Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dere har skrevet en bok om AB på 3 mnd. Over 300 sider🤪

Enn om vi kunne fått den publisert i faktisk bokform?

Dvs. det er vel Kvinneguiden/Egemont som eier alt innholdet her - men det kunne jo blitt et interessant tilsvar til ensidige offentlige debatten (som ikke kom). Litt sånn som søsteren til Hjort.  

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Eveliina skrev:

Enn om vi kunne fått den publisert i faktisk bokform?

Dvs. det er vel Kvinneguiden/Egemont som eier alt innholdet her - men det kunne jo blitt et interessant tilsvar til ensidige offentlige debatten (som ikke kom). Litt sånn som søsteren til Hjort.  

En strålende ide! Egmont burde gjøre det, absolutt. Det ville bli særdeles pinlig med dokumentasjon av de bakenforliggende årsakene til de kritiske kommentarene. 👍

Endret av Pust
Rettet rar setning
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pust skrev:

En strålende ide! Egmont burde gjøre det, absolutt. Det ville bli særdeles pinlig med dokumentasjon av de bakenforliggende årsakene som utløste de kritiske kommentarene. 👍

Et nydelig sammensurium av bloggerens egne innlegg som igjen fører til kritiske kommentarer her,i bokform! Det hadde vært noe! Da kunne det fort blitt et jordskjelv, hvis folk fikk sett kritikken satt i sammenheng med selve bloggen og bloggeren.. Kanskje folk utenfor forumet hadde forstått mer av denne suppa da. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det kort: Ingen Rampelys-aktivitet, ingen omsetning til Anne-Britt Davidsen AS. Tipper neste bok om netthets vil bli omtalt som "Fartshump, bind II"

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seriøs "motbok" om Anne Brith Davidsens blogg har jeg ikke troen på - hun er ikke viktig nok som påvirker rett og slett. En bok om Sophie Elise som i større grad fanger tidsånden og et ungt påvirkelig publikum mht både form og innhold ville vært noe helt annet. Anne Briths nedslagsfelt er ikke i nærheten - det er bare å se på hvor fort hun forsvant fra avisenes forsider etter bokutgivelsen tross iherdige forsøk på nye sjokkerende avsløringer og utspill for å holde seg i nyhetsbildet.

Men Anne Briths blogg som case i en artikkel om clickbaiting og influenceres manipulering av redaksjonelle medier, det kunne vært noe. For der stiller hennes aktivitet i SoMe i en egen klasse, men stadig som en slags kuriositet med begrenset overføringsverdi, fordi hun opererer på en så ekstrem måte at det bikker over i det parodiske.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det greit å poste andres bilder på instagram - så lenge en linker til eierens konto? Oppriktig spørsmål, bruker ikke instagram, så usikker på hva kutymen er der? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Vipser skrev:

Husprosjektet løser seg! 

https://www.instagram.com/p/BveNxWVHChv/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=lsmfrzf5b4k6

Jeg er spent! Noe oppfølging på snap? 

Hvor mange ganger har man lest akkurat det? At ting ordner seg. Snar. Ikke helt enda. Og det må være hemmelig. Men snart, snart får vi vite det. 

Om dette også bunner ut i at hun får forlenget leiekontrakten på den leiligheten de bor i får jeg seriøst latterkrampe. Sikkert ikke pent å si, kanskje tilogmed hetsende, men da må jeg bare le, enda så trist det egentlig er. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eveliina skrev:

Er det greit å poste andres bilder på instagram - så lenge en linker til eierens konto? Oppriktig spørsmål, bruker ikke instagram, så usikker på hva kutymen er der? 

Nei. Man skal alltid be om tillatelse først. Åndsverkloven gjelder også på Instagram.

Men det er vel blitt vanlig å tro det er greit å rappe bilder og kalle det regramming🙄

Https://blog.hootsuite.com/how-to-regram/

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hvor mange ganger har man lest akkurat det? At ting ordner seg. Snar. Ikke helt enda. Og det må være hemmelig. Men snart, snart får vi vite det. 

Om dette også bunner ut i at hun får forlenget leiekontrakten på den leiligheten de bor i får jeg seriøst latterkrampe. Sikkert ikke pent å si, kanskje tilogmed hetsende, men da må jeg bare le, enda så trist det egentlig er. 

Enig , dette har vi lest et titalls ganger at hus er rett rundt hjørnet , hun har lagt ut om boligermesser som hun har vært på , her har hun valgt ut kjøkken og bad til sitt nye hus ( drømmer og luftslott ) synd for barna som sikkert blir kjempeskuffa hver gang de må innse at det ikke blir noe av .

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Nei. Man skal alltid be om tillatelse først. Åndsverkloven gjelder også på Instagram.

Men det er vel blitt vanlig å tro det er greit å rappe bilder og kalle det regramming🙄

Https://blog.hootsuite.com/how-to-regram/

Ah, takk - da lærte en 'gammel dame' et nytt ord idag også ;) 

Er jo vanskelig å vite om det er spurt om lov til å dele selvfølgelig, det kan jo godt hende, men blir litt i stuss over å fylle opp promo-konto for egen virksomhet med andres bilder uansett åssen det er.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
På 22.3.2019 den 19.46, ServiceManagerFrue skrev:

Du mener det er sannsynlig at en butikkansatt har en personlig agenda og nekter å selge boka? 

Jeg klarer ikke engang å tro på deg hvis du sier at dette er det du tror. 

Jeg tror ikke en butikkansatt har en personlig agenda, men med tanke på at noen har anmeldt boken og krever den tilbakekalt, så tenker jeg at det kan være sannsynlig at enkelte nekter å selge den. Dette fordi de kanskje er usikker på om det er riktig eller galt, og om de i det hele tatt har lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Theresetu skrev:

Jeg tror ikke en butikkansatt har en personlig agenda, men med tanke på at noen har anmeldt boken og krever den tilbakekalt, så tenker jeg at det kan være sannsynlig at enkelte nekter å selge den. Dette fordi de kanskje er usikker på om det er riktig eller galt, og om de i det hele tatt har lov. 

Dette vet de som jobber i bokhandel 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Theresetu
På 23.3.2019 den 8.57, Rosemoren skrev:

Det er bra at du støtter bloggeren, det kan ikke være lett for henne å stå i stormen (egenskskapt storm, eller ikke) helt alene.   Men er du sikker på at dette er den rette måten å gjøre det på?

Jeg har mange mennesker i mitt liv som jeg er glad i, og som jeg kan beskytte herfra til månen. Men det betyr ikke at jeg liker alt de sier og gjør, eller at jeg godtar alt de sier og gjør.  Løgn og ansvarsfraskrivelse er noe av det verste jeg vet, og det forsvarer jeg aldri, selv om jeg er glad i dem. Jeg er glad i dem til tross for at de gjør feil, og de er glade i meg til tross for at jeg gjør feil.

Jeg tror at jeg, ved å godta løgn og ansvarsfraskrivelse, gjør mine kjære en bjørnetjeneste, og at hvis jeg ønsker det beste for dem, "arresterer dem på dette", og de gjør det samme for meg.

Hvis du virkelig liker henne, og vil hennes beste, hvorfor gjør du henne en så stor bjørnetjeneste at du uforbeholdent støtter alt hun sier og gjør? (Jfr tidligere kommentar om at du støtter og forsvarer uansett hva hun skriver eller gjør)

Hvorfor sier du ikke "jeg støtter deg, men siden jeg vil ditt beste må jeg si at jeg tror du gjør noe dumt nå, når du anklager bokhandlere for å gjemme boken din", i stedet for å støtte opp under slike konspirasjonstanker?

Hvis du virkelig vil hennes beste, hvorfor ikke støtte henne på det som er bra, og oppmuntre henne til å fortsette med det, i stedet for å bortforklare det som ikke er så bra, og på den måten oppfordre henne til å fortsette med det?

Jeg forstår hva du mener, og er veldig enig med deg. Selvfølgelig er det jo ting hun gjør som andre stusser på, som blant annet å eksponere barna på sosiale medier, men samtidig synes jeg at hun skal få velge selv hva hun mener er best eller riktig. Angående det med boken, så tror jeg, med tanke på anmeldelsen av den og krav om tilbakekalling, at butikkansatte ikke vet om de skal fortsette å selge den eller ikke, og at de kanskje derfor velger å ikke gjøre det. Det er nok veldig strengt for hva de kan gjøre og ikke, så jeg sier ikke at det er sånn det er, men at jeg tror det.

Hvis jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg støtter og forsvarer Anne Brith uansett hva hun sier eller gjør, så må jeg nok ta den tilbake. Unnskyld for det. Dog støtter jeg henne i mye og forsvarer henne i mye, men ikke i alt. Jeg er også av den oppfatning at det kanskje ikke er så greit å eksponere barna i sosiale medier før de er gamle nok til å tenke over det og konsekvensene selv. Likevel klandrer jeg henne ikke for det, og jeg har ikke kommentert det andre plasser enn i denne tråden. Alle kan gjøre feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
3 timer siden, Aricia skrev:

En seriøs "motbok" om Anne Brith Davidsens blogg har jeg ikke troen på - hun er ikke viktig nok som påvirker rett og slett. En bok om Sophie Elise som i større grad fanger tidsånden og et ungt påvirkelig publikum mht både form og innhold ville vært noe helt annet. Anne Briths nedslagsfelt er ikke i nærheten - det er bare å se på hvor fort hun forsvant fra avisenes forsider etter bokutgivelsen tross iherdige forsøk på nye sjokkerende avsløringer og utspill for å holde seg i nyhetsbildet.

Men Anne Briths blogg som case i en artikkel om clickbaiting og influenceres manipulering av redaksjonelle medier, det kunne vært noe. For der stiller hennes aktivitet i SoMe i en egen klasse, men stadig som en slags kuriositet med begrenset overføringsverdi, fordi hun opererer på en så ekstrem måte at det bikker over i det parodiske.

Jeg synes det var unødvendig av deg å skrive "hun er ikke viktig nok som påvirker". Hun er mer enn viktig nok, både som påvirker og som menneske. Helt greit at vi har ulike meninger, men jeg synes ikke det var så greit å skrive akkurat den setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
1 minutt siden, Aricia skrev:

At hun ikke er viktig nok som menneske har jeg da aldri heller skrevet noe om, så at innlegget ditt antyder det er svært uredelig debattskikk.

Jeg antydet ikke til at du skrev det, men poengterte at hun var mer enn viktig nok som både påvirker og menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...