Populært innlegg Felis Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10221 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) Mette har fått et svar på innlegget sitt av noen som minner meg veldig om Anne Brith (presiserer MINNER OM, jeg spekulerer ikke): Vedkommende advarer Mette mot å kontakte Forbrukertilsynet og hinter om at Mette ikke har oppfylt sin del av avtalen. Ble hver og en garantert et visst antall timer med AB? Ble hver og en lovet et visst antall følger? Hvis ja, på hvilket grunnlag (hva måtte den enkelte blogger selv gjøre for å oppnå dette antallet), er denne delen oppfylt av deg? Av andre som har klaget? Sto det konkret hva kurset skulle inneholde? Jeg har reagert på akkurat dette i kursbeskrivelsen. De første deltakerne ble lovet 1000 nye følgere i uka, HVIS de fulgte oppskriften nøyaktig. Men hva var oppskriften? Fikk de en detaljert oppskrift ut over 3 innlegg daglig? Er det egentlig mulig å levere 3 innlegg daglig hver dag? Vedkommende som kommenterer presiserer at Mette ikke har klart det, og at hun har innrømmet dette. Her har Anne Brith dekket ræva si og lirket inn et trumfkort hun kan dra fram ved eventuelle klager. Du fulgte ikke oppskriften! Mye tyder på at hun selv visste at klager ville komme. ...Etter at bloggen om bloggere og Asti sin blogg forsvant har det vel ikke vært andre steder enn KG der folket kunne spy ut sin eder og galle over AB. Felles mobbing kalles det... Her trekker vedkommende frem det altfor kjente mobbekortet. Stakkars Anne Brith blir hetset og hatet av en stor mobb, særlig på Kvinneguiden, Anne Briths erkefiende. Dette er velkjent, vi har hørt det før. Nytt av året er sammenligning med Ari Behn. Lukter jeg bloggerfosterstilling på badet og mørke tanker på Bingsfossbrua? ...Håper jeg aldri blir din pasient. Hadde en sånn psykolog etter et stort traume, nei, det var ikke meg som var “det dårlige mennesket”, men denne psykologen fikk faktisk en kraftig irettesettelse for sine forutinntatte holdninger og måtte beklage sin oppførsel overfor meg.... Dette er et svar til en annen kommentar fra noen som hevder at de snart er psykolog. Dette minner veldig om Anne Briths verden, der alle må beklage til henne hvis ting skjærer seg. For det er aldri hennes feil. Sist var det bankmannen som ikke ville gi henne lån, selv om hun hadde 9 AS. Han (eller var det bankledelsen?) ringte og beklaget grundig. Og så holdt jeg på å glemme Tindersvindleren (som ikke var svindler, men bedro samboeren sin). Han ringte også og beklaget til Anne Brith, uvisst av hvilken grunn. Hun avslutter med å si at hun fikk en fantastisk psykolog, som sa at hun var helt normal og at noens feil var synligere enn andres. Det siste er jo særlig riktig dersom man er blogger. Det minner meg uansett på den gangen regnskapsføreren hennes hadde satt henne i trøbbel fordi han var udugelig. Men nå har hun en fantastisk regnskapsfører, heldigvis. (Kanskje hun burde la han ta privatregnskapet også?) https://metteask.blogg.no/ut-av-abip-del-2.html#kommentarer Endret 27. januar 2020 av Felis 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 27. januar 2020 #10222 Del Skrevet 27. januar 2020 Spurte Ark i helgen om boka til AB blir gitt ut slik det står? At jeg ikke ønsker å bestille boka før jeg vet sikkert. Å svaret ble " den blir utgitt 1.2.2020, det kommer sikkert bilde og informasjon snart. Men helt greit og vente med bestillingen til det kommer mer info" Så da får vi se lørdag om d blir gitt ut bok 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fusetufs Skrevet 27. januar 2020 #10223 Del Skrevet 27. januar 2020 Må flire litt ser ut som det er mange små bitre bloggere som skal sko seg på AB suksess koste hva det koste vil, følgere er det som betyr noe. Flaut å bli kjent pga henne eller? AB har jo gjort noe riktig siden hun har den posisjonen hun har og at så mange gidder bruke krefter og energi på henne 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rubella Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10224 Del Skrevet 27. januar 2020 3 minutter siden, fusetufs skrev: Må flire litt ser ut som det er mange små bitre bloggere som skal sko seg på AB suksess koste hva det koste vil, følgere er det som betyr noe. Flaut å bli kjent pga henne eller? AB har jo gjort noe riktig siden hun har den posisjonen hun har og at så mange gidder bruke krefter og energi på henne 😂 Hvilken suksess? 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 27. januar 2020 #10225 Del Skrevet 27. januar 2020 2 minutter siden, fusetufs skrev: Må flire litt ser ut som det er mange små bitre bloggere som skal sko seg på AB suksess koste hva det koste vil, følgere er det som betyr noe. Flaut å bli kjent pga henne eller? AB har jo gjort noe riktig siden hun har den posisjonen hun har og at så mange gidder bruke krefter og energi på henne 😂 Ja jeg skulle så innmari ønske at det var meg som var middelaldrende og enslig og hadde fire barn med to ulike menn! At det var meg som hadde tre konkurser på CV'en og drøssevis med søksmål, anmeldelser og brutte vennskap bak meg. Skulle ønske det var meg som ikke betalte gjelda mi og som derfor nylig fikk utleggspant i det lille nye huset mitt, som ble fullfinansiert av banken og foreldrene mine... Er bare SÅ misunnelig! 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fusetufs Skrevet 27. januar 2020 #10226 Del Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, Rubella skrev: Hvilken suksess? Forventet dette spørsmålet i det jeg skrev ordet 😂 alle ser vel at hun har hatt suksess med det hun har gjort? Hvorfor ellers har hun all denne oppmerksomheten? Dama er jo flink til det hun holder på med ogjeg og dere alle bidrar til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 27. januar 2020 #10227 Del Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, fusetufs skrev: Forventet dette spørsmålet i det jeg skrev ordet 😂 alle ser vel at hun har hatt suksess med det hun har gjort? Hvorfor ellers har hun all denne oppmerksomheten? Dama er jo flink til det hun holder på med ogjeg og dere alle bidrar til det. Tre konkurser og nylig utleggspant i huset pga ubetalt gjeld vitner om stor suksess ja 👍👌🥇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 27. januar 2020 #10228 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) 2 minutter siden, fusetufs skrev: hehe hun kommer sterkere tilbake bare vent å se. Hun vet hva hun gjør. Hvor lenge har hun ikke holdt på og holdt seg varm? Føles det som et brukerangrep på deg at jeg beundrer din egenskap med skadefryd? at jeg syns den var sjarmerende? les den dritten du selv skrev😉 Ja det er sikkert bare skadefryd å spore også hos de 10+ deltakerne i ABs influenser-program som nå går sammen fordi de ikke fikk hva de ble forespeilet. Namsmann og kemner er sikkert også bare misunnelige og ikke minst skadefro 😁 Og foreldrene til Erik sin eks, som saksøkte AB for brudd på privatlivets fred i fjor. Skadefryd? Misunnelse? Lurer på hva fellesnevneren er for samtlige av disse konfliktene??? 🤔🤔🤔🤔 Endret 27. januar 2020 av Gazpacho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10229 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) Jeg tenker at engasjementet i denne saken ikke lenger kan bortforklares som misunnelse uansett hvor hardt enkelte prøver. Det er heldigvis fortsatt noen som er opptatt av både generell folkeskikk og forretningsmoral. Og så tenker jeg at AB gjør svært lite klokt i taktikken «gidder ikke snakke med negative folk» når hun får kritikk av forretningsmodellen og innholdet i produktet hun selger. Hun burde ta tak i det og ta det på alvor - det er levebrødet hennes. Endret 27. januar 2020 av pøbelsara 96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fusetufs Skrevet 27. januar 2020 #10230 Del Skrevet 27. januar 2020 14 timer siden, Isild skrev: Jeg er ingen fan av AB jeg heller mtp hva man har lest om før, men jeg ønsker (fortsatt) for hennes og barna hennes sin del at hun lykkes og har det bra. Jeg skrev i MA-tråden at jeg støtter at MA deler sine erfaringer, og jeg syns det er trist at hun ikke ble møtt med forståelse da hun var åpen om at hun hadde en veldig vanskelig periode. Personlig ville jeg aldri meldt meg på et kurs som var så nytt og uprøvet (uten referanser) - nå får kurset noen referanser og det er bra for eventuelle fremtidige deltagere. Men vi må godta at noen av deltagerne sikkert har positive erfaringer også. Men denne MA må jo ha fått noe ut av det da siden hun ligger på 5 plass på blogglisten? eller har hun ligget der hele tiden og trodde AB kunne hjelpe henne til 1 plass? Uannsett om hun føler seg svindlet så har hun virkelig klart å komme seg bra ut av det :O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10231 Del Skrevet 27. januar 2020 Helt enig -nå sitter vi rolig i båten. IKKE la oss provosere av nye brukere som taktisk prøver å få tråden stengt. Vi fortsetter å holde oss til saklige og gode innspill med linker til dokumentasjon osv. Bare IKKE la dere provosere. Dette med mobbing, misunnelse etc er så gammelt at jeg skjønner ikke hvordan man kan fortsette med det tullet. Men ingen her trenger å svare p det -for alle vet at svært få misunner Anne Brith. Når man må leve på drama og negative hendelser -og skal ignorere alt når dokumentasjon trekkes frem, så sier det seg selv. La den lille hæren til AB få styre rundt i kommentarfeltene her og på blogger -så ignorere vi det bare helt. (Og må bare le av at noen tror "alle" saksøker AB fordi hun har så mye penger og suksee -vel sannheten sier vel noe helt annet; det er AB som saksøker alt og alle. Og offentlige skattetall for siste 10 år er et klart bevis på at hun ikke har vært i nærheten av denne millionlønna hun skryter sånn av selv. Nå har hun et hus som er belånt opp til pipa og en leaset bil. Ikke akkurat det jeg forbinder med en som er millionær.. Trolig har hun nok en grei inntekt 2019 pga boka og deltagelse i bloggerene -og alt skyldes jo hennes evne til å lage masse drama rundt seg selv og dermed masse (feil) mediefokus. Men det var 2019. Hva hun skal tjene penger på nå fremover kan man jo bare lure på. For både ABIP kurset som er avslørt som et totalt ubrukelig/elendig kurs vil neppe leve så mye lenger. Og tar TV 2 til fornuft, så slipper vi å se henne på tv også. Og hva står igjen da? masse kremer, spraytan og løshår som hun må betale skatt for å få/beholde? Blir ikke penger på konto av sånt!.. 91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. januar 2020 #10232 Del Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, FruJohansen skrev: Jeg skrev i MA - tråden at AB kom til å ignorere henne fra nå av, når hun går så solid ut. AB gjorde det samme med meg da hun skjønte at jeg også hadde kontakter, og at hun ikke kunne argumentere mot ting jeg skrev uten å komme i en skvis på andre måter. Samme med Helene Drage, hun kunne ikke svare noe fornuftig på hvorfor en ekkel kommentar fra HD- tråden havnet i boka som eksempel på hets hun selv hadde mottatt. (For det ER ikke noe fornuftig svar på det) Og Henrik fra sminkeprogrammet, da han ikke falt for homosmisk- sjarmen hennes, gav hun bare opp og proklamerte at hun ikke gadd å bruke energi på folk det ikke gikk an å snakke med. Fair enough, men nå er det faktisk businessen hennes som rammes, og da kan hun ikke vifte det vekk som følelserelatert hysteri. Tenk hvis andre bedriftsledere hadde vært som AB: - Så styreleder i Stillasutleie AS, hva syns du om påstanden om at tjenestene dine er overpriset og ikke holder mål? - Nei, jeg bryr meg bare om ting som løfter meg opp, og bruker ikke energi på negativitet. Jeg tar bare for gitt at folk som trenger stillas vil komme til meg uansett hvor mye dritt som skrives på nettet. Folk, særlig kvinner, hater alle som får til noe, så jeg kan ikke bry meg om det. Jeg skal fortsette å snappe kosevideoer av katten min, så går det nok over. Når det stormer er det lurt å sitte stille i båten. - Eh, det bildet gir jo ikke mening. Når det stormer bør man kanskje ta noen grep for å unngå å synke? - Det der gidder jeg ikke kommentere, men jeg skal google noen passende quotes på engelsk som jeg legger ut på snap som svar. Er det ikke rart hvordan dette fremstår mye mer hårreisende enn om en tilfeldig blogger svarer det samme? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 27. januar 2020 #10233 Del Skrevet 27. januar 2020 Jeg må si at jeg synes opprinnelig synd på de rundt AB som hele tiden må stå i hennes stormer. Hun lar seg ikke affisere av negativ omtale, men de rundt henne er jo ikke laget av stein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 27. januar 2020 #10234 Del Skrevet 27. januar 2020 Suksess. Jeg lurer på om noen seriøst mener at det å få såpass mye negativ oppmerksomhet = suksess. Problemet er at AnneBrith sin metode fungerte svært kortsiktig. Hun lå på topp, og hadde massevis av lesere på grunn av klikk-åte og provoserende innlegg som gav topplisteplassering. Men der det sviktet helt var forståelsen av at suksessen målt i penger avhenger av at leserne leser fordi de liker deg. Først da vil du være attraktiv for annonsører. Fasiten er Anna Rasmussen som kjørte sin egen blogg nedenom og hjem. Det samme skjedde med AnneBrith. Hun fikk ikke annonsører. I tillegg har hun provosert så mange at denne tråden koker av folk som er mektig lei. Men det engasjementet er negativt, og man skal ikke ha mange vekttall i markedsføring for å forstå at slikt engasjement ikke gir penger på bok. Suksess måles ikke i antall lesere i bloggverden, den måles i om du er attraktiv for annonsører. All PR er virkelig ikke god PR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kelso Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10235 Del Skrevet 27. januar 2020 Forstår godt at AB ikke kan ta seg tid til å svare på spørsmål rundt ABIP nå, det er tross alt SÅ mange som har spurt henne hvor sokkene er fra. 92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 27. januar 2020 #10236 Del Skrevet 27. januar 2020 27 minutter siden, Kelso skrev: Forstår godt at AB ikke kan ta seg tid til å svare på spørsmål rundt ABIP nå, det er tross alt SÅ mange som har spurt henne hvor sokkene er fra. Skal vedde på at INGEN har spurt om det. For skjønte de ikke det ut fra snappene... ja da trenger de borrelås på skoa rundt de sokkene også... 🤪 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. januar 2020 #10237 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) Jeg har skjønt ut i fra markedsføringen av ABIP at det er mye useriøs markedsføring på gang. Men den historien Mette Ask forteller om på bloggen, den er så drøy at noen bør tenke seg om både en og to ganger før de melder seg på. At ikke ABD forstår at dette ikke kan vare evig er for meg en gåte. Forretningsmessig skyter hun seg selv i foten, litt slik CBE gjorde i sin tid med redigering av bilder. Mangel på tillit er vanskelig å reparere. Endret 27. januar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 27. januar 2020 #10238 Del Skrevet 27. januar 2020 1 time siden, Kelso skrev: Forstår godt at AB ikke kan ta seg tid til å svare på spørsmål rundt ABIP nå, det er tross alt SÅ mange som har spurt henne hvor sokkene er fra. 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 27. januar 2020 #10239 Del Skrevet 27. januar 2020 7 minutter siden, Mistyen skrev: 😂 Veldig spesielle de sokkene så det kan jeg forstå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 27. januar 2020 #10240 Del Skrevet 27. januar 2020 https://vibbedille.blogg.no/etterskjelv-i-bloggverden.html 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg