Populært innlegg FruJohansen Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #9181 Del Skrevet 5. november 2019 11 timer siden, Blubird skrev: Hun får lønn fra sitt eget AS, dermed fakturerer hun alle timene hun "jobber". Og siden hun ikke skriver innlegg på hverken blogg (la oss kalle en spade for en spade) eller IG, så må jo hun bli kreativ i timeføringen for at hun skal kunne ta ut lønn. Da er det lett for at kjøring til Oslo, spraytan og frisør og kjøring tilbake blir en dags jobb. Men ingen av ASene har omsetning nok til å betale ut lønn i det hele tatt. Det er ingen inntjening, ingen lønnsutbetaling å snakke om, og negativ egenkapital på de som faktisk har noen drift i det hele tatt. Ellers enig i at dette med husarbeid ser ut som et desp forsøk på å få folk til å ikke se inretning av det imploderte luftslottet hennes. Så la oss se på det: 2018 var et aktivt år for AB, hun var tilknyttet Egmont, var i vinden med både Bloggerne og 4- stjernes middag. Hun fant kjærligheten med Erik 32, og fikk masse presse på det. Hun levde luksuslivet på Ostøen, lanserte Proviant, et kjempeprosjekt i følge henne selv. Hun fabulerte om bakekurs, hun flashet samarbeid med Kappahl, Gerry Weber og Gant. Barna fikk leskehjelp og hun ble sponset av en datingtjeneste før Erik. Tråden på KG kokte av alt tullet hun presenterte i kanalene sine, 1000- kr matbudskjett og eksponering av barn. Barna skulle plutselig bort fra bloggen, og media bet på. Hun skulle leie seg ut til bedrifter ila høsten 2018, og visjonene om imperiet Anne Brith startet på sensommeren. Det var 12- milioners villaer og svømmebasseng. Så kom høsten, og prosjekt Framtid på skolen, der hun krakilsk ringte mødre som hadde protestert på at hun skulle gi barna karrieretips. Skatteliste- gate skjedde, også feiden med BOTB med alt som kom inetterkant av det. Kritikken kom fra flere hold, AB mistet kontrollen og ringte og skjelte ut flere på telefonen, DN hev seg på og alt eksploderte, kjærligheten tok slutt og AB ble stille i ukesvis. Samtidig skrev hun boken som skulle hevne alt, boken om hatet og alle nettrollene. Sett bort fra alt kaoset, så hadde AB en del samarbeid som genererte penger inn i 2018. Hun var i pressen stadig vekk og folk på KG var opptatt av hva hun foretok seg. 2019 startet med bokflopp, og fortsatte med en mengde AS som ikke produserer noen ting. Whiteboards med skyhøye tall tatt ut av luften. Hun er ikke tilknyttet noe managment og det er knapt noe reklame på kanalene hennes. Eller innhold, bortsett fra på snap der hun insisterer på at hun jobber døgnet rundt, når alle ser at det ikke er sant. KG gidder ikke snakke om henne i lange perioder av gangen, AB sin egen definisjon på suksess ligger brakk i en død tråd. Hvis 2018 ikke bragte inn mer penger enn det vi ser på skattelisten - hvordan blir da 2019? 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 5. november 2019 #9182 Del Skrevet 5. november 2019 Fornøyelig lesing på influencerprogram.no "Den første millionen er den vanskeligste" Sitat AB. Hvilken million? Denne nettsiden er jo full av falsk og villedende informasjon. Er ikke det ulovlig? 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #9183 Del Skrevet 5. november 2019 12 minutter siden, DianaV skrev: Fornøyelig lesing på influencerprogram.no "Den første millionen er den vanskeligste" Sitat AB. Hvilken million? Denne nettsiden er jo full av falsk og villedende informasjon. Er ikke det ulovlig? I følge skattelistene har Anne Brith fremdeles ikke tjent sin første million, så det er nok veldig vanskelig, ja 😂 Rundt sensommer/tidlig høst i fjor hevdet hun at hun var ansatt eller leid inn som ekspert i et firma. Lønnen hennes skulle heretter komme fra en anonym kilde. Senere har hun fortsatt på dette narrativet, hun sier hun har fast lønn hver måned, og at arbeidsgiver er anonym. Hvis denne hemmelige arbeidsgiveren eksisterer, så er det jammen ikke store lønnen hun får. Hun klager over lange arbeidsdager (jeg legger merke til at de har gått fra 18 timer til 12-14). I tillegg kommer alle turene på byen, "jobbreiser", podcasten de gjør bare for å ha det gøy osv. Hun hevder at hun mangler søvn, er sliten og tom, ungene ser aldri noe til henne og de må ta alle hennes arbeidsoppgaver hjemme. Jeg vil bare minne om at det finnes 8-16 jobber som er bedre betalt, selv for folk uten utdannelse. Kanskje noe å tenke på for Anne Brith, med tanke på familien og helsa? @Glemtbrukernavnet takk for et viktig og informativt innlegg 👏 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 5. november 2019 #9184 Del Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, Sjokka skrev: Når en mor, her AB, går ut og sier barna tar så og si alt av husarbeidet, fordi hun selv jobber 7 dager i uka, så lurer jeg på : Når får de hjemme pause og tid til å gå ut og spise og pleie seg selv. Dette er hardkjør uten like ! Jeg sp et program på tv engang om ei datter som måtte ta alt husarbeid og pass av søsken. Jenta svimte av til slutt av press. AB mener de ikke har vondt av dette. Det programmet så jeg også, husker det godt selv om det er en stund siden. AB burde sett det programmet, og hvordan det kan gå når du gir barnet ditt alt for mye ansvar. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. november 2019 #9185 Del Skrevet 5. november 2019 51 minutter siden, Diamant skrev: Det programmet så jeg også, husker det godt selv om det er en stund siden. AB burde sett det programmet, og hvordan det kan gå når du gir barnet ditt alt for mye ansvar. Ja AB burde virkelig se det programmet. Glemmer aldri den jenta som besvimte stakar av foreldrene forlangende hardkjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 5. november 2019 #9186 Del Skrevet 5. november 2019 2 timer siden, DianaV skrev: Fornøyelig lesing på influencerprogram.no "Den første millionen er den vanskeligste" Sitat AB. Hvilken million? Denne nettsiden er jo full av falsk og villedende informasjon. Er ikke det ulovlig? Men hvis du legger sammen inntekten hvert år siden hun startet, så blir det vel over en million. Kanskje det er dét hun mener? 😂 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Flettfrid Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #9187 Del Skrevet 5. november 2019 Dette med husarbeid osv er bare noe hun legger ut for å provosere og skape liv f.eks i denne debatten. Å det kom jo veldig beleilig nå med at fjorårets skatteoppgjør ble sluppet. Dere må ikke bite på å la dere provosere gang etter gang, hun oppnår jo akkurat det hun vil. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Showmustgoon Skrevet 5. november 2019 #9188 Del Skrevet 5. november 2019 Enig med en her oppe.. nå prøver Mor Godhjerta å: fjerne fokus fra skattelisten ved å: flytte fokus over på et annet tema som hun VET de blir debatt rundt. Det skaper igjen diskusjon om makronene som igjen gir henne oppmerksomhet og litt sympati. Ikke bit på!! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. november 2019 #9189 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) 8 minutter siden, Flettfrid skrev: Dette med husarbeid osv er bare noe hun legger ut for å provosere og skape liv f.eks i denne debatten. Å det kom jo veldig beleilig nå med at fjorårets skatteoppgjør ble sluppet. Dere må ikke bite på å la dere provosere gang etter gang, hun oppnår jo akkurat det hun vil. Du har rett! La oss ta en oppsummering, slik at de som vurderer å kaste bort penger på ABIP kan se hvor "suksessfull" hun der: Kilde: https://www.proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/ Endret 5. november 2019 av Felis 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 5. november 2019 #9190 Del Skrevet 5. november 2019 På 1.11.2019 den 20.40, Chrisssi skrev: Anne Brith på billigsalg på Snap, 😂 tyder på laber interesse. "Lær å bak me Anne Brith" før kr 1.790,-, nå kr 490,- 🙄 Hvorfor i alle dager vil noen bruke penger på noe sånn? For det første bidrar man da til at denne galskapen kan fortsette (eksponering av barn, løgn og bedrag, party med småjenter, drama omkring mannfolk, og en katt?!), når man kan følge andre bloggere/influensere, som faktisk er flinke og jobber hardt. Kan tipse om følgende: @idagranjansen @camillahamid @brinkenbakar @bakamedfrida @fredriksfika De fire siste er svenske, og er kjempeflinke! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. november 2019 #9191 Del Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, Fjugur skrev: Når arbeidsdagen hennes består av spraytan, frisørbesøk, neglefixing, vippestyling og lunsj så skjønner man jo at det er harde og lange dager for a' mor. Nettopp. Derfor jeg skrev når får de hjemme tid til å nyte livets goder. Aldri iflg arbeidspresset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. november 2019 #9192 Del Skrevet 5. november 2019 1 time siden, Flettfrid skrev: Dette med husarbeid osv er bare noe hun legger ut for å provosere og skape liv f.eks i denne debatten. Å det kom jo veldig beleilig nå med at fjorårets skatteoppgjør ble sluppet. Dere må ikke bite på å la dere provosere gang etter gang, hun oppnår jo akkurat det hun vil. Greit nok hun provoserer med dette. Men hvor mye tror du AB gjør selv av husarbeid når hun er ute på vift fra morgen til kveld, mandag til søndag? Det kan ikke være mye. Så jeg tror det er en sannhet i arbeidsfordelingen der hjemme. Vi ser jo snapper når de hjemme lager middag, vasker klær og støvsuger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #9193 Del Skrevet 5. november 2019 På 4.11.2019 den 9.50, Blubird skrev: Tallene i skattelistene er veldig villedende. Man må bruke en annen kalkulator for å få de mere reelle tallene basert på tallene i skattelisten. Om man tar tallene til Anne Brith, så kommer følgende opp (se bildet). Hun har med andre ord en helt alminnelig inntekt. Jeg tjener 150K mere enn henne ifølge denne kalkulatoren, helt uten å selge sjela mi eller ungene mine for spons. Jeg må poengtere at Anne Briths reelle inntekt ikke var 269K, regnestykket over viser nok et mer riktig tall. Men det er likevel langt unna hva hun hevder selv, så hvordan har det seg? I dette innlegget (lenke til blogg) skinner det i gjennom at Anne Brith har veldig begrenset økonomisk forståelse. Det er så mange kreative utregninger at jeg blir helt svimmel. Innlegget omhandler grundertips til folk som skal starte i det små, ved siden av vanlig jobb. Rådene hun kommer med bekymrer meg, blant annet at man absolutt bør starte et aksjeselskap "Mange tør ikke starte et AS. Mange er redde for at det koster mye. Vel, det koster 30.000.- ja, men husk at mange av dine utgifter kan føres allerede etter start og du kan personlig trekke av mye mer på et AS enn på et enkeltmannsforetak." Å starte aksjeselskap koster ikke 30 000, det er kun aksjekapitalen. I tillegg koster tinglysningen 5 570. Har du omsetning på mer enn 50 000 i året må du også registrere deg i Merverdiavgiftssenteret. Dette er utgifter som du kan bruke av aksjekapitalen, men da er pengene tapt hvis du legger ned. Aksjeselskap har i tillegg bokføringsplikt, og som Anne Brith selv skriver i innlegget, så er ikke regnskapsfører gratis. Tar man ut lønn, må man også betale Arbeidsgiveravgift. Dette er hva Altinn sier om aksjeselskap: "Planlegger du å starte næringsvirksomhet alene eller sammen med andre? Innebærer næringsvirksomheten en økonomisk risiko? Vil du ha rettigheter som arbeidstaker og muligheten til at andre vil investere i selskapet ditt? Da kan aksjeselskap være en hensiktsmessig organisasjonsform." For små bedrifter som drives på hobbybasis er Aksjeselskap en unødvendig dyr og tungvindt måte å drive firma på. For Anne Brith er det derimot fornuftig å drive AS, siden hun da har begrenset personlig ansvar for bedriftens forpliktelser. Hvis hun går konkurs IGJEN, så går det ikke så hardt ut over privatøkonomien. Og hun er kontinuerlig på jakt etter investorer. Men potensielle samarbeidspartnere burde merke seg tallene til Anne Brith AS. Aksjekapitalen er borte og firmaet driver med underskudd. "Drømmen min var aldri å eie et holdingselskap og flere AS. Men etterhvert som veien ble til, kom drømmen mer og mer tydelig frem." Fra samme innlegg. På generell basis er det et interessant "smutthull" i aksjeloven: Aksjekapitalen må stå på en låst konto når du oppretter selskapet. Men så fort firmaet er registrert, står du fritt til å ta ut hele aksjekapitalen. Man kan altså skyte inn 30 000, opprette firmaet, og så ta ut igjen de 30 000. Disse kan man bruke til å opprette et nytt aksjeselskap. Og det er ingen ting i veien for å gjøre dette 9 ganger. For eksempel. https://starte.as/nyheter/alt-om-aksjekapital/ Hvis firmaene ikke er i drift, så slipper man også MVA og regnskapsfører. Man kan dermed bli eier av hele 9 AS for den nette sum av 50 130 kr (9 tinglysningsavgifter) 😉 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 5. november 2019 #9194 Del Skrevet 5. november 2019 1 time siden, Sjokka skrev: Greit nok hun provoserer med dette. Men hvor mye tror du AB gjør selv av husarbeid når hun er ute på vift fra morgen til kveld, mandag til søndag? Det kan ikke være mye. Så jeg tror det er en sannhet i arbeidsfordelingen der hjemme. Vi ser jo snapper når de hjemme lager middag, vasker klær og støvsuger. Har sett en del av det ja. Husker spesielt godt en Snap med bilde av datteren, der hun sitter på gulvet på vaskerommet med en stor haug med klær som skulle sorteres og vaskes. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. november 2019 #9195 Del Skrevet 5. november 2019 Akkurat nå, Diamant skrev: Har sett en del av det ja. Husker spesielt godt en Snap med bilde av datteren, der hun sitter på gulvet på vaskerommet med en stor haug med klær som skulle sorteres og vaskes. Den så jeg og. Og det var ikke lite klær heller. Merkelig og, AB er hjemme og har tid til å snappe dette, men ikke gjøre noe selv?? Noe er spinnhakka galt. Kunne tro hun nyter å hardkjøre de hjemme. For med skole, lekser og hard trening, pluss mest sannsynlig barnevakt om kveldene når AB er ute og spiser på restaurant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #9196 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) Det er vel ingen tvil nå at hele ABIP kurset er en total svindel. "Kurset" i Tromsø var en fiasko med elendig planlegging/innhold og ekstremt urealistisk timeplan. Svært lite faglig innhold som det jo burde vært mye av ifht at AnneBrith liksom skulle gjøre hele gjengen til toppbloggere/vellykka influencere med millioninntekter innen 3 år. Derimot ble samtlig deltagere påført en utgift i form av flybilletter og skatt på det sponsa opplegget. Ingen av deltagerene har markert seg hverken som blogger eller influencer. Ingen har fått sponsorer/inntekt, bortsett fra noen få som driver med sponsing fra ellos o.l -hvor de tjener 80 øre pr klikk eller noe og kanskje tjener et par hundrelapper i ny og ne.. Anne Brith selv bruker ren løgn i infoen om aBIP kurset: Hun er absolutt ingen vellykket bestselger/forfatter -boka floppet så til de grader + hun ble dømt i rettsak for injuriende innhold(dvs ren løgn og utleverende info om 3 part). Anne Brith er enda langt unna å tjene en million. Heller tvert om. Hun har en gjennomsnittlig inntekt. Men mye av inntekten må også settes av til å betale skatt av sponsingen som feks alle skjønnhetsbehandlinger og alt annet hun har tigget seg til av spons. Ingen FÅR noe som helst når man blir sponset -du får egentlog bare behandlig/ting med rabatt. Spons gir ikke penger på konto. Så hvordan skal hun da love andre å tjene den millionen hun selv er milevis unna å tjene selv??? Anne Brith er heller ikke en av norges største tv-personligheter... Hun var med på en bakekonkuranse. Og nå et par runder av bloggerene. Ikke akkurat en prestasjon som setter deg i kategorien stor tv-personlighet.. Anne Brith har kun fått medieoppmerksomhet for all negativ drama. Boka, truslene, uthenging, forsøk på å hacke de som kritiserer henne osv. Har ALDRI sett en eneste medieinnslag som omhandler henne som en stor influencer/blogger eller på noen som helst måte med positiv innhold for dyktighet etc. Anne Brith drar inn MYE penger på dette kurset. Reklameringen og verving av deltagere er helt i gråsonen. Men dessverre har endel latt seg lure/friste. Jeg tror nå uansett at det begynner å gå opp for de fleste at dette ABIP kurset kun var vellykket for en person; Anne Brith selv. Hun har jo tjent flere hundre tusen på å ha dette kurset. Men dette eventyret tar nok også snart slutt -for resultatene uteblir. Hun kan ikke vise til en eneste en som har lykkes ifht lovnadene gitt i forkant. Og da vil jeg regne med at eventuelle nye deltagere skjønner at dette kurset er ren svindel. Dessuten, som jeg og flere har påpekt; ALT ABIP tar seg godt betalt for på dette kurset blir beskrevet gratis på nettet -med enkelt søk kan man finne det meste uten at det koster en krone. Har nevnt bloggbedre.no før, men gjør det gjerne igjen. Der står absolutt ALT man trenger å vite for å bli en vellykket blogger/influencer; alt om tekst, CEO, instagramtips fra Jasmine Star osv. Jeg er ganske fasinert over at AB klarer å holde seg flytende uten egentlig å prestere annet enn selvskryt, selvdigging og fokus kun på egen "suksee", datingliv, barn og sitt eget liv. Det kan umulig være interesant i lengden bortsett fra for familien..??? Endret 5. november 2019 av Cessa74 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 5. november 2019 #9197 Del Skrevet 5. november 2019 19 minutter siden, Cessa74 skrev: Det kan umulig være interesant i lengden bortsett fra for familien..??? For å være helt ærlig, så tror jeg ikke familien syns det er så veldig interessant heller, for hadde jeg vært i familie med et menneske som hadde bedrevet på den måten der så hadde jeg heller skammet meg 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 6. november 2019 #9198 Del Skrevet 6. november 2019 I følge RB har Anne Brith 300 000 i formue. I følge VG har hun 0. VG har rett. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24723799/skattelistene-saa-mye-tjente-influencerne-i-2018 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 6. november 2019 #9199 Del Skrevet 6. november 2019 Inntekten er halvparten av gjennomsnittslønnen i Norge.. Hun kunne nesten tatt en hvilken som helst jobb og tjent mer ... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 6. november 2019 #9200 Del Skrevet 6. november 2019 6 minutter siden, Justlooking skrev: Inntekten er halvparten av gjennomsnittslønnen i Norge.. Hun kunne nesten tatt en hvilken som helst jobb og tjent mer ... Hun hadde ikke holdt ut en dag! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg