Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Den utleveringen ABD driver med på snap er bare så utrolig skammelig! Utleveringen skal og bør diskuteres, men å skrive spesifikke ting rundt spesifikke barn synes jeg også vi brukere skal holde oss for gode for! 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er absolutt ingen fan av AB, og måten hun bedriver bedriften og eksponeringen sv andre enkeltindivid og jeg har kritisert virksomheten hennes flere ganger i trådene her. Og jeg synes at det i stor grad har vært konstruktiv kritikk av nettopp dette i trådene om henne her inne.

Men - de siste sidene her med kommentarer om at hun tilsynelatende har for små klær på seg, og småkommentarer om at datteren trenger nye sko - det drar ned hele den konstruktive kritikken og forer hennes KG hatere. 

Man kan gjerne diskutere hennes rolle som en rollemodell for yngre, men vær så snill, ikke legg dere på et nivå hvor dere kommenterer klær hun har på seg eller at datteren trenger nye sko. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
6 minutter siden, Blubird skrev:

Jeg er absolutt ingen fan av AB, og måten hun bedriver bedriften og eksponeringen sv andre enkeltindivid og jeg har kritisert virksomheten hennes flere ganger i trådene her. Og jeg synes at det i stor grad har vært konstruktiv kritikk av nettopp dette i trådene om henne her inne.

Men - de siste sidene her med kommentarer om at hun tilsynelatende har for små klær på seg, og småkommentarer om at datteren trenger nye sko - det drar ned hele den konstruktive kritikken og forer hennes KG hatere. 

Man kan gjerne diskutere hennes rolle som en rollemodell for yngre, men vær så snill, ikke legg dere på et nivå hvor dere kommenterer klær hun har på seg eller at datteren trenger nye sko. 

Greit nok! Skal prøve å formulere det mer konstruktivt:

Anne Brith har i mange år frontet kroppspress ved å fremheve at kvinner skal være små, tynne, vevre, spinkle osv. Hun hevder at gode gener gjør deg tynn, underforstått at større damer ikke er like heldige med genene sine. Hun har lagt ut oppskrifter med utrolig små porsjoner, fordi man trenger ikke mer mat. I samme periode reklamerte hun for slankekurer og slankeprodukter og skrev flere innlegg om egen slanking. Hun har til og med skrevet at hun er for vever til å gjøre mannfolkarbeid, som å lempe stoler på en dugnad. 

At hun nå klarer å skvise seg inn i shortsen til barnet sitt, presiserer at den er str 14 år, og tydeligvis synes det er så kledelig at hun legger ut bilder av dette over et par dager, underbygger alt hun tidligere har sagt om kvinneidealet. Det er ikke bra for hverken barn eller voksne.

Så om noen påpeker at shortsen er altfor liten til henne, så mener jeg at det veier litt opp for kroppspresset hun skaper. Da blir ikke voksne kvinner i barnestørrelse så normalisert like vel. Motvekt, kalles vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pås skrev:

Hun kan si til seg selv 100 ganger at den shortsen passer til henne, det blir ikke sant av den grunn!

Det samme kan  hun si ang påståtte hetsingen og all trollingen hun selv har skapt.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pust skrev:

Jeg har et spørsmål til dere som mener at man aldri skal kommentere bilder som legges ut på nett: Hvorfor legger man bilder ut på nettet? Så ingen kan se dem - eller for at så mange som mulig skal se dem? Hvis man ønsker at andre skal se bildene, og det vil man jo, ellers hadde de ikke blitt lagt ut, så må man vel ta høyde for at andre har noen meninger om det de ser?

ABD har en historie med slike bilder, bilder i for trang badedrakt, i undertøy, vise pupp, etc, altså kan man trekke visse slutninger når det legges ut bilder i for trang shorts med kommentaren at hun skal ut og løpe - og snapper like etterpå at hun er til fysikalsk behandling med et familiemedlem. Løpingen var bare altså tøys, dessuten skrev hun dagen før at hun hadde gitt bort de klærne. Så .... da kan man gå ut fra at det var et stunt for å få oppmerksomhet, noe som var vellykket.

Ei bekjent av meg slår av kommentarfeltet på insta. Hun er null interessert i hva kvinner og menn måtte mene om det hun la ut. Og når jeg går innpå insta selv, så ser jeg at det blir mer vanlig og slå av kommentarfeltet. Så nei, man MÅ ikke ha kommentarer på bildene uavhening  hva som blir lagt ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Uglesjel skrev:

Ei bekjent av meg slår av kommentarfeltet på insta. Hun er null interessert i hva kvinner og menn måtte mene om det hun la ut. Og når jeg går innpå insta selv, så ser jeg at det blir mer vanlig og slå av kommentarfeltet. Så nei, man MÅ ikke ha kommentarer på bildene uavhening  hva som blir lagt ut. 

Nei, man må ikke ha kommentarer i kommentarfeltet, og man kan skru av muligheten til kommentarer og direkte melding i alle de sosiale mediene jeg kjenner til, likevel forhindrer det ikke at folk tenker noe om det de ser. I stedet for at meningene da kommer frem direkte i kommentarfelt o.l., popper de opp i diskusjonsforum, på Jodel, eller lignende steder. Nå er det jo stor forskjell på om man legger ut bilder av hunden sin og landskapsbilder - og om man legger ut selfier i seksualiserte positurer. Jeg mener, hva er det man vil når man legger ut den type selfier? Man kan jo ikke bestemme hvem det er som ser bildene, og man kan heller ikke bestemme hva de som ser bildene skal mene om det de ser.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pust skrev:

Nei, man må ikke ha kommentarer i kommentarfeltet, og man kan skru av muligheten til kommentarer og direkte melding i alle de sosiale mediene jeg kjenner til, likevel forhindrer det ikke at folk tenker noe om det de ser. I stedet for at meningene da kommer frem direkte i kommentarfelt o.l., popper de opp i diskusjonsforum, på Jodel, eller lignende steder. Nå er det jo stor forskjell på om man legger ut bilder av hunden sin og landskapsbilder - og om man legger ut selfier i seksualiserte positurer. Jeg mener, hva er det man vil når man legger ut den type selfier? Man kan jo ikke bestemme hvem det er som ser bildene, og man kan heller ikke bestemme hva de som ser bildene skal mene om det de ser.

Så sant som det og det du sier her nå. Når man legger ut mye kroppsbilde så er det rett og slett bekreftelser folk vil ha. Mange lever av å få si  daglig dose og like. Dette har jeg testet ut selv. La ut et mindre pent selfie, og det var null likes. Så la jeg ut et selfie der jeg var sminket og stelt. Ja da kommer alle likes. Da tenket jeg at feilen ligger ikke hos meg hvertfall, men hos dem som velger og like bildene jeg legger ut. Men når profilen er fullstappet av veltrent kropp og stramme rompe så blir det varemerket og man kan liksom ikke legge ut noe mindre penere bilder. For da vil følgere avvike og stikke. Men når jeg tenker meg om så ligger jo feilen hos begge. Den som må ha likes atter likes. Og de som må ha pene bilder og se på før og gi likes.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Så sant som det og det du sier her nå. Når man legger ut mye kroppsbilde så er det rett og slett bekreftelser folk vil ha. Mange lever av å få si  daglig dose og like. Dette har jeg testet ut selv. La ut et mindre pent selfie, og det var null likes. Så la jeg ut et selfie der jeg var sminket og stelt. Ja da kommer alle likes. Da tenket jeg at feilen ligger ikke hos meg hvertfall, men hos dem som velger og like bildene jeg legger ut. Men når profilen er fullstappet av veltrent kropp og stramme rompe så blir det varemerket og man kan liksom ikke legge ut noe mindre penere bilder. For da vil følgere avvike og stikke. Men når jeg tenker meg om så ligger jo feilen hos begge. Den som må ha likes atter likes. Og de som må ha pene bilder og se på før og gi likes.

Hvorfor kan man ikke legge ut noe annet enn selfier? De kjedeligste kontoene er de som bare viser kontoeieren, om igjen og om igjen. De mest interessante kontoene er de med variasjon, god kvalitet på bildene og gjerne et tema eller et budskap. Er vi ikke snart ferdig med selfietiden? Og, det er bare rart når middelaldrende damer hermer etter tenåringenes stereotype selfiekontoer på snap eller insta. Det som er kult når en attenåring gjør det, ser bare fjernt ut når foreldregenerasjonen gjør det samme.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pust skrev:

Hvorfor kan man ikke legge ut noe annet enn selfier? De kjedeligste kontoene er de som bare viser kontoeieren, om igjen og om igjen. De mest interessante kontoene er de med variasjon, god kvalitet på bildene og gjerne et tema eller et budskap. Er vi ikke snart ferdig med selfietiden? Og, det er bare rart når middelaldrende damer hermer etter tenåringenes stereotype selfiekontoer på snap eller insta. Det som er kult når en attenåring gjør det, ser bare fjernt ut når foreldregenerasjonen gjør det samme.

Det aner jeg ikke. Min konto innholdet litt av hvert hvertfall. Blir jo selv lei av det ansikte mitt til tider😂. Insta kontoer som kun innholdet selfie og kropper følger jeg ikke. Liker helst de som ser litt "rotete" eller har en variasjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Jeg skjønner ikke hvorfor dama må presisere at den ultratrange kameltåshortsen str.14 år som overhodet ikke er kledelig passer henne?

Hvilket signal ønsker hun å formidle? At gamle damer på 40 burde ha det som #goals å se helt desperate ut ved å presse seg inn i døtrenes klær og ta en klein #speilselfie og vise det frem?

Hvem vil hun inspirere? Ikke businesskvinner eller kvinner som har det godt med seg selv og sine kledelige klær hvertfall...

Tror hun får flere avfølgere av slikt fjas enn følgere? Hvem vil se på dette?

Beklager å si det, men hun burde virkelig skjermes mot seg selv, hun driter seg ut! 🤣

At hun henger ut barna i alle SoMer er også meget kritikkverdig, men nå så jeg dette shortsbildet på Snap og trykket på det... Takk for dagens latterkule... 🤣🍑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var stygt av henne som mor å legge ut bilde av «hullete sko med blod i», treningsskoene til datteren. Jeg hadde skjems å vise hvor ille det står til. Hvis man skal drive en sport på høyt nivå og trene så mye bør man i det minste ha skotøyet i orden. Det der kan gå skikkelig galt for seg når hele hælen på skoene er borte! Og dette legger mor ut på Snap. Jeg hadde sporenstreks gått og skaffet nye sko. Et knyst fra min sønn om for små fotballsko, så er vi kjappe med å kjøpe nye. Viktig med godt fottøy som skal brukes 4-5 dager i uka. Mener nå både jeg og far. 

Endret av Viking-girl
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 7.6.2019 den 15.51, Pust skrev:

Årsaken til mitt engasjement i bloggersaker, her og i andre fora, er at flere av dem ikke ser ut til å bry seg om at de fratar barn retten til privatliv, at mange av dem bruker bloggen til å henge ut andre uten at disse kan svare for seg, og at de kommersielle bloggerne svært ofte bryter markedsføringsloven.

Dette er kritikkverdig ja. Det har vært mange diskusjoner på KG knyttet til eksponering av barn. Det er et tema det er viktig å få informasjon om, da manglende kunnskaper om det, i verstefall, kan få veldig dårlige konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX

AnneBrith kan kunsten. Og hun har vist at hun alltid har en agenda. Ut fra tidligere MO så er det rimelig å anta at hun har følgende mål:

- provosere

- fiske etter komplimenter

- fiske etter kommentarer som hun kan bruke for å sementere narrativet om en hetset offentlig person. 

Mission accomplished. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

AnneBrith kan kunsten. Og hun har vist at hun alltid har en agenda. Ut fra tidligere MO så er det rimelig å anta at hun har følgende mål:

- provosere

- fiske etter komplimenter

- fiske etter kommentarer som hun kan bruke for å sementere narrativet om en hetset offentlig person. 

Mission accomplished. 

.. og legge ut snap som omhandler barn, slik at det kommer ryddemelding her om at innlegg er slettet pga omtale av barn.

#catch22

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LilleSnupp skrev:

.. og legge ut snap som omhandler barn, slik at det kommer ryddemelding her om at innlegg er slettet pga omtale av barn.

#catch22

Kanskje en ide’ å overse slike tydelige innspill for å bli omtalt? Bare en tanke. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Firestone skrev:

Kanskje en ide’ å overse slike tydelige innspill for å bli omtalt? Bare en tanke. 

En god tanke!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...