Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, minister-mio skrev:

Den kommentaren i boka som egentlig var til Helene Drage er så søkt å prøve å få til å skulle handle om Anne Brith. Det står at kjolen hadde vært stygg på en slank person også, ikke bare på hun som er sykelig overvektig. 

Anne Britt er mye rart, men sykelig overvektig er hun ikke akkuratt. 

Det må være en glipp, hun ville forstå at dette ville bli oppdaget, her inne. Mulig hun har hentet noen "hetsende" kommentarer om andre bloggere som hun/de  vurderte å ta med, så kom ved en feil? Det er også nok å hente om henne selv,  av verre karakter  en denne kommentaren., bla  alle thigh gap kommentarene i den forrige tråden, noe hun kanskje også har tatt med noe av?  Har ikke lest noe fra boken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om hun innerst inne vet at hun driter seg ut, men ikke helt klarer å komme seg ut av det. Eller om hun er så virkelighetsfjern at hun faktisk tror på alle historiene hun har diktet selv.

De fleste av oss har jo opplevd å en eller annen gang grave oss litt dypt ned i et hull det er vanskelig å komme ut av. Men resten av oss gjør det ikke med hele Norge som tilskuere! Dvs, hele Norge og hele Norge. 99% av befolkningen vet vel ikke hvem hun er. Og av de som vet det vil jeg tro 80% ikke ofrer henne én kalori selv om de ser den rosa genseren lyse mot seg når de åpner VG for å lese dagens nyheter.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, decker skrev:

Snakka om AB med svigerdotter mi i går, og ho sa at ho hadde likt ein kommentar på saka til NRK, så kanskje ho og var blokkert. Gjekk inn og sjekka, og jammen var ho det.

Det er jo noko manisk med å springa rundt og blokka folk i alle slags kommentarfelt. Ikkje det at det var så stort tap for svigerdotter, men ein må jammen ha mykje fritid for å leita rundt i kommentarfelt og blokka både stort og smått. 

Det er noe sykelig over dette.. Selv om kritikere blir blokkert har det ingen betydning da det er ikke slik at ute av øye ute av sinn mentaliteten fungerer i virkeligheten. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Jeg lurer på om hun innerst inne vet at hun driter seg ut, men ikke helt klarer å komme seg ut av det. Eller om hun er så virkelighetsfjern at hun faktisk tror på alle historiene hun har diktet selv.

De fleste av oss har jo opplevd å en eller annen gang grave oss litt dypt ned i et hull det er vanskelig å komme ut av. Men resten av oss gjør det ikke med hele Norge som tilskuere! Dvs, hele Norge og hele Norge. 99% av befolkningen vet vel ikke hvem hun er. Og av de som vet det vil jeg tro 80% ikke ofrer henne én kalori selv om de ser den rosa genseren lyse mot seg når de åpner VG for å lese dagens nyheter.

Ja, dersom snøballen med løgner begynner å vokse blir det etterhvert vanskelig å komme seg ut av det.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en «forfatter» får interesse fra mediene og publikum, så styrter alle seg over vedkommende som fuglesvermer over et lite tre som nettopp er sprunget ut med grønne blader.... og når svermen etter en liten stund flyr opp,  er treet nakent.  Spist opp. Intet tilbake.. ;) p.s.  forfatter står i hermetegn grunnet at sitatet er gjengitt i denne tråden.

Endret av Yann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, decker skrev:

Snakka om AB med svigerdotter mi i går, og ho sa at ho hadde likt ein kommentar på saka til NRK, så kanskje ho og var blokkert. Gjekk inn og sjekka, og jammen var ho det.

Det er jo noko manisk med å springa rundt og blokka folk i alle slags kommentarfelt. Ikkje det at det var så stort tap for svigerdotter, men ein må jammen ha mykje fritid for å leita rundt i kommentarfelt og blokka både stort og smått. 

Hvis jeg husker rett, er det litt omstendelig å blokkere folk også? Det andre jeg lurer på er formålet med å blokkere noen som a) er kritisk og b) er enig i kritikken. Det blir det samme som når småunger putter fingrene i ørene og rekker tunge: "Der fikk du dén! Den satt, tenker jeg! Nænæ nænæ nææ næ! Pfrrrt!"

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Det er noe sykelig over dette.. Selv om kritikere blir blokkert har det ingen betydning da det er ikke slik at ute av øye ute av sinn mentaliteten fungerer i virkeligheten. 

Jeg er faktisk litt uenig i at det ikke har betydning. Har tenkt mye på dette i det siste og utviklingen skremmer meg. Jeg pleier ofte å danne meg en mening om hva opinionen mener, eller flertallet om du vil. Slik bloggerne opererer så ser det jo tilforlatelig ut slik at alle er  enig med bloggeren. Denne blokkeringen av alle som potensielt sett er uenig (selv ved bare å like en kommentar) gjør jo at meningene blir veldig skeivt fremstilt. Plusser du på at bloggerne får fremstille saken sin uten kritiske spørsmål i media, ja da er vi ikke langt unna diktatoriske tilstander. Jeg liker det dårlig, virkelig dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke bloggen til AB, jeg gjorde det vel noen ganger for mange år siden, da den handlet om baking. Så tok ting helt av, og dreide seg om ting jeg ikke gadd å gi klikk på. Jeg skal dog innrømme at jeg har lest her inne nå og da, og også lest saker i media. Så det siste om å legge ned bloggen på GMN, for barna (datteren) var blitt truet.

Jeg satt og så på en YouTube-video her en dag, og så kom det selvfølgelig reklame som det nå gjør. Der dukket AB opp med de beste ord for mentornorge, leksehjelp og hvor mye barna hennes hadde fått ut av det. Der ble det filmet 3-4 barn/ungdommer som satt med lekser/skolearbeid mens AB pratet i vei om hvor flott dette er. Er dette hennes barn?? I så tilfelle hvorfor bruke dem i en reklame der de filmes når man legger ned bloggen av hensyn til barna? Noen som har sett den og vet om hun bruker sine egne barn i denne filmen? 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Memena skrev:

Jeg leser ikke bloggen til AB, jeg gjorde det vel noen ganger for mange år siden, da den handlet om baking. Så tok ting helt av, og dreide seg om ting jeg ikke gadd å gi klikk på. Jeg skal dog innrømme at jeg har lest her inne nå og da, og også lest saker i media. Så det siste om å legge ned bloggen på GMN, for barna (datteren) var blitt truet.

Jeg satt og så på en YouTube-video her en dag, og så kom det selvfølgelig reklame som det nå gjør. Der dukket AB opp med de beste ord for mentornorge, leksehjelp og hvor mye barna hennes hadde fått ut av det. Der ble det filmet 3-4 barn/ungdommer som satt med lekser/skolearbeid mens AB pratet i vei om hvor flott dette er. Er dette hennes barn?? I så tilfelle hvorfor bruke dem i en reklame der de filmes når man legger ned bloggen av hensyn til barna? Noen som har sett den og vet om hun bruker sine egne barn i denne filmen? 

Ja, det er hennes barn. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Memena skrev:

Det er en reklamevideo for mentornorge med barna hennes i som jeg har sett, så det er kanskje den som kommer opp som reklame på YouTube? Det er iallfall to av barna hennes som er med i videoen jeg har sett. 

AB har brukt barna i ulike reklamer, dessverre.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snapper ungene sine nesten hver eneste dag. Senest i dag er det lagt ut videoer. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Memena skrev:

Egne barn, ja. Her skal det eksponeres for hva det er verdt. https://mentornorge.no/familier/familien-davidsen/

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
3 minutter siden, Firestone skrev:

Hun legger ned bloggen fordi hun frykter for sikkerheten til barna, men fortsetter massiv eksponering på snap av de samme barna. Hvor er logikken? 

Og hvorfor konfronterer ikke media henne med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Firestone skrev:

Hun legger ned bloggen fordi hun frykter for sikkerheten til barna, men fortsetter massiv eksponering på snap av de samme barna. Hvor er logikken? 

Logikken er vel at hun la ned bloggen for egen del. Men så hørtes det edlere ut at det var for barnas skyld. Ikke alle ser snapper og instastory og tror dermed at barna nå er skånet.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, CecilieX skrev:

Og hvorfor konfronterer ikke media henne med dette?

Det lurer jeg også på. Hun har jo langt flere følgere på snap enn hun hadde lesere på bloggen. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vipser skrev:

Ja, det er hennes barn. 

Tusen takk for svar :) Tusen takk også til Pust og Kinder for svar. Det gir totalt ingen mening. Bruke barna i en reklamefilm (jeg kaller det reklame, for regner med hun enten får betalt for å si det hun sier, eller at hun har fått leksehjelpen som spons) når hun gråtkvalt går ut på nasjonalt TV og forteller at hun legger ned bloggen fordi datteren hennes har blitt truet. Da stopper man vel tvert å vise dem? Kontakter firmaer som sitter på filmer/bilder/reklamer av barna og ber de stoppe å bruke dem grunnet trusler mot barn? (Ikke at noe firma burde hatt reklamer av dem i utgangspunktet dog) Fatter ikke logikken i dette, om det i det hele tatt er noen logikk. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minister-mio skrev:

Det blir bare så søkt å stjele hat som åpenbart ikke handler om henne. Hadde hun vært lubben hadde det vært troverdig at det kunne vært rettet mot henne i det minste. 

Og det ironiske er at Helene, som kommentaren faktisk var rettet mot, åpenbart mener at dette IKKE var hets, ref instastory. Hun sa ganske tydelig at dette gjaldt kjolen, ikke henne. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...