Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Smugleseren skrev:

Etter moms og skatt er det jo et mye mindre beløp igjen, men hadde ikke hatt noe i mot å se regnskapet. De fleste roter jo bort for mye så lenge det er tilgang

11 timer siden, Felis skrev:

Over 100 betalende kursdeltakere, de aller fleste med 14500 i kursavgift. Hvordan kan hun være så blakk at det er tatt ut pant på snaue 70 000 på huset hennes?

Undervisning er i utgangspunktet mva-fritt. Men: om det er et kurs/undervisningsopplegg som i stor grad baserer seg på selvstudium/automatisert oppfølging osv, så er det mva-pliktig. Det samme er rådgivning. Så her kan selve konseptet fremstå som et mva-fritt opplegg, mens det under gjennomførelsen viser seg å heller være en generell rådgivningstjeneste som er mva-pliktig.

AB har jo operert med priser mellom 8500 og 14500, men la oss si at de 10 første betalte 8500 og de neste 90 betalte  14500. Alle priser til privatkunder skal oppgis inkl evt mva. Jeg har ingen forutsetning for å vite hvilke bloggere som har meldt seg på som evt har firma, så jeg går ut i fra at alle er privatpersoner, og prøvd å regne ut hva inntjeningen kan ha vært i regnestykket her:

Under forutsetning at kurset går innunder mva-fri undervisning, og at inntektene beskattes etter en selskapsskatt på 23%:

10 x 8500 = 85000

90 x 14500= 130 5000

Total inntekt før skatt: 1 390 000. 

Minus 23% skatt: 1 070 300

Under forutsettning at kurset IKKE går innunder mva-fri undervisning, og at inntektene beskattes etter en selskapsskatt på 23% blir da regnestykket:

10 x 8500 = 85000, minus 25% mva = 68 000

90 x 14500= 130 5000 = 1 044 000

Total inntekt før skatt, etter mva = 1 112 000

Minus 23% skatt: 856 240

Det er jo fradrag for evt utgifter ol, men av naturlige årsaker- jeg vet ingenting om disse.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fotballjenta skrev:

Leste på jodel (hehe) at AB ikke er å se i e2 av bloggerne, eller i teaseren til resten av sesongen. Kan de ha tatt til fornuft? Jeg har ikke sumo så får ikke sett selv. 

Om du lager en gratisbruker kan du se bloggerne i sanntid, slippes en ny episode gratis kl 03:00 man-torsdag tror jeg. Jeg har heller ikke sumo, men har sett de 2 første.

Endret av pokijh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille filmsnutten av advokaten som bærer veskene er jeg nesten helt sikker på at jeg har sett før. Jeg tror det var i forbindelse med boklanseringen, altså ikke rettssaken etter boka. Elden og fruen var hedersgjester og både Panta og Anne Brith gjorde et stort nummer ac at de brukte dem. Og på vei hjem bar advokat Tom Vangen veskene hennes.

Hvorfor hun resirkulerer advokatbilder vil jeg ikke spekulere i, men det er ikke første gangen Anne Brith tar et gammelt bilde og fremstiller det som noe som nylig har skjedd *host bakekursene

Kan nevne at det regnet/sluddet i Oslo sentrum i går, men det gjør det tilsynelatende ikke på bildet.

Her er bildet, så kan dere se selv: https://imgur.com/4BL7GjP

EDIT: Bildet er fra i går, jeg tok feil!

Endret av Felis
Sviktende hukommelse
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pokijh skrev:

Om du lager en gratisbruker kan du se bloggerne i sanntid, slippes en ny episode gratis kl 03:00 man-torsdag tror jeg. Jeg har heller ikke sett sumo, men har sett de 2 første.

Jeg skriver recap, for de som ikke orker å se. Episode 1 ligger ute, episode 2 kommer i løpet av dagen.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Så det hun hadde skrevet til den veskebære-snappen: "da skjønner du at det blir dyrt" var muligens en uttalelse som kom fra han det da. 

Skikkelig seriøst. Helt ok å ha en privat relasjon og humor altså, men noen dager trenger man ikke å "vifte" med det kanskje. 

Nei, det er Ab som sier det før han snur seg å sier slutt/avslutt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Felis skrev:

Kan nevne at det regnet/sluddet i Oslo sentrum i går, men det gjør det tilsynelatende ikke på bildet.

Her er bildet, så kan dere se selv: https://imgur.com/gallery/dV5swXA

Det er jo tydelig vått på bakken i snappen fra i gårkveld. 

Linken funker ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Felis skrev:

Den lille filmsnutten av advokaten som bærer veskene er jeg nesten helt sikker på at jeg har sett før. Jeg tror det var i forbindelse med boklanseringen, altså ikke rettssaken etter boka. Elden og fruen var hedersgjester og både Panta og Anne Brith gjorde et stort nummer ac at de brukte dem. Og på vei hjem bar advokat Tom Vangen veskene hennes.

Hvorfor hun resirkulerer advokatbilder vil jeg ikke spekulere i, men det er ikke første gangen Anne Brith tar et gammelt bilde og fremstiller det som noe som nylig har skjedd *host bakekursene

Her er bildet, så kan dere se selv: https://imgur.com/gallery/dV5swXA

Går det på snap da? 🤔 Det kommer jo automatisk opp teksten «ett år siden, fra kamerarull» (f.eks) hvis man legger ut gamle klipp. Men mulig det finnes et knep for å late som om klippet er nytt? Står uansett ikke at klippet er «fra kamerarull», så ser ut som det er filmet med snapkameraet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Flettfrid skrev:

Nei, det er Ab som sier det før han snur seg å sier slutt/avslutt.

Nei. AB sier: «når advokaten din bærer dine vesker...» 

Så snur han seg og sier «da skjø..» 

Og så har hun lagt på teksten «da skjønner du at det blir dyrt» 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lady T skrev:

Går det på snap da? 🤔 Det kommer jo automatisk opp teksten «ett år siden, fra kamerarull» (f.eks) hvis man legger ut gamle klipp. Men mulig det finnes et knep for å late som om klippet er nytt? Står uansett ikke at klippet er «fra kamerarull», så ser ut som det er filmet med snapkameraet. 

Går helt fint an å legge ut gamle klipp som nye på snap. Du trykker bare på dupliser video, så står det ikke lenger «3 måneder siden fra kamerarull». Sier ikke at hun har gjort det, for har ikke sett videoen, men fullt mulig :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Flettfrid skrev:

Det er jo tydelig vått på bakken i snappen fra i gårkveld. 

Linken funker ikke.

Takk, har rettet opp.

Når man filmer i regnvær, så blir det gjerne sånne prikker på bildet, hvis du skjønner. Ikke at det er noe bevis, men jeg har vanvittig god hukommelse, og dette så veldig kjent ut.

@Lady T Det var på IG story på den offisielle kontoen hennes.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Felis skrev:

Takk, har rettet opp.

Når man filmer i regnvær, så blir det gjerne sånne prikker på bildet, hvis du skjønner. Ikke at det er noe bevis, men jeg har vanvittig god hukommelse, og dette så veldig kjent ut.

@Lady T Det var på IG story på den offisielle kontoen hennes.

Jeg følger henne ikke, men så det det på snap. Stod ikke at det var fra kamerarull, så ser ut for meg at det er filmet der og da med snapkameraet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Louiah skrev:

Går helt fint an å legge ut gamle klipp som nye på snap. Du trykker bare på dupliser video, så står det ikke lenger «3 måneder siden fra kamerarull». Sier ikke at hun har gjort det, for har ikke sett videoen, men fullt mulig :)

Hvordan duplisere man en video? 
Det vil vel uansett stå at den er fra kamerarull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lady T skrev:

Hvordan duplisere man en video? 
Det vil vel uansett stå at den er fra kamerarull?

Hvis du har den i kamerarullen på iPhone, trykker du på pila nederst og kan velge «dupliser» eller «kopier». Når du da velger den på snap så får den «1 minutt siden fra kamerarull». Hvis du lagrer videoen fra minner på snap og trykker «rediger video», så kommer den som en ny video :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi skal være forsiktig med å rakke ned på advokaten, ha  gjør bare en jobb han er satt til av Elden. Å han ønsket nok ikke å komme på hennes snappstory.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste på jodel (hehe) at AB ikke er å se i e2 av bloggerne, eller i teaseren til resten av sesongen. Kan de ha tatt til fornuft? Jeg har ikke sumo så får ikke sett selv. 

Det er nok tilfeldig. De klipper neppe om en episode ila et døgn. I tillegg vil det koste kanalen mye å fjerne noe fra en ferdig laget serie, for da må nye klipp inn for å opprettholde episodens lengde. Dette er nok ikke noe TV2 anser som så graverende at de fjerner henne. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Felis skrev:

Her er bildet, så kan dere se selv: https://imgur.com/4BL7GjP

Har sett snappen. Ganske tydelig at det er gater hvor det er vått. Tåpelig å spekulere i sånt, synes jeg. Tror nok ikke hun gidder å resirkulere sånne korte snutter. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke med i dagens episode og ifølge den så er hun ikke med i morgen heller. Men er ikke bloggerene litt slik.. At de følger ett par stk i 3-4 episoder så er det 2 nye etter det? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pust skrev:

Alle må da ha fått med seg hva som skrives om Anne Brith for tiden, ikke rart gjengen er ukomfortabel. Hovedpersonen skråler og skåler som aldri før, i skoleballkjole. 

Hvor kan jeg se dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...