Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter

Hoppla...

Noen har forlest (og misforstått) selvhjelpsbøker. Ja du skal skrive mål og gjerne urealistiske. Men de er tenkt som din egen personlige målsetning, IKKE for en bedrift eller for andre mennesker. 

Det kalles affirmasjoner: http://balanseihverdagen.no/affirmasjoner/

Den skal være personlig, konkret, og i nåtid. Dessuten handler affirmasjoner veldig lite om materielle goder, men personlig utvikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Ella1 skrev:

Akkurat det samme tenker jeg. Anonymitet, god helse og små hverdagsgleder er sterkt undervurdert i dag. 

Jeg vil da heller ha en frisk familie som er sammen fremfor at jeg skulle jobbet livet av meg... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brevet framstår bare som en trolling i egne kanaler av og med influenceren selv, dvs overdrive langt inn i det absurde for å få opp temperaturen og aktiviteten omkring sin persona i kommentarfelt rundt omkring, feks her.

Det er jo sånn hun har levd i symbiose med nettdebatten om seg selv hele tiden. Det er ikke akkurat subtilt, men det virker hver gang på kort sikt enn så lenge, ser det ut til.

Endret av Aricia
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Felis skrev:

Du glemmer et viktig moment her: Alle pengene hun skal gi bort, all suksessen hun skal dele og hvordan hun løfter alle opp og fram. Hun har sagt at forbildet hennes er Mor Theresa, og det blir tydelig i det ... brevet. Forskjellen er at Mor Theresa hjalp andre fordi de trengte hjelp. Anne Brith fabler om å hjelpe andre, for å hjelpe seg selv. Hun drømmer om ros og tilbedelse, ikke en bedre hverdag for "kvinner på krisesenter".

Og hun tar gjerne den hyllesten på forskudd, ser det ut til...

Det brevet er ganske skremmende egentlig. Tror hun på dette, eller er det ment som humor? Hvis det er det første så er jeg alvorlig bekymret for sinnstilstanden hennes.

Og hva skjer med podcasten? Hvorfor er sjelevenner Isabel byttet ut med xxx? Tror Anne Brith at hun blir flinkere med en annen partner?

Mor Therese er en av de verste og ondeste personene om har levd i denne verden. Så forbilde? Neppe 😩 sjekk ut podcasten «verdens verste» og hør historien om den hykleren der.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Aricia skrev:

Det brevet framstår bare som en trolling i egne kanaler av og med influenceren selv, dvs overdrive langt inn i det absurde for å få opp temperaturen og aktiviteten omkring sin persona i kommentarfelt rundt omkring, feks her.

Det er jo sånn hun har levd i symbiose med nettdebatten om seg selv hele tiden. Det er ikke akkurat subtilt, men det virker hver gang på kort sikt enn så lenger, ser det ut til.

Enig. Det er grunn til å spørre:

- Er det slik som må til, for at folk skal følge en "influencer", som egentlig ikke har noe å komme med?

- Bør man følge Anne Brith sin "private" instagram? I tilfelle, hva får man ut av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg i magasinet idag...

Ikke fullt så sprøtt som Instagram-brevet, men mer enn nok foråsidetsånn. 
Det er egenreklame for ABIP, ispedd litt historikk,fremtidsmål og oppskrift på suksess. 
Fra punkt 4: Jeg lytter ikke til andre, og bruker ikke unødvendig tid på negativitet. 

jadabadidooo!!! 🙌🏼🙌🏼🙄

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår skyld. Vi burde bitt på "bade katten" og "barnet spiller 50 timer i uka"-agnet i går.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Felis skrev:

Du glemmer et viktig moment her: Alle pengene hun skal gi bort, all suksessen hun skal dele og hvordan hun løfter alle opp og fram. Hun har sagt at forbildet hennes er Mor Theresa, og det blir tydelig i det ... brevet. Forskjellen er at Mor Theresa hjalp andre fordi de trengte hjelp. Anne Brith fabler om å hjelpe andre, for å hjelpe seg selv. Hun drømmer om ros og tilbedelse, ikke en bedre hverdag for "kvinner på krisesenter".

Og hun tar gjerne den hyllesten på forskudd, ser det ut til...

Det brevet er ganske skremmende egentlig. Tror hun på dette, eller er det ment som humor? Hvis det er det første så er jeg alvorlig bekymret for sinnstilstanden hennes.

Og hva skjer med podcasten? Hvorfor er sjelevenner Isabel byttet ut med xxx? Tror Anne Brith at hun blir flinkere med en annen partner?

Jeg syns også dette virker ganske skremmende. Det er ikke mange svar på det innlegget, men hun svarer en leser som skal gjøre det samme (skrive brev til seg selv) med en entusiasme som ikke tyder på at dette er noe hun tuller om. Og det er bekymringsverdig, og jeg lurer på hvordan fremtiden til AB egentlig kommer til å bli. Flyve høyt, falle dypt sies det.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra brevet: " Tenk at du skulle få flere barn. Hvem hadde trodd det?"

Er det jeg som leser det feil, eller planlegger hun å få flere unger i løpet av de neste 5 årene? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom det noen bilder av kaker. De bildene syntes jeg er ganske fine, tenk om hun kunne holde seg til det og droppet det andre togkræsjgreiene.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brudd på åndsverkloven. Vi informerer om at det ikke er tillatt med store og omfattende referater av podcast. 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, minister-mio skrev:

Det kom det noen bilder av kaker. De bildene syntes jeg er ganske fine, tenk om hun kunne holde seg til det og droppet det andre togkræsjgreiene.

Hun er flink til å bake.. Så synd hun ikke har en blogg ala ida G. J. med kaker og kanskje enkle og rimelige matretter. Dette kunne vært til stor inspirasjon for de som kanskje ikke har så mye penger

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aidensfield skrev:

Hun er flink til å bake.. Så synd hun ikke har en blogg ala ida G. J. med kaker og kanskje enkle og rimelige matretter. Dette kunne vært til stor inspirasjon for de som kanskje ikke har så mye penger

Hun er kjempeflink til å dekorere og pynte kaker, men smakene er ikke så mye å skryte av. Har spist kaker hun har bakt, flere ganger. Både da hun drev Villa Perlesukker og i private selskaper. Og det jeg har blitt servert av kaker har vært både smakløst og tørt. Men jeg har også fått smake makroner fra henne, og de var fantastiske. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette togkrasjet er det utrolig underholdende å følge med på. Hun latterliggjør seg selv gang på gang. Hun burde seriøst skjermes fra seg selv. Hun kan umulig ha det godt inni seg🙄 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ta AB helt på alvor, men nå tenker jeg at hun er over i den kategorien som bør ties om av hensyn til de rundt. Når hun selv ikke skjønner hvordan hun fremstår, bør man kanskje ikke oppildne henne til å offentliggjøre mer av urealismen. :vetikke:

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...