Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11781 Del Skrevet 1. mars 2020 Jeg tror veldig mange som har fulgt ABD en stund, overhodet ikke er overrasket over dette innlegget! Det følger det forventede til punkt og prikke. Skremmende, spesielt for de som ikke følger dette på avstand, men fullstendig forventet! Siden vi nå har det svart på hvitt at denne bedriftseieren aldri kommer til å forandre seg, er det Mette har startet enda viktigere. For det er liten tvil om at folk rundt kommer til å være mer oppmerksomme, spesielt når hun fortsetter å ikke ta noe som helst selvkritikk. Seriøse bedrifter og personer vil nok i liten grad ønske å knytte navnet sitt til ABD. Trist, men utrolig fortjent. Karma har jo skjedd allerede, ABD, er nok bare du som ikke ser det! 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 1. mars 2020 #11782 Del Skrevet 1. mars 2020 46 minutter siden, tranedatter skrev: ps. Off topic, er jeg den eneste som er allergisk mot ordet "styrkeklem"? Nei, du er ikke alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11783 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) "Det er nesten ikke noe igjen av lille meg" Hun gjør seg liten og stakkarslig, slik at folk skal la henne være i fred. Samtidig skal det vekke beskytterinstinktet, noen må ta vare på denne vevre lille kvinnen som nesten knekker av presset. Siden hun er så sped og feminin kan hun heller ikke forventes å tåle like mye som andre. Da kritikken haglet fordi hun droppet dugnad på skolen fordi hun trengte egentid, så trakk hun også dette kortet. Hun var for sped og yndig at hun ikke kunne gjøre typiske dugnadsting som å lempe stoler. Det provoserer meg at noen i 2020 kan finne på å dra jomfru i nød-kortet når man står i nakken i selvpåført dritt. Hva skjedde med girlpower og #jenterkan? Gjelder det bare når hun skal skryte på seg bragder? Nå skal vi visst glemme hvor sterk hun er og hvor lite hun bryr seg om hva andre synes og mener. Nå er hun offeret, og skal jeg dømme etter styrkeklemmer og hjerter, så er det fremdeles folk som biter på. Med unntak av de som bare vil kjøre limo, da. Jeg vet ikke om dere kan se om det mangler hjerter fra noen relevante personer? Tanken på et liv utenfor rampelyset har aldri vært sterkere, skriver hun. Jeg håper hun holder på den tanken! Endret 1. mars 2020 av Felis 127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11784 Del Skrevet 1. mars 2020 Jeg tenker at hun som forretningskvinne burde stå i dette og "rydde opp" der noe evt. trenger å ryddes i. Hvis jeg har forstått det rett så har advokaten på hennes vegne avvist alle klager som har kommet fra deltagere av ABIP, så da mener de vel at de har alt på det rene og tørre - å komme med et innlegg om at man håper karma tar visse personer etc nå før noe er avklart- det blir bare uprofesjonellt. Det er noen dager igjen, så kommer vel rette instanser med en vurdering. Det må hun forholde seg til, og hvis det viser seg at klagene er ubegrunnet og faller igjennom - så må de som har klaget forholde seg til det. Jeg heier på Forbrukertilsynet i denne saken! 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 1. mars 2020 #11785 Del Skrevet 1. mars 2020 2 timer siden, Flettfrid skrev: ABD https://imgur.com/gallery/lRnno17 Hva skal man si... Det er stakkars lille meg og andre som er slemme, som vanlig.. Hun har tilslutt gått i egen felle og nå hjelper det ikke lenger å skylde på haters. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. mars 2020 #11786 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) 10 minutter siden, Justlooking skrev: Hva skal man si... Det er stakkars lille meg og andre som er slemme, som vanlig.. Hun har tilslutt gått i egen felle og nå hjelper det ikke lenger å skylde på haters. Her kan også uttrykket grave sin egen, offentlige, grav være passende, for hennes posisjon i offentligheten vil være ikketilstedeværende heretter Endret 1. mars 2020 av Skrottefar 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnnaS87 Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11787 Del Skrevet 1. mars 2020 Det innlegget der lyser det desperasjon av. Et forsøk på å få søkelyset vekk fra avsløringene. Men, de færreste vil bite på denne nå. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11788 Del Skrevet 1. mars 2020 Jeg lurer på om hun faktisk fortsatt ikke ser at dette er en situasjon som helt og holdent skyldes at hun har gjort en hel serie av alt fra uheldige til ulovlige ting - eller om hun virkelig synes at huner et offer her. I få fall håper jeg noen av vennene legger til litt vennlig, men bestemt realitetsorientering til styrkeklemmene sine. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. mars 2020 #11789 Del Skrevet 1. mars 2020 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg lurer på om hun faktisk fortsatt ikke ser at dette er en situasjon som helt og holdent skyldes at hun har gjort en hel serie av alt fra uheldige til ulovlige ting - eller om hun virkelig synes at huner et offer her. I få fall håper jeg noen av vennene legger til litt vennlig, men bestemt realitetsorientering til styrkeklemmene sine. Hun innser nok ikke det, og disse vennene kan neppe si noen verdens ting for å endre det, for da bare blokkerer AB de, evt. ringer de og skriker til de i telefonen 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marioposa Skrevet 1. mars 2020 #11790 Del Skrevet 1. mars 2020 5 timer siden, Cessa74 skrev: Ærlig talt Anne Brith -hvor lavt kan du synke?? Du har levd luksuslivet og solgt høyt ut hvor vellykket du er med dine AS, millioninntekter, kursene dine etc. Så kommer sannheten frem; du har svindlet, lyvd og i beste fall pyntet på ting med hvite løgner. Ikke faen om du nå skal påta deg rollen som stakkarslig 4 barnsmor som er et offer!.. HVOR MANGE ligger bak deg som selv har blitt et offer for din oppførsel egentlig? Via både blogg, SoMe, bok og alle trusler du har fremført på telefon til både blogglesere og andre mammaer i din omgangskrets? Hvor mange skylder du penger? Hvor mange har du anmeldt som har måtte bruke tid og ressurser på å forsvare seg? Og selvsagt; Hvor mange såkalte influencere har du klart å få penger ut av med falske lovnader? Dette er fakta; Du må som gründer , AS eier og kursleder nå faktisk ta konsekvensene av å ha brutt norske regler og lover, for ikke å snakke om etiske retningslinjer, vær varsom plakaten og generell folkeskikk. Du har: *solgt inn kurs til svimlende summer med innhold og lovnader som ikke er fulgt/gjennomført- det er heller absolutt INGEN av de over 100 deltagerene som faktisk har lykkes heller. INGEN. Ingen har hverken blitt kjente bloggere/influencere eller dratt inn sponsoravtaler. Og hvis dine tilbakemeldinger består av at du "driter i hva bloggeren skriver om" ref den deltageren som aldri fikk tak i deg under kurset -ja så er det vel heller ikke så overraskende at de ikke blir "bedre" heller. * Du har trikset med innbetalinger og vekslet mellom purringer på telefon (?), trusler om bøter, presset på med "snart utsolgt", bedt om penger på privat konto og bedt 30 deltagere vippse deg ekstra penger. * Du har ikke merket riktig med reklame på ganske mye + har du tenkt på at ALT du reklamerer for skal skattes av? (også gulfarge -bare antall ganger du har reklamert for spraytanhuset er vel oppi minst 30 ganger siste halvåret) * Du sletter og blokkerer alt som er av saklige spørsmål og konsktruktiv kritikk * Du selger inn deg selv som bestselger (boka di floppet + ble dømt for injuriende innhold) og Norges største tv-personlighet? Generelt har du over flere år opptrått på en måte som har gitt deg mange kritiske "følgere" -dvs alle oss som ønsker du faktisk må stå til rette for det du har gjort. (Som du så fint kaller "haters" og som i ditt hode bare er misunnelige og vil ødelegge for deg. Noen gang tenkt over at disse faktisk bare vil ha en stopp på det du driver med?) Det skal ikke lønne seg å lyve, true, blokkere og svindle seg til penger og "suksess". Som du så ironisk nok sier selv; det finnes ingen heis til suksee, man må gå trappa -altså at juks og lettvinte løsninger lønner seg ikke, derimot hardt og redlig arbeid. Du burde fulgt dette ordtaket selv. Du har hele veien vært strategisk og brukt alle triks i boka for å få oppmerksomhet -inkludert en såkallt trussel mot eget barn, absolutt ingenting har vært holdt tilbake hverken av eksponering, påstander om trussler og annet fjas -"kan det selge så brukes det." At du nå må stå til rette for både forbrukertilsynet og skatteetaten er faktisk bare helt korrekt. Hvis du er uskyldig, så har du jo ingenting å frykte, har du? At dine "venner" er borte for du stå for selv. Trist selvsagt, men endel av "livet" i den bransjen. Du er en voksen kvinne -du har tjent ekstremt mye penger på uredelig buisness -at du nå må ta konsekvensene er KUN fordi du selv har satt deg i den situasjonen. Hverken Mette Ask eller andre du har lurt for penger skal ha skyld i dette. Og kom ikke her å true med karma -den beit deg akkurat i ræva sjøl. På tide du tar ansvar og gjør opp for deg. Deretter anbefaler jeg at du dropper dine luftslott og våte drømmer og berømmelse om raske penger -gjør som folk flest; ta deg en jobb. Bra skrevet @Cessa74 👏👏👏 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 1. mars 2020 #11791 Del Skrevet 1. mars 2020 Hun skriver at kroppen er i krise og full av sår som ikke gror.. Er det disse blåmerkene hun visste på snap for noen uker siden, hun sikter til tro? Som hun hadde mange av på kroppen? Kanskje hun er syk? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11792 Del Skrevet 1. mars 2020 20 minutter siden, Isild skrev: Jeg tenker at hun som forretningskvinne burde stå i dette og "rydde opp" der noe evt. trenger å ryddes i. Hvis jeg har forstått det rett så har advokaten på hennes vegne avvist alle klager som har kommet fra deltagere av ABIP, så da mener de vel at de har alt på det rene og tørre - å komme med et innlegg om at man håper karma tar visse personer etc nå før noe er avklart- det blir bare uprofesjonellt. Det er noen dager igjen, så kommer vel rette instanser med en vurdering. Det må hun forholde seg til, og hvis det viser seg at klagene er ubegrunnet og faller igjennom - så må de som har klaget forholde seg til det. Jeg heier på Forbrukertilsynet i denne saken! Ideelt sett burde hun fortsatt sittet stille i båten til saken var ferdig behandlet. Men det er vel et prekært behov for inntekter, og slike innlegg skaper engasjement, slik at hun får mange klikk på reklameinnlegget på den andre kanalen. Dessuten ligger det ikke i Anne Briths natur å holde kjeft når hun føler seg dårlig behandlet. Innlegget er ikke bare et spark til Mette og de andre kursdeltakerne, men også til de som ikke står ved hennes side lenger. Forklaringen på det siste er ALDRI at Anne Brith har oppført seg så dårlig at folk tar avstand, det er alltid "limo'n og bussen". Som om hun er så himla suksessfull at folk flokkes om henne for å snylte... Jeg tolker også dette utspillet som et tegn på at hun ikke har trua på at det går hennes vei hos Forbrukertilsynet. De spørsmålene de stiller er veldig enkle, men sannsynligvis vanskelige å svare på for Anne Brith. Hvor mange personer som fikk tilbud om å være med i kurset? Antall deltakere på nåværende tidspunkt? Hvordan avtalen ble inngått og hvilken informasjon som framgikk av kontrakten? De to første bør gå greit, selv om hun tidligere har tåkelagt dette så godt hun kan. Men fra hva som har kommet frem er avtaleinngåelse og kontrakt ikke i henhold til regelverket. «I flere av klagene blir det vist til at du skal ha lovet personlig oppfølging og telefonsamtaler, men at dette ikke har blitt fulgt opp. Tilsynet ønsker her en tilbakemelding på hvordan du har fulgt opp disse samtalene, herunder dine rutiner for å sikre at kursdeltakerne som har blitt forespeilet en kort samtale hver 14. dag i et halvt år har fått dette» Dette burde være veldig enkelt. Ved en slik avtale hadde det vært naturlig å sette opp en liste over når de forskjellige deltakerne skulle ringes opp, samt noen stikkord for hvilke råd hun vil gi. Telefonloggen vil også bevise at disse samtalene har funnet sted, og hvor lenge de varte. Tror jeg hun har disse bevisene? Nei. (...)en av deltakerne ble brukt i markedsføring av kurset, hvor det framgikk at vedkommende skal ha tidoblet antall lesere på bloggen siden april. Dette ber Forbrukertilsynet dokumentasjon på, Her snakker vi om Mette Ask, som hevder at hun har bevis på at dette ikke stemmer. Det skal mye til om Anne Brith kan bevise det motsatte. Det loves også 1000 nye følgere i måneden gjennom et Instagram-kurs fra en ekstern leverandør, dersom rådene følges «slavisk». «Forbrukertilsynet stiller seg tvilende til at denne påstanden er dokumenterbar, og ber om en tilbakemelding på hva du baserer denne påstanden på, samt eventuell dokumentasjon». Lykke til med å dokumentere dette! «I flere av klagene framkommer det at kursdeltakerne ikke har blitt opplyst om angreretten, og at de ikke har mottatt angrerettskjema. Forbrukertilsynet ber om din tilbakemelding på dette, herunder hvilken informasjon deltakerne har fått om deres rettigheter etter angrerettloven». Dette bør være lett å bevise, for det burde være en rutine på utsendelse av angrerettsskjema. Tilsynelatende har alt foregått over nett, så det bør være uproblematisk å vise til hvilke datoer angrerettskjemaer ble sendt ut. Dessverre tror jeg dette blir vanskelig å bevise for Anne Brith, for jeg tror ikke hun har sendt noen angrerettskjemaer. Jeg tviler faktisk på at det er utarbeidet et angrerettskjema, i hvert fall ikke for de tidligste deltakerne. Det kommer nok en ny runde i media når svarene (eller mangel på svar) kommer inn. Jeg tror Anne Brith skjønner hvor det bærer og dette innlegget var grunnstenen i forsvaret hennes. For tro meg, ingenting av dette kommer til å være Anne Briths feil! Hun er utsatt for hat, det er janteloven og det er mennesker som snylter på hennes suksess. https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ellenn Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11793 Del Skrevet 1. mars 2020 36 minutter siden, Hesya skrev: Hun skriver at kroppen er i krise og full av sår som ikke gror.. Er det disse blåmerkene hun visste på snap for noen uker siden, hun sikter til tro? Som hun hadde mange av på kroppen? Kanskje hun er syk? Ikke gi henne ideér..hun har tidligere vært tre brødskiver fra døden, når hun brukte brystkreft som clickbait.. 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 1. mars 2020 #11794 Del Skrevet 1. mars 2020 8 minutter siden, Ellenn skrev: Ikke gi henne ideér..hun har tidligere vært tre brødskiver fra døden, når hun brukte brystkreft som clickbait.. Såpass ja... 🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hukulebonusmammaen Skrevet 1. mars 2020 #11795 Del Skrevet 1. mars 2020 14 minutter siden, Ellenn skrev: Ikke gi henne ideér..hun har tidligere vært tre brødskiver fra døden, når hun brukte brystkreft som clickbait.. Det er jo bare lavmål ! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Søgni Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11796 Del Skrevet 1. mars 2020 Jeg husker fortsatt da AB, for meg, var den litt kule dama som ikke lot noen bruke bilde av søttendemai-kaka hennes uten lov og komme unna med det. Dette var det siste tidspunktet i AB sitt offentlige liv, og tilknytta forretningsdriften hennes, hvor hun fortsatt hadde litt goodwill hos meg. Dere vet, den rausheten hvor man heier litt på folk, tolker noe i beste mening, lar tvilen komme en person til gode, henger noe på "i god mening"-knaggen, tenker at njaaa, vi får nå se, i stedet for å forvente det verste. Nesten instinktivt. Selv om man også er kritisk. De aller fleste folk, møtes med en god dose av denne formen for goodwill, inntil et visst punkt. Hos de aller fleste kunder, privatpersoner, observatører, og alle som mer eller mindre har fått danna seg et bilde av en person mot sin vilje, fordi hun oppsøker rampelyset igjen og igjen. Men jo lenger man kommer på minussida hos folk, og jo mer man roper etter sympati og tydeligvis samtidig praktiserer "do as I say, not as I do", jo mindre goodwill har man da altså på kontoen. Kontoen hennes var overtrukket lenge før hun gjorde det hun ser ut til å ha gjort de siste månedene. Det er ikke en sak, det er mer som et "sakskompleks" eller en samling hendelser med en helt ufattelig helhet. Sett utenfra, uten å være partisk. Ganske lenge, etter at hun ikke lenger var i "jaja, vi får se, litt goodwill kan hun nå få, la oss vente og se nå"-boksen min, så var jeg nøytral, før jeg ble flau, litt irritert, og til slutt, nå, så er jeg nesten stum. Kun basert på det som legges frem offentlig, som man fritt kan se, og nesten ikke trenge å lete seg fram til engang. Det som har kommet fram de siste månedene, er faktisk noe av det verste jeg har sett. For meg er kvinner som hater kvinner, kvinner med disse kjennetegnene: - Kvinner som spiller på å være små, tandre porselensdukker, selv når de er den store stygge ulven, og forsøker å spille på kjønn i negativ retning, når det passer dem best. Og kvinner som utveksler styrkeklemmer til hverandre i et misforstått og lett gjennomskuelig forsøk på girlpower i slike situasjoner. - Kvinner som drar andre kvinner ned ved å målretta lure dem, og slik det ser ut, gå kynisk etter kvinner med et visst sett av kjennetegn som gjør at man kan anta at de er mindre opplyste enn mange er om sine rettigheter og plikter, markedet og hva som er mulig å få til. Dette er faktisk hjerteskjærende. Så nei, goodwill og raushet, har ikke denne bedriften(!!!) fått fra meg, på ei stund. 125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Knope Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11797 Del Skrevet 1. mars 2020 Hvorfor kunne hun ikke bare benytte seg av heisen til suksess, istedenfor å ta svindeltrappa? 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 1. mars 2020 #11798 Del Skrevet 1. mars 2020 8 timer siden, Pust skrev: I kommentarfeltet ser jeg at en viss blogger med initialene MH sender henne en «styrkeklem». Ja, hva skal man man tro. I alle fall falt frøken MH helt til bunnen av sympatiskalaen ved å legge ut offentlig støtte til en som bevisst har lurt penger fra titallsvis av kvinner med dårlig råd og lite innsikt i influenserbransjen. Stakkars deg, liksom, som trenger styrkeklem fordi noen av de kvinnene ble forbannet over å bli lurt og valgte eneste mulige vei til å få rettferdighet, nemlig media. AB selv var ikke interessert i å gjøre opp for seg, og resten av historien får vi se hvordan går. Hvem er MH? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 1. mars 2020 Populært innlegg #11799 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) Det er faktisk skremmende og se at Anne Brith ikke selv virker til å forstå hvor sleip og iskald hun har vært. At hun ikke selv helt ser ut til å forstå alt hun har gjort feil ifht svindel og løgner. Hvor fundamentalt galt alt er håndtert fra hennes side. At hun har så ekstremt oppblåst syn på seg selv og sin suksee -det er nesten ikke til å tro. Jeg håper bare at skatteetaten også er involvert i saken (?) -ikke bare forbrukertilsynet. Jeg håper advokaten gir henne gode råd, men ikke klarer å få henne unna straff og reaksjoner hun etter norsk lov skal ha. Jeg håper hun slutter å blande privatlivet sitt med sin buisness -det er ikke Anne Brith som "stakkars 4 barnsmor" noen er ute etter her. Det er hennes buisness, hennes forretninger ABIP og blogghuset som er i søkelyset. Å bruke barna som skjold nå er så ufattelig patetisk. Bruke metaforer om den lille, svake kroppen med sår som ikke gror og at hun er i sjokk osv. Hun burde skamme seg! Og sånn strategi gjør det nettopp vanskelig for andre kvinner i grunderbransjen å bli tatt seriøst-med en gang det går galt -så er det jantelov og hatere som ødelegger og stakkars meg som er i sjokk. Ser for meg andre ledere snu fra "sterk leder" til stakkars lille meg som er far til 3 og som nå må slikke sår som ikke gror.." -altså ærlig talt!! Dette må INGEN falle for. Hun har bevisst kjørt egen bedrift på ræva gjennom skitten spill -da får hun stå for det også. Det er IKKE synd på Anne Brith. Hun har drevet et kynisk spill i mange år. Brukt alle mulige triks fra trussel til tårer -brukt barna og sykdom og alt annet som kan skape oppmerksomhet. Dette "stakkars meg" spillet er bare nok en strategi fra dama som jeg håper ingen tar hensyn til. Og hun skriver at tanken om livet utenfor rampelyset nå aldri har vært sterkere -vel jeg håper det er den ene tanken hun faktisk gjennomfører. Hun har ingenting å gjøre i dette "rampelyset". Hun er ferdig. Men greit å skylde på andre i såfall -det er jo da alle andre sin skyld hvis hun ikke klarer mer.. Herregud det er så latterlig.. Endret 1. mars 2020 av Cessa74 110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. mars 2020 #11800 Del Skrevet 1. mars 2020 7 minutter siden, Aidensfield skrev: Hvem er MH? Martine Halvorsen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg