Illusen Skrevet 5. oktober 2019 #8801 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 10 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Skjønner hva du mener med redigert, hvem er denne damen til høyre? Hvis du ser lengre ned på den Instagram kontoen er det ett forholdsvis nytt bilde som viser Tina, Anne Brith og en dame til - så kan du sammenligne litt der. (Og det er ikke noe å utsette på det reelle Anne-Brith utseendet - hun ser helt fin ut - men finner det tydeligvis nødvendig å vise en mer polert utgave. Veldig trist egentlig) Endret 5. oktober 2019 av Illusen 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 5. oktober 2019 #8802 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg antar at en såpass erfaren blogger SoMe-bruker som AB, vet akkurat hvor mye oppmerksomhet hun får ved å legge ut informasjon om sitt og familiens private liv. Hvis det var sant at hun måtte slutte som blogger på grunn av trusler mot barna, da forstår jeg ikke hvorfor det pøses på med bilder, videoer og tekst om hvordan de lever og hva de gjør, og opplysninger om når barna er alene hjemme (mor er på byen). https://www.tv2.no/a/10428626/ 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 5. oktober 2019 #8803 Del Skrevet 5. oktober 2019 22 minutter siden, Pust skrev: Jeg antar at en såpass erfaren blogger SoMe-bruker som AB, vet akkurat hvor mye oppmerksomhet hun får ved å legge ut informasjon om sitt og familiens private liv. Hvis det var sant at hun måtte slutte som blogger på grunn av trusler mot barna, da forstår jeg ikke hvorfor det pøses på med bilder, videoer og tekst om hvordan de lever og hva de gjør, og opplysninger om når barna er alene hjemme (mor er på byen). https://www.tv2.no/a/10428626/ Spill for galleriet det innslaget der 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Leselusa Skrevet 5. oktober 2019 Populært innlegg #8804 Del Skrevet 5. oktober 2019 På 4.10.2019 den 14.54, Twinkle~ skrev: 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Dette er noe av det flaueste jeg har sett. Jeg ler så jeg griner 😂😂😂 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Chrisssi Skrevet 5. oktober 2019 Populært innlegg #8805 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, Leselusa skrev: Dette er noe av det flaueste jeg har sett. Jeg ler så jeg griner 😂😂😂 Og så har det på mystisk vis forsvunnet. Veldig seriøs den dama der....NOT 😡 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 5. oktober 2019 #8806 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, Chrisssi skrev: Og så har det på mystisk vis forsvunnet. Veldig seriøs den dama der....NOT 😡 Får jo bare bekreftet mistanken om posting av tråder som handler om henne selv. Og plutselige brukere som er udelt positive. Hun skaper ikke akkurat mer tillit med å holde på sånn. Lurer på hvor mange av de gode anmeldelsene de står for selv😉 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. oktober 2019 Populært innlegg #8807 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) På 5.10.2019 den 10.23, lillesnøfnugg skrev: Så hun driver med villedende markedsføring? Hun pynter tallene. Anne Brith driver med såpass villedende markedsføring at jeg lurer på om det er en sak for Forbrukertilsynet. Kurset markedsføres som et eksklusivt kurs. Teksten i reklamen lød: "Vil du bli TOPPBLOGGER? Jeg søker 10 personer som jeg skal hjelpe i gang og støtte det første året." Det første kurset hadde, i følge Anne Brith, 300 søkere. Og siden det var 10 plasser, så skapte hun ekstra press, ved å skrive "Bare én plass igjen", gjentatte ganger. Men parallelt med denne voldsomme pågangen ringte hun også opp bloggere som ikke hadde søkt og fortalte disse at de var så spesielle at de kunne "komme med" på dette fantastiske kurset. Hvor stor var egentlig pågangen? Og hvor eksklusivt var kurset når vi vet at hun har startet nytt kurs hver måned siden? Og ikke minst, var det virkelig krav til kvalitet på deltakerne? Fra hva jeg har sett kan det umulig være det? Videre opererer hun på grensen (kanskje over) når det kommer til prisopplysning. Prisopplysning skal gis ved lett synlig prisoppslag eller ved prisliste lagt frem på det stedet tjenesten vanligvis bestilles. Har den næringsdrivende hjemmeside på Internett, skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden. Prisliste og prisoppslag skal, så langt det er praktisk mulig, inneholde opplysninger om den næringsdrivendes betalingsbetingelser. https://www.forbrukertilsynet.no/prisopplysninger-og-prismarkedsforing Ikke et eneste sted i reklamene står det noe om pris. Prisopplysninger er faktisk såpass diffus at enkelte potensielle deltakere har trodd at kurset var gratis. En blogger forteller at hun ble groomet en time før det faktisk kom frem at kurset kostet flere tusen kroner. Anne Brith merker heller ikke markedsføringen av kurset som reklame. Mangel på merking kan skyldes at Anne Brith ikke skjønner regelverket, men samtidig er det lettere å kamuflere at dette er en betalt tjeneste dersom det fremstår som et venninne-tips. Anne Brith retter salg mot mindreårige. Kristine Eckholdt var under 18 da hun ble kontaktet av Anne Brith. Som en kuriositet kan jeg nevne at Blogghuset arrangerte sminkekurs med Isabelle Eriksen i en barnebursdag. Forbrukertilsynet om reklame rettet mot mindreårige Hva får deltakerne egentlig igjen for dette kurset? Jo, de får lære av Anne Brith, som i følge seg selv har oppnådd eventyrlig suksess. Med tanke på 3 konkurser, utallige havarerte prosjekter, brutte relasjoner og det faktum at hun måtte gi seg på grunn av sviktende annonseinntekter, så er det vanskelig å tro på at man skal oppnå millionlønn i løpet av 5 år og 1000 nye følgere i uka, slik hun lover. Er dette oppskriften på flere følgere? https://influencere.wordpress.com/2019/05/08/anne-brith-er-det-kjopt-likes-pa-instagram/. Til alle som vurderer Anne Brith Influencer Program (ABIP) les litt på bloggen til Asti, om konkurser, konflikter og havarerte prosjekter, og denne om pris om eksklusivitet og en god del annet snusk. https://influencere.wordpress.com/annebrith-diverse/ Endret 6. oktober 2019 av Felis 103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 5. oktober 2019 #8808 Del Skrevet 5. oktober 2019 @Felis 👏 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #8809 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) Wow @Felis 👌🏼, legg på fake positiv tilbakemelding på Podcast og pynting av tall via blogghuset, så er vi der. Endret 5. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 5. oktober 2019 #8810 Del Skrevet 5. oktober 2019 18 timer siden, Girlygirl9 skrev: Problemet er st hun plusser sammen seertallene fra hver dag sammen, og ikke skjønner at det er de samme som ser på hver dag. Så 500/7= Ca 71 000 følgere Dette er litt vanskeligere å sannsynliggjøre - men - i tillegg er det også helt feil å sette likhetstegn mellom lesertall på div. ulike kanaler og totalt antall personer som følger. Sannsynligvis er det et stort overlapp mellom de ulike kanalene - de samme menneskene som er nysgjerrige nok til å følge, følger/leser også flere av kanalene. Det reelle tallet mennesker som følger kanalene hennes er nok betraktelig lavere. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #8811 Del Skrevet 5. oktober 2019 ABD Magasinet har 59,7k følgere. Bildet med flest likes i løpet av de siste 3 mnd har litt over 2000 likes. Det står ingenting om boka hennes på noen av IG kontoene, så noe sier meg at det var et tapsprosjekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. oktober 2019 #8812 Del Skrevet 5. oktober 2019 7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: ABD Magasinet har 59,7k følgere. Bildet med flest likes i løpet av de siste 3 mnd har litt over 2000 likes. Det står ingenting om boka hennes på noen av IG kontoene, så noe sier meg at det var et tapsprosjekt? Jeg tror ingen tjente penger på den boka og etter at Anne Brith også måtte innrømme at deler av den var løgn, så tror jeg ikke hun ønsker å assosieres med den lenger. https://influencere.wordpress.com/2019/05/30/anne-brith-ma-beklage-innhold-i-boken-kvinner-som-hater-kvinner/ 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #8813 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) På 5.10.2019 den 22.48, Felis skrev: Jeg tror ingen tjente penger på den boka og etter at Anne Brith også måtte innrømme at deler av den var løgn, så tror jeg ikke hun ønsker å assosieres med den lenger. https://influencere.wordpress.com/2019/05/30/anne-brith-ma-beklage-innhold-i-boken-kvinner-som-hater-kvinner/ Panta forlag fikk 35 likes på IG da de lanserte boken i mars. De som gjør butikk med denne fantastiske gründeren, vet de ikke hva bakgrunnssjekk er? Endret 7. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. oktober 2019 #8814 Del Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Panta forlag fikk 35 likes på IG da de lanserte boken i mars. I tillegg så finner jeg ikke bakengo appen i AppStore? De som gjør butikk med denne fantastiske gründeren, vet de ikke hva bakgrunnssjekk er? Deltakerne på Anne Brith Influencer Program er diskutert i denne tråden. Dessverre kan det se ut som om Anne Brith henvender seg til, og appellerer til, en viss type mennesker. Felles for mange av disse medlemmene er at de sårbare i form av å være syke, ofte psykisk syke. Og hvis jeg skal dømme ut i fra kvaliteten på det de leverer så er nok det eneste kravet for å bli tatt opp på kurset evnen til å betale 14 500 kr. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #8815 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Felis skrev: Deltakerne på Anne Brith Influencer Program er diskutert i denne tråden. Dessverre kan det se ut som om Anne Brith henvender seg til, og appellerer til, en viss type mennesker. Felles for mange av disse medlemmene er at de sårbare i form av å være syke, ofte psykisk syke. Og hvis jeg skal dømme ut i fra kvaliteten på det de leverer så er nok det eneste kravet for å bli tatt opp på kurset evnen til å betale 14 500 kr. Så sant. Endret 5. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 6. oktober 2019 #8816 Del Skrevet 6. oktober 2019 Hørte på første podcastepisoden... "æææææææ... hææææreguuuuud æææææ døøøøør!!! Hæhæhæhæ.." Au! Øra mine! Dette går det oppriktig talt ikke an å høre på. Og for noen samtalsemner.. uthening av folk.. og skryt på skryt på skryt... 🙄 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 6. oktober 2019 #8817 Del Skrevet 6. oktober 2019 Når kommer bakeboka som hun sa skulle komme ut i høst da? Kan vel ikke være langt unna den? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 6. oktober 2019 #8818 Del Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, Stargaze skrev: Når kommer bakeboka som hun sa skulle komme ut i høst da? Kan vel ikke være langt unna den? 1.02.2020 står det på ark.no 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 6. oktober 2019 #8819 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Fra https://www.dagbladet.no/kjendis/det-er-ingen-deler-av-kroppen-min-som-ikke-er-diskutert/70848247 "Til Dagbladet kan hun fortelle at hun allerede er i gang med flere prosjekter, blant annet en ny bakebok som lanseres til høsten." Hva har skjedd? Fra https://www.haugenbok.no/Generell-litteratur/kokeboeker/Kaker-året-rundt/I9788279009818 "Forventes i salg 01.02.2020" Endret 6. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. oktober 2019 Populært innlegg #8820 Del Skrevet 6. oktober 2019 AB Davidsen om barnas sikkerhet: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/0E14og/anne-brith-legger-ned-aldri-mer-blogg-igjen Anne Brith deler på snap i dag bilder av ett av barna i bare boxern - hengende fra pull-up-stang. Annet barn i spagat. Annet barns bakdel i flere varianter. det er IKKE greit. Det er skikkelig skikkelig IKKE greit. Jeg fatter ikke hvordan hun det ene øyeblikket kan fremstå gråtkvalt på TV og fortelle om hvordan hun måtte slutte å blogge fordi ungene ble truet - for så å legge ut slik som dette. 87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg