Populært innlegg Cessa74 Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11821 Del Skrevet 2. mars 2020 Har ikke sett bloggerne på TV 2 da jeg boikotter fullstendig siden de valgte å ta med Anne Brith tross alle avsløringene og mediedekningen rundt svindel og ABIP. Men jeg er glad for å høre at de ikke har vist noe av det -da de opplagt ville medvirket til at svindelen og hennes løgner levde videre i beste velgående. Og som du sier @Felis - hva står igjen da? Hun er jo ikke blogger lenger heller. Ut i fra dine beskrivelser fremstår hun som en desperat 40 åring som prøver hardt å ta tilbake tiden hun var i 20 årene. Hun fremstår desperat og ustabil. Dette må jo gjøre veldig vondt for de mindreårig da sørumsand ikke er stort og folk der snakker. Mye. Nå håper jeg TV 2 i hvertfall tar sitt ansvar og dropper henne i videre sesonger. De har jo ingen grunnlag for å ta henne med videre heller. Om ikke annet så av hensyn til mindreårige. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 2. mars 2020 #11822 Del Skrevet 2. mars 2020 57 minutter siden, Felis skrev: I morgen skal vi få se Anne Brith på Bloggerne igjen. Anne Brith er singel og søker en handyman som kan hjelpe henne i huset, i følge programoversikten. Det huset trenger sårt en handyman, rommet over garasjen skulle innredes, kjøkkenet skulle byttes ut og terrassen holder på å ramle sammen. Men hvis jeg ikke tar feil kommer dette til å handle om en helt annen type "handyman". På podcasten fortalte hun om en episode om en snekker, som egentlig ikke var snekker, men hun likte å kalle han det. Han skulle hjelpe henne å snekre sammen sengen hennes og ungene fikk beskjed om å holde seg i andre etasje. Og så slo hun to fluer i en smekk (hennes ord, ikke mine). Det er i pisode 12 i podcasten. Det som slår meg er at det TV2 viser i Bloggerne er VELDIG langt ifra hva de gikk ut med. Jeg har ikke sett et snev av businesskvinnen Anne Brith. Det er ironisk, for Anne Brith er i utgangspunktet malplassert i konseptet Bloggerne, da hun ikke blogger eller har noen tydelig profil på SoMe. Hele fokuset skulle jo være hennes profil som bloggmamma og forretningskvinne. Vi ser jo mye til businessen til de andre deltakerne, som faktisk ER bloggere. Martine lager sminke, Joakim holder foredrag, Iselin er i startgropa som influenser og skaffer seg manager osv. Det eneste vi har sett av Anne Brith er ei selvopptatt firebarnsmor i førtiåra, som er litt for glad i musekorte kjoler, alkohol og mannfolk. Hun må jo være skuffet selv? Det er jo fint om de har skjønt såpass at businessen ikke kan være med når det har stått så mye om svindelen i media. Ikke verst bare det 😊 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 2. mars 2020 #11823 Del Skrevet 2. mars 2020 På 1.3.2020 den 15.03, Pust skrev: I kommentarfeltet ser jeg at en viss blogger med initialene MH sender henne en «styrkeklem». Ja, hva skal man man tro. I alle fall falt frøken MH helt til bunnen av sympatiskalaen ved å legge ut offentlig støtte til en som bevisst har lurt penger fra titallsvis av kvinner med dårlig råd og lite innsikt i influenserbransjen. Stakkars deg, liksom, som trenger styrkeklem fordi noen av de kvinnene ble forbannet over å bli lurt og valgte eneste mulige vei til å få rettferdighet, nemlig media. AB selv var ikke interessert i å gjøre opp for seg, og resten av historien får vi se hvordan går. Har gulroten skrevet noe på instainnlegget? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11824 Del Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Justlooking skrev: Det er jo fint om de har skjønt såpass at businessen ikke kan være med når det har stått så mye om svindelen i media. Ikke verst bare det 😊 Aller helst burde de ha moral nok til å klippe henne ut fullstendig, men når det ikke skjer så er det du skriver en trøst. Jeg skulle gitt venstre lillefinger for å vite om TV2 har klippet om etter avsløringene, eller om de aldri hadde til hensikt å fremstille Anne Brith som en normal, hardtarbeidende alenemor. Pressesjef i TV2 Jan-Petter Dahl sa følgende til Romerikes Blad 12. februar: – Vi har fulgt Anne Brith Davidsen som «flue på