Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Det mest fascinerende med hele 2020 novellen / romanen / fiction (når man ser vekk i fra ti millioner) er at hun må liste opp vennene sine. Hvorfor? For å huske på hvem er in for øyeblikket? Hun bytter jo venner rimelig kjapt. Jeg kjenner ingen - og jeg gjentar INGEN over 10 år som må skrive ned vennene sine på skjema. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Lady T skrev:

Går noen av hennes på videregående? Trodde vi snakket om barne-/ungdomsskolen her. Jeg aner ikke hvordan reglene er i Sørumsand, men her jeg bor er det ikke viktig å legge ferieturene i skolens ferier, som var det jeg siterte. 

Ja, hun har barn på videregående, derfor må hun legge reisene til ferier. Forøvrig tror jeg både lærer og rektor her jeg bor ville sett skrått på meg dersom jeg tok ungene ut av skolen 3-4 ganger gjennom skoleåret.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lady T skrev:

Går noen av hennes på videregående? Trodde vi snakket om barne-/ungdomsskolen her. Jeg aner ikke hvordan reglene er i Sørumsand, men her jeg bor er det ikke viktig å legge ferieturene i skolens ferier, som var det jeg siterte. 

Mange barne og ungdomsskoler har også regler 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Orly skrev:

Mange barne og ungdomsskoler har også regler 

Det har de nok. Jeg bare skrev hva som er greia her, siden noen skrev at man MÅ følge skolens ferier. Det må man altså ikke overalt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Felis skrev:

Ja, hun har barn på videregående, derfor må hun legge reisene til ferier. Forøvrig tror jeg både lærer og rektor her jeg bor ville sett skrått på meg dersom jeg tok ungene ut av skolen 3-4 ganger gjennom skoleåret.

Et barn på videregående klarer fint å være alene hjemme mens familien er på ferie. Jeg har selv tatt fly flere dager etter at mine foreldre dro til Frankrike med yngre søsken, fordi jeg gikk på videregående og måtte forholde meg til skolens regler. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Felis skrev:

Nå tror jeg du gikk glipp av poenget. @Aidensfield skrev at hun håpet familien fikk være med på ferie, for det har de ikke hatt før, selv om de jobber hardt. At barna hennes klarer å være alene hjemme vet vi, for det har hun dokumentert jevnlig i flere år.

Ok 😂 Jeg tolket det som at man generelt måtte bruke skolens ferier 🤷🏻‍♀️ Har ikke fulgt AB så nøye skal jeg innrømme 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så den instastoryen tidligere idag fikk jeg flashback til min tid som rusmisbruker. Da holdt jeg også på med noen sinnsyke lister, planer og geniale idéer.... 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Minipilla skrev:

Det mest fascinerende med hele 2020 novellen / romanen / fiction (når man ser vekk i fra ti millioner) er at hun må liste opp vennene sine. Hvorfor? For å huske på hvem er in for øyeblikket? Hun bytter jo venner rimelig kjapt. Jeg kjenner ingen - og jeg gjentar INGEN over 10 år som må skrive ned vennene sine på skjema. 

Ja, det er virkelig sært. Minner om sånt vi gjorde i skoledagbøkene på barneskolen på 90-tallet!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Å? Her får barna fri fra skolen uansett, bare man gir beskjed. 👍🏼 Det sa rektor allerede første skoledag og der har han holdt ord. 

Å he fikk datter varsel om  nedsatt karakter i ett fag etter to sykedager... Her er det ikke snakk om ungdomsskole men videregående hvor det er kjempestrengt

Endret av Aidensfield
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lady T skrev:

Et barn på videregående klarer fint å være alene hjemme mens familien er på ferie. Jeg har selv tatt fly flere dager etter at mine foreldre dro til Frankrike med yngre søsken, fordi jeg gikk på videregående og måtte forholde meg til skolens regler. 

Mener du virkelig at en skal sitte igjen hjemme mens de 4 andre er i Maldivene? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aidensfield skrev:

Mener du virkelig at en skal sitte igjen hjemme mens de 4 andre er i Maldivene? 

Har jeg sagt jeg mener det? Snakk om å tillegge andre folk meninger. 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Her følger også ungdomsskolene 10%-regelen ift fravær. Får man 10% fravær i ett fag så får man varsel om at man risikerer å ikke få termimkarakter i faget. Hvis det er ett fag man bare har 2 timer av i uka så skal det ingenting til før man ikke får karakter. 

Så; det er ikke bare å ta ungene ut av ungdomskolen for å reise på tur. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lady T skrev:

Har jeg sagt jeg mener det? Snakk om å tillegge andre folk meninger. 🙄

Enda godt det ikke var det du mente... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aidensfield skrev:

Å he fikk datter varsel om  nedsatt karakter i ett fag etter to sykedager... Her er det ikke snakk om ungdomsskole 

Den er kjip 😐 Her er de veldig greie på meldt fravær, men setter inn tiltak ved umeldt fravær eller dersom sykefraværet kan tolkes som at de ikke trives på skolen, osv. Regner med det blir mye strengere på videregående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skruf skrev:

Her følger også ungdomsskolene 10%-regelen ift fravær. Får man 10% fravær i ett fag så får man varsel om at man risikerer å ikke få termimkarakter i faget. Hvis det er ett fag man bare har 2 timer av i uka så skal det ingenting til før man ikke får karakter. 

Dette med den reglen på ungdomsskolen er nok forskjellig fra fylke til fylke. Her har det kun vært videregående. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, skruf skrev:

Nei, regner med dette er forskjellig fra skole til skole, og at alle er klar over hva som gjelder for deres skole. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minipilla skrev:

Fascinerende at en dame på 45 må ramse opp vennene sine ja🙄 Eller, fascinerende hele drømmetavla. Heller bruke energien og tiden på en skikkelig jobb? Med sikker inntekt.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøyalt at hun må skrive ned hva hun skal gjøre hver dag (2 timer insta, 1t trening, 7,5t jobb). Mener hun har sagt det er fast rutine før. Og syns jo det er en relativt «vanlig» rutine (med unntak av to timer insta) når man er «voksen»

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«To timer insta» 😂 Kan sikkert svi av litt tid på IG-scrolling selv, men. Det var voldsomt til planlegging. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...