Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Oppland skrev:

Jeg har direkte vondt av WL, hun ønsker og tror hun skal bli en stor blogger  og tjene gode penger. Problemet er at hun har en blogg nesten uten innhold, det er det samme i reprise i hvert innlegg bruker bare litt forskjellige ord på det av og til. Hun virker bare god, men det er dessverre ikke nok. Jeg mistenker AB til å ha skapt disse skyhøye, men dessveŕre urealistiske forventningene hos henne.

Ha, huff. Jeg har ikke lest bloggen hennes, men reagerte på måten AB omtaler henne på.. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg har direkte vondt av WL, hun ønsker og tror hun skal bli en stor blogger  og tjene gode penger. Problemet er at hun har en blogg nesten uten innhold, det er det samme i reprise i hvert innlegg bruker bare litt forskjellige ord på det av og til. Hun virker bare god, men det er dessverre ikke nok. Jeg mistenker AB til å ha skapt disse skyhøye, men dessveŕre urealistiske forventningene hos henne.

Jeg var såvidt innom bloggen og instagrammen hennes i går. Jobber hun faktisk som foredragsholder og har foredrag, eller er det motiverende sitat hun jobber med og bare har tatt på seg tittelen i likhet med influencer?

Jeg har jo sett hvordan AB omtaler de rundt seg, men kan ikke hjelpe for å likevel synes det er veldig rart med alle de hjertene i meldingene til en kunde? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oppland skrev:

Jeg tror hun selv har det helt fantastisk. Hun er påfallende stolt av den nye influencerjobben sin, og har klokketro på at hun skal bli kjendis, hun har til og med forberedt familien på hvordan livet deres vil blir da - når hun blir kjent. Det er nok ingen grunn til at vi skal ha vondt av henne antageligvis. Ikke før hun evt selv syns hun har mislykkes og deler noe om at ting ikke ble som hun håpet/ ble lovet. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sh999 skrev:

Er det bare meg som reagere på at AB skriver på snap, om en Wenche som ikke har et typisk influencer utseende men som AB skal løfte frem og hun er sikker på at hun skal bli modell? Vet AB egentlig hva en influencer er?? Det har da ingenting med utseende å gjøre..

Unnskyld meg, men hvis det finnes en "mal" for influencere og utseendet så er vel ikke AB heller noe "typisk" influencer. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på snapchat at hun skal starte kurs i både august og oktober. Jeg stønner! Er det virkelig noen som melder seg på disse kursene og tror de etter gjennomført kurs vil  tjene penger på dette? Folk bruker penger for å betale for kurset, men det er en mikroskopisk sjanse for de vil tjene penger etterpå. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Oppland said:

Jeg ser på snapchat at hun skal starte kurs i både august og oktober. Jeg stønner! Er det virkelig noen som melder seg på disse kursene og tror de etter gjennomført kurs vil  tjene penger på dette? Folk bruker penger for å betale for kurset, men det er en mikroskopisk sjanse for de vil tjene penger etterpå. 

Nå som dette er noe nytt hun ikke har drevet med så lenge, burde hun ikke da holde seg til 1-2 grupper og se hvordan det utvikler seg. 

Blir vel endel folk hun skal veilede og følge opp nå?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MoKath skrev:

Nå som dette er noe nytt hun ikke har drevet med så lenge, burde hun ikke da holde seg til 1-2 grupper og se hvordan det utvikler seg. 

Blir vel endel folk hun skal veilede og følge opp nå?

Jeg er helt enig i deg, men så trenger hun sikkert penger til huskjøpet og da veier nok det mer dessverre.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, DianaV skrev:

Unnskyld meg, men hvis det finnes en "mal" for influencere og utseendet så er vel ikke AB heller noe "typisk" influencer. 

Amen!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, DianaV said:

Hvordan mal er dette? Silikon og gakk gakk lepper?😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kjerring25 skrev:

Hvordan mal er dette? Silikon og gakk gakk lepper?😂

Ja er det ikke det som går igjen blant disse menneskene? Og at de somregel er 20 år yngre enn AB... 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, DianaV said:

Ja er det ikke det som går igjen blant disse menneskene? Og at de somregel er 20 år yngre enn AB... 

Hvis du ser på amerikanske trender, så er det flere overvektige bloggere som ble store influencere nå. Samt så godt gamle som 60+😝 men i Norge er alt A4😝😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kjerring25 skrev:

Hvis du ser på amerikanske trender, så er det flere overvektige bloggere som ble store influencere nå. Samt så godt gamle som 60+😝 men i Norge er alt A4😝😝

Nå handler ikke denne tråden om influencere I Amerika heller da. Det er litt forskjell på Norge og USA. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel nettopp kjernen her? I Norge ser rosablogger/influencer-segmentet klin likt ut. Ta en titt innom blogg.no og alle prøver på den samme greia. 

Jeg tror egentlig det fremdeles er muligheter til å skape seg et navn og leve som profesjonell påvirker, om en er i stand til å levere noe annerledes. Klarer en å skape noe nytt, ektefølt og genuint.

Problemet er - dette er ikke noe du lærer på kurs, og i hvert fall ikke hos ABD. 

Den provokasjonsblogginga, med fokus på hatere osv - som de ser ut til å ha blitt skolert i alle kursdeltakerer. Det har ikke effekt mer, jaja, vi har sett det før liksom? Når så mange totalt ukjente mennesker begynner å snakke om hatere og alt kritikken de får, blir det så åpenbart at dette er ren taktikk for oppmerksomhet.

Litt oppmerksomhet kan de nok også få - men - det skaper ikke den følgerbasen som ønsker inspirasjon fra deg. Ikke den følgerbasen annonsører ønsker å bruke reklamekroner på. Her kan de også takke kursleder ABD for å ha gjort annonsører mer oppmerksomme på at store lesertall ikke nødvendigvis er positivt. 

Sitat

Digital distribusjon og sosial påvirkningskraft er ikke det samme. Det er ikke gitt at en internett-profil har påvirkningskraft og påvirkningskraft er ikke begrenset til det bransjen definerer som influencere. 

https://kampanje.com/branded-stories/carat/hva-er-den-egentlige-verdien-av-influencer-marketing/

Anbefaler denne artikkelen i sin helhet, skrevet av representant fra mediebyrået Carat som bl,a jobber med innholdsmarkedsføring. Setter fingeren på flere viktige moment, bl.a mange lesere ikke er det samme som faktisk sosial makt og påvirkningskraft.

Sitat

I verste fall kan influencer-aktivitetene skade merkevaren ved å skape feil assosiasjoner. Influencere må ha en sosial makt og posisjon som vil gi tydelige fordeler for merkevaren. Dersom det kun blir vurdert fra internett-profilen sin distribusjon er det kun en ekstremt dyr spredningskanal.

https://kampanje.com/branded-stories/carat/hva-er-den-egentlige-verdien-av-influencer-marketing/

Edit: beklager, trodde jeg var i tråden om kurset, men innlegget passer vel for så vidt her også :)

Endret av Eveliina
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eveliina said:

Men det er vel nettopp kjernen her? I Norge ser rosablogger/influencer-segmentet klin likt ut. Ta en titt innom blogg.no og alle prøver på den samme greia. 

Jeg tror egentlig det fremdeles er muligheter til å skape seg et navn og leve som profesjonell påvirker, om en er i stand til å levere noe annerledes. Klarer en å skape noe nytt, ektefølt og genuint.

Problemet er - dette er ikke noe du lærer på kurs, og i hvert fall ikke hos ABD. 

Den provokasjonsblogginga, med fokus på hatere osv - som de ser ut til å ha blitt skolert i alle kursdeltakerer. Det har ikke effekt mer, jaja, vi har sett det før liksom? Når så mange totalt ukjente mennesker begynner å snakke om hatere og alt kritikken de får, blir det så åpenbart at dette er ren taktikk for oppmerksomhet.

Litt oppmerksomhet kan de nok også få - men - det skaper ikke den følgerbasen som ønsker inspirasjon fra deg. Ikke den følgerbasen annonsører ønsker å bruke reklamekroner på. Her kan de også takke kursleder ABD for å ha gjort annonsører mer oppmerksomme på at store lesertall ikke nødvendigvis er positivt. 

Anbefaler denne artikkelen i sin helhet, skrevet av representant fra mediebyrået Carat som bl,a jobber med innholdsmarkedsføring. Setter fingeren på flere viktige moment, bl.a mange lesere ikke er det samme som faktisk sosial makt og påvirkningskraft.

Hvordan kan man skape noe annerledes og genuint når befolkningen i Norge er så A4 og er skeptiske til alt nytt 😝😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Kjerring25 skrev:

Hvordan kan man skape noe annerledes og genuint når befolkningen i Norge er så A4 og er skeptiske til alt nytt 😝😝

Tvert imot, tror markedet per nå er overmodent og vidåpent for noen faktisk hyggelige, ektefølte mennesker å følge. Jeg er vel langt fra den eneste som ikke finner noen norske sosiale media personligheter som treffer meg? 

Og ikke minst - rosabloggere/influencere per idag er vel ikke akkurat A4 eller mainstream, sett i forhold til hva befolkningen generelt interesserer seg for? :)  

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Felis skrev:

Jeg kjenner meg lite igjen i rosabloggerne. De er virkelighetsfjerne, vanlige liv har ikke rom for så mye egenpleie, bobler med venninner eller massevis av drømmer som tar store deler av tiden. De fleste av oss ville ikke taklet det høye konfliktnivået som Anne Brith genererer, og vi ville ikke sovet godt om natten med så mye eksponering. Jeg blir ikke inspirert av hva de gjør, og heller ikke misunnelig.

Anne Brith er kanskje den bloggeren som har forsøkt flest innfallsvinkler for å treffe publikum? Hun har vært bakeblogger, mammablogger, fattig alenemor, businesqskvinne, rikmannsfrue og sikkert en hel masse andre roller. Problemet er at hun ikke er konsekvent. Hun kan ikke trekke fattig alenemor-kortet samtidig som hun sprader rundt på Ostøen i Gant-klær og digre solbriller. Hun kan ikke påberope seg 1000 kroner uka budsjett, samtidig som hun bedriver en kostbar ytre oppussing. Hun spør ungene om de vil ha nye hodetelefoner, eller hus, deretter spanderer hun gaver i dyre dommer på kjæresten. Hun kan ikke være Mor Godjerta, samtidig som hun henger ut gud og hvermann på bloggen. Hun kan ikke være vellykket businesqskvinne, samtidig som hun beskriver sin egen økonomiske elendighet i en bok. Og bloggen, ble den lagt ned pga trusler? På grunn av hat? På grunn av kroppskritikk? Eller på grunn av sviktende annonseinntekter? Bestem deg, Anne Brith, du kommer ikke unna med hundre forskjellige versjoner! Publikum vil ha noe ekte. Vi er sultefores på det, faktisk.

👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har hun begynt å legge så mye ut om barnas far? Helt unødvendig og sist jeg hørte om han hadde hun ikke akkurat noe fint å si om han.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...