Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ispahan
1 time siden, pøbelsara skrev:

@Marimba - det du skriver nederst der er utrolig viktig. Jeg tenker at siden KG bestemte at alt om bloggere/influencere skulle ligge på rampelys med en tråd for hver blogger, så blir det et sammensurium av folk som stikker innom for å sladre om den nye kjæresten og folk som ønsker å diskutere hennes utspill i sine ulike medier, hvordan hun fremstiller sin virkelighet i boken, hvilke virkemidler hun benytter og hvilke hun ikke benytter.

men nå er alt sauset sammen i en tråd med navnet til bloggeren på. Det legger ikke de beste forutsetninger for en god debatt.  Dessverre.

Sladder er egentlig en naturlig del av debatten når det gjelder Anne Brith. Hun legger opp til spekulasjoner hele tiden, det er faktisk det hun lever av. Det siste stuntet hennes er hinting om husbygging i et område med høye eiendomspriser. Rett etter at hun selv har avslørt at hun skylder staten 660 000 kr. Det henger ikke på greip, folk blir nysgjerrige, noe som gjør at man følger med på hennes sosiale medier = penger i kassa for annebrith.no.

Derfor preges diskusjonen her inne ofte av bagateller som minner om slarving, men det er faktisk forretningsmodellen hennes. Når bedriften er useriøs er det vanskelig å drive en seriøs debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
2 timer siden, Pæddan skrev:

Skal ørene mine gnages av????

Jeg synes det er utrolig unødvendig av deg å skrive slikt. Hvis du ikke liker stemmen hennes, trenger du heller ikke å høre på den eventuelle lydboken. Personlig håper jeg at det vil komme ut en lydbok av boken hennes, for den er utrolig bra og veldig viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
2 timer siden, Pæddan skrev:

Skal ørene mine gnages av????

Jeg synes det er utrolig unødvendig av deg å skrive slikt. Hvis du ikke liker stemmen hennes, trenger du heller ikke å høre på den eventuelle lydboken. Personlig håper jeg at det vil komme ut en lydbok av boken hennes, for den er utrolig bra og veldig viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Theresetu skrev:

Hvordan kan denne boken være veldig viktig?  

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Theresetu
3 minutter siden, MissCortado skrev:

Hvordan kan denne boken være veldig viktig?  

Boken hennes fortjener å bli satt lys på. Temaet hun skriver om er så ekstremt viktig, og jeg vet at den vil hjelpe mange mennesker. Den har iallfall hjulpet meg. Hun skriver på en så gripende, ekte, sårbar og fin måte at jeg ikke klarte å legge den bort før jeg hadde lest den ferdig. Årsaken til hvorfor jeg synes boken hennes er viktig, er fordi hun belyser hvordan det er å bli utsatt for mobbing, sjikane, hets og trusler daglig og over flere år. Boken viser også leseren ulike perspektiver av hvordan det er å være et mobbeoffer, og hvordan det er å ville alle godt uavhengig av hva de har gjort mot en. Derfor håper jeg også at boken får lov til å bli i butikkene, og at det kommer en lydbok av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
19 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg har lest den, og må si meg helt uenig her. Den er helt grensesprengende dårlig og helt uvesentlig.

Helt greit at vi har ulike meninger, men du kan likevel holde deg saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Theresetu skrev:

Helt greit at vi har ulike meninger, men du kan likevel holde deg saklig.

det er meningen min om en bok jeg har lest. Hva er det som er usaklig med det?

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
1 minutt siden, MissLucy skrev:

det er meningen min om en bok jeg har lest. Hva er det som er usaklig med det?

Det er usaklig fordi du ikke kommer med konstruktiv kritikk og ikke forteller hvorfor du ikke liker den. I stedet kaller du den "grensesprengende dårlig og helt uvesentlig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Keikolina skrev:

Virker som det er en lettlest bok med store bokstaver og bilder, en ungdomsbok.

mye klipp og lim av kommentarer. Står ikke hvor de er fra. Og enkelte kapitler er bare blogginnlegg tatt mer eller mindre ordrett fra bloggen. Søppelbok.

Endret av MissLucy
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ispahan
9 minutter siden, Theresetu skrev:

Boken hennes fortjener å bli satt lys på. Temaet hun skriver om er så ekstremt viktig, og jeg vet at den vil hjelpe mange mennesker. Den har iallfall hjulpet meg. Hun skriver på en så gripende, ekte, sårbar og fin måte at jeg ikke klarte å legge den bort før jeg hadde lest den ferdig. Årsaken til hvorfor jeg synes boken hennes er viktig, er fordi hun belyser hvordan det er å bli utsatt for mobbing, sjikane, hets og trusler daglig og over flere år. Boken viser også leseren ulike perspektiver av hvordan det er å være et mobbeoffer, og hvordan det er å ville alle godt uavhengig av hva de har gjort mot en. Derfor håper jeg også at boken får lov til å bli i butikkene, og at det kommer en lydbok av den.

Hvilket tema synes du at denne boken tar opp som er viktig? At kvinner hater kvinner? For det kommer ikke et eneste bevis for at det står kvinner bak noe av det Anne Brith refererer til. De er anonyme og kan like gjerne være menn. Den eneste som ER identifisert er faktisk mann.

Eller er det Anne Briths tolkning av hat du synes er viktig? For den er høyst subjektiv. Mange av eksemplene virker på meg som reell bekymring og omtanke. Noen er stygge også, for all del, men husk at kommentarene hun siterer er respons på hva hun selv velger å dele med alt og alle. Hun lever av å provosere.

Er det kanskje historien om den voldelige mannen som er viktig? Bestevenninnen som dolket henne i ryggen? Alle foreldrene som frøs henne ut? Alle samarbeidspartnerne som har utnyttet henne? Her er det viktig å huske at vi bare har Anne Briths side av saken. Menneskene hun henger ut har ingen muligheter til å forsvare seg mot til dels grove beskyldninger.

Hvordan har denne boka hjulpet deg? Jeg er genuint interessert i hvordan noen som ikke er klikk-åte-blogger kan relatere til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet

Noen vil ikke innse sannheten om ABD uansett hvor mye bevis etc som legges frem. Asti har jo servert alt godt dokumentert på bloggen. 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Akkurat nå, MissLucy skrev:

mye klipp og lim av kommentarer. Står ikke hvor de er fra. Og enkelte kapitler er bare blogginnlegg tatt mer eller mindre ordrett fra bloggen.

Ja, kan ikke ha tatt lange tiden å "skrive" den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, pøbelsara skrev:

Hvorfor skulle ikke det være greit å skrive her? Det er lov å omtale bøker her inne. 

Men hvs tenker  du om innholdet? 

At det er hennes historie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Theresetu
3 minutter siden, MissLucy skrev:

Den er dårlig skrevet. Dokumentasjonen holder ikke. Påstandene om mobbing og hets er ikke troverdige. Angrepene mot relativt lett identifiserbare personer er stygge og mangler dokumentasjon. Det er ikke en viktig bok om et viktig tema. Det er ikke en gang en bok om et tema.

Hun har drøssevis av dokumentasjon, men kan ikke legge ved alt i boken ettersom det ikke er lovlig. Hvis du mener at påstandene om mobbing og hets ikke er troverdige, har du nok ikke lest de aller siste sidene hennes med flere beviser på hva andre har skrevet til og om henne. Alle som er omtalt i boken hennes, foruten familie og nære venner, er anonymiserte. Personene hun har skrevet om er langt ifra lett identifiserbare med mindre man vet hvem de er fra før av. Du har likevel lov til å mene dette om hennes bok, men hvis du synes at mobbing, hets, sjikane og trusler ikke er et viktig tema, så synes jeg at du skal tenke litt på hvordan det er for noen å bli utsatt for grov mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...