Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

57 minutter siden, Felis skrev:

I morgen skal vi få se Anne Brith på Bloggerne igjen. Anne Brith er singel og søker en handyman som kan hjelpe henne i huset, i følge programoversikten.

Det huset trenger sårt en handyman, rommet over garasjen skulle innredes, kjøkkenet skulle byttes ut og terrassen holder på å ramle sammen. Men hvis jeg ikke tar feil kommer dette til å handle om en helt annen type "handyman". På podcasten fortalte hun om en episode om en snekker, som egentlig ikke var snekker, men hun likte å kalle han det. Han skulle hjelpe henne å snekre sammen sengen hennes og ungene fikk beskjed om å holde seg i andre etasje. Og så slo hun to fluer i en smekk (hennes ord, ikke mine). Det er i pisode 12 i podcasten.

Det som slår meg er at det TV2 viser i Bloggerne er VELDIG langt ifra hva de gikk ut med. Jeg har ikke sett et snev av businesskvinnen Anne Brith. Det er ironisk, for Anne Brith er i utgangspunktet malplassert i konseptet Bloggerne, da hun ikke blogger eller har noen tydelig profil på SoMe. Hele fokuset skulle jo være hennes profil som bloggmamma og forretningskvinne. Vi ser jo mye til businessen til de andre deltakerne, som faktisk ER bloggere. Martine lager sminke, Joakim holder foredrag, Iselin er i startgropa som influenser og skaffer seg manager osv. Det eneste vi har sett av Anne Brith er ei selvopptatt firebarnsmor i førtiåra, som er litt for glad i musekorte kjoler, alkohol og mannfolk. Hun må jo være skuffet selv?

Det er jo fint om de har skjønt såpass at businessen ikke kan være med når det har stått så mye om svindelen i media. Ikke verst bare det 😊

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2020 den 15.03, Pust skrev:

I kommentarfeltet ser jeg at en viss blogger med initialene MH sender henne en «styrkeklem». Ja, hva skal man man tro. I alle fall falt frøken MH helt til bunnen av sympatiskalaen ved å legge ut offentlig støtte til en som bevisst har lurt penger fra titallsvis av kvinner med dårlig råd og lite innsikt i influenserbransjen. Stakkars deg, liksom, som trenger styrkeklem fordi noen av de kvinnene ble forbannet over å bli lurt og valgte eneste mulige vei til å få rettferdighet, nemlig media. AB selv var ikke interessert i å gjøre opp for seg, og resten av historien får vi se hvordan går.

Har gulroten skrevet noe på instainnlegget?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Felis skrev:

Aller helst burde de ha moral nok til å klippe henne ut fullstendig, men når det ikke skjer så er det du skriver en trøst.

Jeg skulle gitt venstre lillefinger for å vite om TV2 har klippet om etter avsløringene, eller om de aldri hadde til hensikt å fremstille Anne Brith som en normal, hardtarbeidende alenemor. Pressesjef i TV2 Jan-Petter Dahl sa følgende til Romerikes Blad 12. februar:

– Vi har fulgt Anne Brith Davidsen som «flue på veggen» i hennes liv gjennom en periode. «Bloggerne» klippes fortløpende, og det er ennå ikke klart hva som vil bli vist av det omfattende materiale vi har fra denne perioden, sier han.

Ikke engang TV2 er idiotiske nok til å skrive om en svindelsak, og så reklamere for denne svindelen på Bloggerne. Jeg tipper det ble klippet kraftig, og innholdet omkring forretningene hennes ble erstattet med noe annet av det "omfattende materialet". Men inkludert i alle kilometerne med film de har på Anne Brith så er jeg bombesikker på at de har scener som viser Anne Brith i et bedre lys enn det de sender nå. TV2 er ekstremt kyniske ved først å skrive om saken hennes, og deretter vise henne fra en side som er så lite flatterende at det kunne vært en parodi. I jakten på klikk og seere har blodtåka tatt dem, og tilbake står en fullstendig avkledd kvinne med fire barn.

Vi kan riste på hodet av den siste meldingen hennes. Lille Anne Brith med sår som ikke gror og mennesker som er ute etter henne. "Håper karma ta dere og at alle er snille med hverandre", det henger ikke på greip! Men vi skal huske at bak denne galskapen (sier ikke at Anne Brith er gal, men alt hun har servert i det siste er ute av vater) er det et menneske som har det vondt, selv om det er selvforskyldt. Økonomien er på trynet, utgiftene er de samme som da hun fikk pant på huset, mens inntektene må ha krympet til et minimum. I tillegg har hun mistet ansikt og mistet det hun trodde var venner. På et vis har hun rett i at det ikke er mye igjen av henne. Likevel lager TV2 komedie av henne på riksdekkende tv. 

(Og jeg innser at jeg kaster sten i glasshus ved å skrive recaps av dette sirkuset og tar løpende vurderinger på det)

Tenk hvor mye bedre figur hun hadde gjort dersom hun hadde tatt tak, lagt seg flat og ryddet opp...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på sendingen av Bloggerne: Jeg trodde i min enfoldighet at en redaksjon fortløpende ville vurdere hva som egner seg å publisere. Og at fokuspersonen ville få muligheten til å vurdere og godkjenne at "slik ønsker vi å klippe deg til og publisere deg og dine idiotier i beste sendetid".

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV2 utnytter helt klart underholdningspotensialet i denne usedvanlig rampelyskåte personen bak en masse luftslott og mer enn på kanten tvilsomme AS. Likevel. Gründervirksomheten har etterlatt mange med økonomiske tap. Naive kursdeltakere sitter igjen med skjegget i postkassa. Mange, mange har blitt bløffet, lurt og trakassert av AB og AB as.

Fortsatt ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for å ettergå alt dette og støtte tiltak for å avsløre urett som skjer og har skjedd. Ikke la seg avlede av det plutselig så stakkarslige, skjøre "offeret".

Endret av Villroses hage
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snålt at AB ikke er navngitt. Ser innlegget er redigert for tre uker siden. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør meg litt i hodet her nå.. Vet ikke om vi snakker om Staff eller Vangen? Men begge er jo nevnt offentlig....Er det sånn ekstragreier for bloggere å ha advokat som blir med klienter hjem å kler av dem og får dem i seng, bærer vesker etter fester når klienten er full osv?

I og med at ABD, som den offentlige personen hun (mener hun) er, omtaler det som advokaten min (i både blogginnlegg og snap), må man vel anta at det er den profesjonelle rollen hun utleverer, ellers er det naturlig å bruke egennavn eller relasjon som venn.. 

Er det skjult reklame kanskje? Bruk dette advokatfirmaet, og vi bidrar med mer enn juridisk bistand..  Regner med dette er oppført, og regner med skatteetaten følger med🙃

Aldri trengt advokat, men skal bruke det advokatfirmaet om behovet skulle melde seg. Kunne trengt litt ekstra hjelp til å ta husvask. Er det Vangen eller Staff? 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det vet jeg ikke. Men hun har hvertfall vært på sydhavsferie med sin kjære nå nylig mens bestevenninnen går gjennom sin største(?) livskrise. Ser ikke at AB har «liket» feriebildene hennes. ( så bare etter på de to siste da) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kunne se så har AB kommentert hos Isabel i løpet av de siste ukene. 

Jeg håper vennskapet består jeg. Isabel (jeg ønsker ikke å kalle noen for "Guleroten") virker lojal og snill. Og er det noe AB trenger nå så er det vennene sine. 

Alle ønsker at det skal ryddes opp i alle klagene som har kommet på ABIP, og FT er jo rette instans for det, og jeg syns ikke det å lage "jeg er liten"-innlegg tar seg ut for en forretningskvinne. Men jeg forstår også at det må være beintøft å stå i dette (uavhengig av om det er selvforskyldt eller ikke) - og jeg håper vennene er der for henne. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Er ikke dette litt barnslig? Men du er kanskje veldig ung? 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig skulle jeg ønske vi fikk se "businesskvinnen" AB på bloggerne, det hadde vært dritgøy 😂😂😂

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt av dagens episode av bloggerene på sumo.. Men har de klipt bort mye av det med AB? De andre blir det jo vist mye av mens hunhar kanskje 5 min i programmet. Om det var så mye

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ellevill skrev:

Jeg er enig. Med tanke på at hun ikke har gjort så mye annet enn å være venn med AB så synes jeg at det blir ekstra ille å gi henne et sånt kallenavn. Dessuten så vil slike ting fungere som bensin på bålet hos alle som elsker å stemple alle som er her inne som misunnelige hatere. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Ellevill skrev:

Var ikke meningen å være barnslig, jeg glemte hva hun het og hadde ikke tid til å lete.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hjarte skrev:

Jeg er enig. Med tanke på at hun ikke har gjort så mye annet enn å være venn med AB så synes jeg at det blir ekstra ille å gi henne et sånt kallenavn. Dessuten så vil slike ting fungere som bensin på bålet hos alle som elsker å stemple alle som er her inne som misunnelige hatere. 

Enig med dere begge, beklager at jeg var klønete her. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...