Kollontaj Skrevet 9. mars 2019 #4941 Del Skrevet 9. mars 2019 Det spiller altså ingen rolle hvor kommentarene kommer fra? 😳 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg EnBruker Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4942 Del Skrevet 9. mars 2019 spørsmål: hva ønsker du å oppnå med dette her? Anne Brith: jeg håper at ingen skal få være anonyme på nett, jeg håper at alle som skriver og er er rasshøl på nett må du stå for det i det virkelige liv.... altså joda, fin tanke. Litt merkelig at ja man må stå for de man sier, men hun selv sletter blogg innlegg etter blogginnlegg når folk har gitt henne konstruktiv kritikk. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4943 Del Skrevet 9. mars 2019 Ukeslutt er jo NRK Radios mest tabloide nyhetsprogram, og det fikk vi vel bekreftet med innslaget som akkurat er sendt. Jeg merket meg imidlertid at KGs representant gikk langt i å antyde at hun visste godt at mange av de verste kommentarene som var presentert som hentet fra forumet faktisk ikke var her fra. Ingen har skrevet "håper du får kreft og dør" her. Dette fulgte programleder opp og konfronterte AB med, og da svarte hun ikke. Hun vred seg unna som en politiker, hevet stemmen og sa noe svada om å "se det store bildet". Hun vet hun lyver, KGs representant i studio visste at hun løy, vi vet det så alt for godt, men programleder visste det åpenbart ikke (og var ikke så interessert). Så unnamanøvren til AB fungerte helt fint for henne. Jeg reagerte også på at hun fikk si at folk i tråden skriver stygge ting om barna hennes, og at kallenavn som er brukt på barna er et eksempel på det. Og at det lille bruddstykket som ble sitert fra et innlegg helt først faktisk var et frustrert utbrudd pga et konkret eksempel på hennes grenseløse eksponering av barn, men at hun uhindret fikk presentere det som et slags angrep på barna. Jeg er også temmelig sikker på at sitatet ikke var korrekt gjengitt (må sjekkes). AB driver propaganda, rett og slett. Og ingen stopper det. 87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AntiBullshit Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4944 Del Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, EnBruker skrev: kun andre damen i radioen: ja nå vet ikke jeg om kommentarene kommer fra kommentarfeltet på bloggen din eller ikke? anne brith " det spiller ingen rolle om hvor kommentarene kommer fra. " altså er jo stor forskjell med et moderert forum med klare retningslinjer om hva som er rett og galt, og det som er galt blir rapportert og slettet. enn et kommentarfelt på blogg hvor ingen modererer og da kan jo anne brith selv ha valgt å stenge det eller å lese gjennom kommentarene før hun poster de. Hun kritiserer kg for at de lar påståtte ytringer stå urørt i forumet, men når hun får spørsmål om disse påståtte ytringene faktisk ble skrevet på kg så mener hun at det er irrelevant? Altså det blir litt som at Ida anmelder Per for voldtekt, og i får Ida spørsmål om hun er helt sikker på at det var Per som voldtok henne, hvorpå Ida svarer «at det er irrelevant om det var Per, poenget er at hun ble voldtatt.» Janei altså, argumentasjonen hennes faller i sin egen urimelighet spør du meg. 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 9. mars 2019 #4945 Del Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, Firestone skrev: Det spiller altså ingen rolle hvor kommentarene kommer fra? 😳 Nei det gjør visst ikke det. Hvordan har hun tenkt at rettsvesenet skal straffe to moderatorer for noe hun selv har redaktøransvar for? Hvis hun har latt disse kommentarene stå i egne kommentarfelt, bør hun vel også anmelde seg selv? Hun må slutte og misbruke politiets ressurser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4946 Del Skrevet 9. mars 2019 1 minutt siden, Firestone skrev: Det spiller altså ingen rolle hvor kommentarene kommer fra? 😳 Merkelig kommentar. Der sitter hun i studio med en representant fra Kvinneguiden - og anklager KG for å legge ut sjikane og forteller at hun har anmeldt vedkommendes kollegaer - men når hun får konkret spørsmål om kommentarene - svarer hun at det ikke er så farlig hvor kommentarene sto? Hæ? Anne Brith har rett i at man ikke skal være ufin på nett. Selv har hun sekken full av slemme blogginnlegg, men de er «slettet», så da gjelder de ikke mer. 🙄 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MiniBaguette Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4947 Del Skrevet 9. mars 2019 Jeg sitter absolutt ikke igjen med noe inntrykk av at Anne Brith Davidsen har "vunnet" noe som helst. De flotte artiklene i DN, hyppig spredning av linker til Fru Johansens strålende blogginnlegg http://frujohansen.no/?p=6080 samt til BOTB og relevant dokumentasjon på Asti sin blogg (for eksempel her: https://influencere.wordpress.com/annebrith-diverse/ ), Line Victoria Husby sitt debattinnlegg i VG https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oRjKAj/ut-mot-haarsaare-bloggere-vi-maa-taale-at-ikke-alle-er-enige-med-oss-hele-tiden og så videre. Flere og flere får med seg at Anne Brith sin versjon av historien ikke stemmer. AB gjorde en dårlig figur i Ukeslutt, det var veldig lett å skjønne at hun løy og at hun utmerket godt visste at de aktuelle kommentarene ikke var hentet fra Kvinneguiden når hun bablet om at "det ikke betyr noe hvor kommentarene kommer fra". Synd ikke forumets representant i studio gikk hardere ut, og enda mer synd at ikke programleder hadde gjort hjemmeleksen sin. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evaline Skrevet 9. mars 2019 #4948 Del Skrevet 9. mars 2019 Se fra 30min uti, snakker om Anne Brith saken. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 9. mars 2019 #4949 Del Skrevet 9. mars 2019 2 minutter siden, Pust skrev: Merkelig kommentar. Der sitter hun i studio med en representant fra Kvinneguiden - og anklager KG for å legge ut sjikane og forteller at hun har anmeldt vedkommendes kollegaer - men når hun får konkret spørsmål om kommentarene - svarer hun at det ikke er så farlig hvor kommentarene sto? Hæ? Anne Brith har rett i at man ikke skal være ufin på nett. Selv har hun sekken full av slemme blogginnlegg, men de er «slettet», så da gjelder de ikke mer. 🙄 Det er rart med det. Når Anne Brith sletter innlegg om at eksen er rasshøl, da telles det ikke lenger. Når Kvinneguiden sletter innlegg som er mer eller mindre hetsende, da skal de likevel straffes. Snakk om å ha ett sett regler for seg selv, og ett sett regler for alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4950 Del Skrevet 9. mars 2019 Det er også synd at Egmonts representant ikke kunne si noe mer generelt om hva trådene om Anne Brith her faktisk handler om, hva deltakerne i trådene er mest opptatt av å diskutere, nemlig eksponering av barn og andre i ABs omkrets, og feks bruk av clickbaits. Da nettopp spørsmålet om barna kom opp burde hun kunne svart dette, dersom hun hadde forberedt seg, og dersom hun feks hadde konferert med moderatorene av trådene først. Da ville det vært enklere å ta avstand fra de usaklige og stygge kommentarene som også trådene består av. Det er en enormt skjev beskrivelse AB fikk gi av diskusjonene om SoMe på KG, og den ble ikke imotsagt overhodet. Som forventet, dessverre. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 9. mars 2019 #4951 Del Skrevet 9. mars 2019 Herregud, jeg hadde kastet meg over denne saken hvis jeg var journalist idag. Det er jo sååååå mye å lese seg til, så mye som kan opplyses om, så mye interessant som kan brukes i en artikkel. Tragisk å se tilstanden i medieNorge for tiden. Glad jeg valgte bort journalist yrket til fordel for noe annet, for jeg hadde jo slitt hardt med å ikke publisere saker om åpenbar løgn! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 9. mars 2019 #4952 Del Skrevet 9. mars 2019 (endret) Egmonthuset representant forsøkte å si noe om kontekst kontra løsrevne sitater, men dessverre ødela programlederen dette. NRK sin representant kom definitivt dårligst ut ved å være subjektiv og overfladisk. Endret 9. mars 2019 av Pust Rettet feil 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. mars 2019 #4953 Del Skrevet 9. mars 2019 Jeg har ikke fått med meg dette PR-stuntet til AB men leser det som dere skriver og sitter med en del spørsmål angående denne bloggerens grandiose syn på seg selv. Davidsen; jeg oppfordrer deg til å slutte å misbruke politiets ressurser på tøvet ditt! Det finnes mennesker der ute som har virkelige problemer, ikke dette tøvet som du bedriver. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. mars 2019 #4954 Del Skrevet 9. mars 2019 3 minutter siden, Pust skrev: Egmont representant forsøkte å si noe om kontekst kontra løsrevne sitater, men dessverre ødela programlederen dette. NRK sin representant kom definitivt dårligst ut ved å være subjektiv og overfladisk. NRK er ikke akkurat kjent for å bedrive med god journalistikk. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 9. mars 2019 #4955 Del Skrevet 9. mars 2019 Akkurat nå, Pust skrev: Egmont representant forsøkte å si noe om kontekst kontra løsrevne sitater, men dessverre ødela programlederen dette. NRK sin representant kom definitivt dårligst ut ved å være subjektiv og overfladisk. AB kom dårligst ut med sin uærlighet og sitt skitne triks der hun ikke bare helt bevisst lot være å rette opp i programleders feiloppfatning om at de styggeste kommentarene som ble lest opp var hentet fra forumet, men også snakket videre på en måte som for uvitende hørtes ut som en bekreftelse på at de styggeste kommentarene kom herfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnBruker Skrevet 9. mars 2019 #4956 Del Skrevet 9. mars 2019 hun sa også at denne siden får millioner av klikk og det liker annonsørene og de tjener på det. altså kvinneguiden er jo så mye mer enn bare forum om bloggere. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hummingbird2 Skrevet 9. mars 2019 Populært innlegg #4957 Del Skrevet 9. mars 2019 Herregud... hørte ukeslutt nå... Helt utrolig at hun nok engang får seile gjennom et intervju nærmest ukritisk. Kommentarer de leser som liksom skal komme fra KG er jo ikke herfra 😂 Hun vred seg greit unna med å svare «det spiller ingen rolle hvor det kommer fra». Jo, det gjør jo det når du går hardt ut mot KG Anne Brith! 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 9. mars 2019 #4958 Del Skrevet 9. mars 2019 8 minutter siden, EnBruker skrev: hun sa også at denne siden får millioner av klikk og det liker annonsørene og de tjener på det. altså kvinneguiden er jo så mye mer enn bare forum om bloggere. Så dersom kg blir lagt ned vil også bloggeren bli lagt ned? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 9. mars 2019 #4959 Del Skrevet 9. mars 2019 Godt skrevne innlegg, @Aricia, jeger fullstendig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. mars 2019 #4960 Del Skrevet 9. mars 2019 13 minutter siden, Snaskesnusken skrev: NRK er ikke akkurat kjent for å bedrive med god journalistikk. Jo, det er de da virkelig. Man bør kunne forvente mye bedre av nettopp NRK, alvorlig talt. 17 minutter siden, Pust skrev: Egmont representant forsøkte å si noe om kontekst kontra løsrevne sitater, men dessverre ødela programlederen dette. NRK sin representant kom definitivt dårligst ut ved å være subjektiv og overfladisk. Det er jeg enig i, og det skyldes nok langt på vei selve profilen til Ukeslutt, som nettopp er tabloid og overfladisk. Programmet promoteres som "nyhetsredaksjonens rampete lillesøster", og det er jo ikke for ingenting. Og så har vi i tillegg hele problematikken med stofftypen her, samt hva som er den gjengse oppfatning i opinionen av fenomenet "netthets", som AB surfer skamløst på. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg