Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
Akkurat nå, Agurk skrev:

Av helt irrelevante årsaker egentlig. Men la oss si at kjemien ikke stemte 😊

Vel, jeg prøvde, ha ha, men takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ispahan
1 minutt siden, Bustefisk skrev:

Det neste blir jo at Marna kaster ut Ørjan. Så blir Ørjan kontaktet og trøstet av en godhjertet Anne-Brith, som etterhvert finner tonen. Så blir det totalt rabalder og et virkelig jordskjelv når ekser, management og dusinvis av tidligere kollegaer blir uthengt. Ungene står mindt i dramatikken mens ekser henger ut ekser og medier til slutt ikke vet hvilken historie de skal skrive, så de ender opp med å blande navn og historier så AB må anmelde dem alle.

#Ikkehetsbaretull

Hun har et eget avsnitt om hvor fantastisk Ørjan er i boka si 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bustefisk skrev:

Det neste blir jo at Marna kaster ut Ørjan. Så blir Ørjan kontaktet og trøstet av en godhjertet Anne-Brith, som etterhvert finner tonen. Så blir det totalt rabalder og et virkelig jordskjelv når ekser, management og dusinvis av tidligere kollegaer blir uthengt. Ungene står mindt i dramatikken mens ekser henger ut ekser og medier til slutt ikke vet hvilken historie de skal skrive, så de ender opp med å blande navn og historier så AB må anmelde dem alle.

#Ikkehetsbaretull

Såpeserien jeg alltid har drømt om ❤️

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ispahan skrev:

Like barn leker best, vettu😅

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ispahan skrev:

Såpass ja. Kanskje lite populært her, men Ørjan er alt for god for henne.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eveliina skrev:

Skal en bare lese ting en er enig i, og som gir en glede? 

Da blir det ikke mye framgang her i verden.

Selv sørger jeg for å bevisst oppsøke ting som irriterer meg, gjør meg trist, sinna osv. og anser det som viktig. Om det en leser ikke utfordrer en, hva er vitsen da? Å kjenne på irritasjon, gjøre seg refleksjoner på hvorfor en reagerer og på hva - formulere det en opplever problematisk, delta i debatt og diskusjon. Det er viktig i seg selv, og driver samfunnsdebatten framover.

Samfunnsdebatt...? Jupp. Det ser kanskje ikke sånn ut, om en snubler innom her for første gang. Men i realiteten, så handler mye av diskusjonene her om utviklingen av de nye mediene, og strukturene rundt det.

Anne Brith bryr jeg meg egentlig ikke spesielt mye om, hverken i positiv eller negativ forstand. Det interessante, for meg, er hvordan hun bruker, og har brukt, sine kanaler til å komme i en posisjon hvor hun også har vært en som tidvis setter dagsorden i tradisjonelle media. Hun har i sterke grad enn andre 'influencere' stått i krysningsfeltet mellom 'nett og avis'. Så langt, har hun i hovedsak også klart å holde på det offentlige bildet av seg selv som hun ønsker å presentere, i tradisjonelle media. Det er interessant, med tanke på at kontrasten ofte har vært stor til det som ble skrevet om i blogg, og delt i andre kanaler. 

Så det er en litt sånn dobbel fascinasjon - både rollen til tradisjonelle media (som ser ut til å glippe litt), og de nye media som leter etter å forme sine roller (og ser ut til å utnytte glippene hos de tradisjonelle).

I tillegg kommer det jo en haug av andre tema, som 'content marketing', eksponering av barn vs barns rett til privatliv, skjult reklame og merking av denne, skatteregler rundt inntekt som ikke er direkte lønn, hva er ikke lov å reklamere for, offentlige nettsteder og redaktøransvar, ulovlige konkurranser og forbrukerombudet, åndsverkslov og bruk av andres bilder. osv osv

Det er utrolig mange temaer å engasjere seg i, lære mer om og ha en mening om - nettopp med grunnlag med blogger og kanaler som irriterer en litt :) 

Men strekker engasjementet ditt seg lengre enn til å sitte her å konspirere sammen med resten av kvinnene? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
4 minutter siden, TWimo skrev:

Men strekker engasjementet ditt seg lengre enn til å sitte her å konspirere sammen med resten av kvinnene? 

Jeg vil anta at det nærmer seg noe mer enn å "konspirere", det er så mye kjøtt på beinet nå at det er på tide å ta grep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
34 minutter siden, Agurk skrev:

Jeg hadde et kort forhold til AB sin mye omtalte eks før han møtte sin nåværende. Nå har AB begynt å følge meg på Instagram. Jeg har aldri kommentert eller vist meg på noen som helst måte i noen av hennes kanaler. Ei heller her, selvom jeg har fulgt med i debatten fra sidelinjen. Får litt sånn stalkervibber av det hele.

Hun har for mye fritid rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hun har for mye fritid rett og slett. 

Haha, Hvis du leste hva jeg først skrev, beklager. Jeg trodde du var hun som lurte på hvorfor folk brukte tid på å kritisere folk på KG. 

Endret av Bustefisk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt nervøs her jeg. Kommentaren jeg la igjen på instagram for en uke siden står der enda og jeg har ikke blitt blokkert. Var sikker på den skulle bli slettet asap og at jeg ville blitt blokkert.. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TWimo skrev:

"Har De sluttet å slå deres kone?"

Ufint retorisk grep av deg der. 

Sitat

Petitio principii er feil ved bevisførsel som består i at man allerede i premissene, uten å være eller gjøre oppmerksom på det, og uten at det er begrunnet, antar den konklusjon som skal bevises.

https://snl.no/petitio_principii

Men tror du kan være helt trygg på at engasjerte kvinner og menn også er det på arenaer utenfor KG.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir jeg vel blokkert fra instaen hennes. 

Hun har spørsmålsrunde og jeg klarte ikke dy meg...🙄 Regner med at det er både hets og hat å spørre om hvorfor hun velger å eksponere barna selv etter trussel mot ett av de. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Agurk skrev:

Jeg hadde et kort forhold til AB sin mye omtalte eks før han møtte sin nåværende. Nå har AB begynt å følge meg på Instagram. Jeg har aldri kommentert eller vist meg på noen som helst måte i noen av hennes kanaler. Ei heller her, selvom jeg har fulgt med i debatten fra sidelinjen. Får litt sånn stalkervibber av det hele.

Så ikke godkjenn hennes følge forespørsel da....blokker henne bare....eller kanskje ikke..det kan jo dukke opp noen interessante kommentarer😀😉😉😇

Endret av gladidag
Skrivefeil....
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, TWimo skrev:

Utrolig hvor mye man kan lære av å lese/delta i, en debatt. I tillegg til å få vite mer om et tema ved å lytte til andres synspunkter, får man selv tenkt gjennom hvorfor man mener som man gjør. Dette er kunnskap man tar med seg og bruker andre steder i samfunnet. 

Velkommen til saklig debatt, hvor vi diskuterer saken og ikke hverandre 👍

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Isild skrev:

"Det mest fornærmende er det at i en informasjonskrig taper alltid den som snakker sannheten. Han er begrenset av sannheten, i motsetning til en løgner som kan si hva som helst"  - Robert Sheckley

Hele denne "suppa" får meg til å tenke på disse ordene.... 

Dessverre, ja. 😞

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Agurk skrev:

Modig av deg å skrive dette. Hun vet hvem du er og sikkert også hvor du bor 😊

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rabbenreka skrev:

Jeg blir nesten litt nervøs her jeg. Kommentaren jeg la igjen på instagram for en uke siden står der enda og jeg har ikke blitt blokkert. Var sikker på den skulle bli slettet asap og at jeg ville blitt blokkert.. 

Ny strategi «La «hatet» stå, så kan alle se hvor mange slemme mennesker det er. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...