Gjest tranedatter Skrevet 5. januar 2020 #9741 Del Skrevet 5. januar 2020 Hoppla... Noen har forlest (og misforstått) selvhjelpsbøker. Ja du skal skrive mål og gjerne urealistiske. Men de er tenkt som din egen personlige målsetning, IKKE for en bedrift eller for andre mennesker. Det kalles affirmasjoner: http://balanseihverdagen.no/affirmasjoner/ Den skal være personlig, konkret, og i nåtid. Dessuten handler affirmasjoner veldig lite om materielle goder, men personlig utvikling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 5. januar 2020 #9742 Del Skrevet 5. januar 2020 5 minutter siden, Ella1 skrev: Akkurat det samme tenker jeg. Anonymitet, god helse og små hverdagsgleder er sterkt undervurdert i dag. Jeg vil da heller ha en frisk familie som er sammen fremfor at jeg skulle jobbet livet av meg... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. januar 2020 #9743 Del Skrevet 5. januar 2020 (endret) Det brevet framstår bare som en trolling i egne kanaler av og med influenceren selv, dvs overdrive langt inn i det absurde for å få opp temperaturen og aktiviteten omkring sin persona i kommentarfelt rundt omkring, feks her. Det er jo sånn hun har levd i symbiose med nettdebatten om seg selv hele tiden. Det er ikke akkurat subtilt, men det virker hver gang på kort sikt enn så lenge, ser det ut til. Endret 5. januar 2020 av Aricia 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apokryf Skrevet 5. januar 2020 #9744 Del Skrevet 5. januar 2020 9 minutter siden, Felis skrev: Du glemmer et viktig moment her: Alle pengene hun skal gi bort, all suksessen hun skal dele og hvordan hun løfter alle opp og fram. Hun har sagt at forbildet hennes er Mor Theresa, og det blir tydelig i det ... brevet. Forskjellen er at Mor Theresa hjalp andre fordi de trengte hjelp. Anne Brith fabler om å hjelpe andre, for å hjelpe seg selv. Hun drømmer om ros og tilbedelse, ikke en bedre hverdag for "kvinner på krisesenter". Og hun tar gjerne den hyllesten på forskudd, ser det ut til... Det brevet er ganske skremmende egentlig. Tror hun på dette, eller er det ment som humor? Hvis det er det første så er jeg alvorlig bekymret for sinnstilstanden hennes. Og hva skjer med podcasten? Hvorfor er sjelevenner Isabel byttet ut med xxx? Tror Anne Brith at hun blir flinkere med en annen partner? Mor Therese er en av de verste og ondeste personene om har levd i denne verden. Så forbilde? Neppe 😩 sjekk ut podcasten «verdens verste» og hør historien om den hykleren der. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rubella Skrevet 5. januar 2020 Populært innlegg #9745 Del Skrevet 5. januar 2020 47 minutter siden, DianaV skrev: Virkeligheten kaller! Mye som skal skje ser jeg. Fra annebrithdavidsen Instagram: 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minipilla Skrevet 5. januar 2020 Populært innlegg #9746 Del Skrevet 5. januar 2020 Hun trenger hjelp. Enkelt og greit. Det neste hun trenger er en virkelighetsforståelse. Det mangler hun. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 5. januar 2020 #9747 Del Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, Aricia skrev: Det brevet framstår bare som en trolling i egne kanaler av og med influenceren selv, dvs overdrive langt inn i det absurde for å få opp temperaturen og aktiviteten omkring sin persona i kommentarfelt rundt omkring, feks her. Det er jo sånn hun har levd i symbiose med nettdebatten om seg selv hele tiden. Det er ikke akkurat subtilt, men det virker hver gang på kort sikt enn så lenger, ser det ut til. Enig. Det er grunn til å spørre: - Er det slik som må til, for at folk skal følge en "influencer", som egentlig ikke har noe å komme med? - Bør man følge Anne Brith sin "private" instagram? I tilfelle, hva får man ut av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 5. januar 2020 #9748 Del Skrevet 5. januar 2020 Innlegg i magasinet idag... Ikke fullt så sprøtt som Instagram-brevet, men mer enn nok foråsidetsånn. Det er egenreklame for ABIP, ispedd litt historikk,fremtidsmål og oppskrift på suksess. Fra punkt 4: Jeg lytter ikke til andre, og bruker ikke unødvendig tid på negativitet. jadabadidooo!!! 🙌🏼🙌🏼🙄 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 5. januar 2020 #9749 Del Skrevet 5. januar 2020 Det er vår skyld. Vi burde bitt på "bade katten" og "barnet spiller 50 timer i uka"-agnet i går. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 5. januar 2020 #9750 Del Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, Felis skrev: Du glemmer et viktig moment her: Alle pengene hun skal gi bort, all suksessen hun skal dele og hvordan hun løfter alle opp og fram. Hun har sagt at forbildet hennes er Mor Theresa, og det blir tydelig i det ... brevet. Forskjellen er at Mor Theresa hjalp andre fordi de trengte hjelp. Anne Brith fabler om å hjelpe andre, for å hjelpe seg selv. Hun drømmer om ros og tilbedelse, ikke en bedre hverdag for "kvinner på krisesenter". Og hun tar gjerne den hyllesten på forskudd, ser det ut til... Det brevet er ganske skremmende egentlig. Tror hun på dette, eller er det ment som humor? Hvis det er det første så er jeg alvorlig bekymret for sinnstilstanden hennes. Og hva skjer med podcasten? Hvorfor er sjelevenner Isabel byttet ut med xxx? Tror Anne Brith at hun blir flinkere med en annen partner? Jeg syns også dette virker ganske skremmende. Det er ikke mange svar på det innlegget, men hun svarer en leser som skal gjøre det samme (skrive brev til seg selv) med en entusiasme som ikke tyder på at dette er noe hun tuller om. Og det er bekymringsverdig, og jeg lurer på hvordan fremtiden til AB egentlig kommer til å bli. Flyve høyt, falle dypt sies det. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 5. januar 2020 #9751 Del Skrevet 5. januar 2020 Fra brevet: " Tenk at du skulle få flere barn. Hvem hadde trodd det?" Er det jeg som leser det feil, eller planlegger hun å få flere unger i løpet av de neste 5 årene? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 5. januar 2020 Populært innlegg #9752 Del Skrevet 5. januar 2020 Alle som har sett mer enn fire videoer på Youtube om hvordan oppnå suksess, vet at man blir innprentet at man skal tenke stort. At mange feiler fordi de har for små mål. AB har aldri gått i den fella, hun har hatt enorme visjoner siden hun ble en offentlig person, og iflg en del gamle avisartikler, hadde hun store vyer før den tid også. Jeg har respekt for det trekket, også hos Anne Brith. Det ER flott med visjoner, og de kan gjerne være urealistiske. Poenget er at man skal motiveres av et hårete mål. Jeg tror Anne Brith prøver veldig hardt på dette, og hun jobber hardt - helt sikkert 10- 15 timer i døgnet - for å TRO på den visjonen. Føle den, tenke den, leve den. Det er det vi ser fra utsiden. Anne Brith som faker det til hun, eh, maker det. Det er en del av planen, og et kjent virkemiddel fra tidligere nevnte videoer og bøker - lev som om du allerede har nådd målet. Anne Brith har en stor fordel i at hun har fått en god del mennesker til å tro det samme, som ser henne slik hun ser seg selv. De bekrefter henne, og gjør henne i stand til å avfeie de kritiske røstene som bitre og misunnelige hatere. Jeg syns brevet hennes til seg selv er skremmende. Ikke fordi drømmene, eller målene, er usikker på hvordan hun definerer dette selv - ikke fordi de er så store og voldsomme, men først og fremst fordi hun deler dem med hele publikummet sitt. Om man har en kreativ side og et rikt indre liv, vil mange kjenne igjen fantasier som dette, man forestiller seg selv på Skavland eller setter seg selv i rollen som en slags Kardashian, på scenen som en berømt musiker eller på bokbad som verdensberømt forfatter. Mange kjente mennesker i skapende yrler har hatt slike visjoner. Det er ikke flaut eller galt eller psykotisk. Det som føles forstyrrende er at dette for de fleste er ekstremt personlige tanker. Det er en del av ens helt, helt indre liv, som man, om noensinne, deler utelukkende med folk man kjenner godt. Anne Brith legger det ut til gjennomlesing for titusen ukjente mennesker. Det andre er at ens helt innerste er det som sier noe om hvem du er, essensen av deg, det som får deg til å tikke, puste, føle lykke. Visjonene til Anne Brith viser en person som utelukkende måler suksess og lykke i uendelig rikdom - i rene penger. Selv om hun flere ganger nevner det å dele med andre, skinner det gjennom at hun ikke deler av sitt gode hjerte ("E oppdrar ikke tapera!" "Familien AS! Alle må bidra!" "E innrøm dæ glatt - e tenke på me sjøl FØRST!" "Dette e en konkurranse- ska E hjælpe DE til finalen?!") Bildet hun egenhendig har skapt av seg selv, portretterer en person som ønsker å være god for å sole seg i glansen, ikke for godhetens egen del. Det blir spennende å se om fem år da. Dette brevet hennes lever nå evig på internett. Jeg skal gi henne at det krever en del mot å dele det, og gjøre det så ettertrykkelig etterprøvbart. 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 5. januar 2020 #9753 Del Skrevet 5. januar 2020 Det kom det noen bilder av kaker. De bildene syntes jeg er ganske fine, tenk om hun kunne holde seg til det og droppet det andre togkræsjgreiene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 5. januar 2020 #9754 Del Skrevet 5. januar 2020 Tråden er ryddet for brudd på åndsverkloven. Vi informerer om at det ikke er tillatt med store og omfattende referater av podcast. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 5. januar 2020 #9755 Del Skrevet 5. januar 2020 26 minutter siden, minister-mio skrev: Det kom det noen bilder av kaker. De bildene syntes jeg er ganske fine, tenk om hun kunne holde seg til det og droppet det andre togkræsjgreiene. Hun er flink til å bake.. Så synd hun ikke har en blogg ala ida G. J. med kaker og kanskje enkle og rimelige matretter. Dette kunne vært til stor inspirasjon for de som kanskje ikke har så mye penger 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 5. januar 2020 #9756 Del Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, Aidensfield skrev: Hun er flink til å bake.. Så synd hun ikke har en blogg ala ida G. J. med kaker og kanskje enkle og rimelige matretter. Dette kunne vært til stor inspirasjon for de som kanskje ikke har så mye penger Hun er kjempeflink til å dekorere og pynte kaker, men smakene er ikke så mye å skryte av. Har spist kaker hun har bakt, flere ganger. Både da hun drev Villa Perlesukker og i private selskaper. Og det jeg har blitt servert av kaker har vært både smakløst og tørt. Men jeg har også fått smake makroner fra henne, og de var fantastiske. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 5. januar 2020 #9757 Del Skrevet 5. januar 2020 Dette togkrasjet er det utrolig underholdende å følge med på. Hun latterliggjør seg selv gang på gang. Hun burde seriøst skjermes fra seg selv. Hun kan umulig ha det godt inni seg🙄 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. januar 2020 #9758 Del Skrevet 5. januar 2020 Vanskelig å ta AB helt på alvor, men nå tenker jeg at hun er over i den kategorien som bør ties om av hensyn til de rundt. Når hun selv ikke skjønner hvordan hun fremstår, bør man kanskje ikke oppildne henne til å offentliggjøre mer av urealismen. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. januar 2020 Populært innlegg #9759 Del Skrevet 5. januar 2020 Hun har publisert et blogginnlegg i tråd med den vanvittige instagramposten, og jeg tror dessverre at dette er hverken ironi eller et stunt for å få opp engasjementet. Når hun møter kritikk, eller blir konfrontert med usannheter, så gjør hun ikke som Sophie Elise, som trekker på skuldrene og sier at sånn er bransjen. Anne Brith går i forsvar, går til angrep og plasserer skylden hos alle andre enn seg selv. Jeg ser et menneske med et grandiost selvbilde (og lite bakkekontakt) og aldri i verden at hun ville drite seg ut sånn bare for å få følgere! Jeg tror, presiserer at dette er min antagelse, at hun er disponert for narsissisme og dette forsterkes av at hun kategoriserer alt som minner om kritikk som hat. Da slipper hun å ta stilling til det. Hun er også ærlig på at alle som ikke er ja-mennesker blir slettet fra livet hennes, og nå har hun bare en liten krets igjen. Hva gjør det med bakkekontakten når man kun forholder seg til hyllest? Det siste døgnet har hun vekslet mellom offerrollen, superwoman og helgen. Hun tror oppriktig at hun har oppnådd suksess. Hun har jobbet 80 timer i uka, skaffet seg drømmehuset og fet bil. Helt selv! Grunnen til at hun sliter med likviditet og ubetalte regninger er at firmaene har vært FOR suksessfulle. Og at folk ikke blir imponert skyldes janteloven, ikke realisme. Hun er jo preget av å bo 10 år i et land uten jantelov, må vite, det er oss her i provinsen som ikke forstår hva suksess er. Det er også derfor folk er negative til at hun dropper foreldremøter og har en spesiell tilnærming til oppdragelse. Det må være deilig med slik ansvarsfraskrivelse, men sunt er det ikke! Hun har hjulpet 80 mennesker til å leve av sin passion (eller lidenskap, som vi kaller det her oppe) og en håndfull damer har hun coachet i oppstart av AS. for hun tror alle som vil kan bli suksessfulle bloggere, bare de tror på seg selv og har et ja-menneske (Anne Brith) å sparre med. At ingen av disse 100 er i nærheten av å leve av bloggen affiserer henne ikke. Hun ramser opp hvordan hun har oppnådd sine mål, det går i visualisering, lister og manglende evne til å lytte. Og så må man kutte ut å være sosial hver helg 😂 Anne Brith lytter ikke til andre, sier hun, og da lurer jeg på hvorfor disse 100 skal lytte til henne? For på tross av all visualisering og alle lister, så sitter hun i et hus som er langt ifra drømmen, sliter med regninger og mangler 990 563 følgere for å oppnå målet på IG. Hvor Anne Brith hadde vært i dag hvis hun hadde evnen til å lytte, styrken til å omgi seg med realistiske mennesker og et snev av selvinnsikt, vet jeg ikke. Men slik hun holder på nå kommer ikke til å føre henne til Maldivene og 35 millionersvilla. Ikke får hun Fredsprisen (eller hva det var for en pris hun visualiserte) heller. 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 5. januar 2020 Populært innlegg #9760 Del Skrevet 5. januar 2020 Nei, når hennes beste råd er å ikke lytte til andre samtidig som hun tar betalt for å gi andre råd, er det vel ikke snøballs sjans i helvete for at hun innser hvordan dette tar seg ut for alle andre og hvordan det vil påvirke den nærmeste familien fremover. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg