Justlooking Skrevet 9. mars 2019 #5041 Del Skrevet 9. mars 2019 50 minutter siden, Vipser skrev: Jeg har for moro skyld spurt under ris og ros om hva de tenker om Ukeslutt etc. Så vidt jeg har forstått er moderatorene ubetalte og skjønner ikke at noen orker/gidder ... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøgrønn Skrevet 9. mars 2019 #5042 Del Skrevet 9. mars 2019 6 timer siden, TulleteKatt skrev: Du Anne Brith, du Anne Brith... Jeg blir provosert over at du sier datteren din har mottatt trusler, men venter likevel til det er lønnsomt med tanke på bok, å legge ned bloggen, og stoppe eksponeringen der. Men alikevel fortsetter jo eksponeringen på både snapchat og Instagram, mens du virker mer trist over en føflekk som visstnok har blitt kommentert. Jeg vet mer om din datter og dine andre barn, enn jeg vet om flere av medelevene til mitt barn, i samme klasse. Hvorfor? For det har DU lagt ut. Tonnevis av snapvideoer, bilder, tekster på blogg, reklamer... Jeg synes det er ille at du, andre bloggere, politikere eller hvermannsen får hatefulle kommentarer og trusler. Det er på ingen måte greit, hverken til statsministeren eller til en medelev i grunnskolen. Men det som er helt innenfor er berettiget kritikk. Kritikk for at du stadig utleverer barna. (som ja, forøvrig en periode ble kalt rosa og blå makroner etter en regelendring og oppkalt slik fordi du en gang var en dyktig bakeblogger, og ikke for mobbing eller hets) Det er innafor med kritikk for innlegg om tigh gap, side boob, puppeglipper og menslaken når du til stadighet, hyklerisk, påberor deg å være mot kroppspress. Det er innafor med kritikk mot hvordan du knebler og/eller prøver å kneble deler av ditt publikum. Jeg tenker da på hvordan man blir blokkert av å like en kritisk kommentar. Hvordan man risikerer å bli skjelt ut over telefon, med trusler, om man sender en saklig mail til en av dine samarbeidspartnere. Hvordan man blir truet med anmeldelser og 'jeg vet hvem barnet ditt er' om man er kritiske til at sine mindreårige blir intervjuet for at du skal ha innhold til bloggen, uten foresattes tillatelse. Jeg tror det kan være ok å ta noen runder rundt seg selv, så fly noen meter opp og se ting i et litt større perspektiv. Det er lett å kaste stein i glasshus, det har vi vel alle gjort en gang eller fler. Men når man da stenger av for alt som ikke er rosenrødt, lærer man noe da? Skjønner man hvilket glasshus man selv sitter i? Ser man bjelken i sitt eget øye? Jeg håper så inderlig at du fra nå, ikke byr noe mer opp til at barna dine blir truet. Det er så klart den som har truet som har gjort noe feil, men man gjør noe grådig feil som forelder også, om man inviterer til det. Jeg håper du gir ut en bakebok eller fem. Jeg vil heller se nydelige bakverk enn unger i vortereklamer. Jeg håper du kan puste med magen, og se at mange av kommentarene du føler er hets, hører sammen i et større bilde som viser at det er kritikk og en genuin bekymring for barns rett til privatliv. Mye kunne mange av oss holdt oss for hode til å si her på 'fæle KG', og det blir heldigvis raskt moderert, mye kunne du holdt deg for god til, dessverre blir ikke det moderert, og de det går utover er ikke bare deg selv. Ps: Dette kan jeg stå for med fullt navn, men skulle jeg lagt det inn på f.eks Facebook ville det etter erfaring raskt blitt slettet. Kunne ikke denne blitt trykket av NRK, Dagbladet og VG - veldig godt skrevet og kjernen av hva dette dreier seg om! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 9. mars 2019 #5043 Del Skrevet 9. mars 2019 2 timer siden, Honey Dew skrev: Bloggeren tar virkelig av i kommentarfeltet. Snakker om aggressiv tone og måte å svare de som setter spørsmålstegn ved måten hun støtter AB på. For en usjarmende blogger !! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. mars 2019 #5044 Del Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Mitral skrev: Så tidligere i tråden at noen tenkte å sende mail til journalister som hadde intervjuet og skrevet artikler om henne. Er det noen som har fått svar? Tipset NRK Nyheter med fullt navn tidlig i morges. Lenket til dokumentasjon. Ikke fått respons. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 9. mars 2019 #5045 Del Skrevet 9. mars 2019 Jeg har forstått det slik at det nå er kommet frem flere grunner til at bloggen ble lagt ned. Fra at datteren hadde blitt truet, at hun måtte avvikle ellers så ville hun blitt slått konkurs, til nå det siste som omhandler annonsører som ikke ville annonsere hos henne. Jeg er litt usikker på hvorfor mediene ikke går dypere i materien men jeg har tenkt på VVP og fordi de tenker at dette er populært og vil dermed gi trafikk. At Nrk fronter en kritisk røst til deres konkurrent Egmont vil vel være ganske naturlig, men det var et merkelig innslag. At ABD påstår at mindreårige har blitt hetset på KG (som forøvrig ikke er sant), og at hun sier at praksisen på KG er umoralsk og uetisk faller på steingrunn når hun selv har et kommentarfelt som har fri fly. At hennes "støttespillere" med blogg og i kommentarfeltet på face har et språk som kunne fått enhver til å rygge er bare dobbeltmoralskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ostepooopp Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #5046 Del Skrevet 9. mars 2019 Plutselig dukket dama opp på Snapchat igjen!😱 Men jeg trivdes med å være blokkert, så tok et nytt skjermbilde og jammen forsvant hun like fort som hun kom tilbake 🤣 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker100 Skrevet 9. mars 2019 #5047 Del Skrevet 9. mars 2019 Dere kan høre på intervju av Isabel löwengrip på schulman show (podcast). Der forteller hun hvordan hun bygger opp interessen rundt bloggen gjennom nettopp feks kommentarfeltet. Kynisk, men fascinerende. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 9. mars 2019 #5048 Del Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker100 skrev: Dere kan høre på intervju av Isabel löwengrip på schulman show (podcast). Der forteller hun hvordan hun bygger opp interessen rundt bloggen gjennom nettopp feks kommentarfeltet. Kynisk, men fascinerende. Caroline Berg Eriksen er er prakteksempel på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Takemeasiam Skrevet 9. mars 2019 #5049 Del Skrevet 9. mars 2019 Etter å ha lest litt på denne tråden her er jeg ganske sjokkert. Har dere ikke annet å bruke tiden deres på? Hvor kommer dette hatet fra? Slapp av!! Dere trenger ikke svare. Jeg kommer ikke til å lese de samme frasene dere lirer av dere gang på gang (evt gjemmer dere bak). For jeg logger meg av og DET er det flere som burde ha gjort. FÅ DERE ET LIV!!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg bibbis Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #5050 Del Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, Takemeasiam skrev: Etter å ha lest litt på denne tråden her er jeg ganske sjokkert. Har dere ikke annet å bruke tiden deres på? Hvor kommer dette hatet fra? Slapp av!! Dere trenger ikke svare. Jeg kommer ikke til å lese de samme frasene dere lirer av dere gang på gang (evt gjemmer dere bak). For jeg logger meg av og DET er det flere som burde ha gjort. FÅ DERE ET LIV!!!! Hvilket hat? Hvor? 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Emmelise Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #5051 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Det er virkelig synd at mens Anne Brith sitt hevntokt mot Kvinneguiden pågår og hennes anmeldelse av både forum og moderatorer så har hun i tillegg oppmuntret sin fanskare til å "spre glede" på forumet som igjen vil gi moderatorene enda mer arbeid ettersom fanskaren ikke har noen intensjoner om å holde seg innenfor regelverket og tydeligvis ikke syntes det er et besværlig hykleri å registrere seg på et forum for å hetse folk... Det ble da også en jækla lang setning når jeg tenker meg om. Endret 9. mars 2019 av Emmelise 101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 9. mars 2019 #5052 Del Skrevet 9. mars 2019 Radioinnslaget var utrolig tåpelig.🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg terteskjell Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #5053 Del Skrevet 9. mars 2019 6 minutter siden, Takemeasiam skrev: Etter å ha lest litt på denne tråden her er jeg ganske sjokkert. Har dere ikke annet å bruke tiden deres på? Hvor kommer dette hatet fra? Slapp av!! Dere trenger ikke svare. Jeg kommer ikke til å lese de samme frasene dere lirer av dere gang på gang (evt gjemmer dere bak). For jeg logger meg av og DET er det flere som burde ha gjort. FÅ DERE ET LIV!!!! Skulle ønske at dere som sier at vi på KG bare skriver hatefulle meldinger, mobber og hetser.. Skulle ønske dere kun sitere de meldingene slik at vi ser hvilke meldinger dere mener. Dere hyler ut om hvor mye vi mobber men det er ikke en.. Gjentar.. Ikke en person av dere som kan få fremme disse meldingene.. Kan da ikke være vanskelig siden dere mener at det ikke er annet her inne. Hva med og diskutere rolig hva er hets/mobbing og hva er saklig kritikk? 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 9. mars 2019 #5054 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) 13 minutter siden, Takemeasiam skrev: Etter å ha lest litt på denne tråden her er jeg ganske sjokkert. Har dere ikke annet å bruke tiden deres på? Hvor kommer dette hatet fra? Slapp av!! Dere trenger ikke svare. Jeg kommer ikke til å lese de samme frasene dere lirer av dere gang på gang (evt gjemmer dere bak). For jeg logger meg av og DET er det flere som burde ha gjort. FÅ DERE ET LIV!!!! Da har du gjort like dårlig research som NRK,TV2,Dagbladet, VG, Nettavisen og diverse andre. Du burde nok ha brukt mer tid før du logget deg av. Endret 9. mars 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabethw Skrevet 9. mars 2019 #5055 Del Skrevet 9. mars 2019 AB har en helt utrolig «evne» til å manipulere. Mulig dette har vært nevnt før, jeg følger med i tråden men ikke 100%. Hun bruker trusler og hat som et samlebegrep for alt som ikke kommentarer som inneholder hjerter og heiarop. «Ansiktet ditt ser ut som et rumpehull» vil jeg si er hat og totalt unødvendig. Men alt av berettiget kritikk, diskusjoner om en føflekk er ekte eller ikke(hvis denne diskusjonen finnes?), og å si at noen tar seg dårlig ut ved oppførselen sin: det er IKKE hat, AB. Det som er skummelt er at hun koker i hop kritikk og hat. Ettersom AB blir hyppig kritisert for sin oppførsel ser det jo akkurat ut som hun selv fremstiller det: stakkars meg, alle hater meg og er slemme mot meg. For de som ikke har satt seg inn i saken ser jo dette helt forferdelig ut. En stakkars alenemamma blir hatet og truet hver eneste dag. Du er en offentlig person, du elsker å vise deg frem og å være i rampelyset. Du velger selv å stikke hodet ditt så langt ut som overhodet mulig. Dette er jobben din, dette har du valgt selv. Det kommer dessverre en bakside av medaljen: man må tåle å bli diskutert, kritisert og konfrontert. Det må man i alle fall tåle når man ved utallige anledninger har oppført seg kritikkverdig! Man kan ikke lyve, presse, true, skjelle ut, henge ut og eksponere, for så å kneble og true alle som hever øyebrynet og setter spørsmålstegn. Det å renne med dørene hos politiet fordi andre har uttalt seg negativt om deg er ikke ok. Du kaster bort viktige og verdifulle ressurser. Når det er sagt så assosierer jeg hyppige anmeldelser og trusler om dette med meget lite intelligente og kloke mennesker. De fleste voksne ordner opp selv, unnskylder seg og kommer seg videre. Det er rart hvordan man kan vri og vrenge på alt, skape sin egen virkelighet og verden så man tror på det selv. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 9. mars 2019 #5056 Del Skrevet 9. mars 2019 Jordskjelvet er da at ABD går til privatrettslige skritt mot Egmont og KG/ klikk.no. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 9. mars 2019 #5057 Del Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, kahaki skrev: Jordskjelvet er da at ABD går til privatrettslige skritt mot Egmont og KG/ klikk.no. Lykke til med det sier bare jeg, det er uten tvil økonomiske motiver bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 9. mars 2019 #5058 Del Skrevet 9. mars 2019 5 minutter siden, Elisabethw skrev: AB har en helt utrolig «evne» til å manipulere. Mulig dette har vært nevnt før, jeg følger med i tråden men ikke 100%. Hun bruker trusler og hat som et samlebegrep for alt som ikke kommentarer som inneholder hjerter og heiarop. «Ansiktet ditt ser ut som et rumpehull» vil jeg si er hat og totalt unødvendig. Men alt av berettiget kritikk, diskusjoner om en føflekk er ekte eller ikke(hvis denne diskusjonen finnes?), og å si at noen tar seg dårlig ut ved oppførselen sin: det er IKKE hat, AB. Det som er skummelt er at hun koker i hop kritikk og hat. Ettersom AB blir hyppig kritisert for sin oppførsel ser det jo akkurat ut som hun selv fremstiller det: stakkars meg, alle hater meg og er slemme mot meg. For de som ikke har satt seg inn i saken ser jo dette helt forferdelig ut. En stakkars alenemamma blir hatet og truet hver eneste dag. (...) Det ble aldri skrevet her, og dette ble oppklart (og lenket til) for noen sider siden. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. mars 2019 #5059 Del Skrevet 9. mars 2019 23 minutter siden, mikrobe skrev: Det ble aldri skrevet her, og dette ble oppklart (og lenket til) for noen sider siden. Nemlig. Det er så synd at dette har blitt et slags stempel på kvinneguiden, når det var hun selv som «outet» det, og kommentaren på kvinneguiden var en kommentar til hennes «outing». Søren vet hvor hun hadde funnet det, men det var ikke her. Kontekst er viktig, som Egmonts representant forsøkte si i Ukeslutt (NRK) i dag, men ble avfeid. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 9. mars 2019 #5060 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) 39 minutter siden, mikrobe skrev: Det ble aldri skrevet her, og dette ble oppklart (og lenket til) for noen sider siden. @Elisabethw ordlyden herfra var opprinnelig at munnen hennes ser ut som et rumpehull når hun snurper munnen sammen. Som alles munner gjør, for øvrig. Det ble sagt som kommentar til de hundrevis av snapper hun sendt ut hvor hun snurpet munnen i en "artig" grimase. Et eksempel til.. Antagelig som et forsøk på å forklare hvor mye penere hun er uten grimaser. Hun er jo vakker! Men den grimasen så bare merkelig ut, som et slags forsøk på å være morsom/dum blondine/betty boop? Det var Anne Brith selv som først påstod at det ble skrevet at "ansiktet ser ut som et forvrengt rumpehull". Det ER en forskjell her. Endret 9. mars 2019 av Vipser 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg