Populært innlegg Felis Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9341 Del Skrevet 24. november 2019 57 minutter siden, konkelimonke skrev: Snakk om å ha randt på snapp da! (Ang kjolene) stakkars jente og stakkars meg opplegg. Men flott at mor har slått til og kjøpt kjole til 117kr til mini! Så lenge begge er fornøyde så er det det viktigste! men hvorfor utsette stakkars jenta med å dra på kjolebutikk og ikke kjøpe noe der? For tviler på kjolene vi så på snapp tidligere koster 117kr 🤷🏻♀️ Oi, her var det noen som traff en nerve! Hvis man igjen og igjen må hevde at man er trygg på at man er en god mor, så fremstiller man seg ikke særlig trygg på det. Jeg er sikker på at Anne Brith elsker barna sine, selv om hun er åpen på at hun setter seg selv først, men det vi har sett denne uken er ikke hva jeg forbinder med gode foreldreegenskaper. At hun skyver sønnen sin foran seg for å forsvare seg selv, deretter bruker han for å ta en annen influenser, og i prosessen utleverer barnet grovere enn jeg noen gang har sett før (hos noen blogger jeg har fulgt) er så hårreisende at jeg blir kvalm. Hun må gjerne hevde at hun er en god mor, men handlingene hennes fremstiller henne ikke som det. Og i god gammel Anne Brith-ånd fortsetter hun massiv eksponering når hun får kritikk. Hun oppfører seg som en trassig unge! Og så skryter hun av at hun har (leaset) en brukt volvo og kjøpt et lite hus et stykke utenfor Sørumsand. Hvorfor tar hun på seg æren for det? Hvem er det som står for inntektsgrunnlaget i den familien? Hvem jobber flest timer i uka? For ikke å snakke om, hvem stilte opp økonomisk så egenandelen var i boks? Hun jobber 80 timer i uka? Hun dokumenterer jo hele hverdagen sin, sminke, hår, oppfølging av barn, går bort til volvoen, "snekre" og ligge på rygg med katta på brystet er ikke jobb! Jeg sier som Anne Brith (og Funkygine) SPAR MEG, BARE SPAR MEG! Og det lange forsvaret av hvor mye penger hun bruker på seg selv, med ørten bilder av dagens antrekk og hva de koster🙄 Jeg har tidligere skrytt av Anne Briths moderate klesbudsjett og jeg gjør det gjerne igjen. Hun er ikke blant bloggerne som fører planeten rett til helvete, og det er ikke mange sekkene hun må levere til Fretex. Derimot bruker hun de samme plaggene igjen og igjen. Olabuksa hennes er så godt brukt at det ikke er stoff igjen 😂Fra spøk til alvor, hun viser fram en haug med billige antrekk som bevis på hvor lite hun bruker på seg selv, men utelater YSL veska, Gant-genser, håndsydd silkekjole og alt annet hun har som faktisk koster penger. Men det er vel ikke klesbudsjettet som folk først og fremst reagerer på. Kjolen fra Gina er ikke dyr, men hvis du legger til kjøpehår, frisørtimer, spraytan, profesjonell makeup, negler, div skjønnhetsbehandlinger, drinker på byen, taxi hjem osv, så er hun ganske dyr i drift, er hun ikke? Særlig når det skjer så mange ganger i måneden som hun dokumenterer. Selv om mye av det er spons, så må hun skatte av det, det har hun sikkert lært nå. Hun må gjerne forsvare seg til hun blir blå, og hun definerer det sikkert som "jobb", men hadde det ikke vært enklere å ta kritikken til seg og la resten av familien få fred? Og dropp misunnelseskortet, det har CBE allerede brukt opp! https://imgur.com/a/yuXQvYB 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 24. november 2019 #9342 Del Skrevet 24. november 2019 1 time siden, konkelimonke skrev: Snakk om å ha randt på snapp da! (Ang kjolene) stakkars jente og stakkars meg opplegg. Men flott at mor har slått til og kjøpt kjole til 117kr til mini! Så lenge begge er fornøyde så er det det viktigste! men hvorfor utsette stakkars jenta med å dra på kjolebutikk og ikke kjøpe noe der? For tviler på kjolene vi så på snapp tidligere koster 117kr 🤷🏻♀️ Om AB har fått sinte meldinger om pengebruk og kjøpefest kan jo ingen vite, men mulig hun ved å legge ut denne ranten oppnår enda mer oppmerksomhet, (positiv eller negativ, det bryr hun seg jo ikke så mye om) rundt seg selv, og mindre oppmerksomhet rundt det som ble kritisert her inne, nemlig eksponeringen av den mindreårige og mulig bruk av samme mindreårige i reklame, samt mulig mangelende merking av spons/reklame. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9343 Del Skrevet 24. november 2019 Tenner et lys for alle krenkede «influencere» i en hard førjulstid. 😟 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9344 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg forstår ikke trangen til å utlevere, snakke om, sette fokus på, og eksponere barnet sitt på den måten. Har du virkelig ingenting ordentlig å komme med og må leve på livet, opp og nedturene til de rundt deg? Har du ingen tanker, verdier, og standpunkt å komme med som er viktigere enn hva barnet ditt foretar seg på fritiden? Det er flaut, og det er patetisk å vise det for alle som vil se. Isabel bør begynne å tenke på konsekvensene av å bli assosiert med AB i så stor grad som nå. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 24. november 2019 #9345 Del Skrevet 24. november 2019 Noe à la tidligere stunt, som: "Slik får du juleball til under 1000 kroner i uka!" Oh wait... Neida, men det er virkelig trist å se hvordan hun driver på enda. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
konkelimonke Skrevet 24. november 2019 #9346 Del Skrevet 24. november 2019 (endret) . Endret 29. januar 2020 av konkelimonke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9347 Del Skrevet 24. november 2019 (endret) Eh... er det noen som har anklaget AB for å ha en ekstravagant og luksuriøs livsstil? Hun lever på eksistensminimum i følge skattelisten, og som Felis skriver; klesbudskjettet hennes er helt tydelig langt under normalen i Blogglandia, noe jeg faktisk vil berømme henne for. Klærne er billige fra kjedebutikker og de brukes gang etter gang - tommel opp for det! Hvorfor skriver hun at alle har hvert sitt rom i det nye huset? Det stemmer jo ikke. Og bilen leaser hun - fair enough, vi leaser også en av bilene våre nå...men vi har eid egne biler siden vi var 18-20, i tillegg til egen bolig. AB sin livssitusjon er helt, fullstendig vanlig og lite ekstraordinær, absolutt alle ser det unntatt henne selv; ganske flaut å bevitne. Det eneste som skiller henne fra "almuen" er at hun er tilknyttet tv2 og dermed får bli med på tilstelninger i regi av dem, samt at hun bruker ekstraordinært mye tid på seg selv og egne interesser. Legger spesielt merke til at hun påstår å ikke bruke mye penger på "fjas", men må si jeg lurer på hvordan hun da sorterer frisør, vipper, ansiktsbehandlinger, spraytan og negler. Det er ganske fjasete i min bok, og jeg har brukt nøyaktig kr 0,- på disse tingene siste regnskapsår. Selv om det er sponset, skal hun betale skatt i rene penger av alle disse tingene, så det er ikke gratis. Skulle tro hun hadde lært det til nå. Orker ikke engang kommentere bruken av familien i konflikter og ellers, for det er så ille og lite innsiktsfullt at jeg får fysisk vondt. Endret 24. november 2019 av FruJohansen Horribel hvert/vært skrivefeil 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fullrulle Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9348 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg lurer jo litt på hva hun regner som arbeidstimer? Er det kun de timene hun faktisk fysisk jobber eller regner hun med oppdateringer i some og selfier på badet også? Hva med bilkjøring tur-retur oslo og chearleading trening? Er det også arbeidstimer fordi hun deler det i some? Klarer hun egentlig å skille hva som er jobb og hva som er privat? For viss hun regner alt dette som jobb så jobber jeg også 80 timer i uka, minst! 40 timer det vi andre vil kalle jobb og minst 40 timer bilkjøring, treninger, bursdager, handling og scrolling på some i sofaen! Jeg lurer oppriktig hvordan hun teller timer... å nei, det er ikke «imponerende» å ha hus og bil som 40 åring. De fleste voksne mennesker i full jobb er etablerte med dette lenge før de er 40! Det har aldri falt meg inn å tenke at jeg er så spesiell og har «jobber så hardt» for å oppnå dette! For de aller fleste er ikke livet en dans på roser, men skal en forvente stående applaus for å oppnå å kunne leve et normalt liv? Hun kan faktisk velge å hoppe av karusellen hun sitter på, skaffe seg en vanlig jobb å jobbe 40 timer i uka. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9349 Del Skrevet 24. november 2019 (endret) AB teller ikke timer, hun har bestemt seg for at 80 t er det en vellykket grunder skal jobbe, så da jobber hun det, iallfall i teorien. Tenk deg rik! Tenk at du jobber 80 t/u! #thesecret Endret 27. november 2019 av Kollontaj 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Skrottefar Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9350 Del Skrevet 24. november 2019 30 minutter siden, FruJohansen skrev: hun er tilknyttet tv2 og dermed får bli med på tilstelninger i regi av dem Jeg skjønner ikke hvordan TV2 kan forsvare det å ha AB i sine kanaler siden AB sitt omdømme bare blir mer og mer negativt ifb med hennes gjøren og laden og den kritikken som blir gitt. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minipilla Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9351 Del Skrevet 24. november 2019 En typisk arbeidsdag i Anne Briths liv: 07.00 - klokken ringer og det er på tide å stå opp. Arbeidsdagen er da i gang. Poster dette på snap. 09.00 - dagens outfit er valgt - den sedvanlige posituren med hånden i pannen og klær for en fjortenåring er på. Poster dette på snap. (Familiens andre har fikset seg selv og dratt for dagen. De har allerede utført dagens første oppgaver i hjemmet i tillegg) 10.00 - Anne Brith ringer Isabell og diskuterer hvilken eks de skal henge ut i ukens podcast. Poster dette på snap. 12.00 - lunch på kafe. Poster dette på snap. 14.00 - tid for å fikse negler. Poster dette på snap. 16.00 - en kjapp tur innom Spraytanhuset. Seff postes dette på snap. Resten av familien er nå hjemme for dagen og lager middag / vasker gulv / skrubber bad. 17.00 - Anne Brith koser med pus. Poster dette på snap. 18.00-22.00 - trening for en av familiens medlemmer. Mor selv sitter på benken og dokumenterer dette utførlig. Poster på snap. 23.00 - Anne Brith krasjer i sofaen. Utslitt etter dagens gjøremål. Resten av familien bretter på dette tidspunkt klær, rydder kjøkken og tar en kikk på tallene på white board tavlen. Poster på snap. Phu!!! 16 timers arbeidsdag er et slit!!! 117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 24. november 2019 #9352 Del Skrevet 24. november 2019 Hvorfor legger hun ut snapstory etter snapstory av at en av avkommene synger? 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 24. november 2019 #9353 Del Skrevet 24. november 2019 5 minutter siden, Rubella skrev: Hvorfor legger hun ut snapstory etter snapstory av at en av avkommene synger? Work work work... 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fullrulle Skrevet 24. november 2019 Populært innlegg #9354 Del Skrevet 24. november 2019 5 timer siden, Rubella skrev: Hvorfor legger hun ut snapstory etter snapstory av at en av avkommene synger? Det lurer jeg også på... personlig sender jeg sånne snapper kun til pappaen til barnet, til nøds mormor fordi jeg helt oppriktig ikke tror noen andre har interesse av det eller ser det spesielle i barnet som vi nære gjør. Dessuten er det utleverende og svært privat for barnet. Jeg får helt vondt av det. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 25. november 2019 #9355 Del Skrevet 25. november 2019 Tenk at mindreårige må bidra så heftig for en leaset bil og et hus? Trist skue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 25. november 2019 Populært innlegg #9356 Del Skrevet 25. november 2019 (endret) Jeg tviler ikke på at hun kan ha fått noen negative tilbakemeldinger på kjolejakten, det har jo vært mye fokus på kjøpepress i forbindelse med skoleball i media gjennom flere år. Her i Drammensområdet har det vært skriverier i lokalavisa om press om å ha prinsessekjoler til tusenvis av kroner, hår og sminke fikset av proffe og gjerne limousinetransport til ballet, noe som fort ble veldig dyrt, uoverkommelig dyrt for mange. I fjor fikk ei jente fra Hadeland mye oppmerksomhet for å ha sydd seg ballkjole av de blå shoppingbagene til Ikea som en motvekt til kjolepresset: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kvp1my/sydde-egen-ballkjole-av-ikea-poser Når AB bare fnyser av kritikken og sier at nå "smeller vi til med tidens kjole, hår, makeup og mulig fancy transport" fremstår hun nok en gang som en trassen drittunge som skal gjøre som hun vil uansett. Null ydmykhet eller evne til refleksjon å spore. Hun gjør som hun vil. Sånn er det med den saken. Basta! Endret 25. november 2019 av Christiane_W Korrigerte noen feil. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. november 2019 #9357 Del Skrevet 25. november 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mipsmaster Skrevet 26. november 2019 #9358 Del Skrevet 26. november 2019 On 11/7/2019 at 6:06 PM, Felis said: Dette er hva de sier selv: Denne podkasten er ufiltrert, går rett på sak og har et glimt i øyet. Vi inviterer dere inn i hverdagen vår med gründerskap, tinderflauser og mange morsomme live-utfordringer. Vi snakker åpent og ærlig om ekser, kjærlighetssorg, dating og forhold, og om fremtidsdrømmen vår som er nabohus på Snarøya og mye, mye mer. Jeg vet ikke om det bringer oss noe nærmere hvem målgruppen deres er, men det er faktisk en veldig presis beskrivelse. Rent bortsett fra det med ærlig, for det skinner altfor ofte igjennom at historiene er oppdiktet. De har absolutt ikke noe filter, det er så vidt Anne Brith klarer å tøyle seg såpass at hun ikke blir saksøkt av familien til eksen. Ryddet for injurie. Sol, admin. Er det sånn å forstå at det er 2 personer i podcasten og de vil at de skal bli naboer? Hvem er med i tillegg til Anne B? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 26. november 2019 #9359 Del Skrevet 26. november 2019 3 timer siden, Mipsmaster skrev: Er det sånn å forstå at det er 2 personer i podcasten og de vil at de skal bli naboer? Hvem er med i tillegg til Anne B? Medeier i Blogghuset. Isabel something. Brukernavn bella1bell på instagram. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 27. november 2019 #9360 Del Skrevet 27. november 2019 På 24.11.2019 den 14.46, konkelimonke skrev: Også snapp da 🤦🏻♀️ Hva heter hun der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg