Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Grennellik skrev:

Men kan du se at hun har svært liten troverdighet igjen? Hvis du har lest bloggene det linkes til, og det faktum at hun gjenåpner bloggen etter å ha sagt at den legges ned pga trusler mot datteren. Det er fint at du har sansen for henne. Men siden du ønsker å starte debatt her inne er det interessant å høre om du synes hun har noe troverdighet. 

Jeg har sagt jeg skal logge ut nå. Og lese forumregler, så det skal jeg gjøre 😉 Troverdighet eller ikke, det er guts i dama. Har ikke du sagt ting du har gjort motsatt av? Det har jeg. Kasta stein og sittet i glasshus. Det bråker skikkelig. Slik det kanskje gjør nå (også) i denne saken? Må sove, jobb og sånt kaller. Takk for fint innspill i diskursen! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Annepannehønepøne skrev:

Ok, leste det grundigere nå. Samtidig tenker jeg det må være lov til å forsvare seg mot alle anonyme angrep. Hun svarer i hvert fall for seg selv og som seg selv. Alle vi her inne skjuler oss bak alskens fake navn. 

Men når hun får saklig kritikk på Facebook siden sin, av folk under sitt eget navn, så sletter hun bare hele innlegget når det blir for avslørende. Screenshot finnes. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Theresetu skrev:

Det er ikke tillatt med hets og sjikane på dette forumet, helt riktig. Men de som rydder opp i forumet får ikke med seg alt med en gang, og kan da gjerne la hetsende kommentarer ligge ute i to uker før de blir fjernet, det har de sagt selv. Dog har hun lagt ved mange skjermdumper i boken der Kvinneguiden har fjernet kommentarer og ryddet opp i tråden. Jeg har ikke spurt Anne Brith om jeg har lov til å sitere noe fra boken hennes. Hun har opphavsretten, og det er hverken lovlig eller greit å sitere noe jeg ikke har fått godkjennelse til å sitere.

Faktisk så kan du innenfor sitatretten
https://no.wikipedia.org/wiki/Sitatrett

Ryddemeldinger fra moderator er ikke bevis på hets. Det eneste ryddemeldinger fra en moderator viser til er at det HAR forekommet NOE, men ikke om hva det var, hva det gjaldt og hvem det kom fra og hvem det var til.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
14 minutter siden, Annepannehønepøne skrev:

Motstand er herlig. Jeg vet ikke hva brukerdebatt er, for jeg har ikke 17000 innlegg. Men jeg lærer. Jeg ser @Theresetu får delvis grisebank når hun kommer med motargumenter. Jeg kjenner ikke henne, men synes det er litt moro at vi er to her inne som ikke er enige i synspunktene rundt ABD. OG - er dere sikre på at dere eier sannheten? Jeg er slikt laga at jeg ikke gjør det. Jeg erfarer, leser, lærer, vurderer og er åpen for gode debatter. Nå må jeg lese disse reglene. Natta ♥️

Du er bra!!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
2 minutter siden, Theresetu skrev:

Det er ikke tillatt med hets og sjikane på dette forumet, helt riktig. Men de som rydder opp i forumet får ikke med seg alt med en gang, og kan da gjerne la hetsende kommentarer ligge ute i to uker før de blir fjernet, det har de sagt selv. Dog har hun lagt ved mange skjermdumper i boken der Kvinneguiden har fjernet kommentarer og ryddet opp i tråden. Jeg har ikke spurt Anne Brith om jeg har lov til å sitere noe fra boken hennes. Hun har opphavsretten, og det er hverken lovlig eller greit å sitere noe jeg ikke har fått godkjennelse til å sitere.

Hvis det er sitatene i boka hennes du har lyst til å sitere, så må du gjerne gjøre det. Så lenge Anne Brith ikke har funnet dem opp selv, har hun sitert noen andre. Uten å spørre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zenhouse skrev:

Men når hun får saklig kritikk på Facebook siden sin, av folk under sitt eget navn, så sletter hun bare hele innlegget når det blir for avslørende. Screenshot finnes. 

Det er mulig, det har jeg ikke fulgt med på. Jeg er nok ikke like ihuga i å følge med. Jeg har forresten gjort det selv tidvis. Fordi jeg eier siden min (eller facebook eier, men jeg har da litt å si) og vil ha meg frabedt usakeligheter. Har aldri du? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger, persondebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
Akkurat nå, Annepannehønepøne skrev:

Det er mulig, det har jeg ikke fulgt med på. Jeg er nok ikke like ihuga i å følge med. Jeg har forresten gjort det selv tidvis. Fordi jeg eier siden min (eller facebook eier, men jeg har da litt å si) og vil ha meg frabedt usakeligheter. Har aldri du? 🤗

Det var sitt eget innlegg hun fjernet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
14 minutter siden, norovirus skrev:

Jeg skynder meg da å omformulerer det til å si at " boken har ikke offentlig interesse slik forfatteren spådde,  den ble for subjektiv og altfor lite dokumentert og nyansert" Dette medførte at ingen "seriøse media" omtalte boken  @Theresetu 

Det er helt greit om du mener dette, men du er nødt til å akseptere at andre har ulike meninger enn deg. Jeg synes boken hennes er helt fantastisk bra, og det er absolutt den beste boken jeg har lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Theresetu skrev:

Du er bra!!❤️

Takk! Jeg kjenner jo ikke deg, men ser vi yter motstand begge to her inne i kveld. Og det er faktisk helt tilfeldig! Jeg turte nesten ikke skrive den første kommentaren, men det var moro når jeg bare skjønte systemet. Nå må jeg logge av og lese regler (det har jeg lovet ca 10 ganger her inne nå😂), take care ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
13 minutter siden, Marimba skrev:

At kommentarene i den gitte konteksten er hets og feks bør politianmeldes? 

Hva tenker du om satireprogrammer som nytt på nytt, misjonen osv? Bør disse forbys?

Hva har det med saken å gjøre, og hvorfor stiller du meg spørsmål om hva jeg synes om ulike ting? Hvorfor kan du ikke bare akseptere at vi har ulike meninger, og at det er helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
6 minutter siden, MissLucy skrev:

ABD har neppe opphavsrett på kommentarer hun har tatt fra KG....

Hun har opphavsrett på boken sin, og jeg ønsker derfor ikke å plukke ut noe derfra uten godkjenning først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ispahan skrev:

Det var sitt eget innlegg hun fjernet 😉

Ok, men det må da være lov? Fåglarna vet hva jeg har gjort på facebook de årene jeg har hatt siden min. Jeg husker ikke. Jeg har sikkert sletta noe 😉 Er det virkelig ingen andre her inne som har gjort det? Det er jo ikke akkurat forbudt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Theresetu skrev:

Hun har opphavsrett på boken sin, og jeg ønsker derfor ikke å plukke ut noe derfra uten godkjenning først.

Faktisk, så har hun ikke opphavsrett på siteringene, overhodet. De tilhører de menneskene som har skrevet dem.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
6 minutter siden, Emmelise skrev:

Ryddemeldinger fra moderator er ikke bevis på hets. Det eneste ryddemeldinger fra en moderator viser til er at det HAR forekommet NOE, men ikke om hva det var, hva det gjaldt og hvem det kom fra og hvem det var til.

Det står jo "tråden er ryddet for omtale av barn, omtale av kropp og hetsende innlegg", "tråden er ryddet for diskusjon av barn og hets", "tråden er ryddet for krenkende utsagn og spekulasjoner", "tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep" og så videre flere ganger, så jo det er et bevis på hets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Theresetu skrev:

Hva har det med saken å gjøre, og hvorfor stiller du meg spørsmål om hva jeg synes om ulike ting? Hvorfor kan du ikke bare akseptere at vi har ulike meninger, og at det er helt greit?

Fordi jeg ønsker å forstå tankegangen til de som ser hets  der jeg ser kritikk, slarv og fleip. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Theresetu skrev:

Det er helt greit om du mener dette, men du er nødt til å akseptere at andre har ulike meninger enn deg. Jeg synes boken hennes er helt fantastisk bra, og det er absolutt den beste boken jeg har lest. 

Flott, det er viktig å lese. Det utvider horisonten👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Theresetu skrev:

det er lov å sitere når det er nødvendig for å illustrere eller bevise et poeng. Slå opp "sitatretten".

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
4 minutter siden, Emmelise skrev:

Faktisk, så har hun ikke opphavsrett på siteringene, overhodet. De tilhører de menneskene som har skrevet dem.

Jeg ønsker likevel ikke å sitere noe fra hennes bok uten hennes samtykke, og det må du respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Emmelise skrev:

Ved linker, bruker SNL, Wikipedia er et usikkert sted for sitater. Velment, dette 🤗 

https://snl.no/sitatrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...