Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 time siden, Aricia skrev:

Jeg er helt enig med deg, men tenker i tillegg at det i det store bildet ikke er så farlig om Rampelyset stenges. Det prinsipielt viktigste her er at en enkeltblogger på denne måten kan være en aktør i debatten om henne på nett, der hun bevisst provoserer fram sterke reaksjoner, skjermdumper dem, sletter alle spor etter de opprinnelige provokasjonene, og så bruker skjermdumpene i kombinasjon med samme sensasjonspregede clickbait-strategi for å manipulere offentligheten/media.

Dette er falske nyheter. Dette er å pervertere debatten om reell hets og reelle trusler mot kvinner i offentligheten. Dette er forsøk på å sko seg økonomisk på en aktuell og viktig samfunnsdebatt ved å regelrett fabrikkere netthets som man påstår seg utsatt for, og samtidig kjøre sitt eget lille private hevntokt mot enkeltpersoner man har et horn i siden til, som en liten bonus.

Vi har flere ganger skrevet her at trådene om bloggere på Rampelyset ikke er mobbing eller hets, men mediekritikk. Og det mener jeg helt oppriktig at de er, også denne detaljfikserte diskusjonen nå om Anne Briths halvsannheter. For det handler om hvordan SoMe-aktører med enkle midler manipulerer offentligheten og uthuler de seriøse medienes troverdighet. Vi kan rett og slett ikke finne oss i det, og ja - det er en viktig sak.

🙏👏 Må bare takke for dine velformulerte og to the point innlegg🙏 Bøyer meg i støvet! 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Theresetu skrev:

Jeg synes det er utrolig unødvendig av deg å skrive slikt. Hvis du ikke liker stemmen hennes, trenger du heller ikke å høre på den eventuelle lydboken. Personlig håper jeg at det vil komme ut en lydbok av boken hennes, for den er utrolig bra og veldig viktig!

Boken som ikke inneholder dokumentasjon på bloggerens påstander om hetsing er en viktig bok? 

Har du lest denne? Her får vi se hvordan Davidsen responderer på konstruktiv kritikk:  https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mygga

Jeg kjenner ikke disse bloggerne. Jeg ble litt opphengt i begrepet  konstruktiv debatt.  Uansett hvor mye grovt bloggerne skriver i bloggen sin så har det ingen hensikt å svare på samme måte. Så grovt har det heldigvis heller ikke vært her.. Men det blir endret fokus på tema når det slenges på kommentarer om oppførsel og utseende.  Og slike slengere er det mye av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

🙏👏 Må bare takke for dine velformulerte og to the point innlegg🙏 Bøyer meg i støvet! 

Takk for det! :blomst: 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aricia skrev:

@Eveliina : Når det gjelder eksemplet i Ukeslutt tatt fra et annet forum, så var det programlederen som kom med det, ikke Anne Brith selv.

Takk for presisering, og generelt bra innlegg :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-herjer-pa-boklistene/3423628212.html

Det er noe som skurrer her........, hvorfor er det ingen som skriver om at bloggen/magasinet er oppe igjen, under samme navn, anne.brith.no, eller hvorfor fortsetter hun å utlevere sine barn i ALLE kanaler. Absolutt ingen dokumentasjon på alle påstandene i boken.......... Er oppgitt over at folk kun leser en overskrift, og tar alt for god fisk? 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ServiceManagerFrue

Hatet vil ingen ende ta. Nå har hun det for seg at folk ikke får tak i boken i enkelte bokhandlere fordi de ansatte gjemmer unna boka og nekter å selge den. 

Ref. Snapchat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun oppfattes som seriøs, bør hun gjøre jobben sin skikkelig. https://influencere.wordpress.com/2019/03/22/anne-brith-manglende-merking-av-reklame/

Ikke bare utbasunere merkelige påstander om ansatte i bokhandlere. Det fremstår som enten forfølgelsesvanvidd eller ren klikk-åte for å få mer blest om telehivet sitt.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvorfor det ikke er skrevet noe av botb i det siste? Har det noe med boken å gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev:

Hatet vil ingen ende ta. Nå har hun det for seg at folk ikke får tak i boken i enkelte bokhandlere fordi de ansatte gjemmer unna boka og nekter å selge den. 

Ref. Snapchat 

Paranoia...

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Paranoia...

Det begynner å tippe over når det kommer sånne påstander fra AB. Ikke et bra tegn.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Grennellik skrev:

Er det noen som vet hvorfor det ikke er skrevet noe av botb i det siste? Har det noe med boken å gjøre?

Det var mindre aktivitet hos botb også før noen bokutgivelse. Hun skriver selv at det har med sykdom å gjøre (men sier ikke om det er egen eller andres), i et lite livstegn her:

https://bloggomtoppbloggere.com/2019/02/18/hei-hei/

Og varsler om en pause pga familiære årsaker tidlig i desember:

https://bloggomtoppbloggere.com/2018/12/09/en-liten-pause/

Håper det står så bra til som mulig ❤️

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Theresetu
15 minutter siden, DianaV skrev:

Det begynner å tippe over når det kommer sånne påstander fra AB. Ikke et bra tegn.

Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ServiceManagerFrue skrev:

Ref. Snapchat 

Har hun reist rundt og sjekket bokhandlere hvor de har plassert bøkene? Nå synes jeg virkelig det tipper over med vås fra den kanten.

Endret av Oppland
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Theresetu skrev:

Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne?

Det er vel ingen som har lov til å nekte andre å kjøpe en vare, med mindre det er aldersgrense og kjøperen er for ung. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zeitgeist
1 time siden, Navigasjon skrev:

https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-herjer-pa-boklistene/3423628212.html

Det er noe som skurrer her........, hvorfor er det ingen som skriver om at bloggen/magasinet er oppe igjen, under samme navn, anne.brith.no, eller hvorfor fortsetter hun å utlevere sine barn i ALLE kanaler. Absolutt ingen dokumentasjon på alle påstandene i boken.......... Er oppgitt over at folk kun leser en overskrift, og tar alt for god fisk? 

Journalistenes medhårsstryking håndtering av AB er kjendispressens svar på VG og Giske-saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandlerteorien bekrefter et grandiost selvbilde. Det selges så mye søppel mellom to permer, denne inngår bare i den store massen av bøker som folk (også bokhandlere) driter i. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MissCortado skrev:

Bokhandlerteorien bekrefter et grandiost selvbilde. Det selges så mye søppel mellom to permer, denne inngår bare i den store massen av bøker som folk (også bokhandlere) driter i. 

Jeg har ikke sett denne snappen men anser det ikke som normalt å komme med slike hysteriske påstander... 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...