veggen» i hennes liv gjennom en periode. «Bloggerne» klippes fortløpende, og det er ennå ikke klart hva som vil bli vist av det omfattende materiale vi har fra denne perioden, sier han. Ikke engang TV2 er idiotiske nok til å skrive om en svindelsak, og så reklamere for denne svindelen på Bloggerne. Jeg tipper det ble klippet kraftig, og innholdet omkring forretningene hennes ble erstattet med noe annet av det "omfattende materialet". Men inkludert i alle kilometerne med film de har på Anne Brith så er jeg bombesikker på at de har scener som viser Anne Brith i et bedre lys enn det de sender nå. TV2 er ekstremt kyniske ved først å skrive om saken hennes, og deretter vise henne fra en side som er så lite flatterende at det kunne vært en parodi. I jakten på klikk og seere har blodtåka tatt dem, og tilbake står en fullstendig avkledd kvinne med fire barn. Vi kan riste på hodet av den siste meldingen hennes. Lille Anne Brith med sår som ikke gror og mennesker som er ute etter henne. "Håper karma ta dere og at alle er snille med hverandre", det henger ikke på greip! Men vi skal huske at bak denne galskapen (sier ikke at Anne Brith er gal, men alt hun har servert i det siste er ute av vater) er det et menneske som har det vondt, selv om det er selvforskyldt. Økonomien er på trynet, utgiftene er de samme som da hun fikk pant på huset, mens inntektene må ha krympet til et minimum. I tillegg har hun mistet ansikt og mistet det hun trodde var venner. På et vis har hun rett i at det ikke er mye igjen av henne. Likevel lager TV2 komedie av henne på riksdekkende tv. (Og jeg innser at jeg kaster sten i glasshus ved å skrive recaps av dette sirkuset og tar løpende vurderinger på det) 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 2. mars 2020 #11825 Del Skrevet 2. mars 2020 14 minutter siden, Felis skrev: Aller helst burde de ha moral nok til å klippe henne ut fullstendig, men når det ikke skjer så er det du skriver en trøst. Jeg skulle gitt venstre lillefinger for å vite om TV2 har klippet om etter avsløringene, eller om de aldri hadde til hensikt å fremstille Anne Brith som en normal, hardtarbeidende alenemor. Pressesjef i TV2 Jan-Petter Dahl sa følgende til Romerikes Blad 12. februar: – Vi har fulgt Anne Brith Davidsen som «flue på veggen» i hennes liv gjennom en periode. «Bloggerne» klippes fortløpende, og det er ennå ikke klart hva som vil bli vist av det omfattende materiale vi har fra denne perioden, sier han. Ikke engang TV2 er idiotiske nok til å skrive om en svindelsak, og så reklamere for denne svindelen på Bloggerne. Jeg tipper det ble klippet kraftig, og innholdet omkring forretningene hennes ble erstattet med noe annet av det "omfattende materialet". Men inkludert i alle kilometerne med film de har på Anne Brith så er jeg bombesikker på at de har scener som viser Anne Brith i et bedre lys enn det de sender nå. TV2 er ekstremt kyniske ved først å skrive om saken hennes, og deretter vise henne fra en side som er så lite flatterende at det kunne vært en parodi. I jakten på klikk og seere har blodtåka tatt dem, og tilbake står en fullstendig avkledd kvinne med fire barn. Vi kan riste på hodet av den siste meldingen hennes. Lille Anne Brith med sår som ikke gror og mennesker som er ute etter henne. "Håper karma ta dere og at alle er snille med hverandre", det henger ikke på greip! Men vi skal huske at bak denne galskapen (sier ikke at Anne Brith er gal, men alt hun har servert i det siste er ute av vater) er det et menneske som har det vondt, selv om det er selvforskyldt. Økonomien er på trynet, utgiftene er de samme som da hun fikk pant på huset, mens inntektene må ha krympet til et minimum. I tillegg har hun mistet ansikt og mistet det hun trodde var venner. På et vis har hun rett i at det ikke er mye igjen av henne. Likevel lager TV2 komedie av henne på riksdekkende tv. (Og jeg innser at jeg kaster sten i glasshus ved å skrive recaps av dette sirkuset og tar løpende vurderinger på det) Tenk hvor mye bedre figur hun hadde gjort dersom hun hadde tatt tak, lagt seg flat og ryddet opp... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. mars 2020 #11826 Del Skrevet 2. mars 2020 Med tanke på sendingen av Bloggerne: Jeg trodde i min enfoldighet at en redaksjon fortløpende ville vurdere hva som egner seg å publisere. Og at fokuspersonen ville få muligheten til å vurdere og godkjenne at "slik ønsker vi å klippe deg til og publisere deg og dine idiotier i beste sendetid". 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 2. mars 2020 #11827 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) TV2 utnytter helt klart underholdningspotensialet i denne usedvanlig rampelyskåte personen bak en masse luftslott og mer enn på kanten tvilsomme AS. Likevel. Gründervirksomheten har etterlatt mange med økonomiske tap. Naive kursdeltakere sitter igjen med skjegget i postkassa. Mange, mange har blitt bløffet, lurt og trakassert av AB og AB as. Fortsatt ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for å ettergå alt dette og støtte tiltak for å avsløre urett som skjer og har skjedd. Ikke la seg avlede av det plutselig så stakkarslige, skjøre "offeret". Endret 2. mars 2020 av Villroses hage 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. mars 2020 #11828 Del Skrevet 2. mars 2020 Litt snålt at AB ikke er navngitt. Ser innlegget er redigert for tre uker siden. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ert Skrevet 2. mars 2020 #11829 Del Skrevet 2. mars 2020 Klør meg litt i hodet her nå.. Vet ikke om vi snakker om Staff eller Vangen? Men begge er jo nevnt offentlig....Er det sånn ekstragreier for bloggere å ha advokat som blir med klienter hjem å kler av dem og får dem i seng, bærer vesker etter fester når klienten er full osv? I og med at ABD, som den offentlige personen hun (mener hun) er, omtaler det som advokaten min (i både blogginnlegg og snap), må man vel anta at det er den profesjonelle rollen hun utleverer, ellers er det naturlig å bruke egennavn eller relasjon som venn.. Er det skjult reklame kanskje? Bruk dette advokatfirmaet, og vi bidrar med mer enn juridisk bistand.. Regner med dette er oppført, og regner med skatteetaten følger med🙃 Aldri trengt advokat, men skal bruke det advokatfirmaet om behovet skulle melde seg. Kunne trengt litt ekstra hjelp til å ta husvask. Er det Vangen eller Staff? 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 3. mars 2020 #11830 Del Skrevet 3. mars 2020 2 timer siden, FotbaIlflua skrev: Har gulroten skrevet noe på instainnlegget? Det vet jeg ikke. Men hun har hvertfall vært på sydhavsferie med sin kjære nå nylig mens bestevenninnen går gjennom sin største(?) livskrise. Ser ikke at AB har «liket» feriebildene hennes. ( så bare etter på de to siste da) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. mars 2020 #11831 Del Skrevet 3. mars 2020 Så vidt jeg kunne se så har AB kommentert hos Isabel i løpet av de siste ukene. Jeg håper vennskapet består jeg. Isabel (jeg ønsker ikke å kalle noen for "Guleroten") virker lojal og snill. Og er det noe AB trenger nå så er det vennene sine. Alle ønsker at det skal ryddes opp i alle klagene som har kommet på ABIP, og FT er jo rette instans for det, og jeg syns ikke det å lage "jeg er liten"-innlegg tar seg ut for en forretningskvinne. Men jeg forstår også at det må være beintøft å stå i dette (uavhengig av om det er selvforskyldt eller ikke) - og jeg håper vennene er der for henne. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 3. mars 2020 #11832 Del Skrevet 3. mars 2020 8 timer siden, FotbaIlflua skrev: Har gulroten skrevet noe på instainnlegget? Er ikke dette litt barnslig? Men du er kanskje veldig ung? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 3. mars 2020 Populært innlegg #11833 Del Skrevet 3. mars 2020 8 timer siden, Ert skrev: Klør meg litt i hodet her nå.. Vet ikke om vi snakker om Staff eller Vangen? Men begge er jo nevnt offentlig....Er det sånn ekstragreier for bloggere å ha advokat som blir med klienter hjem å kler av dem og får dem i seng, bærer vesker etter fester når klienten er full osv? I og med at ABD, som den offentlige personen hun (mener hun) er, omtaler det som advokaten min (i både blogginnlegg og snap), må man vel anta at det er den profesjonelle rollen hun utleverer, ellers er det naturlig å bruke egennavn eller relasjon som venn.. Er det skjult reklame kanskje? Bruk dette advokatfirmaet, og vi bidrar med mer enn juridisk bistand.. Regner med dette er oppført, og regner med skatteetaten følger med🙃 Aldri trengt advokat, men skal bruke det advokatfirmaet om behovet skulle melde seg. Kunne trengt litt ekstra hjelp til å ta husvask. Er det Vangen eller Staff? Det er ikke greit å følge med i svingene 😊 Anne Brith har tidligere blitt saksøkt av eksen og/eller eksens foreldre for krenkelse av privatlivets fred, hvor hun ble dømt til å ikke snakke/skrive mer dritt om dem (i følge podcasten). Jeg innbiller meg at advokatregningen som tilslutt resulterte i utleggspant på huset hennes stammer fra den rettsrunden, men hun er jo stadig i konflikter, så det kan være andre rettsoppgjør vi ikke vet om. Advokaten som har tatt pant i huset hennes er Staff. I forbindelse med boklanseringen skrøt både hun og forleggeren av at Elden var advokaten hennes. Sol Elden skrev til og med forordet i boken hennes (tenker hun er stolt av det i dag). Da Anne Brith ble saksøkt ble hun representert av en advokat ansatt hos Elden. Dette er Advokat Veskebærer, som hun fremdeles bruker. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranunkelen Skrevet 3. mars 2020 #11834 Del Skrevet 3. mars 2020 Egentlig skulle jeg ønske vi fikk se "businesskvinnen" AB på bloggerne, det hadde vært dritgøy 😂😂😂 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 3. mars 2020 #11835 Del Skrevet 3. mars 2020 Jeg har sett litt av dagens episode av bloggerene på sumo.. Men har de klipt bort mye av det med AB? De andre blir det jo vist mye av mens hunhar kanskje 5 min i programmet. Om det var så mye 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 3. mars 2020 #11836 Del Skrevet 3. mars 2020 3 timer siden, Ellevill skrev: Er ikke dette litt barnslig? Men du er kanskje veldig ung? Jeg er enig. Med tanke på at hun ikke har gjort så mye annet enn å være venn med AB så synes jeg at det blir ekstra ille å gi henne et sånt kallenavn. Dessuten så vil slike ting fungere som bensin på bålet hos alle som elsker å stemple alle som er her inne som misunnelige hatere. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 3. mars 2020 #11837 Del Skrevet 3. mars 2020 4 timer siden, Ellevill skrev: Er ikke dette litt barnslig? Men du er kanskje veldig ung? Var ikke meningen å være barnslig, jeg glemte hva hun het og hadde ikke tid til å lete. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 3. mars 2020 #11838 Del Skrevet 3. mars 2020 59 minutter siden, Hjarte skrev: Jeg er enig. Med tanke på at hun ikke har gjort så mye annet enn å være venn med AB så synes jeg at det blir ekstra ille å gi henne et sånt kallenavn. Dessuten så vil slike ting fungere som bensin på bålet hos alle som elsker å stemple alle som er her inne som misunnelige hatere. Enig med dere begge, beklager at jeg var klønete her. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 3. mars 2020 Populært innlegg #11839 Del Skrevet 3. mars 2020 15 timer siden, fotballjenta skrev: Etter å ha lest gjennom den IG-teksten hennes et par ganger så sitter jeg igjen med så mange spørsmål. Jeg er ikke overrasket over reaksjonen hennes, samtidig som jeg er det, på en måte. Den teksten og den reaksjoner er liksom så Anne Brith den kan få blitt. Offerrolle, selvmedlidenhet, litt sjølskryt og ei lur litta selfie. Men jeg er overrasket over at noen faktisk kan reagere på den måten. At man kan være i stand til det liksom. Jeg ble egentlig litt uvel av dette. For det viser en person som overhode ikke er i vater. Enhver annen person som hadde blitt så til de grader tatt på fersken i svindel hadde lagt seg paddeflat. Eventuelt ikke sagt et ord. Men ikke Anne Brith. Hun håper karma tar dem som fersket henne. De hun har svindlet for mange tusen kroner. Nå er lille hun svak og nesten drept, må vite. Stakkars stakkars Anne Brith. Og slemme slemme damer som vil ha det de har blitt lovet. Om hun tror på dette selv, sånn på ekte, så snakker vi virkelighetsfjern. Vi snakker alternativ og forvrengt virkelighetsoppfatning. Og det får meg til å bekymre meg for hvordan de har det hjemme, når mobilen ligger på bordet. Nå er det bare å vente på forbrukerombudet dom, samt å håpe at Økokrim har tatt en titt på kontoene hennes, sånn at hun ikke kan svindle flere mennesker. For hun har jo tydeligvis ikke forstått at hun har gjort noe galt. Trist for de rundt. Jeg håper også at TV2 tar avstand fra dette sirkuset hennes i fremtiden, og at hennes SoMe-kanaler etterhvert dabber av. Det siste er det vi som kan stå for, og dere kan jo alle starte med å avfølge henne rundt omkring. Jeg følger henne ikke noe sted lenger, bortsett fra inne på denne tråden og selvfølgelig det som kommer opp i media. Når jeg så dagens episode av Bloggerne så skjønner jeg timingen av dette innlegget bedre. Hun viser seg fra sin mest narsissistiske side når hun snakker om menn som om hun bare skal bruke dem til å jobbe for henne. Typ; "med hus er det så veldig mye som må gjøres. Så nå skal jeg slutte å sveipe til høyre på Tinder på advokater, leger og piloter og sveipe på alle som er rørleggere, elektrikere, murere, malere og snekkere istedet, så tar vi første daten hjemme hos meg" (så de kan fikse noe for henne). Så tenker hun litt høyt; "det er vel ikke kynisk det? Nei, det er det ikke," konkluderer hun. Altså, er det mulig å framstå mer kynisk?? Hva hun trenger deg til er viktigere en hvem du er som menneske. Om det er hennes generelle holdning og livsinnstilling så skjønner jeg godt at hun er i den situasjonen hun er i nå.... Igjen; stakkars, stakkars barn ❤️ 88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 3. mars 2020 Populært innlegg #11840 Del Skrevet 3. mars 2020 9 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Når jeg så dagens episode av Bloggerne så skjønner jeg timingen av dette innlegget bedre. Hun viser seg fra sin mest narsissistiske side når hun snakker om menn som om hun bare skal bruke dem til å jobbe for henne. Typ; "med hus er det så veldig mye som må gjøres. Så nå skal jeg slutte å sveipe til høyre på Tinder på advokater, leger og piloter og sveipe på alle som er rørleggere, elektrikere, murere, malere og snekkere istedet, så tar vi første daten hjemme hos meg" (så de kan fikse noe for henne). Så tenker hun litt høyt; "det er vel ikke kynisk det? Nei, det er det ikke," konkluderer hun. Altså, er det mulig å framstå mer kynisk?? Hva hun trenger deg til er viktigere en hvem du er som menneske. Om det er hennes generelle holdning og livsinnstilling så skjønner jeg godt at hun er i den situasjonen hun er i nå.... Igjen; stakkars, stakkars barn ❤️ Det der er en typisk Anne Brith provokasjon. Hun elsker å slippe brannbomber når det kommer til kjønnsroller. Hun dropper menn som ikke betaler på første date, hun dropper menn som ikke sender godnattmelding hver kveld, menn skal gjøre manneting så små vevre kvinner slipper. Alt dette er noe hun driver med for å få diskusjon og engasjement, som igjen gir flere klikk som brukes som argument for å skaffe samarbeidspartnere. Det skal hun ha, hun er ikke redd for å nedverdige seg for å hanke inn reklameoppdrag. Dessverre ble de klippene litt malplassert nå, da hun ikke kan bruke engasjementet rundt henne som argument overfor kunder, da engasjementet er 100% negativt. Det var verdighet rett ut av vinduet. Jeg har tygget meg gjennom episoden og ser at TV2 tydeligvis har hatt en ekstra runde eller tre på klippebordet. Alt om businessen hennes er borte og det ser ut til at de har klippet vekk ungene i samme slengen. Begge deler er bra, særlig det siste er veldig gledelig. TV2 kommer aldri til å innrømme det (ikke det heller) men her tror jeg de som har skrevet til dem og klaget kan klappe seg selv på skulderen. Innspillene har virket. Dessverre for TV2 var nok ungene og business med på såpass mye film at det er bare smuler igjen etter at det er klippet bort. Derfor går det mest i Anne Brith i badekaret og Anne Brith i senga, hvor hun gnåler om at hun trenger en mann. Hun har selv sendt inn disse klippene, men hun hadde nok sett for seg at de skulle sendes i en kontekst, ikke vises som eneste innhold. 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg