Populært innlegg Jodaneida Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #10741 Del Skrevet 6. februar 2020 Det med den døde bloggeren er jo helt sykt. Det kan ikke være NOEN som har spurt henne om det. At hun i det hele tatt velger å bruke noen andres død for gi seg selv oppmerksomhet oppi alt det andre som har skjedd.. 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 6. februar 2020 #10742 Del Skrevet 6. februar 2020 5 timer siden, CecilieX skrev: Jeg har tenkt at dersom de får gjennom at de skal få tilbakebetalt, så er det uhorvelig mye penger for AB. Men så slår det meg at dette er grunnen til at AS er valgt som selskapsform. Da står jo ikke AB personlig ansvarlig, og det er enkelt å slå selskapet konkurs. Deltagerne vil dermed ikke få tilbake pengene sine. Det beste man kan håpe på, tror jeg, er å få så mye oppmerksomhet rundt saken at AB ikke kan fortsette verken denne businessen eller andre innsalg som fabelaktig forretningskvinne. Det eneste positive med dette er jo at huset ikke ryker, for der bor det jo andre også. Hun kan vel bli stilt økonomisk ansvarlig om det er grovt uaktsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 6. februar 2020 #10743 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) 51 minutter siden, Nina1975 skrev: Hun kan vel bli stilt økonomisk ansvarlig om det er grovt uaktsomt? Helt riktig! Men da må det kunne bevises at hun handlet grovt uaktsomt og Anne Briths historie med dårlig tallforståelse kan kanskje brukes som forsvar. Ironisk nok er det nuller som er det største problemet. Tre millioner i inntekt viste seg å være i underkant av trehundretusen. Omsetning på 10 millioner viser seg å være 1 million. Men da må hun innrømme at hun har problemer med enkel regning, og det spørs om hun klarer. Endret 6. februar 2020 av Felis 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 6. februar 2020 #10744 Del Skrevet 6. februar 2020 29 minutter siden, Nina1975 skrev: Hun kan vel bli stilt økonomisk ansvarlig om det er grovt uaktsomt? Og i ytterste konsekvens- bli idømt konurskarantene. Det skal som regel litt til, men paragraf 142, delledd 2 sier at karantene kan ilegges om «det må antas at vedkommende på grunn av uforsvarlig forretningsførsel er uskikket til å stifte et nytt selskap eller å være styremedlem eller daglig leder (Admin dir) i et slikt selskap» men dette er jo opp til domstolen skulle det bli aktuelt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Influenseren Skrevet 6. februar 2020 #10745 Del Skrevet 6. februar 2020 1 hour ago, Pust said: Det er ubehagelig å få slike meldinger som du siterer, så jeg forstår henne om hun blokkerte litt for mange i farta. Kanskje det er første gang hun har fått slike? Uansett, det er synd folk ikke kan oppføre seg, og det gjelder både henne selv (som på ulovlig vis kom seg inn i en privat gruppe på FB) og de som skriver opphetede meldinger. En ting er sikkert, det er at de som er med i ABIP nok må regne med at det ikke bare er gullstøv som drysser nedover fra mentor. Men hun fikk ingen kommentar om at hun var syk i hodet ei heller trusler, det er poenget Derfor var den enklere å blokkere meg enn å vise screenshot`n hun sa hun hadde tatt 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 6. februar 2020 #10746 Del Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, Fruktninja skrev: All ære for at hun linker til dette, og at nyheten kanskje når et bredere publikum. Men hun mister all respekt med å sammenligne seg med nevnte blogger. Han har vært kritisk til et regime og er en mann som går under tilnavnet «Putins pitbull» AB får søkelyset på seg pga tvilsom forretningsdrift, ved å bla øke antall deltakere fra 10 til godt over 100, ikke følge opp disse i hht avtale (men tar seg likevel godt betalt), og tillegg - Ref Trultes kommentar under MA’s innlegg; selv kommer med trusler, og har en oppførsel som fremstår trakasserende med mailer, telefonoppringninger og hjemmebesøk (sic!) til alle døgnets tider, og ikke minst: truer med politianmeldelse. Jeg lar det være opp til andre å se hvem sammenligningen passer best på... Viktig korrigering. Bloggeren Aliev går ikke under tilnavnet "Putins pitbull" Det kallenavnet er det Tsjetjenias diktator Ramazan Kadyrov som har. Aliev var en krass kritiker til denne brutale diktator. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 6. februar 2020 #10747 Del Skrevet 6. februar 2020 12 minutter siden, Yann skrev: Viktig korrigering. Bloggeren Aliev går ikke under tilnavnet "Putins pitbull" Det kallenavnet er det Tsjetjenias diktator Ramazan Kadyrov som har. Aliev var en krass kritiker til denne brutale diktator. Takk! Hadde sneket seg inn en «er» for mye slik at meningen ble radikalt endret! Korrigert og presisert nå! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 6. februar 2020 #10748 Del Skrevet 6. februar 2020 Det er så lenge siden jeg var innom her, kan noen gi en oppsummering på hva som skjer for tiden/har skjedd? Hva er ABIP? Jeg ønsker å kunne sette meg litt inn i dette og hjelpe om det måtte trengs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 6. februar 2020 #10749 Del Skrevet 6. februar 2020 Ut fra epostene MA har delt skjermdumper av i sitt nyeste blogginnlegg ser det ut til at den opprinnelige planen var et prøveprosjekt med noen få utvalgte (10?) for å se hva som fungerte. At man starter i det små, med noen få deltakere som får kurset til redusert pris siden det fortsatt er i utviklingsfasen er i min verden en fornuftig tilnærming og man skal ikke se bort fra at AB ikke hadde vært i den situasjonen hun er i nå om hun hadde holdt seg til den planen. Hva skjedde som gjorde at 10 utvalgte ble til over 100 deltakere? Ble AB for grådig da påmeldingene begynte å strømme inn og hun så muligheten til å tjene mye penger, raskt? (100 x 14.500,- = 1.450.000 kr. Det er jo betydelig mer enn 10 x. 8.500,-...) Eller var planen hele tiden å markedsføre det som om kurset var eksklusivt for noen få utvalge deltakere, men å slippe inn alle som ønsket å være med? Begge deler er problematisk og har ført til at deltakerene ikke har fått det de ble lovet, noe AB burde stå til ansvar for. Men i sedvanlig stil kjører hun på med strutsetaktikken.🙈🙉 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonheart Skrevet 6. februar 2020 #10750 Del Skrevet 6. februar 2020 På jodel ligger screenshot av AB sitt "tilsvar" til situasjonen. Fint å kunne leve i sin egen boble der realiteter ikke betyr noe.... Sjekk ut hva som skjer i Oslo! https://shared.jodel.com/lLwcRIejR3?channel=other 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #10751 Del Skrevet 6. februar 2020 3 minutter siden, Dragonheart skrev: På jodel ligger screenshot av AB sitt "tilsvar" til situasjonen. Fint å kunne leve i sin egen boble der realiteter ikke betyr noe.... Sjekk ut hva som skjer i Oslo! https://shared.jodel.com/lLwcRIejR3?channel=other Er dette et nytt innlegg? Det er utrolig skremmende med en person som har så lite selvinnsikt! Den hun beskriver at hun ikke vil være er jo det bevis på i bøtter og spann at hun nettopp er! Jeg har god kjennskap til lignende personligheter, men hun her skremmer meg virkelig! Stakkars, stakkars de nærmeste rundt! 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 6. februar 2020 #10752 Del Skrevet 6. februar 2020 Denne kan legges til samlingen over "kjekt å ta vare på". ABI https://imgur.com/gallery/6CAjJWy 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stillfaret Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #10753 Del Skrevet 6. februar 2020 Dette gir bare ikke mening. Hun prøver å vise seg som en sterk person der hun forteller at hun er immun mot drittslenging og står støtt i stormen (på tross av sine glamourøse høye hæler). Så benytter hun anledningen til å fortelle oss hvordan hun ønsker at andre skal være mot henne. Jeg tar meg den kunstneriske friheten her oh utelukker at hun skal være slik mot andre, det har hun jo ved flere anledninger vist at hun ikke kan stå inne for. Deretter tar hun på seg offerrollen hvor hun forteller at hun ikke klarer dette selv, og takker familien for støtten. Ekstrem selvmotsigende, lite gjennomtenkt og igjen - hun selv er unntaket for kardemommeloven fordi hun er en selvutnevnt beinhard businesskvinne. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stillfaret Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #10754 Del Skrevet 6. februar 2020 (endret) I tillegg har hun nå i dag, på en og samme dag, betrygget bekymrede fans om at hun ikke er brutalt drept med kniv i Frankrike og skuffet 20-30 år gamle friere med at hun har funnet seg en mann. Hun har også prøvd å overbevise oss om at sponsorer fremdeles samarbeider med henne og at familien ikke stiller seg kritisk til hennes forretningsmodell. Det er mye informasjon her å ta innover seg. Endret 6. februar 2020 av Stillfaret Rettelse 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. februar 2020 #10755 Del Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, Stillfaret skrev: Dette gir bare ikke mening. Hun prøver å vise seg som en sterk person der hun forteller at hun er immun mot drittslenging og står støtt i stormen (på tross av sine glamourøse høye hæler). Så benytter hun anledningen til å fortelle oss hvordan hun ønsker at andre skal være mot henne. Jeg tar meg den kunstneriske friheten her oh utelukker at hun skal være slik mot andre, det har hun jo ved flere anledninger vist at hun ikke kan stå inne for. Deretter tar hun på seg offerrollen hvor hun forteller at hun ikke klarer dette selv, og takker familien for støtten. Ekstrem selvmotsigende, lite gjennomtenkt og igjen - hun selv er unntaket for kardemommeloven fordi hun er en selvutnevnt beinhard businesskvinne. Jeg er enig, dette gir ikke mening. Her blandes offerrolle med selvskryt, og i tillegg så er alt pakket inn i et Reklame innlegg. Så useriøst og elendig måte å fronte den beinharde forretningskvinnen narrative på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 6. februar 2020 #10756 Del Skrevet 6. februar 2020 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Jeg er enig, dette gir ikke mening. Her blandes offerrolle med selvskryt, og i tillegg så er alt pakket inn i et Reklame innlegg. Så useriøst og elendig måte å fronte den beinharde forretningskvinnen narrative på. Hvis dette innlegget har et medfølgende bilde med sponsede produkter (følger henne ikke så det kan jeg ikke se) er hun nødt for å merke. Hvis ikke kan vi nok være sikre på at noen ville rapportert henne for manglende merking 😉 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. februar 2020 #10757 Del Skrevet 6. februar 2020 12 minutter siden, UnniB skrev: Hvis dette innlegget har et medfølgende bilde med sponsede produkter (følger henne ikke så det kan jeg ikke se) er hun nødt for å merke. Hvis ikke kan vi nok være sikre på at noen ville rapportert henne for manglende merking 😉 Hun har merket det som reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg yamask Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #10758 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på den IG-teksten hun la ut i dag. Det var så mye forskjellig der. 1: Hun er, som vanlig, veldig opptatt av å vise oss at hun har støttespillere/venner/sponsorer. 2: Hun er, som vanlig, veldig opptatt av å vise oss at hun er ettertraktet blant unge menn. Men nå har hun tydeligvis kastet seg inn i et nytt forhold. Eller det tror jeg ikke før jeg får bevis faktisk. 3: Hun er, som vanlig, veldig opptatt av at vi skal tro hun er et snilt og godhjertet offer for en heksejakt. Selvom vi har BEVISER på at hun ikke har opptrådt ryddig (for å si det fryktelig pent), så har ikke det noe å si for AB og hennes lille armé av støttespillere. Hun er et overmenneske, en suksessfull businesskvinne, verdens beste alenemamma og bare helt topp mentor faktisk - for det har hun skrevet selv på internett! Hele innlegget bar preg av desperasjon. Jeg ble litt uvel. Tror hun det er sånn at bare fordi hun skriver noe på internett så blir det sant? Det kan ihvertfall forklare noen av vrangforestillingene hennes. Jeg tror ikke jeg orker mer. 113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. februar 2020 #10759 Del Skrevet 6. februar 2020 21 minutter siden, fotballjenta skrev: Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere på den IG-teksten hun la ut i dag. Det var så mye forskjellig der. 1: Hun er, som vanlig, veldig opptatt av å vise oss at hun har støttespillere/venner/sponsorer. 2: Hun er, som vanlig, veldig opptatt av å vise oss at hun er ettertraktet blant unge menn. Men nå har hun tydeligvis kastet seg inn i et nytt forhold. Eller det tror jeg ikke før jeg får bevis faktisk. 3: Hun er, som vanlig, veldig opptatt av at vi skal tro hun er et snilt og godhjertet offer for en heksejakt. Selvom vi har BEVISER på at hun ikke har opptrådt ryddig (for å si det fryktelig pent), så har ikke det noe å si for AB og hennes lille armé av støttespillere. Hun er et overmenneske, en suksessfull businesskvinne, verdens beste alenemamma og bare helt topp mentor faktisk - for det har hun skrevet selv på internett! Hele innlegget bar preg av desperasjon. Jeg ble litt uvel. Tror hun det er sånn at bare fordi hun skriver noe på internett så blir det sant? Det kan ihvertfall forklare noen av vrangforestillingene hennes. Jeg tror ikke jeg orker mer. Det vi alle kan enes om at modus operandi er slik den alltid er med denne «forretningskvinnen». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 6. februar 2020 #10760 Del Skrevet 6. februar 2020 Jeg tror det hadde vært bedre om hun «satt stille i båten», enn å legge ut det der på IG. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg