Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Felis skrev:

Jeg vet at man kan bli utestengt fra forumet, men at man kunne bli utestengt fra enkelttråder var nytt for meg.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "dere", for vi er forskjellige individer, med forskjellige innlegg her inne. Jeg har blant annet gratulert henne med huset og bilen og skrevet at jeg synes det er flott at familien endelig fikk en sikker bosituasjon. Og det mener jeg! Samtidig må det være lov til å påpeke at det ikke er villa i 13 millioners-klassen det er snakk om, at bilen er en leaset bruktbil og at hun ikke klarte å kjøpe hus uten hjelp av foreldrene. Det er sannsynligvis ikke noe jeg hadde kommentert hos andre, men jeg skal forklare hvorfor jeg synes det er på sin plass akkurat i denne tråden:

Anne Brith lever av å selge en illusjon av suksess. Hun har et kurs hvor hovedargumentet for å få folk til å melde seg på er at de kan følge i hennes fotspor til suksess. Hun har nøkkelen, og det koster bare 14 500. Når vi ser på hvem som melder seg på dette kurset, så får man en vond bismak. Jeg kjenner ikke til hvor mange som har meldt seg på, men samtlige av de få deltakerne jeg vet om, sliter med større eller mindre ting. Mange sliter psykisk, alle mangler grensesetting, og samtlige tror at de skal bli store influensere. Alle, inkludert Anne Brith, vet at det ikke kommer til å skje. Så hvorfor tar hun pengene deres og lover gull og grønne skoger?

På grunn av dette synes jeg det er riktig å påpeke at Anne Brith selv aldri nådde toppen. Hun har gått konkurs 3 ganger, var svimlende nær en fjerde. Hun har aldri tjent millioner eller oppnådd målene hun har satt seg. Firmaene hennes er enten inaktive eller går med underskudd. Aksjekapitalen er brukt opp og hun driver for kreditors regning. Hun lyver når hun sier at hun aldri ikke har nådd målene sine. En ting er at hun lyver til leserne, men at hun lyver til disse menneskene som har skrapet sammen nok penger til å lære av "mesteren", det er ufint og bør belyses!

Og jeg tror at de fleste i denne tråden bekymrer seg dypt for hvordan hun eksponerer barna. Og hvordan hun bruker eksponeringen til sin fordel. I det ene øyeblikket gråter hun fordi datteren er truet, i det neste oppfordrer hun folk til å følge datteren på IG. De samme menneskene som i følge henne sender dickpicks og hatefulle ytringer til henne. Hun utleverer disse barna i en skala som er ekstremt selv i Blogglandia. Nylig livestreamet hun datterens konfirmasjon. Jeg forbeholder meg retten til å skrive at det overhodet ikke er greit. Jeg ville sagt akkurat det samme til henne ansikt til ansikt, og tålt den anmeldelsen som naturlig følger all kritikk mot Anne Brith. Men siden det ikke går, så skriver jeg det her, for jeg vet at hun finleser tråden.

Jeg har skrevet flere innlegg om at jeg håper tv-showet hennes blir en braksuksess, bakebøkene like så. Jeg håper det har kommet klart fram at jeg unner henne suksess og stabil økonomi, spesielt siden hun har forsørgeransvar for tre barn. Jeg håper dog ikke at det dreier seg om et bakeprogram med barn, @Pust beskriver hvorfor veldig godt. Uttalelser som "jeg oppdrar ikke tapere" og "den som gir seg er en dritt" bidrar ikke til å fremstille henne som en med pedagogiske evner.

Nettop det, hun har aldri nådd de målene hun har skrevet om at hun har hatt opp igjennom. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2019 den 9.42, Felis skrev:

Hvis TV2 virkelig satser på et bakeprogram med Anne Brith, så håper jeg de har som klausul at hun fjerner de ekle neglene, eller bruker hansker. Det der er bakteriebomber, jeg blir lettere uvel når hun stikker de nedi baksten. Litt ironisk at Anne Brith selv er så redd for bakterier at hun fikk ungene til å kaste Halloween-godteriet sitt, fordi det ikke var pakket inn. Og skrev et blogginnlegg om det, selvfølgelig.

Langt hår, lange negler, mye smykker på armer og fingre.... Det er ting som får meg til å bla forbi bakeprogrammer fordi jeg blir uvel. Vet at man skal se fjong ut på TV, men vedder på at både sykepleiere og kokker river seg i håret over hvor usanitære mange av disse TV-kokkene er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Felis skrev:

Jeg vet at man kan bli utestengt fra forumet, men at man kunne bli utestengt fra enkelttråder var nytt for meg.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "dere", for vi er forskjellige individer, med forskjellige innlegg her inne. Jeg har blant annet gratulert henne med huset og bilen og skrevet at jeg synes det er flott at familien endelig fikk en sikker bosituasjon. Og det mener jeg! Samtidig må det være lov til å påpeke at det ikke er villa i 13 millioners-klassen det er snakk om, at bilen er en leaset bruktbil og at hun ikke klarte å kjøpe hus uten hjelp av foreldrene. Det er sannsynligvis ikke noe jeg hadde kommentert hos andre, men jeg skal forklare hvorfor jeg synes det er på sin plass akkurat i denne tråden:

Anne Brith lever av å selge en illusjon av suksess. Hun har et kurs hvor hovedargumentet for å få folk til å melde seg på er at de kan følge i hennes fotspor til suksess. Hun har nøkkelen, og det koster bare 14 500. Når vi ser på hvem som melder seg på dette kurset, så får man en vond bismak. Jeg kjenner ikke til hvor mange som har meldt seg på, men samtlige av de få deltakerne jeg vet om, sliter med større eller mindre ting. Mange sliter psykisk, alle mangler grensesetting, og samtlige tror at de skal bli store influensere. Alle, inkludert Anne Brith, vet at det ikke kommer til å skje. Så hvorfor tar hun pengene deres og lover gull og grønne skoger?

På grunn av dette synes jeg det er riktig å påpeke at Anne Brith selv aldri nådde toppen. Hun har gått konkurs 3 ganger, var svimlende nær en fjerde. Hun har aldri tjent millioner eller oppnådd målene hun har satt seg. Firmaene hennes er enten inaktive eller går med underskudd. Aksjekapitalen er brukt opp og hun driver for kreditors regning. Hun lyver når hun sier at hun aldri ikke har nådd målene sine (hennes klønete formulering, ikke min). En ting er at hun lyver til leserne, men at hun lyver til disse menneskene som har skrapet sammen nok penger til å lære av "mesteren", det er ufint og bør belyses!

Og jeg tror at de fleste i denne tråden bekymrer seg dypt for hvordan hun eksponerer barna. Og hvordan hun bruker eksponeringen til sin fordel. I det ene øyeblikket gråter hun fordi datteren er truet, i det neste oppfordrer hun folk til å følge datteren på IG. De samme menneskene som i følge henne sender dickpicks og hatefulle ytringer til henne. Hun utleverer disse barna i en skala som er ekstrem, selv i Blogglandia. Nylig livestreamet hun datterens konfirmasjon. Jeg forbeholder meg retten til å skrive at det overhodet ikke er greit. Jeg ville sagt akkurat det samme til henne ansikt til ansikt, og tålt den anmeldelsen som naturlig følger all kritikk mot Anne Brith. Men siden det ikke går, så skriver jeg det her, for jeg vet at hun finleser tråden.

Jeg har skrevet flere innlegg om at jeg håper tv-showet hennes blir en braksuksess, bakebøkene like så. Jeg håper det har kommet klart fram at jeg unner henne suksess og stabil økonomi, spesielt siden hun har forsørgeransvar for tre barn. Jeg håper dog ikke at det dreier seg om et bakeprogram med barn, @Pust beskriver hvorfor veldig godt. Uttalelser som "jeg oppdrar ikke tapere" og "den som gir seg er en dritt" bidrar ikke til å fremstille henne som en med pedagogiske evner.

Meget godt skrevet 👍

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minipilla skrev:

Hva er greia med å være 40+ og måtte snappe seg selv i helfigur i speilet HVER dag? Det må egentlig være en merkelig følelse å være så høy på seg selv at man hver dag ser seg selv i speilet og tenker «herregud hvor vakker jeg er - dette må jeg dele med Norge»...

Enig.. Har også lagt merke til at nesten samme hvor hun er så finner hun alltid et speil hvor hun kan ta bilde av seg selv.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.9.2019 den 16.09, Minipilla skrev:

Hva er greia med å være 40+ og måtte snappe seg selv i helfigur i speilet HVER dag? Det må egentlig være en merkelig følelse å være så høy på seg selv at man hver dag ser seg selv i speilet og tenker «herregud hvor vakker jeg er - dette må jeg dele med Norge»...

:ler: En absurd tanke, men sånn er nok livet for en rosablogger. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 16.14, Diamant skrev:

Enig.. Har også lagt merke til at nesten samme hvor hun er så finner hun alltid et speil hvor hun kan ta bilde av seg selv.

Det planlegges nok på forhånd, er det speil i nærheten, ja, da kan hun befinne seg der, hvis ikke, lokaliser hvor nærmeste speil er 😎

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 12.36, DianaV skrev:

Jeg klarte å kjøpe bolig selv før jeg var 30, alene på markedet btw, så jeg vet ikke hva som skjer hvis noen andre har gått gode for lånet ditt og du ikke klarer å holde det? Bare et spørsmål pga ABs begrensede og varierende inntekt(som vi vet om) og eventuelle som blir ansvarlige for det hvis det ikke opprettholdes. 

En kan ha noen som gir kausjon eller betinget kausjon.

Ved kausjon som er ganske vanlig for unge å få er det kausjonisten(e) som står ansvarlig for kausjonsbeløpet om lånetaker (den en/de har kausjonert for misligholder lånet)

Ved betinget kausjon må banken bla tvangssalget bolig, om så er, før de kan gå på kausjonisten(e)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

En kan ha noen som gir kausjon eller betinget kausjon.

Ved kausjon som er ganske vanlig for unge å få er det kausjonisten(e) som står ansvarlig for kausjonsbeløpet om lånetaker (den en/de har kausjonert for misligholder lånet)

Ved betinget kausjon må banken bla tvangssalget bolig, om så er, før de kan gå på kausjonisten(e)

Foreldrene har hjulpet henne med huskjøp har hun skrevet tidligere, jeg tolker det dit hen at foreldrene er kausjonister for huslånet hennes. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Viking-girl skrev:

Det er visst for å vise «dagens outfit». Noe som er totalt uinteressant. 

Dagens outfit er litt rart når man har så få plagg som Anne Brith. Vi har sett alle mulige kombinasjoner, men tross alt bedre enn bilder av barna (selv om hun har massevis av det også).

Ideen med dagens outfit er ikke så dum. Det er tydelig at Anne Brith prioriterer andre ting enn klær, noe som er bra nå som hun har kjøpt seg hus og skal skatte av firmabil. Det er tydelig at hun har lært at spons ikke er gratis 😉 Jeg synes det er flott at samarbeidspartnerne uteblir så lenge eksponeringen av mindreårige er massiv, men jeg mistenker at uteblivelsen ikke skyldes at klesbutikkene har fått øynene opp for farene ved eksponering av barn. Dessverre! Uansett er få plagg bra for miljøet. Influensere er verstinger i å pushe tonnevis av billige plagg, produsert under tvilsomme forhold. Uansett årsak, så synes jeg det er bra at Anne Brith bruker opp klærne hun har 👏

Det jeg synes er dumt er at hun velger feil de få gangene hun kjøper seg noe nytt. Hvor mange fargekombinasjoner trenger man av minikjoler? Og den oransje shortsen i barnestørrelse var krise. Tips, hvis du har spraytanfarge bør man ikke velge oransje klær, og at man får på seg plagget betyr ikke at det passer. Hun burde satset på gode basisplagg som matchet. Og kanskje byttelåne litt med venninnene sine, det er en billig og miljøvennlig måte å variere garderoben. 

Endret av Felis
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, skruf skrev:

Foreldrene har hjulpet henne med huskjøp har hun skrevet tidligere, jeg tolker det dit hen at foreldrene er kausjonister for huslånet hennes. 

Det er ikke utenkelig at de har gitt kausjon/betinget kausjon, evt at det kan være forskudd på arv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hun kan ikke få slippe så lett unna fra media sin side og i tillegg få skjermtid?!

Først påberoper hun seg gråtkvalt å måtte legge ned bloggen pga. barnas sikkerhet, og da særlig datterens, for så et halvt år etterpå fortsette som blogger og bli med på Bloggerne?! Hun regelrett latterliggjør seg selv og troverdigheten sin - og ingen i media stiller henne til veggs?!

Hvordan kan hun i en alder av 44 år komme til den konklusjonen at dette er noe som er bra og positivt for henne, familien og ikke minst businessen hennes?

https://www.tv2.no/v/1425174/

(Klipp fra intervjuet med TV2 da hun forteller om nedleggelse av bloggen)

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var mulig, for jeg vet jo at media gir bæng i bloggerbarna, men fy søren så skuffet jeg er over Tv2!!! 😕 Hva tenker de med?! Argh!! 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...