Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Tran09 skrev:

Var det likksom beklagelsen? Det virker som at advokatfirmaet beklager på hennes vegne, litt slik som foreldre gjør når barnet har slått ett annet barn:  "Lise, det er ikke lov å slå . Gå å si unnskyld til Peter for at du slo han" etterfulgt av en Lise som ikke sier unnskyld, så mamman til Lise går til mamman til Peter og Peter og sier "unnskyld for dette, Lise er lei seg for at hun slo".

Hjelpes, hadde faktisk forventet mer av ei voksen forretnings dame. I det minste en effentlig og en privat unnskyldning fra Anne Brith Davidsel som leder av firmaet sitt til Damen som ble uskyldig frontet som ett troll og nettmobber.

Helt enig med deg. Dette sitter nok langt inne hos Davidsen. Nå vet vi jo ikke hvilke andre ting hun har måttet gi etter på, for eksempel erstatningskravet og dekning av motpartens advokatutgifter. Og kanskje det er / håper det er dritflaut å ha lurt både advokatfirmaet Elden og Pantagruel til å tro at hun hadde rett i alle sine påstander i boka.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.5.2019 den 23.34, Ispahan skrev:

Asti har tatt en titt på Influencer-programmet hennes. Umerket reklame og uredelig markedsføring. Kan se ut som om kriteriene for å få være med er evnen til å betale.

https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

Har du sett at de har opprettet en snap som skal starte på mandag? ser flere av de som er med i programmet reklamerer for en snap som heter INFLUENSERNE både på instagram og snap.... Veldig spent å se hvilke deltakere som egentlig er med..

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
8 minutter siden, Samen skrev:

Har du sett at de har opprettet en snap som skal starte på mandag? ser flere av de som er med i programmet reklamerer for en snap som heter INFLUENSERNE både på instagram og snap.... Veldig spent å se hvilke deltakere som egentlig er med..

Nei, det har jeg ikke sett.

Men jeg har sett at en av ABIP sto fram i går og erklærte at hun tror på Anne Brith, det er bare janteloven som er ute og går. Jeg er fryktelig interessert i hvordan Anne Brith har overbevist henne om at jantelov går foran Norges lover i en rettssal? Er det en ny konspirasjonsteori hun har solgt inn? Er dommeren med på heksejakten på Anne Brith, sammen med skatt øst, kemneren og politiet? For hvordan kan man tro at en person er usyldig, når personen akkurat har gitt ut en pressemelding hvor hun innrømmet skyld? Hun har nettopp erklært at hun skrev stygge og totalt usanne ting om en person, og ga det ut i bokform. Men du tror på Anne Brith???

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruJohansen skrev:

Jeg lurer veldig på hvordan advokatkontoret Elden og Panta med Elguren i spissen i det hele tatt kunne tro at de hadde noen sak? Mangelen på dokumentasjon har vært gjennomgående i all kritikk mot AB, ikke engang i sin egen bok klarte hun å dokumentere den hetsen hun hadde vært utsatt for. La oss heller ikke glemme at hun måtte ta med "hets" som var ment for noen andre for å fylle ut sidene i boka si. (Og "forsvarte" seg med at vedkommende ikke var verd å forklare seg for, fordi hun var en så påståelig person som aldri gav seg, og dessuten hang AB seg aldri opp i detaljer og negativitet...) 

Enten har Panta Forlag trodd at bloggerdrama med negativt fortegn om et tidsaktuelt tema ville selge som hakka møkk uansett, og gav blanke f.. i at forfatteren deres totalt manglet integritet og troverdighet, eller så har AB faktisk klart å selge hat - historien sin helt opp til forlagssjefen og Christian og Sol Elden. I siste tilfelle må det jo ha blitt en nokså svett situasjon når advokaten til AB skulle begynne å samle dokumentasjonen, anmeldelsene som ikke fantes, vinnerlistene på konkurransene som ikke kunne fremlegges likevel, alle skjermdumpene av trusler mot henne og familien, bevisene på at det fantes mennesker der ute som aktivt jobbet for å knekke AB... 

Da den antatte advokaten til AB tok bilde av riksemblemet i rettsalen sto han muligens og kontemplerte over hvor karrieren hans var på vei....? 

👌🙏👏 Kloke ord som alltid...

Det er egentlig helt utrolig at hun klarte å få med så mange på dette, har sagt før at Elden sank som et lodd i mine øyne etter at han tok denne saken...

Og jeg sier det igjen; det som er skrevet flere ganger her inne og fortsatt står seg; hvis det er noen som hater i denne historien, slik den fremstår, så er det hovedpersonen selv...

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ispahan skrev:

Nei, det har jeg ikke sett.

Men jeg har sett at en av ABIP sto fram i går og erklærte at hun tror på Anne Brith, det er bare janteloven som er ute og går. Jeg er fryktelig interessert i hvordan Anne Brith har overbevist henne om at jantelov går foran Norges lover i en rettssal? Er det en ny konspirasjonsteori hun har solgt inn? Er dommeren med på heksejakten på Anne Brith, sammen med skatt øst, kemneren og politiet? For hvordan kan man tro at en person er usyldig, når personen akkurat har gitt ut en pressemelding hvor hun innrømmet skyld? Hun har nettopp erklært at hun skrev stygge og totalt usanne ting om en person, og ga det ut i bokform. Men du tror på Anne Brith???

:murvegg:

Det sier jo alt om de som er med på programmet... Ikke spesielt overraskende, men man vet jo ikke om man skal le eller gråte🧐

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli mange beviselig løgner i sannhetens bok AB , men er jeg overrasket ? NEI !!

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Det sier jo alt om de som er med på programmet... Ikke spesielt overraskende, men man vet jo ikke om man skal le eller gråte🧐

Ja, det er faktisk ganske urovekkende! Flere av medlemmene virker i overkant naive, og er absolutt ikke det toppblogger-potensialet Anne Brith lover dem. I tillegg vet vi at hun prøver å selge kurset til mindreårige. Det kan se ut som hun driver med grov utnyttelse av disse menneskene.

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ispahan skrev:

Ja, det er faktisk ganske urovekkende! Flere av medlemmene virker i overkant naive, og er absolutt ikke det toppblogger-potensialet Anne Brith lover dem. I tillegg vet vi at hun prøver å selge kurset til mindreårige. Det kan se ut som hun driver med grov utnyttelse av disse menneskene.

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

Ja jeg leste det! Asti er gull verdt! Er litt spent på om dette også blir fanget opp av mediene? De har jo skrevet om boken og om hatet, og nå når ‘sannheten’ viser seg å ha flere sider burde de vel komme på banen igjen? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jobbermedbarn said:

Ja jeg leste det! Asti er gull verdt! Er litt spent på om dette også blir fanget opp av mediene? De har jo skrevet om boken og om hatet, og nå når ‘sannheten’ viser seg å ha flere sider burde de vel komme på banen igjen? 

Det lurer jeg og på. Noe annet ville vært ensidig og ubalansert journalistikk. 

Synes GMN kunne invitert henne tilbake for en diskusjon rundt nye fakta rundt boken.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler aviser og nettsteder som har skrevet om at AB og forlaget beklager? Gjetter på at en "offentlig beklagelse" (pressemelding om at de beklager) er en del av forliket. Hadde jo vært fint hvis de samme avisene som skrev at AB og Panta var saksøkt (og dekket deres usmakelige tilbakemeldinger om at de hadde alt sitt på det tørre og "bring it on" - og antydninger om at saksøker hadde økonomiske motiver osv)  også skrev en oppfølging nå når denne nye pressemeldingen er sendt ut... 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
34 minutter siden, Isild skrev:

Er det fler aviser og nettsteder som har skrevet om at AB og forlaget beklager? Gjetter på at en "offentlig beklagelse" (pressemelding om at de beklager) er en del av forliket. Hadde jo vært fint hvis de samme avisene som skrev at AB og Panta var saksøkt (og dekket deres usmakelige tilbakemeldinger om at de hadde alt sitt på det tørre og "bring it on" - og antydninger om at saksøker hadde økonomiske motiver osv)  også skrev en oppfølging nå når denne nye pressemeldingen er sendt ut... 

Nei, jeg har ikke sett det i andre aviser. Det kan hende journalistene som skrev om boka når den kom, er bittelitt granne flaue over at de bet på agnet. "Viktig bok om viktig tema, stakkars bakebloggeren", uten å gjøre et snev av bakgrunnssjekk.  Til og med statskanalen gikk ut med det budskapet. 

I tillegg til at historiene om at hun var saksøkt sannsynligvis var en ren avskrift av pressemeldingen fra forlaget. De kan jo ikke ha lest igjennom innholdet engang, for det er på grensen til injurierende mot hun som saksøkte. "Kjendissladder selger, vi trykker det!"

Det kan tyde på at disse journalistene har like lite lyst til å be om unnskyldning som Anne Brith. Å trykke denne pressemeldingen er jo innrømmelse av at de er inkompetente i jobben sin. "La oss la den forbigå i stillhet". Og på et vis kan jeg forstå dem, jeg hadde vært dødsflau!

Men jeg minner om at det er lov å tipse avisene. Selv har jeg sendt flere mailer om at det moralsk riktige her er å følge opp saken. Kanskje de tar det til ettertanke dersom det ramler flere slike mailer i innboksen deres 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
26 minutter siden, Ispahan skrev:

Men jeg minner om at det er lov å tipse avisene. Selv har jeg sendt flere mailer om at det moralsk riktige her er å følge opp saken. Kanskje de tar det til ettertanke dersom det ramler flere slike mailer i innboksen deres 😉

Det tror jeg ikke de har baller til. Dessuten tror jeg denne type journalister har lært noe av visse bloggere; holdt kjeft lenge nok så går det over av seg selv... 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
2 timer siden, Crystallized skrev:

1 time siden, Nobile skrev:

Har ikke sett snapen, men utrolig hvor store hus de klarer å presse inn på minimale tomter uten et gresstrå. 

Om målet mitt hadde vært et hus til 14 mill er det mye annet jeg heller ville valgt enn det huset der. Firmaet jeg jobber for var involvert i byggingen, og vi skjønte ikke hvorfor han skulle plassere et såpass stort hus på den bittelille tomta. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for Anne Brith Danielsen om hun og barna får seg hus. Anne Brith oppnår alltid det hun skriver på whiteboardtavlen sin, så i løpet av Juni har hun huset til 14.370000 Nkr. Det hadde vært strålende, DA hadde kjerringene på kg holdt kjeft leeeenge. Meg inkludert, stå på Anne Brith :) 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...