Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest Theresetu
1 minutt siden, MissLucy skrev:

de mangler kontekst, og dermed ser de verre ut enn de kanskje var ment. Jeg kommer ikke på noen eksempler i farten, men det har vel vært skrevet ganske mye om det tidligere i tråden.

Ja, det er skrevet mye om dem tidligere i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Theresetu
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Kan man kalle det en sannhet dersom den ikke er sann? 

Subjektive oppfatning, men ikke en sannhet.

Selvfølgelig, dersom noe en forteller ikke er sant, er det ikke en sannhet. Men hvis for eksempel du hadde følt deg mobbet av meg og hadde flere argumenter for at det jeg drev med var mobbing, hadde det likevel vært din sannhet selv om kanskje jeg og andre rundt ikke hadde oppfattet det som mobbing. Det er jo også alltid to sider av en sak, og dermed to sannheter på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Theresetu skrev:

Selvfølgelig, dersom noe en forteller ikke er sant, er det ikke en sannhet. Men hvis for eksempel du hadde følt deg mobbet av meg og hadde flere argumenter for at det jeg drev med var mobbing, hadde det likevel vært din sannhet selv om kanskje jeg og andre rundt ikke hadde oppfattet det som mobbing. Det er jo også alltid to sider av en sak, og dermed to sannheter på en måte.

Du mener nok «versjoner». 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
2 minutter siden, Emmelise skrev:

Noe av det er faktisk fra epost og facebook også.

Men for å ta et eksempel på hvorfor kontekst er viktig.

Dette innlegget er fra Kvinneguiden uten tvil. Dette er etter Anne Brith har skrevet i bloggen sin om hvordan hun står ved en bro og "tenker dystre tanker". Vagt og spekulativt av Anne Brith, men nuvel. Er det jeg har sitert inn hets? Noen utviser bekymring fordi noen skriver vagt i bloggen sin at de muligens kanskje på en måte kunne finne på å gjøre noe dumt. Er det da hets?

Nja, det er ikke akkurat hets at noen uttrykker bekymring, men en av hennes største frykter har jo alltid vært at noen skal ta fra henne barna.

I stedet for å skrive en slik kommentar som du siterte, ville jeg nok snakket med Anne Brith først og spurt hva som skjer og om det var noe jeg kunne gjøre for henne. Det ville jeg gjort med andre også, ikke bare Anne Brith. 

Så jeg forstår at hun oppfattet dette som en litt på kanten kommentar selv om den kanskje ikke var ment slik den ble oppfattet. Men nå er det jo heller ikke denne jeg synes er verst heller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

eller virkelighetsoppfatning...

Men det er klart, i mange av trådene på rampelys, kommer det mange reaksjoner og kommentarer på det bloggerne skriver. Mye er saklig og nødvendig kritikk. Mye er raljering og harselering, som kommentarer på kritikkverdige forhold. Og mye er pirk og sleivspark, uten at det dermed er hets. Det er klart at personen bak merkevaren kan føle seg overveldet av dette, og opplever det som sin sannhet at det er hets. Men det er en virkelighetsoppfatning som må holdes opp mot noen objektive fakta.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
4 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Nja, både og. Jeg mener iallfall at det finnes to sannheter av en sak ettersom det er to sider av en sak. Men du kan gjerne mene at det kalles versjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
1 time siden, Eveliina skrev:

Nei, hun har lagt ved en samling skjermdumper uten kilder og uten kontekst - presentert som om de kommer fra Kvinneguiden.

Dette har vært gjennomgått allerede i tråden, bla bakover til rundt 8.mars, når boka kom ut. Svært mye av det kan umulig komme herfra. Alle utsagn som henvender seg direkte til henne - de kommer ikke herfra. Ingen henvender seg direkte til Anne Brith her i tråden. 

Noe kommer herfra, men når det leses i konteksten og i relasjon til det aktuelle innlegget på hennes egen blogg så skifter kommentaren mening. Dette er også dokumentert noe av i en av linkene til influencere.wordpress.com bloggen som ble lagt ut til deg nå. Noen av kommentarene som høres drøye ut, er kun referanser til ting hun selv faktisk har sagt eller gjort.

F.eks den kommentaren hun dro opp i Ukeslutt, som et eksempel på hets skrevet på Kvinneguiden - viser seg å komme fra et helt annet forum. Dette er også beskrevet bakover i tråden - det står generelt veldig mye nyttig info her. Dette er noe av problemet med skjermdumpene i boken, det er ikke oppgitt faktisk kilder. Dessuten, så er det også svært lett å lage falske skjermbilder - jeg sier ikke at det er juks i boka - men uten en normal kildehenvisning som kan sjekkes, så kan vi faktisk ikke vite om dette stemmer. 

https://influencere.wordpress.com/2019/02/24/anne-brith-kritikk-eller-hets/

https://influencere.wordpress.com/2019/03/07/anne-brith-er-dette-troverdig/

https://influencere.wordpress.com/2019/02/19/anne-brith-hets-fra-kvinner/

For Anne Briths påstand om at hun har 'holdt kjeft i 8 år' - så er det samlet en hel del linker som viser det motsatte her. Hun ha tvert imot hatt ganske mange utspill over flere år:
https://influencere.wordpress.com/2019/02/16/anne-brith-kvinner-som-hater-kvinner/

For Anne Briths påstand om at hun er så snar til å tilgi andre - truet med anmeldelse av to som kom med uheldig slengbemerking i podcast - etter at de hadde snakka ut godt og lenge på tlf, og de inviterte henne til å delta for å si sin mening på åpen mikrofon, fly og hotell spandert:
https://bloggomtoppbloggere.com/2019/02/22/bok-podcast-tv/

Anne Brith som kjemper mot stygge kommentarer om seg selv - ser ut til å tolerere greit at det brukes nedsettende ord om dem hun ikke liker selv:
https://influencere.wordpress.com/2018/04/01/ab-no-kommentarfeltproblematikk-og-redaktoransvar/

Anne Brith henger ut andre - her en oversikt med linker til flere tilfeller, inkludert å henge ut folk som har søkt offentlige opplysninger om henne med fullt navn på egen blogg:
https://influencere.wordpress.com/2018/12/01/annebrith-no-om-a-vaere-slem/

Og nå orker jeg ikke fortsette - men det er nok å ta av...

Nå har jeg lest alle artiklene både du og andre har sendt meg på nytt og prøvd å sette meg inn i hvordan dere tenker og hva dere sikter til. Jeg forstår hva dere mener angående kontekst og slikt, utrolig viktig. Men jeg støtter veldig det svaret Anne Brith ga på Facebook-kommentaren her:
https://influencere.wordpress.com/2019/02/19/anne-brith-hets-fra-kvinner/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusn hjertelig takk for at en i utgangspunktet god og fruktbar diskusjon har blitt fullstendig ødelagt av ekkokammer de siste ti sidene. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Theresetu skrev:

Jeg står fast ved at Anne Brith har svært mye dokumentasjon og mange skjermdumper fra kommentarer før de har blitt fjernet. Hvis du tror noe annet, har du lov til det.

Hvorfor viser hun ikke fram de skjermbildene og kommentarene da?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det finnes mennesker på jorden så vil det finnes ulike meninger. Å det ville vært en kjedelig verden om alle var like. Men det jeg ikke skjønner er når noen ber folk om legge frem bevis,hva de mener er hets og mobbing så blir d stille. Da får vi bare beskjed om å lese her inne fordi det er drøssevis😀 jeg personlig er virkelig innteresert i å vite met om hvor går grensen? Hvorfor blir folk så stille når det spørsmålet kommer?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg trengte noe mer for å føle meg overbevist om at alt det som er skrevet om ABD her, på BOTB, DN og ikke minst hos Asti, er sannheten, men så fikk man det siste døgnet i denne tråden, og er sikrere enn noen gang! 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest mygga
På 2.11.2018 den 7.50, Rørleggerfrue skrev:

Helsekontrollen skulle spørre hva slags kosttilskudd kjendiser bruker. AB var kjendisen de fant.

Sinnsykt kleint, påtatt fnising hele veien, og hun føler seg lurt til å ta vitaminer hun selv har Googlet seg frem til at kan være løsningen på trøtthet. 

Dere spør om " bevis" på stygg oppførsel og sier at moderator sletter det som er på kanten.   Jeg startet på side 1 og "sinnsykt kleint, påtatt fnising hele veien....." Det er kritikk av personen som jobber i annebrith as.  Det har ikke blitt fjernet. Med andre ord det er godkjent å kritisere på denne måten. Og det popper fram ganske mange ganger på de over 300 sidene. Kunne dere nå bare klare å unngå slike utsagn så kunne det ha blitt en konstruktiv debatt om viktige tema.  Jeg er ikke ny her. Jeg fulgte med lenge før jeg opprettet bruker selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB har hintet litt på snap om at hun har fått vite ( av følgere)  muligens ikke alle bokhandlere selger boken hennes,at de sier den skal trekkes. Idag spør hun konkret om noen har opplevd at ansatte ikke vil selge boken hennes. Hun ber da om å få vite hvilke steder dette gjelder. 

Endret av Zenhouse
Slettet AB’s oppfordring om å kjøpe boka på nett da det kunne leses som om det var MIN mening 🙈
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...