Populært innlegg Opi Skrevet 4. november 2019 Populært innlegg #9161 Del Skrevet 4. november 2019 Må først si at jeg slett ikke er noen AB-disippel, og jeg synes at hun som offentlig person må tåle at det stilles spørsmål rundt økonomien hennes. Men går det ikke an å diskutere uten at vi selv skal trekke frem årslønnen vår, hvor mye bilen og huset vårt kostet, hvor raskt vi nedbetalte bolig- og studielån osv...? Joda, kudos til oss som har tradisjonelle jobber og ikke selger sjela og ungene våre, men synes ikke snikskryt er noe mer sjarmerende eller interessant selv om vi sitter bak anonyme nick. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. november 2019 #9162 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Mulig jeg er skrudd sammen feil, men det var mye (lønn) penger for å bruke tid på egenpleie og selvdigging. Endret 4. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 4. november 2019 #9163 Del Skrevet 4. november 2019 Hehe.... ser hun lister opp målene hun satte for 2019, og hvordan det har gått. Ingenting er vel mer ektefølt enn selvskryt... godt hun er fornøyd da! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 4. november 2019 #9164 Del Skrevet 4. november 2019 Jeg ser ikke hvordan noe av det hun har postet på snap i dag er relevant for en bedriftsside.. litt selvskryt, en liste over husarbeid ungene skal utføre, kosing med en katt og skryt av en 6’er en av ungene har fått.. 🤔 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 4. november 2019 Populært innlegg #9165 Del Skrevet 4. november 2019 Dagen skattelistene offentliggjøres er en svart dag for Anne Brith. Hvert år. Da avsløres alle luftslottene hennes. Jeg vil ikke si at inntekten hennes er dårlig, men sett i sammenheng med visjonene på whiteboard-tavla er det magre greier. Særlig når firmaene hennes også har blodrøde tall. Og like sikkert som luftslottene avsløres, presenteres det nye luftslott på whiteboard-tavla. Hvert år 😂 Finnes det virkelig noen som tror på henne lenger? Hun har ikke hatt mye fri i år, skriver hun. Nei, det krever sin kvinne å delegere arbeidsoppgaver i huset og kose med katten. Et hardt liv! 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 4. november 2019 #9166 Del Skrevet 4. november 2019 Sikter mot Harvard? Trenger vi å vite det? «Bortfoklaringene» på whiteboard tavlen kommer samme dag som inntekt brettes ut i avisen. De fleste har vel forstått hvordan ståa egentlig er. Bortsett fra kanskje noen svorne tilhengere. De fleste oppegående forstår at negle-/spraytan-/frisørsalong besøk, lunsjer, party og kos med katten sjelden gir inntekt til et 10 mills hus. Mest «skjult» tigging om spons. Hun lurer vel egenttlig bare seg selv.. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 4. november 2019 #9167 Del Skrevet 4. november 2019 1 time siden, Stargaze skrev: Mest «skjult» tigging om spons. Og at noen i det hele tatt velger å sponse er helt bortenfor min fatte-evne, men har vel kanskje vært lite med reklame- og spons-innlegg på AB sine SoMe-kanaler i det siste, så de fleste har kanskje skjønt det 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 4. november 2019 Populært innlegg #9168 Del Skrevet 4. november 2019 Nå ligger det en utblåsning på Snap. Hun har visst fått reaksjoner på at barna gjør så mye husarbeid. Hun gjør visstnok noe, men barna gjør mest og sånn må det være. AB jobber nemlig 12 til 14 timer i døgnet, 7 dager i uka og skal hun klare å drive alle firmaene sine må ungene ta det meste av husarbeidet. "Og det har de faktisk ikke vondt av," avslutter hun med. Jobber 12 til 14 timer i døgnet?🤔 Når ble besøk hos negle-/frisørsalong, spraytan, utelunsjer, party og kos med katta jobb?🤷♀️ Hvem er det hun prøver å overbevise? Seg selv? Tror nemlig ikke så mange andre er enige i at hun jobber så sinnssykt mye.🤦♀️ 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stargaze Skrevet 4. november 2019 Populært innlegg #9169 Del Skrevet 4. november 2019 15 minutter siden, Christiane_W skrev: Nå ligger det en utblåsning på Snap. Hun har visst fått reaksjoner på at barna gjør så mye husarbeid. Hun gjør visstnok noe, men barna gjør mest og sånn må det være. AB jobber nemlig 12 til 14 timer i døgnet, 7 dager i uka og skal hun klare å drive alle firmaene sine må ungene ta det meste av husarbeidet. "Og det har de faktisk ikke vondt av," avslutter hun med. Jobber 12 til 14 timer i døgnet?🤔 Når ble besøk hos negle-/frisørsalong, spraytan, utelunsjer, party og kos med katta jobb?🤷♀️ Hvem er det hun prøver å overbevise? Seg selv? Tror nemlig ikke så mange andre er enige i at hun jobber så sinnssykt mye.🤦♀️ Da burde vel ihvertfall haugen med AS begynt å gi avkastning da. Men! - en haug med AS betyr ikke automatisk at man lykkes. Bedre med en fugl i hånda enn ti på taket heter det. Kanskje bedre med ett selskap, da har man et fokus og større sjanse for å lykkes. Det høres nok bedre ut å være adm.dir i et holdingselskap. Men man kan ikke leve av å fake vellykka. Vel, vel - bobla må jo sprekke etterhvert. Desperate forsøk etter å få med seg flere på ABIP vil nok bli vanskelig etterhvert som sannheten kommer frem. Toppbloggeren var kanskje ikke toppblogger likevel, eller i hvert fall forbikjørt av bedre utgaver. Når det gjelder husarbeid: Høres utrolig ut at barna må gjøre mest😯for en mor, og for en byrde på barna. La barn være barn, absolutt hjelpe til altså, men ikke styre skuta husarbeidsmessig. Er spent på hvordan relasjonene til mor vil være om noen år. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blubird Skrevet 4. november 2019 #9170 Del Skrevet 4. november 2019 50 minutter siden, Christiane_W skrev: Nå ligger det en utblåsning på Snap. Hun har visst fått reaksjoner på at barna gjør så mye husarbeid. Hun gjør visstnok noe, men barna gjør mest og sånn må det være. AB jobber nemlig 12 til 14 timer i døgnet, 7 dager i uka og skal hun klare å drive alle firmaene sine må ungene ta det meste av husarbeidet. "Og det har de faktisk ikke vondt av," avslutter hun med. Jobber 12 til 14 timer i døgnet?🤔 Når ble besøk hos negle-/frisørsalong, spraytan, utelunsjer, party og kos med katta jobb?🤷♀️ Hvem er det hun prøver å overbevise? Seg selv? Tror nemlig ikke så mange andre er enige i at hun jobber så sinnssykt mye.🤦♀️ Hun får lønn fra sitt eget AS, dermed fakturerer hun alle timene hun "jobber". Og siden hun ikke skriver innlegg på hverken blogg (la oss kalle en spade for en spade) eller IG, så må jo hun bli kreativ i timeføringen for at hun skal kunne ta ut lønn. Da er det lett for at kjøring til Oslo, spraytan og frisør og kjøring tilbake blir en dags jobb. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. november 2019 #9171 Del Skrevet 4. november 2019 Jobber 12-14 t pr dag. 🤣 Joda. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pokijh Skrevet 4. november 2019 #9172 Del Skrevet 4. november 2019 Det gir mening for meg. Dere må huske på at det faktisk er hardt arbeid å være toppblogger. Dagen starter med snap fra senga, og arbeidsdagen er ikke over før du har postet dagens siste snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 4. november 2019 Populært innlegg #9173 Del Skrevet 4. november 2019 All den tiden hun ligger på rygg med katta på brystet kunne hun brukt på å kjøre en runde med støvsugeren og sette på an vask med tøy? Hun setter skyhøye mål for barna sine, men det krever også at de må prioritere. Ingen kommer inn på Harvard av å gjøre husarbeid. Hun elsker seg selv mest, sier hun. Vi ser det... 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puddelen Skrevet 4. november 2019 #9174 Del Skrevet 4. november 2019 Barn med for mye ansvar, og for mye hjemme alene....Jeg har sett det på nært hold hos bekjente med samme personlighetstrekk som mor har. Krysser fingrene for at dette får en bedre utgang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 4. november 2019 #9175 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Har Anne Brith Davidsen rett, når hun mener barn ikke har vondt av å gjøre det meste av husarbeidet, slik at foreldre isteden kan bruke sin tid på jobb 7 dager, 12-14 timer hver dag (slik hun sa på snapchat i kveld)? Generelt svar: Les selv: https://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/67-ny-forskning-derfor-ma-vi-la-barn-vaere-barn Når det er nevnt, barn har godt av å hjelpe til hjemme, men merk da at det handler om å hjelpe til, ikke at de gjør mer enn den voksne. Hvis fokus er på hva andre kan gjøre for "meg", og det overføres til foreldrerollen, da svikter man i å skape trygg tilknytning hos barn. Og kjenner man til tilknytningsteori, vet man at det heller ikke er mulig å møte barns grunnleggende behov (som skaper trygghet), om man som forelder ikke er til stede i barns liv pga jobb 7 ganger i uken "hele dagen ". Mitt råd til Anne Brith Davidsen er å holde seg unna å uttale seg om hva barn ikke har vondt av, for dette har hun helt tydelig ingen kompetanse på. (Moderator: Dette er ikke diskusjon om AB sine barn, men en kommentar som går på at Anne Brith Davidsen sine meninger om foreldrerollen er i konflikt med forskning om tilknytningsteori, dvs. hva som kan gi trygge barn - som igjen gjør at de fungerer bedre i samfunnet som voksne, totalt sett). Endret 5. november 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 5. november 2019 Populært innlegg #9176 Del Skrevet 5. november 2019 Jeg er helt for at barn skal bidra hjemme og delta med husarbeid etter alder, men jeg er fullstendig i mot at barna skal ha hovedbelastningen for husarbeid og middagslaging hjemme. Det er faktisk foreldrene sitt ansvar. Ta bare klesvask for en hel familie; det er utrolig mye jobb! ABD har uttalt på snap at klesvask er datterens ansvarsoppgave (men mor sjøl stryker klærne). I en familie på 4 (av og til 5 når minsten er hjemme) produseres det utrolig mye klesvask ila uka. Særlig i en familie med tenåring som trener mye. Vi er nå bare 3stk her hjemme, men var på det meste 5. Klesvask og alt rundt det (sortere, vaske, tørke, brette, putte i skap) tar utrolig mye tid, og det er et utakknemlig uendelighetsprosjekt. Og når vaskerommet endelig er tomt så kommer det ett magisk skittentøytroll og *B Æ M* så er vaskerommet fullt igjen🙄 Det er tidkrevende selv om man har rutiner på det, og det er drittkjedelig. Og dette ansvaret er da en tenåring sitt. Hadde hatt full forståelse hadde tenåringene hatt ansvar for å vaske og holde orden i egne klær, men ikke at ei jente skal ha ansvaret for hele familien. ABD sier det må bare være sånn siden hun tross alt jobber 12-14 timer 7 dager i uka. Men; hva med ungene da? De jobber jo hver dag de også; de er faktisk på skole hver dag. De har lekser hver dag, det skal pugges til prøver/tentamen/eksamen, innleveringer skal jobbes med, presentasjoner for å få god muntlig karakter må jobbes med. I tillegg trener ene barnet (godt dokumentert av mor sjøl i mors sosiale medier) på toppnivå og legger ned veldig mange treningstimer i løpet av uka. Og nettopp denne ungen som går siste året på ungdomskolen og må få gode karakterer mtp å komme inn på ønsket vgs neste år, som trener på toppnivå for å yte max med laget sitt har hovedansvaret for at hun selv, moren og brødrene har rene klær......pga moren ikke har tid siden hun jobber så mye. Forsåvidt enig med ABD i at unger har ikke vondt av å gjøre husarbeid, men barna skal faktisk ikke bære hovedansvaret for å holde huset i orden, lage middag, vaske klær og generelt det ei husholdning krever. Gjør de det så er det på tide å ta noen grep. 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. november 2019 #9177 Del Skrevet 5. november 2019 Når en mor, her AB, går ut og sier barna tar så og si alt av husarbeidet, fordi hun selv jobber 7 dager i uka, så lurer jeg på : Når får de hjemme pause og tid til å gå ut og spise og pleie seg selv. Dette er hardkjør uten like ! Jeg sp et program på tv engang om ei datter som måtte ta alt husarbeid og pass av søsken. Jenta svimte av til slutt av press. AB mener de ikke har vondt av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SjokoLine Skrevet 5. november 2019 #9178 Del Skrevet 5. november 2019 (endret) Ikke gå på! Nå er skattetallene for 2018 klare, og der står tallene svart på hvitt...veldig langt fra luftslottene AB ønsker at vi skal tro på. Og da kommer AB med noe annet hårreisende som tar oppmerksomheten bort. Dette er ikke første gang, for å si det sånn....hu mor sjøl er utspekulert. Ikke gå på! Endret 5. november 2019 av SjokoLine 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 5. november 2019 #9179 Del Skrevet 5. november 2019 1 time siden, Sjokka skrev: Når en mor, her AB, går ut og sier barna tar så og si alt av husarbeidet, fordi hun selv jobber 7 dager i uka, så lurer jeg på : Når får de hjemme pause og tid til å gå ut og spise og pleie seg selv. Dette er hardkjør uten like ! Jeg sp et program på tv engang om ei datter som måtte ta alt husarbeid og pass av søsken. Jenta svimte av til slutt av press. AB mener de ikke har vondt av dette. 1 time siden, skruf skrev: Jeg er helt for at barn skal bidra hjemme og delta med husarbeid etter alder, men jeg er fullstendig i mot at barna skal ha hovedbelastningen for husarbeid og middagslaging hjemme. Det er faktisk foreldrene sitt ansvar. Ta bare klesvask for en hel familie; det er utrolig mye jobb! ABD har uttalt på snap at klesvask er datterens ansvarsoppgave (men mor sjøl stryker klærne). I en familie på 4 (av og til 5 når minsten er hjemme) produseres det utrolig mye klesvask ila uka. Særlig i en familie med tenåring som trener mye. Vi er nå bare 3stk her hjemme, men var på det meste 5. Klesvask og alt rundt det (sortere, vaske, tørke, brette, putte i skap) tar utrolig mye tid, og det er et utakknemlig uendelighetsprosjekt. Og når vaskerommet endelig er tomt så kommer det ett magisk skittentøytroll og *B Æ M* så er vaskerommet fullt igjen🙄 Det er tidkrevende selv om man har rutiner på det, og det er drittkjedelig. Og dette ansvaret er da en tenåring sitt. Hadde hatt full forståelse hadde tenåringene hatt ansvar for å vaske og holde orden i egne klær, men ikke at ei jente skal ha ansvaret for hele familien. ABD sier det må bare være sånn siden hun tross alt jobber 12-14 timer 7 dager i uka. Men; hva med ungene da? De jobber jo hver dag de også; de er faktisk på skole hver dag. De har lekser hver dag, det skal pugges til prøver/tentamen/eksamen, innleveringer skal jobbes med, presentasjoner for å få god muntlig karakter må jobbes med. I tillegg trener ene barnet (godt dokumentert av mor sjøl i mors sosiale medier) på toppnivå og legger ned veldig mange treningstimer i løpet av uka. Og nettopp denne ungen som går siste året på ungdomskolen og må få gode karakterer mtp å komme inn på ønsket vgs neste år, som trener på toppnivå for å yte max med laget sitt har hovedansvaret for at hun selv, moren og brødrene har rene klær......pga moren ikke har tid siden hun jobber så mye. Forsåvidt enig med ABD i at unger har ikke vondt av å gjøre husarbeid, men barna skal faktisk ikke bære hovedansvaret for å holde huset i orden, lage middag, vaske klær og generelt det ei husholdning krever. Gjør de det så er det på tide å ta noen grep. Bra skrevet! Jeg har også toppidrettsungdom i hus. Med skole, maange timer trening og krav til mat/restitusjon ville det vært umenneskelig å legge en stor byrde på mitt barn. Det er tøft og krevende å drive toppidrett. Bokstavelig talt eat, move, sleep. Det er meg som er den foresatte og har valgt å sette en familie til verden, da er det mitt hovedansvar. Min bidrar med glede, men har ikke altfor mange faste (eller store) oppgaver. Der kommer noen til å møte veggen 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 5. november 2019 #9180 Del Skrevet 5. november 2019 2 timer siden, Sjokka skrev: Når en mor, her AB, går ut og sier barna tar så og si alt av husarbeidet, fordi hun selv jobber 7 dager i uka, så lurer jeg på : Når får de hjemme pause og tid til å gå ut og spise og pleie seg selv. Dette er hardkjør uten like ! Jeg sp et program på tv engang om ei datter som måtte ta alt husarbeid og pass av søsken. Jenta svimte av til slutt av press. AB mener de ikke har vondt av dette. Når arbeidsdagen hennes består av spraytan, frisørbesøk, neglefixing, vippestyling og lunsj så skjønner man jo at det er harde og lange dager for a' mor. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg