Gjest Rosemoren Skrevet 23. mars 2019 #6361 Del Skrevet 23. mars 2019 17 timer siden, Theresetu skrev: Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne? Det er bra at du støtter bloggeren, det kan ikke være lett for henne å stå i stormen (egenskskapt storm, eller ikke) helt alene. Men er du sikker på at dette er den rette måten å gjøre det på? Jeg har mange mennesker i mitt liv som jeg er glad i, og som jeg kan beskytte herfra til månen. Men det betyr ikke at jeg liker alt de sier og gjør, eller at jeg godtar alt de sier og gjør. Løgn og ansvarsfraskrivelse er noe av det verste jeg vet, og det forsvarer jeg aldri, selv om jeg er glad i dem. Jeg er glad i dem til tross for at de gjør feil, og de er glade i meg til tross for at jeg gjør feil. Jeg tror at jeg, ved å godta løgn og ansvarsfraskrivelse, gjør mine kjære en bjørnetjeneste, og at hvis jeg ønsker det beste for dem, "arresterer dem på dette", og de gjør det samme for meg. Hvis du virkelig liker henne, og vil hennes beste, hvorfor gjør du henne en så stor bjørnetjeneste at du uforbeholdent støtter alt hun sier og gjør? (Jfr tidligere kommentar om at du støtter og forsvarer uansett hva hun skriver eller gjør) Hvorfor sier du ikke "jeg støtter deg, men siden jeg vil ditt beste må jeg si at jeg tror du gjør noe dumt nå, når du anklager bokhandlere for å gjemme boken din", i stedet for å støtte opp under slike konspirasjonstanker? Hvis du virkelig vil hennes beste, hvorfor ikke støtte henne på det som er bra, og oppmuntre henne til å fortsette med det, i stedet for å bortforklare det som ikke er så bra, og på den måten oppfordre henne til å fortsette med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. mars 2019 #6362 Del Skrevet 23. mars 2019 21 minutter siden, Rosemoren skrev: Hvorfor sier du ikke "jeg støtter deg, men siden jeg vil ditt beste må jeg si at jeg tror du gjør noe dumt nå, når du anklager bokhandlere for å gjemme boken din", i stedet for å støtte opp under slike konspirasjonstanker? Ikke at jeg i det store og hele er uenig med deg, men i den situasjonen AB er i nå, så er antagelig dette det «lureste» hun gjør, for å få mer blest om boka, og kanskje økt salg. For det er jo ikke sånn at AB «herjer» annet enn boklista innen den genreen boka hennes tilhører. Det finnes jo mange lister. Totalt sett er salgstallene nærmest usynlige. Ser man på Bokhandlerforeningen sin bokliste ligger hun på 2. plass under Generell litteratur, opp fra 8. plass i forrige uke. Som nr. 1 ligger Sissel Gran sin bok Inni er vi alltid unge. Det skal mao ikke så mye til for å klatre på akkurat den lista. Ser man på Månedens bestselger hos Bokhandlergforeningen finner man henne ikke i det hele tatt. Hadde hun vært på den skulle jeg glatt gått med på at det var herjing på gang. Disse listene er jo totalt uinteressante uten salgstall å vise til. Det er vel en grunn til at det er sånn det gjøres. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemoren Skrevet 23. mars 2019 #6363 Del Skrevet 23. mars 2019 10 minutter siden, Malum skrev: Ikke at jeg i det store og hele er uenig med deg, men i den situasjonen AB er i nå, så er antagelig dette det «lureste» hun gjør, for å få mer blest om boka, og kanskje økt salg. For det er jo ikke sånn at AB «herjer» annet enn boklista innen den genreen boka hennes tilhører. Det finnes jo mange lister. Totalt sett er salgstallene nærmest usynlige. Ser man på Bokhandlerforeningen sin bokliste ligger hun på 2. plass under Generell litteratur, opp fra 8. plass i forrige uke. Som nr. 1 ligger Sissel Gran sin bok Inni er vi alltid unge. Det skal mao ikke så mye til for å klatre på akkurat den lista. Ser man på Månedens bestselger hos Bokhandlergforeningen finner man henne ikke i det hele tatt. Hadde hun vært på den skulle jeg glatt gått med på at det var herjing på gang. Disse listene er jo totalt uinteressante uten salgstall å vise til. Det er vel en grunn til at det er sånn det gjøres. Jeg ser den vedrørende salgstall, men selv om jeg brukte dette eksempelet har konspirasjonstanker vært gjennomgående i mye av det bloggeren har skrevet den siste tiden. Konspirasjonstanker om at "alle" er i mot henne på en eller annen måte, det være seg foreldre til klassekamerater, familiemedlemmer, ekskjæreste og et titalls andre eksempler. Når støttespillere støtter henne på disse tankene oppmuntrer de også til videre konspirasjonstenkning, og etter min mening er ikke dette til bloggerens beste. Støttespillerne gjør henne derfor en stor bjørnetjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. mars 2019 #6364 Del Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, Rosemoren skrev: Jeg ser den vedrørende salgstall, men selv om jeg brukte dette eksempelet har konspirasjonstanker vært gjennomgående i mye av det bloggeren har skrevet den siste tiden. Konspirasjonstanker om at "alle" er i mot henne på en eller annen måte, det være seg foreldre til klassekamerater, familiemedlemmer, ekskjæreste og et titalls andre eksempler. Når støttespillere støtter henne på disse tankene oppmuntrer de også til videre konspirasjonstenkning, og etter min mening er ikke dette til bloggerens beste. Støttespillerne gjør henne derfor en stor bjørnetjeneste. Jeg skjønner hva du mener. Samtidig har jeg en følelse av at alt AB gjør er gjennomtenkt og nøye kalkulert. Jeg tror ikke at dette er noe hun sier fordi hun virkelig tror på det selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 23. mars 2019 #6365 Del Skrevet 23. mars 2019 Da har NM startet å eksponering i full gang... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemoren Skrevet 23. mars 2019 #6366 Del Skrevet 23. mars 2019 9 minutter siden, Malum skrev: Jeg skjønner hva du mener. Samtidig har jeg en følelse av at alt AB gjør er gjennomtenkt og nøye kalkulert. Jeg tror ikke at dette er noe hun sier fordi hun virkelig tror på det selv. Selvfølgelig er det gjennomtenkt og nøye kalkulert, men det betyr ikke at alt hun gjør er til hennes eget beste på sikt (selv om hun oppnår det hun ønsker der og da) Og de som liker henne, og som ønsker det beste for henne, og som ser konsekvensen av det hun gjør bedre enn hun selv gjør burde ikke gjøre henne den bjørnetjenesten å oppmuntre til slik adferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 23. mars 2019 #6367 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) 43 minutter siden, Malum skrev: Ikke at jeg i det store og hele er uenig med deg, men i den situasjonen AB er i nå, så er antagelig dette det «lureste» hun gjør, for å få mer blest om boka, og kanskje økt salg. For det er jo ikke sånn at AB «herjer» annet enn boklista innen den genreen boka hennes tilhører. Det finnes jo mange lister. Totalt sett er salgstallene nærmest usynlige. Ser man på Bokhandlerforeningen sin bokliste ligger hun på 2. plass under Generell litteratur, opp fra 8. plass i forrige uke. Som nr. 1 ligger Sissel Gran sin bok Inni er vi alltid unge. Det skal mao ikke så mye til for å klatre på akkurat den lista. Ser man på Månedens bestselger hos Bokhandlergforeningen finner man henne ikke i det hele tatt. Hadde hun vært på den skulle jeg glatt gått med på at det var herjing på gang. Disse listene er jo totalt uinteressante uten salgstall å vise til. Det er vel en grunn til at det er sånn det gjøres. Men her må vi ta et lite forbehold - månedens bestselgerlistene gjelder foregående måned. Altså listene som ligger der nå er for januar og februar, så sånn sett ville det vært mer overraskende om hun var inne på den alt nå Vi må nok vente til april for å få en bedre pekepinne på hvordan boka ligger an opp mot annen litteratur.http://www.bokhandlerforeningen.no/boklista/Månedens+bestselger/746 Fremdeles er det jo uten salgstall, og mars måned er den store Mammutsalg-måneden, hvor jeg regner med det generelt selges mindre av nyutgivelser - så kan tro det vil være en lett måned å 'herje bestselgerlistene'. På den annen side, så kom ikke boken ut før 8.mars, vil mao mangle en uke med salg den måneden. Endret 23. mars 2019 av Eveliina la ved link 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 23. mars 2019 #6368 Del Skrevet 23. mars 2019 Hun henvender seg mye til én gruppe mennesker. Hun spiller på fattig alenemor-konseptet, hun er utsatt for vold og utroskap, nære relasjoner utnytter henne, hun sliter med å betale regninger (skatt) og må leve på tusen kroner uka. Dette er tydeligvis noe leserne hennes kjenner seg igjen i, derav det tunge forsvaret, uansett hvor mye sprøtt hun skriver og gjør. Så er spørsmålet: Er denne gruppen lesere kandidater for overflødig luksus? Er spraytan, private tannleger for barn, privat lekselesing, klesvaskservire og til dels dyre merkeklær noe som disse menneskene kommer til å bruke penger på? Anne Brith har muligens mange følgere, men jeg betviler at mange av dem befinner seg i den kjøpesterke gruppen hun er avhengig av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 23. mars 2019 #6369 Del Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, Eveliina skrev: Men her må vi ta et lite forbehold - månedens bestselgerlistene gjelder foregående måned. Altså listene som ligger der nå er for januar og februar, så sånn sett ville det vært mer overraskende om hun var inne på den alt nå Vi må nok vente til april for å få en bedre pekepinne på hvordan boka ligger an opp mot annen litteratur. Fremdeles er det jo uten salgstall, og mars måned er den store Mammutsalg-måneden, hvor jeg regner med det generelt selges mindre av nyutgivelser - så kan tro det vil være en lett måned å 'herje bestselgerlistene'. På den annen side, så kom ikke boken ut før 8.mars, vil mao mangle en uke med salg den måneden. Den kom ut en uke før, men promoteringen startet ikke før 8. mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 23. mars 2019 #6370 Del Skrevet 23. mars 2019 1 minutt siden, Ispahan skrev: Den kom ut en uke før, men promoteringen startet ikke før 8. mars. Ah, stemmer, det hadde jeg glemt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. mars 2019 #6371 Del Skrevet 23. mars 2019 29 minutter siden, Eveliina skrev: Men her må vi ta et lite forbehold - månedens bestselgerlistene gjelder foregående måned. Altså listene som ligger der nå er for januar og februar, så sånn sett ville det vært mer overraskende om hun var inne på den alt nå Vi må nok vente til april for å få en bedre pekepinne på hvordan boka ligger an opp mot annen litteratur.http://www.bokhandlerforeningen.no/boklista/Månedens+bestselger/746 Fremdeles er det jo uten salgstall, og mars måned er den store Mammutsalg-måneden, hvor jeg regner med det generelt selges mindre av nyutgivelser - så kan tro det vil være en lett måned å 'herje bestselgerlistene'. På den annen side, så kom ikke boken ut før 8.mars, vil mao mangle en uke med salg den måneden. Ah, så klart! Men hun vil nok uansett aldri ligge der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. mars 2019 #6372 Del Skrevet 23. mars 2019 38 minutter siden, Rosemoren skrev: Selvfølgelig er det gjennomtenkt og nøye kalkulert, men det betyr ikke at alt hun gjør er til hennes eget beste på sikt (selv om hun oppnår det hun ønsker der og da) Og de som liker henne, og som ønsker det beste for henne, og som ser konsekvensen av det hun gjør bedre enn hun selv gjør burde ikke gjøre henne den bjørnetjenesten å oppmuntre til slik adferd. Det har du selvsagt fullstendig rett i, men hun er nok ikke så opptatt av konsekvensene på sikt. Det er bare ikke sånn hun fungerer. De som liker henne, og ønsker det beste for henne, ville nok raskt kommet på lista over blokkerte nettroll og hatere om de forsøkte seg på noen velmente råd. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemoren Skrevet 23. mars 2019 #6373 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) 11 minutter siden, Malum skrev: Det har du selvsagt fullstendig rett i, men hun er nok ikke så opptatt av konsekvensene på sikt. Det er bare ikke sånn hun fungerer. De som liker henne, og ønsker det beste for henne, ville nok raskt kommet på lista over blokkerte nettroll og hatere om de forsøkte seg på noen velmente råd. Det har du sikkert rett i, men jeg mener fremdeles at det å støtte opp under dårlig oppførsel og konspirasjonstenkning er å gjøre henne en bjørnetjeneste. Som sagt, man kan like en person uten å like alt personen sier og gjør. Ps: jeg vet at vi er enige i prinsippet, vi har bare ulik tilnærming til temaet. Endret 23. mars 2019 av Rosemoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sannhet Skrevet 23. mars 2019 #6374 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) Asti skriver om reklamemerkingen til Anne Brith i sitt nyeste innlegg på bloggen. Hun skriver også om markedsføringen til ulike influensere, bl.a Anne Brith 👏❤️ https://influencere.wordpress.com/2019/03/22/anne-brith-manglende-merking-av-reklame/ https://influencere.wordpress.com/2019/03/19/influencere-og-markedsforing/ Endret 23. mars 2019 av sannhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 23. mars 2019 #6375 Del Skrevet 23. mars 2019 18 minutter siden, Rosemoren skrev: Det har du sikkert rett i, men jeg mener fremdeles at det å støtte opp under dårlig oppførsel og konspirasjonstenkning er å gjøre henne en bjørnetjeneste. Som sagt, man kan like en person uten å like alt personen sier og gjør. Ps: jeg vet at vi er enige i prinsippet, vi har bare ulik tilnærming til temaet. Jepp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 23. mars 2019 #6376 Del Skrevet 23. mars 2019 OM en (1) bok står med bladsiden ut, så kan det jo være en irritert kunde som har snudd boka. Ikke de som jobber der, de er jo interessert i å selge. Jeg kunne sikkert funnet på å vende en bok jeg syntes var teit, for eksempel rasistiske konspirasjonsbøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 23. mars 2019 #6377 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) Da er Blogghuset AS opprettet....ingen ansatte men noe merkelig tekst: Mediebyrå som selger og bistår kunder med markedsføring via våre bloggere på blogg, YouTube, Snapchat, Instagram og øvrige kanaler. Vi vil fakturere kunder og bli fakturert av både selgere og bloggere og annet som naturlig faller sammen med dette. Her er link til Brønnøysund https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=822413102 Hvorfor er dette relevant informasjon under selskapets registrering? Men la oss nå sjekke regnskapet om noen år. Enda merkelig at dette navnet var noe hun Trine Grung lenge skulle bruke...leste det på bloggen hennes for lenge lenge siden. Lite kreativt og stjele andres navn ide.....men men Endret 23. mars 2019 av Littlewoman 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 23. mars 2019 Populært innlegg #6378 Del Skrevet 23. mars 2019 (endret) Jeg skulle ønske det fantes en journalist som var i stand til å analysere det som skjer i blogglandia. En som kunne se at bloggerne helt har tatt over der avisene tidligere hersket. Som kunne formulere og drive fram en seriøs debatt der de viktigste områdene innenfor bloggverden ble belyst og diskutert. De seriøse avisene mister flere og flere lesere, mens markedet blir tatt over av FB, reklameblogger, noen få seriøse blogger, pluss konspirasjons-nettsteder og tabloid-nettaviser. For den jevne leser, den som konsumerer det som finnes på nettet uten å reflektere, blir disse sidestilt med de seriøse nyhetskanalene, for hvem kan se om det er fri fantasi av noen med en helt personlig agenda, eller en artikkel der forfatteren må forholde seg til VVP? På nettet er Aftenposten og reklamebloggen konkurrenter, og hvem gidder lese noe langt og vanskelig i Aftenposten - når man kan få en kortfattet (men kanskje feil!) forklaring av samme tema - i en blogg? Og hvem kan, med hånden på hjerte, si at de ikke tror bittelitt på det reklamebloggerne skriver? Selv etter at de har stått frem og fortalt nøyaktig hva de gjør for å fange publikum, er følgerne ute av stand til å se at de blir manipulert. Og den som tilfeldigvis er innom en blogg og ikke kjenner noe til forhistorien til bloggeren, vil automatisk tro det hun leser der, fordi vi er oppdratt til å tro på det som står skrevet, i alle fall når det presenteres som en uimotsagt sannhet og i en form som ligner avisen eller nyhetskanalen. For vi tror jo på nyhetene i NRK, TV2 og TV Norge? Gjør vi ikke? Så når rosabloggeren skriver om fantastiske produkter og viser troverdige før-og-etter-bilder, så tror vi på det, i alle fall litt? Eller når en annen rosablogger skriver en hel bok om at hun har blitt forfulgt og hetset, så tror man jo på det!? For er det i en bok, så må det jo være sant! Gjennom hele vår oppvekst og alle år på skolen har vi lært at det som står i en faktabok, her selvbiografisk bok, er sant. Fordi vi stoler på forlaget, at redaktørene har sikret seg at det de gir ut - er sant. Som i historieboken. Og når en bok har masse illustrasjoner av fæle uttalelser, klippet fra nettet, så tror vi jo på det? Det er jo sant fordi vi kan se selv at det står der! Vi ser jo selv at det er klippet rett fra nettet! Selv om det mangler kontekst - er det jo «sant» ... Forlaget Panta gjør slikt med vilje. De ser hva som selger, og om det er jug er det i alle fall innbringende jug. Om forfatteren dummer seg ut og forteller historier som ikke er sanne, mener vel forlaget at det er forfatterens problem at hun mister ansikt og troverdighet, selv om det nettopp er troverdighet hun trenger for å få oppdrag. Det trengs noen klare retningslinjer for hva bloggere kan skrive på nettet, og de bør alle som en bli nødt til å signere på VVP. Pft. Måtte bare blåse ut litt, og dere får overse alle skrivefeilene. 🙄 Endret 23. mars 2019 av Pust 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. mars 2019 #6379 Del Skrevet 23. mars 2019 Jeg bestiller ofte bøker fra Ark og lurer på om denne omtalte snappen er «snikreklame» for Ark da Davidsen oppfordrer til å bestille boken på nett? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 23. mars 2019 #6380 Del Skrevet 23. mars 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg