøtekommende; grei)? I don't think so! Det er mange hun har behandlet dårlig, mer av de tilfellene av noe annet. Husker alenemødrene som ble prakket på proviantkassa også, ikke alle var fornøyd med å være på det reklame stuntet til ABD. Og ikke minst pizzagutten med familie, wow de fikk gjennomgå i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MiominMio Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #12166 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg hadde vel ikke helt stolt på en blogger, men for å si det sånn. Kirken har utkjøringer og hjelper til med handling av mat etc. , Sanitetsforening gjør det samme. Det er flere facebook grupper som er opprettet mtp samme mål hvor folk kan melde seg opp og bistå. AB er dessverre den siste jeg hadde stolt på å vippse penger til her... 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #12167 Del Skrevet 17. mars 2020 Anne Brith hevder igjen og igjen at hun er snill og godhjertet. Hun elsker å hjelpe andre og krever ingenting tilbake. Hun står opp for de svake og de som blir urettferdig behandlet og er en fantastisk mor. Derfor har hun også sikret seg plass i himmelen, Sankt Peter kommer til å slippe henne rett inn! Jeg synes det er rart at et menneske som er så fantastisk godt og uselvisk kan komme i konflikt med så mange! Det var sjelevennen som meldte henne til barnevernet, arbeidsgiveren som kastet henne ut uten at hun fikk med seg bakebollen til mormor, et helt idrettslag dolket henne i ryggen. Videre ble hun fryst ut av foreldrene til 4 skoleklasser. De la henne ikke til på Facebook-grupper og holdt arrangementer hemmelig for henne. Var det fordi hun var så stille og beskjeden at de glemte at hun eksisterte. Var det fordi de ikke likte henne? Var det hele bare oppspinn? Uansett så ble nok ikke stemningen bedre av at hun hang de ut på bloggen sin. De foresatte i 4 klasser, det er mange mennesker! Senere falt hun i unåde fordi hun trengte egentid akkurat den dagen det var dugnad til 17. mai. Da gikk alle mødrene og flonket (fjonet?) med fjærene, en far truet henne og elevene fortalte at de snakket stygt om henne hjemme. Deretter skjedde episoden hvor hun intervjuet elever om kroppspress, uten samtykke. Hun vant ingen popularitetskonkurranse der heller. Det var stor skuffelse da hun ikke møtte opp til bakekurset hun skulle holde for barn i bygda. Enda surere ble stemningen da hun sendte en svært sensuell video til disse barna, og en haug med andre unger. Pass på ungene deres og lær dem nettvett, var Anne Briths svar på kritikken. Og så er det alle hun har hengt ut på bloggen. Det er så mange at jeg kun husker høydepunktene. De som ble hengt ut fordi de sjekket skattelistene, de som hadde klaget til samarbeidspartnere og ikke minst eksene. En av dem tok henne faktisk til retten og vant, slik at hun måtte holde kjeft. Og måten hun svarer kritikerne på. Nedlatende, passiv aggressive, bitchete svar, og/eller blokkering. Ikke akkurat sjarmerende det heller! Hun prater mye om at hun ble mishandlet, nesten drept. Men hun tenker ikke et sekund på hva det gjør med hennes nærmeste at hun bruker offentligheten som psykolog. I min verden ville en fantastisk mamma bearbeidet dette privat, så de involverte slapp å høre om det. Alle disse eksemplene er ting Anne Brith selv har delt. Fra hennes synspunkt, selvfølgelig. Hun er offeret, alle de andre er slemme. Men det finnes historier hun ikke adresserer. Alle som har tapt på konkursene hennes. Alle som har tapt penger på prosjekter hun ikke følger opp. Eller regninger hun ikke betaler. Det er store mørketall i antall konflikter Anne Brith har vært i. Det siste året har hun vist seg mer hensynsløs enn noen gang. Hun skryter at at hun på innflytningsfesten leide inn et anlegg som hørtes en kilometer unna, hun forteller at de skrålet så fælt i hagen at flere av naboene klaget. Mon tro om hun har bedt om unnskyldning. Alle som sier henne imot får et passiv aggressivt ordtak og setningen Thank you, next, vennene forsvinner en etter en. Og i iveren etter å finansiere hus og fet bil har hun tatt penger av folk som sannsynligvis sitter verre i det enn henne selv, uten å gi noe tilbake. Og når hun ble avslørt nektet hun, hun tar ingen skyld og legger ansvaret over på de som føler seg lurt. Hvor mange mennesker har hun klart å bli uvenner med gjennom tidene? Mange hundre, kanskje tusen? Enda så godhjertet hun er. Og nå skal vi tro at hun, som må være klin blakk og har utgifter til over pipa (faktisk), hjelper en stakkars anonym alenemor med mat og medisiner? Jeg sliter litt med å tro på det, merker jeg. 186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg minimymlen Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #12168 Del Skrevet 17. mars 2020 10 minutter siden, Felis skrev: Anne Brith hevder igjen og igjen at hun er snill og godhjertet. Hun elsker å hjelpe andre og krever ingenting tilbake. Hun står opp for de svake og de som blir urettferdig behandlet og er en fantastisk mor. Derfor har hun også sikret seg plass i himmelen, Sankt Peter kommer til å slippe henne rett inn! Jeg synes det er rart at et menneske som er så fantastisk godt og uselvisk kan komme i konflikt med så mange! Det var sjelevennen som meldte henne til barnevernet, arbeidsgiveren som kastet henne ut uten at hun fikk med seg bakebollen til mormor, et helt idrettslag dolket henne i ryggen. Videre ble hun fryst ut av foreldrene til 4 skoleklasser. De la henne ikke til på Facebook-grupper og holdt arrangementer hemmelig for henne. Var det fordi hun var så stille og beskjeden at de glemte at hun eksisterte. Var det fordi de ikke likte henne? Var det hele bare oppspinn? Uansett så ble nok ikke stemningen bedre av at hun hang de ut på bloggen sin. De foresatte i 4 klasser, det er mange mennesker! Senere falt hun i unåde fordi hun trengte egentid akkurat den dagen det var dugnad til 17. mai. Da gikk alle mødrene og flonket (fjonet?) med fjærene, en far truet henne og elevene fortalte at de snakket stygt om henne hjemme. Deretter skjedde episoden hvor hun intervjuet elever om kroppspress, uten samtykke. Hun vant ingen popularitetskonkurranse der heller. Det var stor skuffelse da hun ikke møtte opp til bakekurset hun skulle holde for barn i bygda. Enda surere ble stemningen da hun sendte en svært sensuell video til disse barna, og en haug med andre unger. Pass på ungene deres og lær dem nettvett, var Anne Briths svar på kritikken. Og så er det alle hun har hengt ut på bloggen. Det er så mange at jeg kun husker høydepunktene. De som ble hengt ut fordi de sjekket skattelistene, de som hadde klaget til samarbeidspartnere og ikke minst eksene. En av dem tok henne faktisk til retten og vant, slik at hun måtte holde kjeft. Og måten hun svarer kritikerne på. Nedlatende, passiv aggressive, bitchete svar, og/eller blokkering. Ikke akkurat sjarmerende det heller! Hun prater mye om at hun ble mishandlet, nesten drept. Men hun tenker ikke et sekund på hva det gjør med hennes nærmeste at hun bruker offentligheten som psykolog. I min verden ville en fantastisk mamma bearbeidet dette privat, så de involverte slapp å høre om det. Alle disse eksemplene er ting Anne Brith selv har delt. Fra hennes synspunkt, selvfølgelig. Hun er offeret, alle de andre er slemme. Men det finnes historier hun ikke adresserer. Alle som har tapt på konkursene hennes. Alle som har tapt penger på prosjekter hun ikke følger opp. Eller regninger hun ikke betaler. Det er store mørketall i antall konflikter Anne Brith har vært i. Det siste året har hun vist seg mer hensynsløs enn noen gang. Hun skryter at at hun på innflytningsfesten leide inn et anlegg som hørtes en kilometer unna, hun forteller at de skrålet så fælt i hagen at flere av naboene klaget. Mon tro om hun har bedt om unnskyldning. Alle som sier henne imot får et passiv aggressivt ordtak og setningen Thank you, next, vennene forsvinner en etter en. Og i iveren etter å finansiere hus og fet bil har hun tatt penger av folk som sannsynligvis sitter verre i det enn henne selv, uten å gi noe tilbake. Og når hun ble avslørt nektet hun, hun tar ingen skyld og legger ansvaret over på de som føler seg lurt. Hvor mange mennesker har hun klart å bli uvenner med gjennom tidene? Mange hundre, kanskje tusen? Enda så godhjertet hun er. Og nå skal vi tro at hun, som må være klin blakk og har utgifter til over pipa (faktisk), hjelper en stakkars anonym alenemor med mat og medisiner? Jeg sliter litt med å tro på det, merker jeg. Det er noe med det, at en person så til de grader klarer å komme i konflikt med alt og alle. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #12169 Del Skrevet 17. mars 2020 Det er akkurat det @Felis har oppsummert jeg skulle til å skrive. Det er en merkelig timing at AB plutselig skal være så snill og samle inn penger til en anonym alenemamma, samtidig som hun selv står i dyp gjeld og trolig får en stor økonomisk sanksjon av forbrukertilsynet. For ikke å snakke om alle hun skylder penger -blant annet advokatfirmaet Staff og hun som har instagramkurset for ABIP deltagere. Videre er vel inntektsgrunnlaget videre borte. Hvis noen er så dumme at de biter på og vippser AB nå -så får de skylde på seg selv. Denne alenemoren som så sårt trenger penger kan forøvrig henvende seg til NAV og diverse frivillige organisasjoner: Hjelpende hender gir ut klær, sko etc, frelsesarmeen gir ut mat. Og så bør nok AB snart innse at pengene ikke kommer flytende inn lenger. Det hun skylder må hun betale. Kanskje på tide hun søker jobb? Både lokale matbutikker og helsevesen skriker etter ekstra ressurser nå, just saying... Man må faktisk jobbe for pengene her i Norge, man kan ikke svindle og lyve seg til penger inn på kontoen. 101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 17. mars 2020 #12170 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 1 time siden, MiominMio skrev: Jeg hadde vel ikke helt stolt på en blogger, men for å si det sånn. Kirken har utkjøringer og hjelper til med handling av mat etc. , Sanitetsforening gjør det samme. Det er flere facebook grupper som er opprettet mtp samme mål hvor folk kan melde seg opp og bistå. AB er dessverre den siste jeg hadde stolt på å vippse penger til her... Hadde ABD hatt troverdighet da hun hadde vist at hun var til å stole på, ville ingen reagert på at hun ville hjelpe. Men dårlig omdømme er spikeren i kista. Endret 17. mars 2020 av Agatha Spinatha 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 17. mars 2020 #12171 Del Skrevet 17. mars 2020 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg #12172 Del Skrevet 17. mars 2020 4 timer siden, minimymlen skrev: Det er noe med det, at en person så til de grader klarer å komme i konflikt med alt og alle. En godhjertet og omtenksom person har generelt sett sjeldent behov for å omtale og promotere seg selv som snill og god i tide og utide. Slik omtale kommer ganske enkelt fra de som har opplevd den. 87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 17. mars 2020 #12173 Del Skrevet 17. mars 2020 14 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: En godhjertet og omtenksom person har generelt sett sjeldent behov for å omtale og promotere seg selv som snill og god i tide og utide. Slik omtale kommer ganske enkelt fra de som har opplevd den. Det er så sant!👏 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 17. mars 2020 #12174 Del Skrevet 17. mars 2020 Har hun noe blogg eller slik nå? Eller er hun bare på snap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 18. mars 2020 Populært innlegg #12175 Del Skrevet 18. mars 2020 (endret) 14 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: En godhjertet og omtenksom person har generelt sett sjeldent behov for å omtale og promotere seg selv som snill og god i tide og utide. Slik omtale kommer ganske enkelt fra de som har opplevd den. Helt sant! En person som virkelig er snill og god vil bli omtalt som snill og god - av andre. For meg blir det noe litt usmakelig så fort noen omtaler seg selv som det. Samme som en som virkelig har suksess i forretningslivet. De vil få oppmerksomhet rundt det fra media og marked - ikke bare hevde det selv. Endret 18. mars 2020 av Isild 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Scoop Skrevet 18. mars 2020 Populært innlegg #12176 Del Skrevet 18. mars 2020 Ja, jeg har aldri sett noen omtale seg selv som "snill og god" så ofte som AB, samtidig som tilbakemeldingene fra andre forteller det helt motsatte. Denne godheten kommer dessuten alltid kun fram når hun skal hjelpe anonyme mennesker. Var ikke mye å se til den da f.eks. Mette Ask var i en vanskelig situasjon og ville ut. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 18. mars 2020 Populært innlegg #12177 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg hadde ikke vipset et øre til den dama. Både fordi jeg har null tiltro til denne godheten hennes og har sterk tvil om at noen fattig alenemor får så mye som en nudelpakke av henne. OG fordi hun da får navn og nummeret mitt. Tar ikke sjansen på noen form for kontakt med henne. Min erfaring er at mennesker som henne er grenseløse og ganske skumle. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. mars 2020 #12178 Del Skrevet 18. mars 2020 Mange som "tigger" i disse tider, bare å se på Finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Zenhouse Skrevet 18. mars 2020 Populært innlegg #12179 Del Skrevet 18. mars 2020 En skulle tro at når en er så godhjerta og gavmild som AB er(!), så ville minst en av de anonyme som hun har hjulpet så mye, stått frem da alt det negative kom frem i media. Det hadde til og med gått an å stå frem som «anonym». Jeg vet at jeg hadde hvertfall følt for å forsvare noen som sto på sånn for meg! Det har i det hele tatt vært merkelig stille- fra blogg-kollegaer, venner, podcast-venninne osv. ( har fått med meg et par styrkeklemmer fra kollegaer på IG’en hennes da) 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hestehalm Skrevet 18. mars 2020 Populært innlegg #12180 Del Skrevet 18. mars 2020 Lest om det som herjet i media, og her inne. Jeg laget meg bruker nå. Først, om fam ikke har penger til mat, til medisiner de er avhengi av, så har de forlite penger. Her er barn inne i bildet. Da har du nav. Ingen må gå uten mat, medisiner. Hvis det er tilfelle at hun har mottatt hjelp i lang tid av AB, så hjelper ikke det hun gjør. Får ikke personen hjelp av nav, så er det en grunn til det. Derfor er denne tiggingen tvilsom i mine ører. Den hjelpsomme. Vel, hvor var hjelpen når en alenemor sto med ødelagt bil med små unger. Tenker på M. A. Hun ilte ikke til da, ikke noe på snap. Folk advarte her flere ganger. Var vel en som skrev, når kommer tog kræsjet? AB kom med tavlen sin på snapp mange ganger. Vi husker millionene. Tok hun 2 år før hun tjente den første million. I år er det vel 10 mill? Hun er heldig. Med så god inntekt har hun en god buffer. Som hun selv sa ger om dagen, hun er ansatt så ikke farlig for henne. Hun er superkjendis, og boken solgt som bare det. Heldige henne. Så skriver hun, at hun hjelper en enslig mor. Men hun vil at andre skal sende penger. Var det ikke hun som skulle hjelpe? Husker jeg ikke feil, så var disse ungene 3 og 7 pr, første gang hun skrev om det. Rett meg, om jeg husker feil. Klær driver hun og selger. Var det pga miljøet? Plutselig begynte hun med det. Nå har hun et krav liggende på seg, etter omtalt kurs. Mulig det ikke blir noe sak ut av det. Og livet vil gå videre, med store sår i lakken. Da vil vel hatere få skylden for sviktende inntekt. Nei, omdømmet og sår i lakken lagde hun selv. Kjørte tog i 500 km i timen. Det var fest, party og evindelig mas om svindyrt bil hun har kjøpt. Nei, den er ikke kjøpt. Må hun betale tilbake kursdeltakere, så ryker bilen vil jeg tippe. Hun la ut i dag på snap, at hun hadde bedt om avdragsfrihet i banken. En uke etter Norge stengte ned. Rimer lite etter hennes whitheboard tidligere. Det jeg har lest her inne, er faktisk skremmende. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg