Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 time siden, Aricia skrev:

Dette var rystende og hjerteskjærende lesning.

Er så enig med deg! Betalt penger og så bare helt glemt😢 For et vanvittig useriøst og kynisk opplegg!

Dette beviser jo også at det er flere som har prøvd å løse dette med AB uten at det har ført til annet enn stillhet og blokkeringer! 
Dette må jo få følger...

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Nina1975 skrev:

De som ringte rundt har vel fått beskjed av ab om hva de skulle si, de kunne vel ikke vite at dette ikke ble fulgt opp? 

Lurer på hva de sier, om de har fått lønn?

Jeg måtte le litt for meg selv da Ida Amalie fikk beskjed fra ab om at klagen hennes var avvist🤣🤣 

Ja, med tanke på den manglende kompetansen som bedriften innehar ble det for dumt å lese at klagen ble avvist. Jeg reagerte litt sånn, huh!? 🥴

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Er så enig med deg! Betalt penger og så bare helt glemt😢 For et vanvittig useriøst og kynisk opplegg!

Dette beviser jo også at det er flere som har prøvd å løse dette med AB uten at det har ført til annet enn stillhet og blokkeringer! 
Dette må jo få følger...

Så absolutt, men jeg skjønner ikke hvorfor dama selv ikke forsto at svindel er lik negative konsekvenser.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
2 minutter siden, Felis skrev:

Hvis noe er for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det, sa presseansvarlig i FT. Dette må ha vært ekstra tydelig for de ansatte i ABIP. De kan ikke skylde på at de bare fulgte ordre fra Anne Brith, når det Anne Brith sier er åpenbar løgn. De visste utmerket godt at det ikke var EN plass igjen, eller at noen var en heldig utvalgt til et begrenset antall plasser. Likevel solgte de disse løgnene inn til deltakerne med press til å melde seg på. 

Noen må ha avtalt hvilke kandidater som skulle velges ut, og det er tydeligvis den/de ansatte som har stått for valget. Enhver med en halv hjernecelle ser at brorparten av disse ikke har sjanse i havet til å bli den neste store influenceren, likevel har de valgt å ta de telefonene og gitt falske løfter. 

Så sant ikke ABIP er en sekt og de ansatte kan påberope seg å være hjernevasket, må de stå for de handlingene de selv er ansvarlige for. Jeg sier ikke at Anne Brith skal være mindre ansvarlig, men dette hadde ikke kunnet pågå i det omfang og lengde, hvis ikke hun hadde hjelpere med tvilsom moral!

I tillegg må de ha visst at kursleder rotet med økonomien. Kursavgifter forsvant, folk betalte penger uten å få kvitteringer. Her hadde de faktisk plikt til å varsle, men av en eller annen grunn lot de være.

Joda, det er jo sant det. De har nok fått sine retningslinjer å følge når det gjelder utvelgelsen av deltagere. 

Har de plikt til å varsle om de vet om det foregår økonomisk rot/svindel?

Hadde vært spennende å høre fra de om deres oppfatning av ab. Noen som vet hvor mange ansatte det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.2.2020 den 12.26, Felis skrev:

LinkedIn https://imgur.com/a/tQlsl1z

Reiseliv Amsterdam Businesschool  1995 - 1997

Økonomi og ledelse via Blokker 1997 - 1999

Jeg får ikke dette til å gå opp med Bachelor, det virker mer som om hun har tatt et par kurs.

Hjernen min har gått i nødmodus fordi jeg holder på med Bloggerne-recap, så hvis jeg tolker dette feil, legger jeg meg flat!

Nederlands svar på Bachelor var 4 år fra 1993 - 1998.

Higher professional education, called hoger beroepsonderwijs(HBO) is provided by hogescholen, which offer four-year degree (...)  Students who successfully complete these programs are awarded the HBO diploma (bachelor’s).

I 1998 innførte de et nytt system (Bologna Declaration) som gir Bachelor på 3 år

In 1998 the Netherlands introduced a new university bachelor’s degree (the kandidaats), requiring a minimum of three years of study.

Kilde: https://wenr.wes.org/2001/07/implementation-of-the-bologna-declaration-the-netherlands-and-greece

Blokker er -meg bekjent- en butikk som selger diverse duppeditter a la Nille/Clas ohlson, og ikke en utdanningsinstitusjon. Mener hun at hun har lærtøkonomi og ledelse ved å jobbe der?

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Dette var rystende og hjerteskjærende lesning.

Enig! Dette er ren og skjær utnyttelse. Kynisk er bare fornavnet. Så nedrig. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
55 minutter siden, Nina1975 skrev:

Joda, det er jo sant det. De har nok fått sine retningslinjer å følge når det gjelder utvelgelsen av deltagere. 

Har de plikt til å varsle om de vet om det foregår økonomisk rot/svindel?

Hadde vært spennende å høre fra de om deres oppfatning av ab. Noen som vet hvor mange ansatte det var?

Vet vi i det hele tatt om noen med tilknytning til ABIP er ansatt der? Det er ikke helt uvanlig i dag der man har en annen tilnærming, at de som skal jobbe der er selvstendig næringsdrivende. Jeg vil tro at for eksempel en modell kan ha vært at de som har ringt rundt har fått en liten cut av kursavgiften. Dette er en selgerjobb, og selgere er vant til å jobbe på provisjon. I selgerånden har det kanskje gått over styr, og plutselig var 100 deltakere med...🤥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

26 minutter siden, Yann skrev:

Influencer debatt på Dagsnytt 18 Nrk 2 .. og Nrk P2  i løpet av sendingen i dag.

NRK altså ❤️❤️Fokus på kynisk forretningsdrift og hvordan kvinnelige påvirkere blir behandlet med silkehansker av pressen. I tillegg den systematiske utnyttelsen av sin egen status (foreks ABD alenemor) i kommersiell virksomhet. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

NRK altså ❤️❤️Fokus på kynisk forretningsdrift og hvordan kvinnelige påvirkere blir behandlet med silkehansker av pressen. I tillegg den systematiske utnyttelsen av sin egen status (foreks ABD alenemor) i kommersiell virksomhet. 

Bør se på Dagsnytt atten, mye er vel dokumentet på KG fra før @Jobbermedbarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nina1975
2 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg hørte bare slutten, men Anki Gerhardsen var i debatt med Jan Olav Isachsen, Sofie Elises far, så da kan du jo tenke deg. 

Han påsto feks at Anki Gerhardsens artikkel i Aftenposten var FULL av personangrep på SE, men kunne ikke forklare hvordan. På spørsmål om hvordan man skulle kunne kritisere virksomheten uten å gå på person svarte han som i Debatten, altså at det var bare å la være å gå på person det, og det måtte jo pressen finne ut av selv. Det var bare å være fair, i stedet for helt usaklig og stygg sånn som Anki Gerhardsen.

:sprettoy: 

Når programlederen sa «jeg ble ikke mye klokere av dette» etter at pappen til se hadde snakket🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nina1975 skrev:

Når programlederen sa «jeg ble ikke mye klokere av dette» etter at pappen til se hadde snakket🤣🤣

Beste konklusjonen. :nigo: 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...