Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Akkurat det med å følge med som en hauk for å blokkere de som trykker «liker» på en kritisk kommentar, det er en skremmende utvikling. Det gjør jo at man struper folk uten at det har kommet en ytring. Man har ikke vurdert verken argumentasjon eller mening (og derfor ikke kunnet definere det som verken hets eller konstruktivt). Jeg vil definere den typen blokkeringer som et angrep på ytringsfriheten og da er vi på ville veier. Det føyer seg dog perfekt inn i bloggernes behov for å skape seg sin egen løgnaktige virkelighet.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, CMarie skrev:

Var inne for å lese kommentarene, men jeg er visst blokkert :)) Jeg har vel en gang vært trollat mot ho mor, kan ikke huske akkurat det men

Det er på Helene Drages instakonto. ABs kommentar ligger som svar til siljeisabels kommentar. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ispahan skrev:

annebrith.no: Boken er fullstappet med kommentarer vi har dokumentasjon på. Alt ligger hos advokat Elden og hos politiet.

Elden tar timebetalt og jubler sikkert over å få en assistent til å gå gjennom alle kommentarene. Det er ikke så veldig mange, men det blir noen tusen. Men hva mener hun politiet skal gjøre med den "dokumentasjonen"? "Tror dere hun har high gap på cv'n?", eller "er hun ikke sexy med hvit glasur rennende nedover haka" , for ikke å snakke om kommentaren om kjolen, som faktisk var til Helene Drage, er ikke politimat! Det er misbruk av ressurser og jeg blir kvalm av å tenke på hvor mye tid de bruker på det som må være verdens mest hårsåre menneske!

Politiet  eller ei . Dette er latterliggjøring og burde vært moderert bort. Var inne og leste kommentarene ang high gap, og det gikk over flere sider med latterliggjøring . sleivspark morsomheter , Dette har  har foregått over år, med stadig nye morsomheter . og sleivspark  Folk her inne synes det sikkert er festlig? . men dette er ikke greit. uansett hva man måtte mene om bloggeren og hva denne personen måtte ha gjort. Er det  dette vi skal lære ungene våre, at så lenge noen har gjort noe dumt , så er det bare å fyre løs? . Håper det kommer en debatt om netthets  i  kjølevann av dette. Det beste hadde vært om hele rampelys ble stengt,  eller at det ble slått mye hardere  ned på alle"morsomhetene"  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Christiane_W skrev:

@Rægs, @CMarie, @frk.Helene Hare: Kommentaren til AB finner dere under det tredje siste bildet HD har lagt ut på sin Instagram, ikke på ABs Instagram.

Jeg ser ikke ABs kommentarer der. Jeg får faktisk ikke søkt henne opp på IG i det hele tatt, ergo blokkert?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
5 minutter siden, Lana01 skrev:

Politiet  eller ei . Dette er latterliggjøring og burde vært moderert bort. Var inne og leste kommentarene ang high gap, og det gikk over flere sider med latterliggjøring . sleivspark morsomheter , Dette har  har foregått over år, med stadig nye morsomheter . og sleivspark  Folk her inne synes det sikkert er festlig? . men dette er ikke greit. uansett hva man måtte mene om bloggeren og hva denne personen måtte ha gjort. Er det  dette vi skal lære ungene våre, at så lenge noen har gjort noe dumt , så er det bare å fyre løs? . Håper det kommer en debatt om netthets  i  kjølevann av dette. Det beste hadde vært om hele rampelys ble stengt,  eller at det ble slått mye hardere  ned på alle"morsomhetene"  

Drar du alle her inne over en kam? Igjen?

Jeg har aldri kommentert slik du beskriver.... Blir skuffet. Tror du vi sitter hjemme hos hverandre og kommenterer? 

Ingen fortjener hets, men å være kritisk til uetisk blogging, er ikke det ok? 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sannhet skrev:

Jeg har aldri kommentert slik du beskriver.... Blir skuffet. Tror du vi sitter hjemme hos hverandre og kommenterer? 

Nei det gjelder ikke alle, men veldig mange ,også av de faste brukeren. Folk selv burde vite om de er en del av dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lana01 skrev:

Du er klar over at det du har uthevet i innlegget til brukeren du siterte, er kommentarer ABD hevder å ha mottatt, og ikke noe som brukeren har funnet på selv?

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CecilieX skrev:

Akkurat det med å følge med som en hauk for å blokkere de som trykker «liker» på en kritisk kommentar, det er en skremmende utvikling. Det gjør jo at man struper folk uten at det har kommet en ytring. Man har ikke vurdert verken argumentasjon eller mening (og derfor ikke kunnet definere det som verken hets eller konstruktivt). Jeg vil definere den typen blokkeringer som et angrep på ytringsfriheten og da er vi på ville veier. Det føyer seg dog perfekt inn i bloggernes behov for å skape seg sin egen løgnaktige virkelighet.

Når man har inntatt offerrollen gjør man det vanskeligere for seg selv å forholde seg til samt innrette seg etter andres tilbakemeldinger. Det er tross alt «alle andre» det er noe galt med. Jeg vil tro at det oppleves som en preventiv handling å kunne blokkere meninger som ikke harmonerer med ens egen virkelighetsoppfatning, først som sist.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CecilieX skrev:

Ja, man får inntrykk av at hun bruker en del tid på å lete opp alt som kan tolkes som noe annet enn rosenduftende skryt, og det attpåtil i kommentarfeltet til andre brukere. Det fremstår som mer enn en smule paranoid.

Ulempen er at debatten fortsetter, men AB har skutt seg selv i foten ved å blokkere enhver mulighet for dialog. En ren tapssituasjon for AB, som fremstår som ekstremt følelsesstyrt og lite reflektert.

1 minutt siden, CMarie skrev:

Jeg ser ikke ABs kommentarer der. Jeg får faktisk ikke søkt henne opp på IG i det hele tatt, ergo blokkert?

Jeg logget ut av IG, og gikk inn på Helens konto, da kan du lese den.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mygga
11 minutter siden, sannhet skrev:

Ingen fortjener hets, men å være kritisk til uetisk blogging, er ikke det ok? 

Det er ikke ok å være ukritisk til slike morsomheter heller. Dere tier fullstendig stille når slikt dukker opp. Merkelig at dere, de fleste av dere ikke er kritisk  til uetiske kommentarer her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
10 minutter siden, Lana01 skrev:

Nei det gjelder ikke alle, men veldig mange ,også av de faste brukeren. Folk selv burde vite om de er en del av dette. 

Jeg synes noen går over streken, men det gjelder ikke mange. Synes de fleste er rimelig saklige.

Innhold som ikke følger forumets regler, blir raskt moderert bort. 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mygga skrev:

Det er ikke ok å være ukritisk til slike morsomheter heller. Dere tier fullstendig stille når slikt dukker opp. Merkelig at dere, de fleste av dere ikke er kritisk  til uetiske kommentarer her inne....

Jeg rapporterer det jeg ser, det skriver jeg da selvsagt ikke i tråden. Så du får roe ned beskyldningene dine, du vet absolutt ikke noe om hva folk gjør mht overtramp og regelbrudd. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lana01 skrev:

Det er en måte å se det på, men når man velger å tre fram i lyset så må man faktisk regne med å få kommentarer på det. Skriver man et idiotisk innlegg om tigh gap så blir det selvsagt reaksjoner, hadde hun utelukkende skrevet om baking (se f.eks Ida Gran Jansen) så får man ikke den samme oppmerksomheten. Man får på mange måter som fortjent. 

En annen ting jeg i samme sleng stusser litt over er definisjonen på hva og hvordan det er greit å kommentere? For hvis man er ute etter "har du ikke noe pent å si, så la være å si det" er vi inne på et farlig område som ikke bare er utviklingshemmende, men også knebling av ytringsfriheten. Normal folkeskikk, hva er egentlig det? Forbrukermakt, hva er det? Å navigere seg fram i denne bloggverdenen er ikke bare bare, for verken bloggere eller lesere. Jeg for min del leser ofte blogger som provoserer meg. Skal jeg holde kjeft fordi jeg ikke har noe pent å si? Dette forumet modereres og spesielt trådene om enkelte blogger modereres heftig, denne bloggen er en av de. Har du ikke tillit til se som gjør den jobben? At de tar de rette avgjørelsene hva angår hets og latterliggjøring? For er det der som er problemet så må den diskusjonen taes med de rette forutsetningene lagt til grunn. 

Endret av Marriet
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mygga
4 minutter siden, Firestone skrev:

Jeg rapporterer det jeg ser, det skriver jeg da selvsagt ikke i tråden. Så du får roe ned beskyldningene dine, du vet absolutt ikke noe om hva folk gjør mht overtramp og regelbrudd. 

Nei jeg vet vel antagelig ikke mer enn det jeg kan lese her inne...Og det er ganske mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mygga skrev:

At man ikke svarer på stygge kommentarer betyr IKKE at man syns det er ok. Det betyr at man ikke vil synke ned på et slikt nivå, men heller rapporterer og lar moderatorteamet fjerne sånt. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, CMarie skrev:

Jupp, du er blokkert. Du vil ikke se noe av det hun liker eller kommenterer på IG om du er blokkert. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mygga
6 minutter siden, ashera skrev:

Folk her inne rapporterer slikt, i stedet for å bruke trådplass på å starte krangler med brukere som slenger med leppa.

Det er vel ganske heftig å beskylde noen som har en annen mening at de starter en krangel og slenger  med leppa? Hvis det er som du sier at uetiske kommentsrer blir rapportert så er det absolutt på sin plass å fortelle det. Men oi da  så har jo den som rapporterte det sagt noe galt kanskje.  Noe de fleste her er uenige i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mygga
7 minutter siden, Pust skrev:

At man ikke svarer på stygge kommentarer betyr IKKE at man syns det er ok. Det betyr at man ikke vil synke ned på et slikt nivå, men heller rapporterer og lar moderatorteamet fjerne sånt. 

Det er ikke nok å bare tie stille og rapportere stygge kommentarer. Det minste dere kunne gjøre for å få denne tråden troverdig var å åpenlyst si i fra når noen går over streken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...