Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hestejente123 skrev:

Gøyalt at hun må skrive ned hva hun skal gjøre hver dag (2 timer insta, 1t trening, 7,5t jobb). Mener hun har sagt det er fast rutine før. Og syns jo det er en relativt «vanlig» rutine (med unntak av to timer insta) når man er «voksen»

7,5 time bare med jobb? Skal hun slutte med 16 timers dagene sine? (Eller hvor mange timer hun skryter av å jobbe i døgnet)

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Aidensfield skrev:

Å he fikk datter varsel om  nedsatt karakter i ett fag etter to sykedager... Her er det ikke snakk om ungdomsskole men videregående hvor det er kjempestrengt

Det er sykt drøyt å sette ned karakteren pga fravær. En ting er at det ikke er grunnlag for vurdering i faget om fraværsgrensen er nådd, men å vurderes med dårligere karakter? Helt vilt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Navigasjon skrev:

Hun har jo alltid fri i helgene, de bruker hun til å feste ( og det er vel ikke jobb? ) 

Eh, vil si at hun alltid har fri. Punktum. Det hun driver med utenom festing, nemlig å gjøre seg klar for festing ( hair, nails and fake tan) og ta bilde av seg selv i den vanlige posituren foran speilet , det er ikke jobb i min bok. Ikke i noen normale menneskers bok antagelig. Eller forhåpentlig.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om hun bare leker. Er noen av firmaene i drift og produserer noe? Hun skriver på tavla si om firmaer og arbeidstimer, men jobber hun egentlig eller bare leker hun?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den meldingen til barna var ment for oss. Og at hun faktisk satt seg ned å PRATET med barna om penger og ikke sendte de en melding på snap.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Jodaneida skrev:

Håper den meldingen til barna var ment for oss. Og at hun faktisk satt seg ned å PRATET med barna om penger og ikke sendte de en melding på snap.. 

Nå skal barna også være med å leke jobb.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jodaneida skrev:

Jeg lurte litt på den der, jeg også, hva som ligger bak en slik post. Er det for å vise at hun kan bruke teknologi? Er det for å vise at hun har råd til å gi ungene lommepenger? Er det for å vise at hun driver med organisert barnearbeid? Hun sier at de er for små til å betale skatt, men er ansatt hos henne. Har hun virkelig ført opp egne barn som ansatte i sine mange-millioner-foretak? :klo:

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker jo veldig arbeidssky selv, så noen må vel jobbe i firmaene. Hun venter nok på Fortnite inntekter også nå. Katten drar neppe inn så mye.

Det jeg lurer mest på med den dama er hva hun faktisk gjør.? Hva produserer hun? Bortsett fra innlegg om barn og katter.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt kvalm av snapen i dag, en «tale» til ungene om bruttolønn og at ingenting blir betalt om de ikke gjør noe hjemme. Virker som ungene er ansatt hos henne. Jeg er helt for at ungene skal ha noen arbeidsoppgaver for ukelønn som er tilpasset alder.. men her drar hun det for langt ..

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sh999 skrev:

Blir litt kvalm av snapen i dag, en «tale» til ungene om bruttolønn og at ingenting blir betalt om de ikke gjør noe hjemme. Virker som ungene er ansatt hos henne. Jeg er helt for at ungene skal ha noen arbeidsoppgaver for ukelønn som er tilpasset alder.. men her drar hun det for langt ..

Slike poster burde aldri komme ut. Det tilhører privatlivet og eksponerer umyndige personer.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, minister-mio skrev:

Det virker som om hun bare leker. Er noen av firmaene i drift og produserer noe? Hun skriver på tavla si om firmaer og arbeidstimer, men jobber hun egentlig eller bare leker hun?

Hun kan gjerne ansette sine egne barn, gi de lønn innenfor frikort grensen, da slipper hun å skatte av de pengene, og så kan ungene gi de pengene til henne. Dvs. at de egentlig ikke trenger å jobbe, men ta ut lønn, og gi den direkte til henne. En skal vel egentlig spesifisere hva de har gjort, skrive timer etc. ,men det er lett å fikse så det ser "spiselig" ut for revisor.( hun har vel egentlig ikke revisor, da alle hennes firmaer ikke er i nærheten av å tjene 5 mill. ................

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Navigasjon skrev:

Hun kan gjerne ansette sine egne barn, gi de lønn innenfor frikort grensen, da slipper hun å skatte av de pengene, og så kan ungene gi de pengene til henne. Dvs. at de egentlig ikke trenger å jobbe, men ta ut lønn, og gi den direkte til henne. En skal vel egentlig spesifisere hva de har gjort, skrive timer etc. ,men det er lett å fikse så det ser "spiselig" ut for revisor.( hun har vel egentlig ikke revisor, da alle hennes firmaer ikke er i nærheten av å tjene 5 mill. ................

Ok? Nå tror jeg fortsatt hun bare leker at hun jobbet mye og driver firmaer 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra snap: «Små gleder» ( viser elektrisk garasjeport) 

😂absolutt alt er skryt og «se hva jeg har» 😂 jeg kunne skrevet så mye. Men blir målløs på samme tid. 
Det jeg har mest lyst å si noe om er Fortnite og hvor lett det er å delta i «ørten» konkurranser online, men det skal jeg holde meg for god til. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Pust skrev:

Jeg lurte litt på den der, jeg også, hva som ligger bak en slik post. Er det for å vise at hun kan bruke teknologi? Er det for å vise at hun har råd til å gi ungene lommepenger? Er det for å vise at hun driver med organisert barnearbeid? Hun sier at de er for små til å betale skatt, men er ansatt hos henne. Har hun virkelig ført opp egne barn som ansatte i sine mange-millioner-foretak? :klo:

Jeg tenker at posten har samme baktanke som alle de private meldingene hun skriver på lapper til ungene, og så legger ut på some før ungene i det hele tatt har lest dem. Det er selvskryt alt sammen, vi skal se at hun er en streng og rettferdig mor med et hjerte av gull, noe som resulterer i vinnere (for hun oppdrar ikke tapere!). I den ene podcast-episoden la hun ut om at hun skrev julebrev til ungene, hvor hun ikke bare skrøt av prestasjonene, men også de små hverdagslige tingene. Og så kom hun ikke på et eneste eksempel! Jeg kunne sagt tusen positive ting om barna mine på sparket, men så er jeg også hjemme hos dem og følger med på livene deres. Anne Brith forholder seg til konkrete ting som karakterer og idrettsprestasjoner, men ut over det er hun tilsynelatende  ganske blank.

Endret av Felis
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Minipilla skrev:

Når jeg ser listen hun har lagt ut over oppgavene hun tildeler _barna_ sine er det faktisk ikke mer igjen til henne selv. Hun er den voksne i familien (på papiret iallfall) og størsteparten av arbeidet burde falle på henne. Hun krever høye karakterer fra barna, flytter de opp klasser for de er så evnerike samt treninger hver dag i flere timer. 

Ja - barn bør ha oppgaver hjemme og våre har flere faste hver uke. Men...de skal ha tid til å leve også. Vi har et av barna våre på videregående og hun er i tillegg på landslaget. Hun trener mye, har mye skole og må gjøre oppgaver her hjemme. Men ikke i nærheten av det mor Godhjerta forventer av sine. Likevel er det nesten ikke tid til venner. Guttungen i huset her spiller Fortnite og er en eller annen topp prosent i Europa. Han tjener ikke en krone på det selv om han tror han skal håve inn millioner. Han må gjøre lekser på lik linje med alle andre. Hadde ikke falt meg inn å be om fritak for å øve på å drepe i et spill. 

Hun lever rett og slett i en virkelighet som er kun hennes. Ingen andre verken har det slik eller ønsker å ha det slik. Andre mennesker jobber...hun løper fra spraytan til neglesalongen mens ungene vasker huset og så er det HUN som klager på lange arbeidsdager. 

👏👏

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at meningen med den siste storyen var å vise hvor flinke barna hennes er til å spare evt. hvor flinke de er til å gjøre husarbeid. Nå har det jo akkurat vært julaften og vil tro at mange barn derfor har litt ekstra penger på kontoen i disse dager. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
9 timer siden, Zenhouse skrev:

Fra snap: «Små gleder» ( viser elektrisk garasjeport) 

😂absolutt alt er skryt og «se hva jeg har» 😂 jeg kunne skrevet så mye. Men blir målløs på samme tid. 
Det jeg har mest lyst å si noe om er Fortnite og hvor lett det er å delta i «ørten» konkurranser online, men det skal jeg holde meg for god til. 

Lol spandert på seg 1000 kr 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...