Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9561 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) Jeg må si at jeg er spent på å følge med på barna til AB når de vokser opp. Mest på grunnlag av det som er skrevet her inne. Skal jeg tippe, så vil ikke eksponeringen AB har drevet med ha noe å si. Er det noe jeg har erfaring med, så er det at narsissister, egoister og psykopater (uten å sette en konkret diagnose på AB) stort sett får det slik de vil og oppnår det de ønsker, om det tar et helt liv å få til, eller en uke. Når barna til AB etter all sannsynlighet ender opp med å bli noe stort som jeg tror de har all mulighet til å bli, så tenker jeg at det verste de vil se om seg selv og familien deres på nettet, er oppgulpet en gjeng med damer har klint utover et lite samfunnsnyttig forum her på kvinneguiden. Tror det er på tide å legge fra seg de få steinene som er igjen og tusle rolig ut av glasshuset en del her inne sitter i (jeg kan gå i bresjen etter dette innlegget her). Barnevernet har forøvrig saker som er langt mer tragisk enn en oppmerksomhetssyk mamma med fire barn, som bor i et sinnsykt hus og kjører en grisefet bil (Volvo XC90), å ta seg av. Endret 17. desember 2019 av Stillfaret Kritikk fra andre brukere 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. desember 2019 #9562 Del Skrevet 17. desember 2019 2 timer siden, Stillfaret skrev: Barnevernet har forøvrig saker som er langt mer tragisk enn en oppmerksomhetssyk mamma med fire barn, som bor i et sinnsykt hus og kjører en grisefet bil (Volvo XC90), å ta seg av. Sinnsykt hus? Grisefet bil? Hahahahahahahaahahahahahaha .... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9563 Del Skrevet 17. desember 2019 58 minutter siden, Fjugur skrev: Sinnsykt hus? Grisefet bil? Hahahahahahahaahahahahahaha .... Jeg antar du leste ironien i den setningen 😉 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 17. desember 2019 #9564 Del Skrevet 17. desember 2019 4 timer siden, Stillfaret skrev: Jeg må si at jeg er spent på å følge med på barna til AB når de vokser opp. Mest på grunnlag av det som er skrevet her inne. Skal jeg tippe, så vil ikke eksponeringen AB har drevet med ha noe å si. Er det noe jeg har erfaring med, så er det at narsissister, egoister og psykopater stort sett får det slik de vil og oppnår det de ønsker, om det tar et helt liv å få til, eller en uke. Når barna til AB etter all sannsynlighet ender opp med å bli hjernekirurger, rakettforskere, vinnere av Nobels fredspris eller hva nå ABs ambisjoner er for dem, så tenker jeg at det verste de vil se om seg selv og familien deres på nettet, er oppgulpet en gjeng med damer har klint utover et lite samfunnsnyttig forum her på kvinneguiden. Tror det er på tide å legge fra seg de få steinene som er igjen og tusle rolig ut av glasshuset en del her inne sitter i (jeg kan gå i bresjen etter dette innlegget her). Barnevernet har forøvrig saker som er langt mer tragisk enn en oppmerksomhetssyk mamma med fire barn, som bor i et sinnsykt hus og kjører en grisefet bil (Volvo XC90), å ta seg av. La oss håpe at du ikke får det, eller hva? 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9565 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) 29 minutter siden, Malum skrev: La oss håpe at du ikke får det, eller hva? Det tror jeg bare vil bli å annse som ønsketenkning. Men ja, dessverre. Nå var derimot ikke målet å fortsette diskusjonen rundt eksponeringen av barna, som jeg tror det råder grei enighet om at er overdrevet og til tider ekstrem. Jeg håpte kanskje noen kan tenke seg om i forhold til hva barna må finne seg i av meninger som blir ytret her inne. Jeg syns det er det tristeste med hele greien her. Selvsagt er hovedpersonen skyld i det selv, men dette forumet (meg selv inkludert nå) gjør ikke annet enn å holde bålet brennende. Endret 17. desember 2019 av Stillfaret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 17. desember 2019 #9566 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) 9 timer siden, Stillfaret skrev: Jeg tenker at alle får stå til ansvar for det de skriver. Ellers er innlegget ditt rapportert, deler av det du skriver omkring AB er uttalelser som de fleste tar sterk avstand fra. Begynn med deg selv. Endret 17. desember 2019 av CecilieX Fjernet sitert innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 17. desember 2019 #9567 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg skjønner at du er ironisk @Stillfaret, men kan du omformulere det slik at det ikke inneholder omtale av barn? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9568 Del Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg tenker at alle får stå til ansvar for det de skriver. Ellers er innlegget ditt rapportert, deler av det du skriver omkring AB er uttalelser som de fleste tar sterk avstand fra. Begynn med deg selv. Jeg kan se at det er mye å kalle AB narsissist eller psykopat. Det er vel det at jeg drar egoisten i henne i samme "bås" som disse mer alvorlige diagnosene og det kan jeg i aller høyeste grad beklage og være enig i at man kan ta avstand fra. Egoistisk vil jeg velge å fremdeles påstå hun er, men samtidig, la barna være utenfor samtaleemnet. Og ja, takk - jeg begynner med meg selv, har sagt mitt og takker for meg 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg #9569 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) Jeg lar meg stadig overraske over argumentet "vedkommende har barn, så slutt og kritiser" som med jevne mellomrom dukker opp her inne. Er det slik at fordi influensene, inkludert Anne Brith, har barn som kanskje finner tråden om mamma (eller pappa) ubehagelig når de vokser opp, så må vi slutte og kritisere? Skal Anne Brith få herje uforstyrret rundt med sine krumspring, fordi det kan være sårt å lese at mamma driver uetisk? Eller er det noen temaer du synes det er innafor å diskutere @Stillfaret? I så fall hvilke, jeg har forstått at eksponering av egne og andres barn er "no go" som Anne Brith sier. Glasshus, sa du? Hvordan vet du at vi her inne OGSÅ eksponerer egne og andres barn? Er det greit å diskutere forretningsmodellen hennes, hvor hun tar penger av sårbare mennesker mot å love urealistiske mål? Er det greit å diskutere hvordan hun behandler kritikkere? Er det greit å påpeke at ingen av regnestykkene hennes går opp? (blant annet fordi oppblåste tall er uredelig). Er det greit å påpeke at hun har tre og en halv konkurs, når hun selv hevder at hun er en suksess? Er det greit å avsløre de andre løgnene hennes? Listen er mye lenger, men du tar poenget? En som strever etter å være i rampelyset, som Anne Brith, må også tåle å bli diskutert. Hun kan ikke pøse på med usannheter og true folk til stillhet, for så og dra "jeg har barn-kortet" hver gang noen påpeker det. Og at hun blander ungene sine oppi denne smørja hun kaller business, er forkastelig. Det er synd hvis ungene blir lei seg av å lese det, men i motsetning til mor, skrives det ingenting som utleverer barna i denne tråden. Bare du får redigert innlegget ditt... Endret 17. desember 2019 av Felis 80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9570 Del Skrevet 17. desember 2019 Glasshuset jeg refererer til er vel at diskusjonen rundt eksponeringen av barn handler om å ivareta barnas ve og vel. Og jeg mener at barna har like lite godt av at moren blir diskutert opp og ned i mente her, samt barna, de og blir diskutert her inne. Vi og har et ansvar, som medmennesker. Og det ansvaret skal jeg være bevisst fra nå. Med det sagt; jeg vet ikke om dere eksponerer barna eller ikke @Felis. Fortsett å diskuter akkurat hva du vil, du er for all del underholdende. Jeg ville bare også ha en stemme og dette var min mening. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 17. desember 2019 #9571 Del Skrevet 17. desember 2019 30 minutter siden, Stillfaret skrev: Glasshuset jeg refererer til er vel at diskusjonen rundt eksponeringen av barn handler om å ivareta barnas ve og vel. Og jeg mener at barna har like lite godt av at moren blir diskutert opp og ned i mente her, samt barna, de og blir diskutert her inne. Vi og har et ansvar, som medmennesker. Og det ansvaret skal jeg være bevisst fra nå. Med det sagt; jeg vet ikke om dere eksponerer barna eller ikke @Felis. Fortsett å diskuter akkurat hva du vil, du er for all del underholdende. Jeg ville bare også ha en stemme og dette var min mening. Kan du fjerne/redigere innlegget ditt som omhandler konkrete barn? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 17. desember 2019 #9572 Del Skrevet 17. desember 2019 35 minutter siden, Stillfaret skrev: Glasshuset jeg refererer til er vel at diskusjonen rundt eksponeringen av barn handler om å ivareta barnas ve og vel. Og jeg mener at barna har like lite godt av at moren blir diskutert opp og ned i mente her, samt barna, de og blir diskutert her inne. Vi og har et ansvar, som medmennesker. Og det ansvaret skal jeg være bevisst fra nå. Med det sagt; jeg vet ikke om dere eksponerer barna eller ikke @Felis. Fortsett å diskuter akkurat hva du vil, du er for all del underholdende. Jeg ville bare også ha en stemme og dette var min mening. Du kan ikke skrive at barna blir diskutert her uten å dokumentere det! Barna har IKKE vært diskutert! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 17. desember 2019 #9573 Del Skrevet 17. desember 2019 Slike innlegg som vi har sett nå, ser ut til å være lagt inn i den hensikt å diskreditere forumet. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg #9574 Del Skrevet 17. desember 2019 (endret) 2 timer siden, Stillfaret skrev: Glasshuset jeg refererer til er vel at diskusjonen rundt eksponeringen av barn handler om å ivareta barnas ve og vel. Og jeg mener at barna har like lite godt av at moren blir diskutert opp og ned i mente her, samt barna, de og blir diskutert her inne. Vi og har et ansvar, som medmennesker. Og det ansvaret skal jeg være bevisst fra nå. Med det sagt; jeg vet ikke om dere eksponerer barna eller ikke @Felis. Fortsett å diskuter akkurat hva du vil, du er for all del underholdende. Jeg ville bare også ha en stemme og dette var min mening. Jeg håper du ikke mener jeg er her for underholdningens skyld (se bort ifra resymeene), for jeg er dønn alvorlig i min kritikk av Anne Brith. Når det er sagt ser jeg absolutt poenget ditt og selv synes jeg det er en litt vanskelig balansegang. Vi snakker om en offentlig person som er så grenseløs at man ikke skulle tro det var mulig. Samtidig har denne personen barn som sannsynligvis vil synes det er svært sårt at moren deres er gjenstand for så mye kritikk. Hvor skal man trekke grensen? Personlig har jeg valgt å droppe alt som omtaler barna, også i podcast-referatene. Jeg prøver, så langt jeg kan, å unngå og videreformidle noe av hva Anne Brith deler om dem i sine kanaler. Inkludert drømmer og karrierevalg, og det var dette jeg kritiserte i ditt innlegg. Referanser til diverse yrker kan oppfattes som hån, typ "tror hun virkelig at barnet kan oppnå det", nettopp fordi moren ikke får til stort. Så er det poenget ditt om medmenneskelighet. Igjen har du helt rett, vi har et ansvar for hva vi skriver, både når det gjelder barna og Anne Brith. Vi må huske på at bak bloggermasken, så befinner det seg et menneske som vi VET leser her inne og som tar seg nær av hva som skrives. Hun har skrevet en hel bok om det. Jeg har lest boken, og bak de svulstige formuleringene og dramatiske beskrivelsene, så ser jeg en dame som såres dypt av hva hun leser. Hun gir uttrykk for at hun ikke forstår hvorfor folk er så kritiske til henne og hun føler at hun mottar mer og hardere kritikk enn andre. Det er ikke sant, men det er Anne Briths virkelighet, noe vi alle bør ha i bakhodet. Dessverre for Anne Brith føler jeg også et ansvar overfor ANDRE mennesker, og i Anne Briths kjølevann er det mange sårede sjeler. Disse fortjener å høre at det ikke var deres feil, det er et mønster hos Anne Brith, og de er ikke alene. Så har man alle potensielt nye... forbindelser. De bør gå inn i samarbeidet med Anne Brith med åpne øyne. Vi vet at Anne Briths versjon av Anne Brith er suksessfull forretningskvinne som genererer penger som gress. Det er et endeløst selvskryt, underbygget av en whiteboardtavle med store tall. Samtidig vet vi at i kjølevannet av Anne Briths suksess ligger det mennesker og forretninger som har tapt store penger fordi Anne Brith gikk konkurs. 3 konkurser rammer mange mennesker. Derfor velger jeg å trekke frem dette, samt at hun selv sier at hun igjen har problemer med likviditeten, at hun har et sorteringssystem på hvem som får kravene sine betalt, og det systemet baserer seg ikke på forfallsdato. Det er ikke et sunnhetstegn! Hennes nyeste ideer, ABIP og Blogghuset, ser vi tiltrekker seg mennesker som på en eller annen måte er sårbare. Det er flere unge mennesker, som mangler livserfaring. I tillegg er det mennesker som sliter med diagnoser som kan gjøre dem sårbare (inkludert sinnemestring). Anne Brith har en aggressiv markedsføringsstil, hvor hun kontakter de direkte, skaper press med "bare en plass igjen" osv. Hun lover dem 1000 nye følgere i uke (justert til i måneden i senere tid), de skal kunne leve av drømmen og gå på rød løper. Det er uetisk, ingen kan oppnå det ved å følge i Anne Briths spor! Anne Brith klarer det ikke selv en gang. Det er mye som tyder på at hennes egne følgertall er oppblåst, hennes nye instagram, som hun faktisk har markedsført veldig godt, har bare 3000 følgere. Dette er Norges største forum, det er naturlig å anta at folk som skal ha, eller har noe med Anne Brith svinger innom og skummer tråden. Og da ønsker jeg at de ser disse problemstillingene, mellom alt flås om hår og hullete bukser. De fortjener en motvekt til Anne Briths versjon av sannheten. Endret 17. desember 2019 av Felis 97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 17. desember 2019 #9575 Del Skrevet 17. desember 2019 1 time siden, Stillfaret skrev: Glasshuset jeg refererer til er vel at diskusjonen rundt eksponeringen av barn handler om å ivareta barnas ve og vel. Og jeg mener at barna har like lite godt av at moren blir diskutert opp og ned i mente her, samt barna, de og blir diskutert her inne. Vi og har et ansvar, som medmennesker. Og det ansvaret skal jeg være bevisst fra nå. Med det sagt; jeg vet ikke om dere eksponerer barna eller ikke @Felis. Fortsett å diskuter akkurat hva du vil, du er for all del underholdende. Jeg ville bare også ha en stemme og dette var min mening. Håper du har lest deg opp litt på hvordan bloggeren AB opptrer eller har opptrådt de siste 2-3 årene? Alle anmeldelser av andre mennesker? Hengt ut andre helt ned i 17 års alderen men fullt navn og fødselsdato på bloggen,? Sitte og si på riksdekkende tv at hun legger ned bloggen pga trusler mot ei i familien for så å masseeksponere i neste sekund. Kan sikkert nevne mange andre kritikkverdige ting... Les deg litt opp på alle disse sidene her inne å fortell etterpå om du mener alt er helt greit 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9576 Del Skrevet 17. desember 2019 @Felis Jeg er HELT enig med deg, du skriver godt, mye bedre enn meg og jeg ønsker og at sårbare mennesker bør få et varsel. Jeg regner med det første innlegget mitt blir fjernet, men jeg er glad jeg klarte å sette i gang en diskusjon, som du vinkler ekstremt bra. Det er sunt og det gjør at folk tenker og igjen blir minnet på hvor viktig det er at vi er varsomme. For å forsvare innlegget mitt; jeg mener helt alvorlig at det ikke er på noen som helst måte umulig for barna å oppnå drømmene sine. Skaden er skjedd, jeg åpnet ballet og diskuterte ungene og jeg står for det, fordi det virker som sunne, friske og ikke minst FLINKE barn. Og jeg håper ikke damene her leser dette som hån mot dem. Kritikken er mottatt og jeg har tatt det til meg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9577 Del Skrevet 17. desember 2019 2 minutter siden, Aidensfield skrev: Håper du har lest deg opp litt på hvordan bloggeren AB opptrer eller har opptrådt de siste 2-3 årene? Alle anmeldelser av andre mennesker? Hengt ut andre helt ned i 17 års alderen men fullt navn og fødselsdato på bloggen,? Sitte og si på riksdekkende tv at hun legger ned bloggen pga trusler mot ei i familien for så å masseeksponere i neste sekund. Kan sikkert nevne mange andre kritikkverdige ting... Les deg litt opp på alle disse sidene her inne å fortell etterpå om du mener alt er helt greit Joda. Har fått med meg alt. Jeg forsvarer ikke henne. Jeg ber forumet være varsomme. Inkludert meg selv. Jeg har lært meg litt å kjenne dere her, leser alt som blir skrevet og jeg er innimellom like sjokkert som dere er av meg, derfor klar melding, for det vet jeg dere får med dere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. desember 2019 #9578 Del Skrevet 17. desember 2019 Akkurat nå, Stillfaret skrev: @Felis Jeg er HELT enig med deg, du skriver godt, mye bedre enn meg og jeg ønsker og at sårbare mennesker bør få et varsel. Jeg regner med det første innlegget mitt blir fjernet, men jeg er glad jeg klarte å sette i gang en diskusjon, som du vinkler ekstremt bra. Det er sunt og det gjør at folk tenker og igjen blir minnet på hvor viktig det er at vi er varsomme. For å forsvare innlegget mitt; jeg mener helt alvorlig at det ikke er på noen som helst måte umulig for barna å oppnå drømmene sine. Skaden er skjedd, jeg åpnet ballet og diskuterte ungene og jeg står for det, fordi det virker som sunne, friske og ikke minst FLINKE barn. Og jeg håper ikke damene her leser dette som hån mot dem. Kritikken er mottatt og jeg har tatt det til meg. Innlegget ditt er helt greit det, og hvis du går tilbake og trykker på "rediger" og så fjerner innholdet som spesifiserer barna, så må det ikke fjernes. Her skal det være rom for alles synspunkt, og det er mulig jeg misforsto deg da jeg tolket det som at vi måtte legge tråden død fordi Anne Brith sine barn kan bli såret av kritikken. Og takk for ros, det var hyggelig 😊 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 17. desember 2019 #9579 Del Skrevet 17. desember 2019 Innlegget er redigert 👍 Takk for konstruktiv kritikk @Felis, det er det denne tråden trenger mer av. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 18. desember 2019 #9580 Del Skrevet 18. desember 2019 Hørte litt på podcasten når jeg trente i går og tok rådet som AB ga (skrudde den rett av igjen). Absolutt ikke noe som er verdt å få med seg. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg