Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Kanskje noe av oppførselen hennes kan unnskyldes med at hun aldri har oppnådd noe hverken yrkesmessig eller materielt ( som nevnt over) . De fleste av er ferdig med utdanning og har fast jobb i midten av 20 åra , de aller fleste har kommet seg inn på boligmarkedet før fylte 30 , tror de fleste kjører rundt i en okey bil også i den alderen. AB har aldri klart å oppnå noe av dette . Isteden lyver hun i vei om 13 millioners hus , skyhøye inntekter og «fete biler « 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hun vet dessverre ikke hva å skamme seg betyr engang. Jeg er pinlig berørt på hennes vegne. 

Å tall og inntekt er noe du må forholde deg til i hverdagen , det er ikke bare å henge opp post it lapper med store tall og luftslott , det skjønner hun ikke .

Endret av Lkk
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lkk skrev:

Kanskje noe av oppførselen hennes kan unnskyldes med at hun aldri har oppnådd noe hverken yrkesmessig eller materielt ( som nevnt over) . De fleste av er ferdig med utdanning og har fast jobb i midten av 20 åra , de aller fleste har kommet seg inn på boligmarkedet før fylte 30 , tror de fleste kjører rundt i en okey bil også i den alderen. AB har aldri klart å oppnå noe av dette . Isteden lyver hun i vei om 13 millioners hus , skyhøye inntekter og «fete biler « 

Med tanke på hvor lite hun har oppnådd i livet, både profesjonelt og økonomisk, lurer jeg veldig på hva hun skal hjelpe disse kvinnelige gründerne hun stadig kommer tilbake til på både snap og whiteboardet sitt med. Hva kan AB egentlig bidra med? Hun er jo verken vellykket gründer som kan lære bort fra egen suksess eller rik investor som har penger å spytte inn i firmaene til disse damene...

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Veslefrikk skrev:

Hun vet dessverre ikke hva å skamme seg betyr engang. Jeg er pinlig berørt på hennes vegne. 

Hun mener vel at det er en ære å få lov til å hjelpe henne, hun er jo kjendis og skal snart på rød løper igjen 🤣
Jeg hadde skammet meg dypt og inderlig, så flaut å ikke kunne fikse noe selv og betale for det på vanlig vis.

Hun burde også ta et kurs med et av mattegeniene i familien for å lære seg helt ordinær matematikk!

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en varmepumpe som må flyttes. Får håpe en av de million følgerne hennes faller for tiggingen da😂 

Gud, så pinlig..

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kristanna skrev:

Nå er det en varmepumpe som må flyttes. Får håpe en av de million følgerne hennes faller for tiggingen da😂 

Gud, så pinlig..

Får hun virkelig folk til å gjøre slike ting for henne? Er derfor hun spør om slikt, igjen og igjen? El vil hun bare gi det inntrykket? Skjønner det ikke...

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det AB tjener penger på? Skjønner ikke at reklame via en Snapp kanal, kan generere nok penger til å leve av for en fam. på 4..... Hun har tross alt kjøpt seg ett hus til 4 mill. ( uten egenkapital og leaset seg en bil ), så hennes utgifter pr. mnd. må dekkes inn på en eller annen måte? Blogghuset gir ikke nok til å dekke lønn til alle de som er ansatt de? De har nok mer utgifter enn inntekter pr. idag?, så det er noe jeg ikke har fått med meg ang. hvor AB får sine inntekter fra? Kan noen forklare?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Navigasjon skrev:

Hva er det AB tjener penger på? Skjønner ikke at reklame via en Snapp kanal, kan generere nok penger til å leve av for en fam. på 4..... Hun har tross alt kjøpt seg ett hus til 4 mill. ( uten egenkapital og leaset seg en bil ), så hennes utgifter pr. mnd. må dekkes inn på en eller annen måte? Blogghuset gir ikke nok til å dekke lønn til alle de som er ansatt de? De har nok mer utgifter enn inntekter pr. idag?, så det er noe jeg ikke har fått med meg ang. hvor AB får sine inntekter fra? Kan noen forklare?

Riktig, huset kostet 4 mill (rettet). En to år gammel Volvo XC90 er langt ifra billig å lease, så hun må jo blø penger! Hvis bilen er leaset på ett av de 20 (?) AS hennes, må jo firmaet tjene nok penger til den utgiften. I tillegg må Anne Brith skatte av fordelen privat. Og historikken viser at skatt ikke er noe hun forstår seg på.

Endret av Felis
Rettet pris på hus
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Felis skrev:

Riktig, huset kostet 4 mill (rettet). En to år gammel Volvo XC90 er langt ifra billig å lease, så hun må jo blø penger! Hvis bilen er leaset på ett av sine 20 (?) AS hennes, må jo firmaet tjene nok penger til den utgiften. I tillegg må Anne Brith skatte av fordelen privat. Og historikken viser at skatt ikke er noe hun forstår seg på.

Om hun får napp på sponse-tiggingen sin koster det også penger. Selv om det er rimeligere for henne å få sponset kjøkken/gulv/platting/what ever enn å betale det selv så må det skattes av spons. Det koster vesentlig mer penger å få sponset nytt kjøkken/gulv/etc. enn å beholde det helt fine brukbare som alt er der. Har på følelsen AB fortsatt ikke har helt styr på akkurat det. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

Om hun får napp på sponse-tiggingen sin koster det også penger. Selv om det er rimeligere for henne å få sponset kjøkken/gulv/platting/what ever enn å betale det selv så må det skattes av spons. Det koster vesentlig mer penger å få sponset nytt kjøkken/gulv/etc. enn å beholde det helt fine brukbare som alt er der. Har på følelsen AB fortsatt ikke har helt styr på akkurat det. 

Dvs. at hennes inntekt er basert på spons, som hun må betale skatt av? Det gir jo ikke penger til mat, strøm, klær, bil og ikke minst hus?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inocybe skrev:

Det er nok en del selvstendig næringsdrivende håndverkere som ikke vet at de må rapportere inn spons til skatteetaten. De ser kanskje muligheten for litt gratis reklame, mot noen timers snekring på fritiden og dropper rapporteringen og da blir det jo billig for henne. Ser liksom ikke for meg at hvis en rørlegger kommer og flytter den varmepumpa hennes og bruker en par-tre timer på det, tar seg bryderiet med å rapportere det inn etterpå. Det er nok det hun spekulerer i. Store firmaer med litt mer internkontroll og litt større beløp har nok litt mer rutine for slike ting. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Navigasjon skrev:

Dvs. at hennes inntekt er basert på spons, som hun må betale skatt av? Det gir jo ikke penger til mat, strøm, klær, bil og ikke minst hus?

Dette burde hun vite, for hun skrev om dette i boka si. Hun fikk gratis frisør, skjønnhetsbehandlinger, parfyme og både hun og ungene fikk klær, men de hadde nesten ikke penger til mat og regninger. Når vi nå vet om skattesmellen, så tror jeg "gratis" er et nøkkelord. Hvis hun virkelig trodde det var gratis, så er det ikke rart hun fikk en enorm skattesmell. Det må hun i hvert fall ha lært nå.

27 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det er nok en del selvstendig næringsdrivende håndverkere som ikke vet at de må rapportere inn spons til skatteetaten. De ser kanskje muligheten for litt gratis reklame, mot noen timers snekring på fritiden og dropper rapporteringen og da blir det jo billig for henne. Ser liksom ikke for meg at hvis en rørlegger kommer og flytter den varmepumpa hennes og bruker en par-tre timer på det, tar seg bryderiet med å rapportere det inn etterpå. Det er nok det hun spekulerer i. Store firmaer med litt mer internkontroll og litt større beløp har nok litt mer rutine for slike ting. 

Her tror jeg du tar feil, ingen med et snev av forretningssans jobber gratis for å bli nevnt på Snapchat, så lenge det kan skrives av. De fleste vil jo tjene penger. Se på Fotballfrue-paret, de tar vare på kvitteringer for hver minste lille iskrem (og det ville jeg gjort også).

Endret av Felis
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 9.40, Felis skrev:

Så flott at hun har fått en romslig og trygg bil til seg og barna. Skjønner at hun er fornøyd, hvis hun ikke har hatt det før. Gratulerer!

Men er volvo en FET bil (med store bokstaver)? fete SUV'er er i en helt annen prisklasse enn dette, selv om den må være svimlende dyr for Anne Brith. Jeg skjønner ikke dette behovet for å fremstille alt så mye flottere enn det er. "Anne Brith kapret drømmehuset..." Vi snakker et litt eldre hus på 120 m2, litt utenfor Sørumsand, som hadde ligget ute en stund. Når hun sier at hun kapret det, så høres det ut som om det var kamp om det, liksom. Og så den FETE bilen, som bare er en vanlig familiebil. Som @Isild skriver, dette er helt vanlige ting som de fleste på 40+ har.

Jeg føler meg litt smålig som i det hele tatt kommenterer bil og hus. Jeg er glad for at det endelig ordnet seg, jeg tror ingen her ikke unner henne det! Men jeg føler at dette representerer kjernen av Anne Brith. Alt hun gjør og alt hun har, er bedre enn alle andre. Likevel er ingenting bra nok. "Drømmehuset" trenger tydeligvis en real oppussing og det skal byttes i et større hus allerede neste år. Tallene på whiteboard-tavla blir villere og villere. Og hun skryter av prosjekter og møter, mens hun snapper fra spraytan og neglesalong. Hvem er det hun lurer?

Kan det være hun som lurer oss? Går hun foran elevene sine som et godt eksempel, og provoserer frem innlegg i tråden sin? Skriver hun "omsette for 30 mill" på tavla si, og lener seg tilbake med en kopp te (eller glass bobler, som det går mye av om dagen, skal vi tro Jodel), og åpner KG mens hun ler så hun griner? Jeg håper faktisk det, for ellers må jeg si at oppførselen er høyst irrasjonell.

Har du tilfeldigvis finn-annonsen? :) Jeg har sett gjennom noen av de tidligere lenkene, men kan ikke se at noen av dem stemmer! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymsis skrev:

Har du tilfeldigvis finn-annonsen? :) Jeg har sett gjennom noen av de tidligere lenkene, men kan ikke se at noen av dem stemmer! 

Den har blitt lagt ut her tidligere, men har blitt slettet av moderatorer

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fjugur skrev:

Den har blitt lagt ut her tidligere, men har blitt slettet av moderatorer

regnet nesten med det. takk for svar! 

Hilsen sykt nysgjerrig lokalkjent😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest