Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Nor skrev:

Jeg har lest den, og om saksøker når frem, vil det bli mange forfattere som får problemer. Saksøker må tørre stå for sine handlinger

Hvilke forfattere tenker du spesifikt på her? 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Nor skrev:

Men du mener vel det skal være samme regler for henne som andre som skriver bøker... eller? Jeg kjenner henne ikke personlig, men følger denne tråden fordi jeg er så fascinert over at en del anonyme kvinner hetser henne hemningsløst i denne tråden. Hva er det med henne ??? Det er jo mange som viser frem barna sine, planlegger og feiler. Det er frivillig og lese blogg, snapp og boken hennes . Dere velger !!!  og gjøre det.

Eh ja. Det har da vitterlig også vært heftige diskusjoner ved tidligere utgivelser som leflet med varianter av samme. Bare fordi tidligere bøker av samme type "bare" har fått ekstremt sterk kritikk eller inngått forlik så betyr det ikke det er fritt fram for AB. Mange av bøkene har kommet seg unna fordi de insisterer på å være virkelighetslitteratur, men det kortet kan ikke ABs spille for hun har gått ut med at boken liksom skal være fakta. 

Hetsing er det lite av her. Sjekk definisjonene på hets og kritikk. 

Eksponering av barn er ikke greit hos noen av bloggerne og AB er på ingen måte den eneste som får kritikk for det. 

Hva som er med AB spør du? Hun lyver, hetser, mobber, stalker og henger ut andre (eller tillater andre gjøre det under hennes redaktøransvar) samtidig som hun spiller uskylden selv. Ikke rart mange blir provosert av handlingene hennes. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, terteskjell skrev:

Hetser?? Kan du komme med eksempel på innlegg hvor vi hetser AB? 

Nå bør vi jammen få igang en saklig debatt om hva som er hets kontra saklig kritikk

Ja. Det er på tide. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om 'topptilhenger' på fbsiden.. jeg fikk idag beskjed om at jeg var anerkjent som topptilhenger og om jeg ville godta det. Er dette noe ab selv gjør? Hun har jo slettet alle mine kommentarer..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mygga
På 2.11.2018 den 7.50, Rørleggerfrue skrev:

Helsekontrollen skulle spørre hva slags kosttilskudd kjendiser bruker. AB var kjendisen de fant.

Sinnsykt kleint, påtatt fnising hele veien, og hun føler seg lurt til å ta vitaminer hun selv har Googlet seg frem til at kan være løsningen på trøtthet. 

Side 1 av 328. Sinnsykt kleint, påtatt fnising.  Hva har det med saken å gjøre?  Jeg kan sikkert finne flere slike utsagn om AB sin oppførsel og utseende men har annet å bruke min tid på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det for stille og saklig i tråden siden den samme brukerdebatten og de udokumenterte påstandene  igjen skal piske opp aktiviteten her?

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mygga
17 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Ble det for stille og saklig i tråden siden den samme brukerdebatten og de udokumenterte påstandene  igjen skal piske opp aktiviteten her?

Det var en påstand her om at ingen kunne finne negative uttalelser om AB. En gjentagelse av mitt forrige funn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Enn så kritisk jeg er til ABD så må vi huske at denne tråden har blitt moderert flere ganger. Det har vært usaklige kommentarer her inne . Er da håpløst å be noen om å finne frem negative kommentarer i etterkant. MEN jeg har selv aldri sett så fæle kommentarer som det hun har tatt med i "boka" si da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ispahan

Det har blitt lagt ut ufine kommentarer av nye brukere som forsvant like fort som de kom. Og da har Anne Brith rukket å ta skjermbilde før det har blitt moderert bort. Hun har jævlig flaks, det skal hun ha!

Ellers bruker @mygga og Anne Brith samme metode. Ta en løsrevet setning ut av et innlegg. Uten kontekst ser det styggere ut enn det er, og vipps så har man bevis på hets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mygga skrev:

Det var en påstand her om at ingen kunne finne negative uttalelser om AB. En gjentagelse av mitt forrige funn....

Ser ikke ut som du har lest hele teksten du løsrevet siterer for andre gang? Prøv en gang til, men ta med hele teksten er du snill, ikke bare utvalgte ord uten kontekst.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Mobben på saksøktes side burde roe seg helt ned med skittkastingen sin.

Kjernen i saken er at saksøker er en privatperson som ønsker å beholde privatlivets fred. Da er det naturlig å ønske minst mulig publisitet.

Å argumentere med at saksøker ikke er modig og ikke «står for» søksmålet er virkelig noe av det mest idiotiske og desperate jeg har lest på lenge.

https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsens-bok-stevnet-for-retten/3423637275.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest mygga
1 time siden, Ispahan skrev:

Det har blitt lagt ut ufine kommentarer av nye brukere som forsvant like fort som de kom. Og da har Anne Brith rukket å ta skjermbilde før det har blitt moderert bort. Hun har jævlig flaks, det skal hun ha!

Ellers bruker @mygga og Anne Brith samme metode. Ta en løsrevet setning ut av et innlegg. Uten kontekst ser det styggere ut enn det er, og vipps så har man bevis på hets.

Jeg la jo ut hele innlegget da.  Er ganske lurt å bla en side eller to tilbake før man uttaler seg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mygga
38 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Ser ikke ut som du har lest hele teksten du løsrevet siterer for andre gang? Prøv en gang til, men ta med hele teksten er du snill, ikke bare utvalgte ord uten kontekst.

Alvorlig talt. Se side 328. Jeg siterte hele teksten fra side 1. Kan vel ikke være nødvendig å sitere den flere ganger.  Jeg la ut dette før to timer siden. Side 328. Gjentar.  Ingen løsrevne tekst. Jeg siterte hele innlegget. Ferdig med den saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mygga skrev:

Alvorlig talt. Se side 328. Jeg siterte hele teksten fra side 1. Kan vel ikke være nødvendig å sitere den flere ganger.  Jeg la ut dette før to timer siden. Side 328. Gjentar.  Ingen løsrevne tekst. Jeg siterte hele innlegget. Ferdig med den saken...

Men sånn forøvrig

Sitat

Helsekontrollen skulle spørre hva slags kosttilskudd kjendiser bruker. AB var kjendisen de fant.

Sinnsykt kleint, påtatt fnising hele veien, og hun føler seg lurt til å ta vitaminer hun selv har Googlet seg frem til at kan være løsningen på trøtthet. 

Jeg ser ikke problemet med den teksten. Det er ikke hets eller mobbing at noen sier noe ser utrolig kleint ut. Det er heller ikke mobbing eller hets å si at folks påtatte fnising blir for mye. 

Endret av Emmelise
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mygga skrev:

Nei, innlegget på side 328 plukka ut deler av et innlegg, ikke hele setningen engang, og fjerna det helt fra sin opprinnelige kontekst, som i dette tilfellet er særs relevant:

3 timer siden, mygga skrev:

Side 1 av 328. Sinnsykt kleint, påtatt fnising.  Hva har det med saken å gjøre?  Jeg kan sikkert finne flere slike utsagn om AB sin oppførsel og utseende men har annet å bruke min tid på....

Dette er det aktuelle innlegget i sin helhet:

På 2.11.2018 den 7.50, Rørleggerfrue skrev:

Sinnsykt kleint, påtatt fnising hele veien, og hun føler seg lurt til å ta vitaminer hun selv har Googlet seg frem til at kan være løsningen på trøtthet. 

Dette er typisk for hvordan parafrasering og ta ting ut av sammenhengen kan få noe til å høres helt annerledes ut enn det egentlig var Greit å se på innlegget i sammenheng :)

Det er et inntrykk av den offentlige personen Anne Brith sin offentlige opptreden i et TV-program - Helsekontrollen på TV2.
https://www.tv2.no/a/10183054/

Selvfølgelig er det relevant, og innafor å kommentere. Hvor mange saker har det ikke vært skrevet om Donald Trump sitt håndtrykk? Siv Jensen sin upassende "Morna Jens" utbrudd ved valgvaken? Offentlige personers offentlige opptreden og inntrykket de da gjør er relevant, og noe en må forvente vil forekomme omtale av.

Hvor mange nyhetsoppslag er det ikke rundt f.eks kongefamiliens opptreden på 17.mai? Antrekk, vinkestil, smiling, hvem som står hvor eller sitter. Virker kongen litt eldre i år, han ser sliten ut? Det er akkurat det samme. 

Endret av Eveliina
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...