Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Emmelise skrev:

Hun er siviløkonom med ordentlig jobb, blogging om økonomi og forbruk er noe hun gjør som hobby. Troverdigheten hennes er langt bedre plassert enn mange andre.

Men hvordan vil det stå til med troverdigheten hennes når hun slår seg sammen med Anne Brith?

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, *Ariel* skrev:

Men hvordan vil det stå til med troverdigheten hennes når hun slår seg sammen med Anne Brith?

Viktig poeng, det der. I mine øyne sank hun bums ned i «null troverdighets-brønnen», og jeg regner med det er flere som ser det slik. Et samarbeid er noe helt annet enn å bli engasjert for å gjøre en betalt jobb, og slik det fremstår i Davidsens blogg - er hun en samarbeidspartner = en av de jeg ikke stoler på eller vil bry meg om.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pust skrev:

Viktig poeng, det der. I mine øyne sank hun bums ned i «null troverdighets-brønnen», og jeg regner med det er flere som ser det slik. Et samarbeid er noe helt annet enn å bli engasjert for å gjøre en betalt jobb, og slik det fremstår i Davidsens blogg - er hun en samarbeidspartner = en av de jeg ikke stoler på eller vil bry meg om.

Samme tenker jeg👍 For meg har ABD ingen troverdighet, og det gjelder også de som samarbeider med henne. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pust skrev:

Nja, nå vet vi ikke hva slags avtale de har. Men ettersom innholdet til forbrukerfrue er av et langt mer solid kaliber basert på erfaring og relevant utdanning så syntes jeg det egentlig bare er en positiv ting at hennes innhold vises der.  I rosabloggland så pleier ikke bloggtyper som forbrukerfrues å få så veldig mye trafikk og interesse, dermed er det bare positivt at "utnyttelsen" av ABs 'rekkevidde' blir tatt i bruk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troverdighet eller mangel på troverdighet smitter over fra den man samarbeider med. Jeg ville aldri tatt på meg oppdrag fra noen jeg vet har et rufsete rykte, i alle fall ikke et oppdrag hvor min signatur skulle offentliggjøres. Rufs smitter, og er vanskelig å bli kvitt. (Jeg har selv takket nei til ganske mange oppdrag fra firmaer jeg ikke vil forbindes med.) Nå kan det jo hende at vedkommende skribent er uvitende om hvilken bedrift hun samarbeider med, sånt kan jo skje. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har en status på boka da? Blir den trukket fra markedet? Selger den godt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Troverdighet eller mangel på troverdighet smitter over fra den man samarbeider med. Jeg ville aldri tatt på meg oppdrag fra noen jeg vet har et rufsete rykte, i alle fall ikke et oppdrag hvor min signatur skulle offentliggjøres. Rufs smitter, og er vanskelig å bli kvitt. (Jeg har selv takket nei til ganske mange oppdrag fra firmaer jeg ikke vil forbindes med.) Nå kan det jo hende at vedkommende skribent er uvitende om hvilken bedrift hun samarbeider med, sånt kan jo skje. 

Vel. Skal ikke mye research til for å finne ut det, da.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
1 minutt siden, Rosalie skrev:

Vel. Skal ikke mye research til for å finne ut det, da.

Nei, og det styrker vel ikke akkurat troverdigheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som hun skal bygge hus! Hun leter etter noe til å planere ut tomt og støpe grunnmur (snap). Kanskje hun har kjøpt tomt?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, MissCortado skrev:

Trenger man tomt og grunnmur til luftslott? 

Det er jo utrolig flott hvis det endelig blir noe av det etterlengtede huset, men jeg stresser ikke med å planlegge innflytningspresang. 

Er det ikke hun som nesten gikk konkurs atter en gang og ikke hadde penger til mat ifølge boken? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue

At hun spør etter firma til å grave ut tomt er kun for å enten skape spekulasjoner eller at man, nok en gang, skal tro at hun er god for en 8 millioners villa. 

Det er fjortiss-strategi å spørre sånn på snapchat. De fleste andre som faktisk skal bygge hus gjør et søk på google for å finne nødvendige firmaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
4 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev:

At hun spør etter firma til å grave ut tomt er kun for å enten skape spekulasjoner eller at man, nok en gang, skal tro at hun er god for en 8 millioners villa. 

Det er fjortiss-strategi å spørre sånn på snapchat. De fleste andre som faktisk skal bygge hus gjør et søk på google for å finne nødvendige firmaer. 

Og HVIS man ikke mestrer Google, så klarer man i det minste å få med hvor i landet man trenger tjenesten. Det hjelper lite at noen vet om en flink entreprenør i Bærum, hvis man skal bygge i Mosjøen.

(Bare et eksempel, ikke en spekulasjon om hvor hun skal bo...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, Isild skrev:

Tror ikke det hadde blitt særlig ryddig hvis de skulle "blandet kortene" ved å ta opp det i kroppspressdebatten de fikk igang (selv om det jo henger sammen alt sammen. (Jeg tør ikke engang å tenke på hvor mye forferdelig SE og Kristin har fått de siste dagene. Mistenker at det er minst like ille som det AB har fått av stygge kommentarer og meldinger) 

Nå avsluttet vel Kristin debatten på NRK med å si at bloggere som offentlige personer/influensere må tåle kritikk, og at de som var erfarne i dette gamet seriøst måtte klare å sile bort det som var usaklig hets og ta til seg det som var konstruktiv kritikk. Tenkte det virkelig var et kraftig spark til Anne Brith! Det burde hun i allefall ta til seg. Når disse unge jentene klarer å se bort i fra usaklig hets, så burde iallefall Anne Brith klare det. (med all sin livserfaring). Alle forstår jo at det er mye rart ute på internett, og velger du å være offentlig person/bedrift som har blogg og some som jobb/inntekstkilde -så får man søren meg regne med å få tilbakemeldinger av mange slag -både saklig og usaklig

Her ser man klart forskjell på influensere med profesjonell og oppegående holdning VS en nybegynner på amatørnivå. Vi vet jo alle hvilken kategori ABD havner i.....

Endret av Cessa74
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue
Akkurat nå, Ispahan skrev:

Og HVIS man ikke mestrer Google, så klarer man i det minste å få med hvor i landet man trenger tjenesten. Det hjelper lite at noen vet om en flink entreprenør i Bærum, hvis man skal bygge i Mosjøen.

(Bare et eksempel, ikke en spekulasjon om hvor hun skal bo...)

Hvis man klarer å spore opp arbeidsgiver til en som ikke tilber deg, da klarer du å søke etter entreprenører på google 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ServiceManagerFrue skrev:

Hun brukte samme strategi for å få sponset en middag ... Ba om anbefalinger på snap, for så å få familiemiddagen sponset mot at restauranten fikk omtale av Davidsen i SoMe. Kanskje hun får sponset grunnarbeidet etter hvert. Bloggere er gode til å innbille andre at det er verdt maaaaange tusen å få den ene linjen på bloggerens snapchat eller i instastory - som forsvinner etter noen timer. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om AB har tatt inn over seg at ting forsvinner raskt på Instastory og Snap, og man tigger vel ikke spons i et glanset Anne Brith Magasin........ For skal det bli villa må det vel masse spons til

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...